Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Vik

:D

Citaat van: HTip op maart 30, 2017, 13:14:48
Haha, hoe komen jullie erop. Had nog nooit van Nelson Pass gehoord, nu dus wel [emoji106] Is hij ook de man achter Pass Labs?

Als we het over beroemde Nelsons hebben dan zij er nog een paar anderen:
- Nelson Mandela, leuk contrast [emoji2]
- Nelson Piquet, Formule 1 wereldkampioen
- Willie Nelson, countryzanger

En Mike had ook gekund, maar dat had inderdaad voor verwarring kunnen zorgen [emoji2]
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Citaat van: HTip op maart 28, 2017, 16:26:21
We mogen helaas nog niet veel met hem lopen, 5 minuten per maand

Das niet veel :P,

prachtige hond

HTip

Citaat van: RonG op maart 31, 2017, 13:59:48
Das niet veel :P,

prachtige hond
Dank je Ron. Nu ik het zo lees is dat idd niet veel :D Ik bedoel per leeftijdsmaand. Hij is nu ruim 2 maanden, dus we mogen 10 min per keer met een pauze van 20-30 minuten. Echter met het mooie weer speelt hij ook meer, dus die pauzes duren ca. 2 uur :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Wat een mooi beestje zeg! :D Dat mensen met Bolt aankomen snap ik wel haha. Veel plezier ermee, maar dat zal wel goed komen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op april  3, 2017, 12:39:42
Wat een mooi beestje zeg! :D Dat mensen met Bolt aankomen snap ik wel haha. Veel plezier ermee, maar dat zal wel goed komen.
Dank je Martijn! De gelijkenis met Bolt zal snel verdwijnen denk ik, want hij groeit als kool 8)
Showcase - Topic

HTip

Je zou bijna denken dat ik helemaal nergens meer tijd voor heb dan voor onze nieuwe aanwinst, maar gelukkig is dat niet zo. De hond slaapt veel en dan kan ik doen wat ik wil.

Maar voordat ik jullie begin te vervelen met mijn activiteiten even iets wat ik kwijt wil...

ADSY MultEQ app
Deze week is de ADSY MultEQ app uitgekomen. Alle receivers met een vorm van MultEQ zouden hiermee een targetcurve kunnen instellen die via de app ingelezen kan worden. Los van het feit dat de app niet gratis is (€19,99) is deze alleen beschikbaar voor de laatste generatie Marantz en Denon-producten. Alle apps die D&M uitbrengt worden niet beschikbaar gesteld voor de vorige generatie producten. Zelfs hun topmodellen de Denon AVR-X7200 en de Marantz AV-8802 worden niet meer ondersteund. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen en zelfs schandalig dat D&M hun klanten zo in de steek laat. :nopompom:

Gelukkig heb ik reeds een goed geluid zonder ADSY, maar ik kan dus niet kijken of je met targetcurves een beter resultaat kan krijgen...

Streaming
Gisteren begonnen met mijn muziekverzameling te categoriseren, opschonen en te voorzien van de juiste tags. Ik weet niet welk programma jullie gebruiken, maar ik gebruik Mp3Tag. Ik vind het heel krachtig, met zelfs scripting mogelijkheden. Kan ik mijn programmeerervaring ook nog gebruiken voor leuke dingen :D

Ik wil nog een keer een betere NAS dan ik nu heb aanschaffen en dan de hele muziekcollectie beschikbaar maken voor het hele huis. Ik gebruik nu al DS Audio als ik werk of aan het klussen ben. En het werkt zelfs in de HT via BT met de iPhone.

Dus de eerste stapjes op weg naar streaming zijn gezet.

3D-audio
Ik ga binnenkort eens kijken hoe de Atmos/DTS:X-trailers worden weergegeven in mijn 5.1 setup. Aangezien ik reeds het gevoel van hoogte-informatie heb ben ik gewoon benieuwd of een trailer, die natuurlijk het beste van de techniek benut, wordt weergegeven. Met dank aan denoontje en RalphH voor de links :worship:

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

denoontje

Ik gebruik music brainz picard op macbook for tagging

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Mbt de trailers zou je eerst moeten weten hoe het in een atmosopstelling klinkt toch,om te weten wat je evt mist....

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: denoontje op april  5, 2017, 19:05:11
Ik gebruik music brainz picard op macbook for tagging
Net even gekeken. Is ook erg uitgebreid en kan zelfs met Soundhound/Kazam-achtige technieken tracks zonder metadata opzoeken :thumbs-up:

Citaat van: denoontje op april  5, 2017, 19:06:24
Mbt de trailers zou je eerst moeten weten hoe het in een atmosopstelling klinkt toch,om te weten wat je evt mist....
Citaat van: RalphH op april  5, 2017, 19:07:41
Daar moet ik m dan weer gelijk in geven
Klopt helemaal. Is dat een uitnodiging? :P
Showcase - Topic

denoontje

Weet je invite staat nog altijd open

HTip

Citaat van: denoontje op april  5, 2017, 21:42:32
Weet je invite staat nog altijd open
:thumbs-up: Als het hier een beetje rustiger is kom ik graag weer een keertje bij jullie (was vorige keer ook goed te combineren) langs :pompom:
Showcase - Topic

denoontje

Niet hoog zomer he...hottiehottie

HTip

Citaat van: denoontje op april  5, 2017, 21:45:50
Niet hoog zomer he...hottiehottie
Dan wordt onze kelder zelfs te warm. Daarom organiseer ik ook geen M&G's meer in de zomer ☀️

Wordt sowieso pas iets voor na de zomer...
Showcase - Topic

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Showcase - Topic

Masterkale

Citaat van: HTip op april  5, 2017, 10:04:06
Je zou bijna denken dat ik helemaal nergens meer tijd voor heb dan voor onze nieuwe aanwinst, maar gelukkig is dat niet zo. De hond slaapt veel en dan kan ik doen wat ik wil.

Maar voordat ik jullie begin te vervelen met mijn activiteiten even iets wat ik kwijt wil...

ADSY MultEQ app
Deze week is de ADSY MultEQ app uitgekomen. Alle receivers met een vorm van MultEQ zouden hiermee een targetcurve kunnen instellen die via de app ingelezen kan worden. Los van het feit dat de app niet gratis is (€19,99) is deze alleen beschikbaar voor de laatste generatie Marantz en Denon-producten. Alle apps die D&M uitbrengt worden niet beschikbaar gesteld voor de vorige generatie producten. Zelfs hun topmodellen de Denon AVR-X7200 en de Marantz AV-8802 worden niet meer ondersteund. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen en zelfs schandalig dat D&M hun klanten zo in de steek laat. :nopompom:

Gelukkig heb ik reeds een goed geluid zonder ADSY, maar ik kan dus niet kijken of je met targetcurves een beter resultaat kan krijgen...

Streaming
Gisteren begonnen met mijn muziekverzameling te categoriseren, opschonen en te voorzien van de juiste tags. Ik weet niet welk programma jullie gebruiken, maar ik gebruik Mp3Tag. Ik vind het heel krachtig, met zelfs scripting mogelijkheden. Kan ik mijn programmeerervaring ook nog gebruiken voor leuke dingen :D

Ik wil nog een keer een betere NAS dan ik nu heb aanschaffen en dan de hele muziekcollectie beschikbaar maken voor het hele huis. Ik gebruik nu al DS Audio als ik werk of aan het klussen ben. En het werkt zelfs in de HT via BT met de iPhone.

Dus de eerste stapjes op weg naar streaming zijn gezet.

3D-audio
Ik ga binnenkort eens kijken hoe de Atmos/DTS:X-trailers worden weergegeven in mijn 5.1 setup. Aangezien ik reeds het gevoel van hoogte-informatie heb ben ik gewoon benieuwd of een trailer, die natuurlijk het beste van de techniek benut, wordt weergegeven. Met dank aan denoontje en RalphH voor de links :worship:

Wordt vervolgd...

Ik heb audyssey weleens getest op de AV8802 cinemike en ik heb een pro kit gehad. Mijn ervaring is dat audyssey leuk is voor de subwoofer, verder krijg je zo een compressie op alles. Mijn mening is dat je er niks aan mist. Het is hetzelfde als een Dirac via de PC... Dit klinkt naar mijn idee ook nergens naar. Op de Datasat werkt dit wel super.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

michel69

Wat een beauty Philip is al fors zo te zien voor zijn leeftijd? Of lijkt dat maar zo? Drukke tijden dus😁 of moet ik zeggen dolle dagen...heel veel plezier de komende tijd voor jouw en Annette je lacht je af en toe rot wat ze allemaal bedenken en uitspoken!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

HTip

Citaat van: Masterkale op april  6, 2017, 11:35:35
Ik heb audyssey weleens getest op de AV8802 cinemike en ik heb een pro kit gehad. Mijn ervaring is dat audyssey leuk is voor de subwoofer, verder krijg je zo een compressie op alles. Mijn mening is dat je er niks aan mist. Het is hetzelfde als een Dirac via de PC... Dit klinkt naar mijn idee ook nergens naar. Op de Datasat werkt dit wel super.
Mijn ervaring met ADSY met de Denon X7200CM is ook niet positief. Een aantal pagina's geleden heb ik dat beschreven. Ik mocht de Pro-kit lenen als ik dat wilde, maar dat vond ik niet nodig. Kan overigens nog steeds ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: michel69 op april  6, 2017, 12:05:23
Wat een beauty Philip is al fors zo te zien voor zijn leeftijd? Of lijkt dat maar zo? Drukke tijden dus[emoji16] of moet ik zeggen dolle dagen...heel veel plezier de komende tijd voor jouw en Annette je lacht je af en toe rot wat ze allemaal bedenken en uitspoken!
Dank je Michel! Nelson is nu iets meer dan 10 weken oud en weegt bijna 11kg. Hij groeit met de dag. Is nu al slim en spookt al dingen uit dat je je afvraagt waar hij het vandaan haalt ;D
Showcase - Topic

morca

Mooie hond Philip!!
Ik zie dat de resultaten met adsy nog steeds bedroevend zijn.
Reageer daar net over in een ander topic.
Zelf in jouw akoestisch aangepaste ruimte raakt het nog in de war door bepaalde invloeden

Heb geen hoge pet op van het systeem,jij ook niet  ;)

Ik las je reactie over jan ze dsp.
Die is dan ook wel helemaal met de hand ingeregeld en lost timings problemen op die door bijregeling ontstaan.
Daar is bjorn wel even mee bezig geweest .
En jan daarna zelf ook nog als ik me goed herrinder.

LuPo

Post je af en toe een foto'tje van Nelson Philip? Ik vind het wel leuk om zijn groei te zien. Gaat altijd zo snel! :thumbs-up:

HTip

Citaat van: morca op april  7, 2017, 02:23:32
Mooie hond Philip!!
Dank je Marco! We hebben hem pas 2 weken, maar het lijkt al veel langer :pompom:

Citeer
Ik zie dat de resultaten met adsy nog steeds bedroevend zijn.
Reageer daar net over in een ander topic.
Zelf in jouw akoestisch aangepaste ruimte raakt het nog in de war door bepaalde invloeden

Heb geen hoge pet op van het systeem,jij ook niet  ;)
In mijn topic werd mij gevraagd toch een keer ADSY in te stellen. Zoals je hebt kunnen lezen was dat inderdaad geen succes. Waarschijnlijk dat je ADSY heel goed kunt inzetten in een niet akoestisch geoptimaliseerde ruimte. Maar in een ruimte zoals die van ons moet je met veel geavanceerdere DSP's aan de gang en dat is het me niet waard. De tijd die je erin moet steken om het optimaal in te stellen is mij ook teveel werk.

Als je iemand als Bjorn of Garmt hebt die de setup met DiRAC of Trinnov doen, dan heb je al snel een hele goede basis, maar niet iedereen heeft hun kennis.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: LuPo op april  7, 2017, 10:24:32
Post je af en toe een foto'tje van Nelson Philip? Ik vind het wel leuk om zijn groei te zien. Gaat altijd zo snel! :thumbs-up:
Ik begrijp dat jullie foto's van mij willen zien. Ik heb speciaal geposeerd voor jullie. Mijn baasje heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt [emoji106] Ik zal hem ook vragen nog wat oudere foto's te posten.

Gisteren waren mijn baasjes bezig in de kelder met een kast voor mij te maken zodat ik geen last heb van de aanstaande vrieskast (die ze moeten aanschaffen voor mij). Ik vond dat niet leuk en heb ze dat duidelijk laten weten. Blijkbaar hadden ze de bioscoop (die ik nog niet mag zien :nopompom:) nodig om de delicate panelen krasvrij op te bergen. Ze hebben mij gezegd dat ik maar snel zindelijk moet worden en op mij zelf kan zijn, zodat zij eindelijk weer een film kunnen kijken. Ze hebben dat blijkbaar gemist. Ik doe dan ook alles om zo snel mogelijk aan hun vraag te voldoen. Maar dat is best veel gevraagd voor een pup van 11 weken...

Hier mijn portfolio [emoji23]

[emoji252] Nelson

Showcase - Topic