Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak_Banaan

Hey, mijn inspiratie leeft nog :)
Leuk dat je er nog bent, bij dezen wens ik jullie ook fijne feestdagen.

Cheers!  :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

mr.crash

Fijn dat je er weer wat van je laat horen. :clapping:
Fijne feest dagen. ( maar dat geld voor iedereen !!!!!  )

Han

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

skyfox

Goed om weer van je te horen. Maakte me enigszins zorgen of alles wel goed ging :) Gelukkig ben je er weer en wordt de Chamber nog steeds gebruikt!

Fijne feestdagen voor nu en een topjaar toegewenst voor 2016 voor jou en Annet!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Goed om je weer te lezen Philip! En zonder enige verplichting, je weet me te vinden als je je ei kwijt wil.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RubenV.

Leuk om je weer in je eigen topic actief te zien Philip!  :pompom: Hoewel de kerst bijna voorbij is evengoed nog fijne feestdagen gewenst!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jean Sibelius

Hoi Philip,

Welkom terug! Hopelijk lukt het om jouw positieve bijdrage aan het HT-forum te blijven geven 8).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Welkom terug Philip  :clapping:.
Weer fijn om te zien dat je weer wat gepost hebt  :thumbs-up:.

Kerstdagen zijn voorbij, hopelijk heb je mooie dagen gehad maar ik wens jouw en Annet een heel fijn uiteinde en een goed 2016. Uiteraard een gezond en een audiofiel 2016  ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Bedankt allemaal voor jullie reacties :wub: Het is alsof ik helemaal niet ben weg geweest...

Citaat van: SV..S op december 25, 2015, 09:50:50
Uit het oog maar niet uit het hart  8) fijne dagen!
Zeker niet uit het hart 8) Ik heb hele leuke herinneringen aan alle M&G's, zowel hier als waar ik te gast ben geweest. Dat vergeet je niet zo snel. Ook de verslagen zijn nog altijd leuk leesvoer. Een deel ervan heb ik reeds opgenomen in het grote M&G-boek :D

Citaat van: Sjaak_Banaan op december 25, 2015, 21:19:26
Hey, mijn inspiratie leeft nog :)
Leuk om te lezen dat ik jouw inspireer in jouw hobby. Ik heb net even snel gekeken naar jouw project. Heel erg indrukwekkend  :headbanging: en ik zal het nog eens wat beter gaan bekijken...

Citaat van: skyfox op december 26, 2015, 00:39:10
Goed om weer van je te horen. Maakte me enigszins zorgen of alles wel goed ging :) Gelukkig ben je er weer en wordt de Chamber nog steeds gebruikt!
Onkruid vergaat niet :D Een eigen bioscoop blijft iets heel gaafs en gaat nooit vervelen. In 2016 ga ik zoals gezegd wel meer muziek luisteren :pompom:

Citaat van: Jean Sibelius op december 27, 2015, 13:41:49
Hopelijk lukt het om jouw positieve bijdrage aan het HT-forum te blijven geven 8).
Dat hoop ik ook ;) Volgend jaar in mei is het 9 jaar (!) geleden dat ik met de bouw van de "Chamber of Dreams", toen nog "Mission: (Im)possible", begonnen. Wat gaat de tijd toch snel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

rovinggecko

Meer muziek luisteren? Ben benieuwd wat dit teweeg gaat brengen in de Chamber of Dreams :).

Hoop dat we dit weer als vanouds kunnen meebeleven, veel (hobby) plezier voor 2016 (toegewenst).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Lex Groningen

Super leuk dat je weer terug bent op 't forum, Philip.
Wens jou en Annet een heel goed 2016!
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

kermit

Welkom terug Philip. En blijven genieten van onze mooie hobby.En je zal druk bezig zijn om je in te lezen :D

treky22

Welkom terug, Philip!! You've been missed :-)

Ook voor Annet en jij een gezond en geweldig 2016 alvast!

Ikzelf sta nog steeds vast op een paar keuzes die ik wil .....
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Thanks guys!

Citaat van: rovinggecko op december 27, 2015, 22:35:03
Meer muziek luisteren? Ben benieuwd wat dit teweeg gaat brengen in de Chamber of Dreams :).

Hoop dat we dit weer als vanouds kunnen meebeleven, veel (hobby) plezier voor 2016 (toegewenst).
Als het goed is alleen meer genieten. Het klinkt al zo goed dat het ook niet meer kriebelt om te verbeteren. Maar ik zal posten hoe ik de muziek beleef als ik weer muziek heb geluisterd.

Citaat van: Alex Groningen op december 28, 2015, 08:55:02
Super leuk dat je weer terug bent op 't forum, Philip.
Wens jou en Annet een heel goed 2016!
Dank je Alex! Ook bedankt voor het in leven houden van mijn topic 8)

Citaat van: kermit op december 28, 2015, 10:43:13
Welkom terug Philip. En blijven genieten van onze mooie hobby.En je zal druk bezig zijn om je in te lezen :D
Dank je Brian! Ik ben al lekker aan het lezen geweest, maar wat me opvalt is dat er nogal wat topics "slapende" zijn. Zag ook dat er een aantal forumleden zijn vertrokken, wat ik jammer vind.

Citaat van: treky22 op december 28, 2015, 14:01:20
Welkom terug, Philip!! You've been missed :-)

Ook voor Annet en jij een gezond en geweldig 2016 alvast!

Ikzelf sta nog steeds vast op een paar keuzes die ik wil .....
Dank je Huib! Aardig dat je dat zegt. Ik voel me weer helemaal terug door alle reacties. Eerlijk gezegd heb ik jullie en het forum ook gemist...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb net ook even mijn eigen topic doorgelezen en het leuke is dat we de meeste filmsuggesties, die afgelopen tijd in mijn topic langs zijn gekomen, hebben gezien. Vooral Godzilla was wel aardig voor de laagbeleving :o :o :o

Overigens is niet alleen de beleving geweldig met actiefilms. Met drama's of thrillers is dat net zo. Kortom een film kijken is en blijft heerlijk en echt genieten O0
Showcase - Topic

SV..S

Citaat van: HTip op december 27, 2015, 22:08:20
Zeker niet uit het hart 8) Ik heb hele leuke herinneringen aan alle M&G's, zowel hier als waar ik te gast ben geweest. Dat vergeet je niet zo snel.
Ik sprak meer op mezelf, dat ik regelmatig hier even kwam kijken of je al terug was ;D
Ik heb je zelfs nog een sms gestuurd maar wellicht heb je een ander nummer ;)

Anyway, good to have you back!

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Vik

Top dat je er weer bent Philip!  :coffee:

Alvast een heel gelukkig en gezond 2016 gewenst voor jou en Annet  :xmas:

Hoop je snel te zien, en ik hou je op de hoogte over mijn ontwikkelingen in Den Bosch. :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: SV..S op december 29, 2015, 00:30:09
Ik sprak meer op mezelf, dat ik regelmatig hier even kwam kijken of je al terug was ;D
Ik heb je zelfs nog een sms gestuurd maar wellicht heb je een ander nummer ;)

Anyway, good to have you back!
Thanks Jos, it's good to be back! En ik heb inderdaad een ander nummer ;)

Citaat van: vik op december 29, 2015, 09:13:49
Top dat je er weer bent Philip!  :coffee:

Alvast een heel gelukkig en gezond 2016 gewenst voor jou en Annet  :xmas:

Hoop je snel te zien, en ik hou je op de hoogte over mijn ontwikkelingen in Den Bosch. :thumbs-up:
Dank je Viktor! Ik moet nog veel lezen en jouw ontwikkelingen ben ik ook erg benieuwd naar. Staat alles in je CineMike-topic?
Showcase - Topic

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vik

Ik had wel plannen om dit te doen Philip maar is er niet van gekomen.  Dan maar even een "kort verslag" in jouw topic..hope you don´t mind  :angel:

Het is een lang traject en heeft ook te maken met dat ik afhankelijk ben van andere mensen die helpen. Er wordt niet continue gewerkt en iedere x een beetje en daarbij vliegt de tijd enorm hard. Maanden zijn zo voorbij. CineMike zelf een nieuw pand wat nog steeds niet helemaal klaar is etc.

De 5.1 opstelling draait sinds een aantal dagen en ben al wat uurtjes aan het testen geweest met plaatsing van de subwoofer en speakers. CineMike komt begin Januari naar mijn ruimte met mijn JVC-DLA X5000 CM projector, en gaat dan gelijk beeld afstellen plus geluid/ akoestiek optimaliseren. Het mooiste zou zijn als ik in de tussen tijd iemand kan vinden die een REW meting zou kunnen doen zodat ik dit rapport door kan sturen naar CineMike voor zijn komst. Ik heb de middelen niet en geen ervaring met het meten.

Gelukkig klinkt de ruimte niet te dood (iets waar ik in het begin wel bang voor was) Dit vanwege het plafond die over de gehele oppervlakte is opgevuld met steenwol en daarover heen speakerdoek gespannen, plus tapijt tegels op de vloer. De keuze voor het plafond was de enige optie die mogelijk was vanwege het lichte gewicht. 

Mijn JL Audio F113 moet wel "iets" harder werken in deze ruimte (+- 55m²) maar heeft er geen problemen mee. Tijdens het inmeten met A.R.O werd het inmeet proces een paar keer onderbroken omdat ik de sub weer iets harder moest zetten. Gisteren ook gelijk een Auralex Subdude HT aangeschaft voor onder de sub.

Voor de Auro-3D en Atmos set up heb ik deze gekocht:

De Cabasse Eole 3. CineMike had deze in gebruik in de kelder op het oude adres en zijn uitstekend.

Mijn Denon AVP-A1HDA heeft het pand verlaten en daarvoor in de plaats de stufe 2 Marantz AV 8802A versie.

Bij CineMike Duitsland in het nieuwe pand gaat het ook de goede kant op.. Inmiddels heeft CineMike ook de film industrie bereikt. Onder de foto's een filmpje (excuses vanwege de spontane aktie een slechte opname) van een speciale gast die bij de opening aanwezig was.

Dit is Jonathan Thompson  die spontaan iets vertelt over de omstandigheden tijdens het filmen van Kill Bill waar hij aan mee heeft gewerkt. Hij is film producent, ook verantwoordelijk voor de post-productie werkzaamheden in de studio en heeft ook meegewerkt aan de nieuwe Star Wars film.  Best wel een eer dat zo een man als hij even langs komt tijdens een opening. :)

http://www.imdb.com/name/nm0860338/

Hij is klant van ons en heeft de nieuwe CM AV 8802 en blu ray speler (UD 7007 en DBT-3313) getest in Londen (Hospital Club studio) en is super enthousiast. Binnenkort verschijnt er een artikel over zijn ervaring.

Hier wat foto's van de referentie ruimte en ze hebben totaal 3 ruimtes met verschillende opstellingen:

Citaat van: HTip op december 29, 2015, 15:09:07
Thanks Jos, it's good to be back! En ik heb inderdaad een ander nummer ;)
Dank je Viktor! Ik moet nog veel lezen en jouw ontwikkelingen ben ik ook erg benieuwd naar. Staat alles in je CineMike-topic?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Maro

Wow, wat een mooie ruimte zeg...en de gear mag er ook zijn.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maximus_Aurelius

Philip, alvast de beste wensen en een goed en gezond 2016. Uiteraard ook voor Annet.
Ben er wat vroeg bij maar dadelijk vergeten we het. Morgen heb ik een drukke dag voor de boeg met werken. Verwacht een dagje van 13-14 uurtjes(Net zoals op 24 december het geval was). Maar het goede nieuws is, we starten pas, pardon, al om 5:00 uur. :clapping: :D.

Trouwens speel jij nu in je hele keten met In-Akustik bekabeling(Interlinks, LS kabel)?
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Erg gaaf de nieuwe ruimte van CineMike :headbanging:

Jouw ruimte klinkt ook veelbelovend! Geen probleem dat je dat in mijn topic post. Wat de meting betreft, forumgenoten RalphH en denoontje wonen bij jou in de buurt en hebben veel ervaring met metingen met REW. Wat je nodig hebt is een gecalibreerde microfoon een laptop en dB-meter voor de referentie. De microfoon die ik heb is de miniDSP Umik-1. Sluit je eenvoudig met USB aan en je krijgt een calibratiebestand wat je inleest bij REW. Ik zou die microfoon sowieso aanschaffen en een dB-meter is natuurlijk ook een must ;)

Citaat van: Staaled op december 29, 2015, 15:10:26
Goede ontwikkeling.
Welkom. :)
Dank je Edwin!

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 30, 2015, 19:26:03
Philip, alvast de beste wensen en een goed en gezond 2016. Uiteraard ook voor Annet.
Ben er wat vroeg bij maar dadelijk vergeten we het. Morgen heb ik een drukke dag voor de boeg met werken. Verwacht een dagje van 13-14 uurtjes(Net zoals op 24 december het geval was). Maar het goede nieuws is, we starten pas, pardon, al om 5:00 uur. :clapping: :D.
Dat wordt inderdaad een hele drukke dag, die voor jou al meer dan 4 uur duurt :o Jij natuurlijk ook alvast de beste wensen en in alle opzichten een goed 2016! Ik wens dat natuurlijk ook iedereen die mij (nog steeds) volgt :wub:

Citeer
Trouwens speel jij nu in je hele keten met In-Akustik bekabeling(Interlinks, LS kabel)?
Bijna volledig inderdaad, op de XLR-interlink na. Die is van John van Gent. Op dat vlak zoek ik ook niet meer naar verbetering. Ik ben supertevreden.
Showcase - Topic

denoontje

Citaat van: HTip op december 31, 2015, 09:18:17
Erg gaaf de nieuwe ruimte van CineMike :headbanging:

Jouw ruimte klinkt ook veelbelovend! Geen probleem dat je dat in mijn topic post. Wat de meting betreft, forumgenoten RalphH en denoontje wonen bij jou in de buurt en hebben veel ervaring met metingen met REW. Wat je nodig hebt is een gecalibreerde microfoon een laptop en dB-meter voor de referentie. De microfoon die ik heb is de miniDSP Umik-1. Sluit je eenvoudig met USB aan en je krijgt een calibratiebestand wat je inleest bij REW. Ik zou die microfoon sowieso aanschaffen en een dB-meter is natuurlijk ook een must ;)
Dank je Edwin!

Idd zelfde omgeving ralph en ik.
Ik heb de oude mic van ralph,ralph heeft een umik geloof ik.