Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Bedankt Christiaan. Diezelfde site heeft een vraag gesteld wie interesse had om mee te werken aan een reeks artikelen over thuisbioscopen. Daarop heb ik contact gehad en als alles goed is dan wordt de reeks geopend met onze bioscoop :pompom:

Mag ik jouw foto's (natuurlijk met bronvermelding ;)) gebruiken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op mei  5, 2012, 08:29:46
Bedankt Christiaan. Diezelfde site heeft een vraag gesteld wie interesse had om mee te werken aan een reeks artikelen over thuisbioscopen. Daarop heb ik contact gehad en als alles goed is dan wordt de reeks geopend met onze bioscoop :pompom:

Leuk zeg! Je moet het artikel daarna zeker even posten Philip! Ben erg benieuwd. En als je Christiaan zijn foto's mag gebruiken met bronvermelding, dan is dat meteen mooi een stukje reclame voor zijn fotografische talent.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op mei  5, 2012, 10:52:26
Leuk zeg! Je moet het artikel daarna zeker even posten Philip! Ben erg benieuwd. En als je Christiaan zijn foto's mag gebruiken met bronvermelding, dan is dat meteen mooi een stukje reclame voor zijn fotografische talent.  :pompom:
Zal ik zeker doen. De foto's van Christiaan mag ik inderdaad gebruiken. Zeker goede reclame :thumbs-up:

Ik ben nu bezig met het beantwoorden van de vragen. Het moet niet te technisch worden, maar natuurlijk wel een beeld geven van wat we allemaal hebben gedaan. Ik ben ook erg benieuwd naar het artikel. Vind het erg leuk om te doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Wat leuk zeg! Wat voor site is het precies en wat is de insteek van het artikel?
:)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: clockwork op mei  5, 2012, 12:05:53
Wat leuk zeg! Wat voor site is het precies en wat is de insteek van het artikel?
:)

De site is MovieScene.nl en de insteek van het artikel is een kijkje geven in de thuisbioscopen van mensen, wat ze hebben staan, waarom ze een HT gebouwd hebben, etc. Erg leuk ook dat wij de eerste zijn :pompom:
Showcase - Topic

clockwork

Leuke site. Kende ik niet.
Natuurlijk is die van jullie de eerste. Spreekt voor zich lijkt me. ;)
Ik ben erg benieuwd naar het artikel. Wanneer komt het ongeveer uit?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: clockwork op mei  5, 2012, 12:45:10
Leuke site. Kende ik niet.
Ik ook niet. Maar zit een goed team achter en de inhoud vind ik ook goed.

Citeer
Natuurlijk is die van jullie de eerste. Spreekt voor zich lijkt me. ;)
Thanks! :blush:

Citeer
Ik ben erg benieuwd naar het artikel. Wanneer komt het ongeveer uit?
Geen idee. Maar ik denk dat het snel duidelijk wordt ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Wat gaaf zeg dat er een artikel komt. Willen we uiteraard lezen als het zo ver is  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op mei  5, 2012, 12:49:20
Wat gaaf zeg dat er een artikel komt. Willen we uiteraard lezen als het zo ver is  :D
Ik vind het best spannend! En natuurlijk mag iedereen het lezen. Misschien komen er wel links naar mijn topics op de diverse forums te staan. En ik zal de link naar het artikel ook in mijn openingspost plaatsen.
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Trots als een pauw zeker!? Leuk hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: HTip op mei  5, 2012, 08:29:46

Gaaf zeg, wat een kompliment!
Zo word je nog beroemd - mag ik jou een x aanraken :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

RalphH

Gaaf Philip, ben benieuwd! Keep us posted.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG

Ben erg benieuwd, super gaaf voor je. :clapping:

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei  5, 2012, 14:57:04
Trots als een pauw zeker!? Leuk hoor!
Absoluut! Hoewel ik mezelf heb aangemeld was het voor de redacteur meteen duidelijk dat hij met onze ruimte de reeks wilde beginnen.

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2012, 15:08:05
Gaaf zeg, wat een kompliment!
Zo word je nog beroemd - mag ik jou een x aanraken :P.
Zeker een kompliment. Ik ben ook benieuwd wat het gaat worden. En beroemd? Nee hoor, ik blijf gewoon HTip die af en toe eens een M&G organiseert. Aanraken mag :P

Citaat van: RalphH op mei  5, 2012, 15:49:01
Gaaf Philip, ben benieuwd! Keep us posted.
Erg leuk inderdaad. Ik heb vanmiddag het beantwoorden van de vragen afgerond en ga ze morgen opsturen. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte...

Citaat van: morca op mei  5, 2012, 17:54:02
Dat is echt super Philip  :thumbs-up:
Hoe meer ik erover denk hoe gaver ik het vind. Thanks!

Citaat van: RonG op mei  5, 2012, 20:02:12
Ben erg benieuwd, super gaaf voor je. :clapping:
Zeker! Anders ik wel. Bedankt Ron!
Showcase - Topic

HTip

Zojuist trouwens de US-versie van de BD U-571 in DTS-HDMA gekeken. Wow, wat een (beklemmende) film! Je hebt gewoon het idee dat je in de boot zit en je leeft heel erg mee. Beeld en geluid zijn referentiemateriaal. De sub heeft ook af en toe meegedaan :unsure: :D
Showcase - Topic

VlisChris

CiteerDe sub heeft ook af en toe meegedaan

Komt me niet bekend voor :P

Lex Groningen

Gaaf zo'n artikel over je eigen HT ruimte. Dat je daar erg trots op bent kan ik me voorstellen.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

morca

Citaat van: HTip op mei  5, 2012, 21:28:30
Zojuist trouwens de US-versie van de BD U-571 in DTS-HDMA gekeken. Wow, wat een (beklemmende) film! Je hebt gewoon het idee dat je in de boot zit en je leeft heel erg mee. Beeld en geluid zijn referentiemateriaal. De sub heeft ook af en toe meegedaan :unsure: :D
Het is ook mijn referentie,samen met star wars deel 1 .
de sub,s worden door de afmixing over het hele freq gebied mooi aangestuurd,en er is zoveel detail.
Bij een implosie voel ik haast/of echt de negative druk.

Martijnst1990

Gaaf hoor zo'n artikel! Denk dat wij er bijna net zo benieuwd naar zijn als jijzelf :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op mei  5, 2012, 21:28:30
Die moet ik ook nog eens aanschaffen. Is de US-versie heel anders?

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: morca op mei  6, 2012, 00:19:55
Het is ook mijn referentie,samen met star wars deel 1 .
de sub,s worden door de afmixing over het hele freq gebied mooi aangestuurd,en er is zoveel detail.
Bij een implosie voel ik haast/of echt de negative druk.
Zo hebben wij het ook ervaren. En gelaagdheid kom je ook niet vaak tegen. Er zitten zoveel sub-demo's in :thumbs-up:

Citaat van: Bas Akkerman op mei  6, 2012, 09:48:51
Die moet ik ook nog eens aanschaffen. Is de US-versie heel anders?
Klopt! De US-versie is 1080p/24 en heeft de juiste beeldverhouding (2.35:1) en de DTS-HDMA (48kHz/24bits) soundtrack. De UK-versie is 1080i en in 16:9 en dat ziet dus gewoon minder goed uit. Geluid is wel DTS-HDMA maar dan 16 bits ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op mei  5, 2012, 23:12:06
Gaaf zo'n artikel over je eigen HT ruimte. Dat je daar erg trots op bent kan ik me voorstellen.
Leuk om de eerste van een reeks te zijn :wub:

Citaat van: Martijn90 op mei  6, 2012, 07:06:48
Gaaf hoor zo'n artikel! Denk dat wij er bijna net zo benieuwd naar zijn als jijzelf :D
Absoluut! En het staat al online en wel hier op MovieScene.nl :pompom:

Het staat overigens ook op de homepage :popcorn:

Zoals gezegd komt het ook in mijn openingspost...
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op mei  7, 2012, 22:35:32
Leuk om de eerste van een reeks te zijn :wub:
Absoluut! En het staat al online en wel hier op MovieScene.nl :pompom:

Het staat overigens ook op de homepage :popcorn:

Zoals gezegd komt het ook in mijn openingspost...

Mooi Philip!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Bas Akkerman

Leuk artikel! En handig ontweken die vraag over wat het heeft gekost. ;)