Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Citaat van: Starred op februari 24, 2008, 12:34:59
Het is in ieder geval nog steeds niet mogelijk om 24p te kijken op m'n Pio plasma  :(

Mmmm,jammer dat dit bij jouw scherm nog niet werkt....

Waarschijnlijk komt dit omdat je 'nog' geen forced 24p kan aanvinken in de TViX en het dus afhankelijk is hoe de handshake met bepaalde apparaten tot stand komt,het zou mooi zijn als je dit via je remote zou kunnen doen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

richardnl

hallo

Heb sinds vandaag last van een hoog geluid als de 6500 aangaat.
Dit geluid ontstaat als het menu geladen is en is te omschrijven als een soort geluid van een dimmer (hoog piepend geluid). Daarnaast heb ik via mijn component uitgang last van een trillende balk over het beeld heen. Dit is een horizontale balk op ongeveer 20 procent van de bovenkant.

Iemand suggesties?

Groet
Richard

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 24, 2008, 20:44:32
Needle pulse ?

Geeen idee hoe ik die moet gebruiken. Eigenlijk zoek ik basics, zoals op deze site:
http://www.burosch.de/shop/shop_content.php?coID=136&

Volgens de site specifiek voor HD. Wat is eigenlijk het verschil tussen een pluge pattern voor HD en die voor SD?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Heb je wel de file geladen ?
Die is namelijk praktisch gelijk aan wat je hier laat zien.

Je moet gewoon zorgen dat alle 3 de witte en alle 3 de zwarte balken zichtbaar zijn.

Verschillen tussen SD en HD kunnen in een paar segmenten zitten.
Het kan zijn (waar ik de TVIX van verdenk) dat de speler voor HD en SD een andere setting nodig heeft.
Verder zouden ze ongeveer gelijk moeten zijn.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 26, 2008, 08:47:09
Hi,
Heb je wel de file geladen ?
Die is namelijk praktisch gelijk aan wat je hier laat zien.

Je moet gewoon zorgen dat alle 3 de witte en alle 3 de zwarte balken zichtbaar zijn.

Needle pulse laat bij mij een erg knipperend beeld zien. Is dat de bedoeling?

J.A.F._Doorhof

Druk op pauze voor een stilstaand beeld.
Custom installer

Starred

kermit

Als ik via een externe schijf speel dan slaat de tvix na 5 minuten vast of hij herkend ineens de externe schijven niet meer. >:(.  Mooie boel zeg!

richardnl

Citaat van: kermit op februari 28, 2008, 02:17:12
Als ik via een externe schijf speel dan slaat de tvix na 5 minuten vast of hij herkend ineens de externe schijven niet meer. >:(.  Mooie boel zeg!

Welke firmware draai je want ik heb hier met 2 verschillende HD's geen last van. Firmware 1.1.32 en 1.1.33

Groet
richard

kermit

Citaat van: richardnl op februari 28, 2008, 13:12:30
Welke firmware draai je want ik heb hier met 2 verschillende HD's geen last van. Firmware 1.1.32 en 1.1.33

Groet
richard

http://www.tvix.co.kr/down/6500/tvix_M-6x00_1.1.41.fwp.zip .
Met deze dus. De 2 vorige firmware heb ik niet op staan. Zal ik eerst de firmware 1.1.33 erop zetten. Vind wel dat de 6500 scherper is als de 4100 .
Kermit

kermit

Citaat van: kermit op februari 28, 2008, 02:17:12

Heeft verder niemand last van dit euvel? Na 5 minuten begint het beeld langzaam weg te vallen en daarna schakelt de tvix naar het menu en herkend de externe schijven niet meer. Als ik van de interne harde schijf afspeel is er niks aan de hand.

RvD

Ondertussen is de prijs gezakt naar €399,- wegens de concurentie van de popcornhour en de Istarmini.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

richardnl

Hi all,
I found this in another Forum. Ipost it with no warranty on the truth.

Although we had been preparing for a total different kind of message, we
received response from DvICo about their status to overcome some issues
with the players. The old message is deleted and this updated one is taking
it's place...

TViX M-4100/5100 update
Unfortunately there will be no new update for the M-4100/M-5100 media
players end of February so any possible update is delayed with a month the
least. Despite the Sigma SDK remains having difficulties with ISO/IFO DVD
playback which has improved on the M-6500A models, this version is not fit
for the older models as other items are broken. It is therefore decided upon
to wait for yet another SDK hopefully by end of March.

TViX M-6500A
Already announced by DViCo was the issue about the USB problems which cannot be reproduced so the few units failing are classified as units broken by use and not hardware flaws. DViCo continuous it's research on the matter.

The heat issues. DViCo announced it is already working on tests with dummy
hard drives and confirms the heat issues are there when using the media
player without hard drive so the air escapes. We pretty much came to the
same conclusion although we found an even better method where using a
heat sink though this is not possible for future units and the lacking space.
seems like DViCo is heading for shipping future batches (once properly
tested) with dummy hard drives inside.

Firmware plans:
DvICo has launched a project which should turn the firmware around to stable
and mature in a time frame of 3-4 months. DViCo said it will keep offering
regular updates during this time so consumers can follow the progress, test,
and help iron out the issues.

The three core tasks in this project include:
1. Better tp(ts,m2ts, especially blue-ray rips) playback and trick play.
2. Better large AVI(more than 2G byte) file playback and trick play.
3. A music player which is more than just very basic music player.

I'm sure we'll all sit in front row to follow things...
No one is hiding the fact one is actually disappointed in status and some
progress made here by DvICo and moreover Sigma with their poor SDK's.
I agree with something JER recently said, upgrading is out of the questions
so only pick a player if you don't have one yet as the sigma chip is "not
ready" for the real tasks...

bron mpcclub

richardnl

Heb vandaag 1.1.41 erop gezet.
Draait op zich goed via samba. Via netshare krijg ik het niet voor elkaar om te streamen.

Wat mij opvalt bij HD is dat het beeld om de x seconde even happert.

Dit schijnt via de interne hd niet zo te zijn echter ik het er nog geen hd in zitten want ik was van plan te streamen vanaf een server

Iemand anders ook last van? Heeft iemand een workaround?

riwi

@kermit : toch overgestapt van de 4100 naar de 6500? Gefeliciteerd  :)

@starred ik gebruik altijd die IRE ramp patterns voor brightness en contrast van de w6rz site :
0 to 100 IRE Bars (10 IRE steps) 1920x1080
0 to 100 IRE Split Bars (10 IRE steps) 1920x1080
en die 1 254 en -5 to 105 IRE is ook handig om te zien of je wel BTB en WTW krijgt.

advr

Citaat van: richardnl op maart  1, 2008, 23:24:42
Heb vandaag 1.1.41 erop gezet.
Draait op zich goed via samba. Via netshare krijg ik het niet voor elkaar om te streamen.

Wat mij opvalt bij HD is dat het beeld om de x seconde even happert.

Dit schijnt via de interne hd niet zo te zijn echter ik het er nog geen hd in zitten want ik was van plan te streamen vanaf een server

Iemand anders ook last van? Heeft iemand een workaround?

sinds een paar dagen ook een 6500A. icm een Synology DS207+. ik heb er geen hd in zitten.
na even te hebben aangekloot is het me wel gelukt om NFS draaiend te hebben op de DS207.
Alles speelt erg goed. ook de laatse firmware zit erop.

op moment geen haperingen 8)
ook niet met van die .mkv bestanden ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

kermit

Citaat van: riwi op maart  1, 2008, 23:28:13
@kermit : toch overgestapt van de 4100 naar de 6500? Gefeliciteerd  :)

@starred ik gebruik altijd die IRE ramp patterns voor brightness en contrast van de w6rz site :
0 to 100 IRE Bars (10 IRE steps) 1920x1080
0 to 100 IRE Split Bars (10 IRE steps) 1920x1080
en die 1 254 en -5 to 105 IRE is ook handig om te zien of je wel BTB en WTW krijgt.
Riwi,
Weer terug.  ;D. Dank je . Ik kon het niet laten. :D

richardnl

Citaat van: advr op maart  1, 2008, 23:30:32
sinds een paar dagen ook een 6500A. icm een Synology DS207+. ik heb er geen hd in zitten.
na even te hebben aangekloot is het me wel gelukt om NFS draaiend te hebben op de DS207.
Alles speelt erg goed. ook de laatse firmware zit erop.

op moment geen haperingen 8)
ook niet met van die .mkv bestanden ;D

Ad.

Hallo Ad,
Heb je dat met dhcp voor elkaar gekregen of static IP.
Groet
Richard

papaleo

Citaat van: richardnl op maart  2, 2008, 10:26:27
Hallo Ad,
Groet
Richard

Waarschijnlijk heeft die dit volgens het dhcp protocol voor elkaar gekregen,maar met welke versie Netshare draai jij nu, want met v1.1 gaat het zeker niet lukken vanaf v1.13 draait het wel.

En ook niet onbelangrijk is.....zie link

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70776.msg1140415#msg1140415

Succes,

Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

richardnl

Citaat van: papaleo op maart  2, 2008, 11:20:50
Waarschijnlijk heeft die dit volgens het dhcp protocol voor elkaar gekregen,maar met welke versie Netshare draai jij nu, want met v1.1 gaat het zeker niet lukken vanaf v1.13 draait het wel.

Succes,

Leo

Hallo Leo en Ad,
Bedankt voor de tips. Ben 1 stap verder.
De TVIX ziet de shares en ziet ook bestanden echter als ik die wil afspelen start de TVIX wel het bestand op maar na een paar seconde please wait stopt de player ermee.

Ik heb op de server standaard shares aangemaakt dus c:\tvixhd1, d:\tvixhd2, tvixhd3 en tvixhd4
Versie 2.01 van netshare, windows XP pro
Daarnaast heb ik op de pc via samba shares open staan die prima werken via samba optie in tvix

Nog meer tips?

Groet
richard

ps aanvulling: ik zie dat als ik op een bestand ga staan via nfs dat hij de eigenschappen niet goed weergeeft. Voorbeeld een bestand van 1,7 GB ziet hij als 17 GB?

advr

Citaat van: richardnl op maart  2, 2008, 10:26:27
Hallo Ad,
Groet
Richard

Hoi Richard,

Met allebei werkt het maar ik heb nu static ip ingesteld.
Van haperingen geen last en ik heb gisteren een paar films bekeken. Vanmorgen een 10 tal cd's geript op de NAS gezet en het speelt vlekkeloos eigenlijk.

Wel heb ik in het netwerk gedeelte ingesteld dat de TViX via normaal/nfs werk en niet via Samba.
Dat stel je bij elke share in. Misschien daar even kijken

Gr,
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Citaat van: papaleo op maart  2, 2008, 11:20:50

Succes,

Leo

ik heb geen enkele netshare software geinstalleerd omdat ik een NAS gebruik. Op de NAS heb ik de share aangemaakt via de NFS service van de Synology DS207+ ;D ;D
dus voor mij geen bepaalde versie 1.1 of 1.3.

Ad.

richardnl

ik denk dat ik een deel van het probleem te pakken heb,
Op de server had ik jumbo frame aangezet in de eigenschappen van de netwerkkaart. Dit heb ik veranderd en het lijkt erop dat het nu werkt....

Zal vanavond nog meer testen of dit het inderdaad was. Nu nog de nas werkend krijgen  ;D

Mark van B

Heren, Ik ben van plan de 6500 aan te schaffen en gewoon vanaf een interne hd af te spelen.
Heb ik dan problemen. Moet ik dan denken aan firmware updates etc.. ( niet echt mijn ding ). ;D
Pioneer VSX-1015-S + B&W M1 SUPERSET speakers ,Dreambox 7000-s 1mtr schotel en rotor disq1.2,  Pioneer 427XA, Profigold bekabeling ( Scart - Sub - Digital Coax ), MacMini 1.42Ghz als HTPC, Nieuwe LG 32" LCD voor de slaapkamer - Acer Ferrari 1005WLMI - Apple Macbook Pro 15" ( wat een deceptie )