Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Pinohelmond op november  8, 2011, 12:15:04
Ga niet (weer) die 440 pagina´s doorlezen dus vraag het gewoon direct.
Valt me nou tegen van je :D

Citeer
Jij hebt diverse CD/ SACD en bluray spelers gehad, gezien, gehoord etc. Hoe goed is zo´n Oppo nu echt? En dan zou voor mij belangrijk zijn, in de verhouding 80%, de weergave van muziek.
Ruimte voor een aparte CD / SACD en een bluray speler heb ik niet in mijn meubel dus het moet een apparaat zijn wat beide formaten kan afspelen. Nogmaals, de nadruk ligt op muziekkwaliteit.
Ik heb inderdaad meerdere merken multispelers gehad (Denon, Marantz, Panasonic) en kan dus met zekerheid zeggen dat mijn Oppo een erg goede multispeler is. Hij is echter wel zwaar gemodificeerd, maar als je de analoge uitgangen niet nodig hebt, kan je met een standaard 83 een prachtig geluid (en beeld) neerzetten. De 93 is gelijkwaardig in het digitale domein.

Mijn Oppo 83SE TUC speelt beter dan mijn Marantz DV9600, maar dat is ook een erg goede speler. Kan alleen geen BD, dus heb je altijd 2 spelers nodig.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Zefanja op november  8, 2011, 13:15:50
Serieus!!!  :o
Dat is wel erg hoor  :P
gelukkig heb je het licht gezien  :pompom:
LOL. Ik ben ook niet altijd een audiofiel geweest :D

Citaat van: morca op november  8, 2011, 17:47:21
Jamo,s staan er nog omdat ze als nieuw zijn,maar de bose die ik ooit een zwarte dag(uurtje) had stonden snel weer in de doos en in de winkel(2 uurtjes)  :D
Op mijn kleine studentenkamertje was de Acoustimass een uitkomst. Daarna Vifa's "gekregen" en toen was de Bose snel exit. De keukenmonteur wilde 'm zo graag hebben dat die de volgende dag reeds met het geld aan kwam. Heb toen nog voor een mooi prijsje verkocht en toen heeft het virus zich genesteld als een Trojaans Paard :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag nog een uitbreiding van het Creaktiv rack gekregen. Logisch gevolg van de aankoop van de PM. Alleen waren de buizen helaas de verkeerde kleur. Wordt nog opgelost en dan krijgt de PS3 een eigen plekje samen met de AB en de Nespa. Ziet het er weer een stuk strakker uit.

Wordt vervolgd...

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 23:28:58
Even nog iets anders. Nu de beleving zo is verbeterd, vragen wij ons af of het nog zinvol is de Oppo naar Amerika te sturen voor de laatste upgrades.
Iemand hier nog een idee over? Wel of niet doen?
Showcase - Topic

morca

Citaat van: HTip op november  8, 2011, 22:47:23
LOL. Ik ben ook niet altijd een audiofiel geweest :D
Op mijn kleine studentenkamertje was de Acoustimass een uitkomst. Daarna Vifa's "gekregen" en toen was de Bose snel exit. De keukenmonteur wilde 'm zo graag hebben dat die de volgende dag reeds met het geld aan kwam. Heb toen nog voor een mooi prijsje verkocht en toen heeft het virus zich genesteld als een Trojaans Paard :D
Oh jij hebt ook al die ziekte,ik ben ziek geboren denk ik  :D Zo lang als ik me kan huigen ben ik aan het prutsen met.........van alles
En we blijven doorgaan  :thumbs-up:

Die Oppo,ik weet het niet Philip ik moet nog een fatsoenlijke netwerkspeler kopen,laat staan dat ik dan wat over een oppa kan zeggen.
Stream jij er trouwens ook mee,de dune schijnt hier beter in te zijn ,Ik moet nog kopen en twijfel

HTip

Tja, dat virus hé? Als je het eenmaal hebt, kom je er niet meer vanaf. Maar als je ermee geboren bent dan lijkt me dat nog lastiger :D

De Oppo 83 is geen netwerkspeler. Hij kan wel een beetje streamen, maar een Dune is daar veel beter in. Echter in een direct vergelijk met het afspelen van een DVD/BD met een Dune 3.0 won een "gewone" Oppo met gemak. Beide hebben natuurlijk hun ontwikkeling meegemaakt. Zou even kijken in de Oppo 93 en 95 topics en het grote Dune topic.
Showcase - Topic

VlisChris

Ik zou je Oppo wel opsturen naar amerika.
Niet nu op dit moment; eerst de nieuwe eigenschappen van je marantz eens leren kennen.
Maar jou audio-verleden een beetje bekijkend ga je je anders toch afvragen of het niet net dat kleine beetje verbetering zou kunnen brengen. Moet je overigens wel mee uitkijken, want audio nervosa wil je absoluut voorkomen, daarvoor is je set en kamer veel te mooi 8)
Persoonlijk zou ik de Oppo nog laten upgraden, en daarna op zijn minst een aantal maanden me bezig gaan houden met een andere hobby buiten film kijken/gamen om.
My 2cts.

Etiennevh

Philip ik zou hem niet opsturen. Zeker omdat je niet weet of het echt nog een toevoeging in je set geeft, dan denk ik dat wat niet weet wat niet deert.

Zo lang je niet weet of het een toevoeging is, kan het je ook geen pijn doen toch? Als je echt een significant verschil zou kunnen merken dan zou dat de moeite waard zijn. Maar dat is momenteel onbekend.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: HTip op november  8, 2011, 22:50:33
Vandaag nog een uitbreiding van het Creaktiv rack gekregen. Logisch gevolg van de aankoop van de PM. Alleen waren de buizen helaas de verkeerde kleur. Wordt nog opgelost en dan krijgt de PS3 een eigen plekje samen met de AB en de Nespa. Ziet het er weer een stuk strakker uit.

Wordt vervolgd...
Iemand hier nog een idee over? Wel of niet doen?

Ik zou het alleen doen als je denkt dat het echt meerwaarde zal hebben.
En of je de oppo zo lang kan missen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Bedankt voor de adviezen. Ze snijden allemaal hout, dus ik kan er zeker wat mee. Misschien wordt dit wel mijn nieuwe poll? :)
Showcase - Topic

HTip

Definitieve uitslag van de poll staat vast ;)

Speakers met of zonder doeken? (foto op pag. 281)
Met doek       98 (51.6%)
Zonder doek   92 (48.4%)
Totaal aantal stemmen: 190

Er is een lichte voorkeur voor "met doek". Ze staan nog steeds "zonder" te spelen en ik ga nog een keer proberen met doek. Zeker nu ik mijn nieuwe geluid heb.

Citaat van: ArjanR1 op oktober 31, 2011, 09:56:25
Mooie versterker!!!
En, het wordt tijd voor een andere poll :P
Citaat van: ArjanR1 op oktober 31, 2011, 23:37:20
Wees creatief! ;D
Citaat van: HTip op november  9, 2011, 12:28:15
... Misschien wordt dit wel mijn nieuwe poll? :)
De poll heb ik aangepast. Ben benieuwd naar jullie reacties, 3 ken ik al ;)
Showcase - Topic

clockwork

Gestemd! (voor niet opsturen).
Volgend jaar ga je toch streamen.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

SV..S

Citaat van: HTip op november  9, 2011, 12:28:15
Bedankt voor de adviezen. Ze snijden allemaal hout, dus ik kan er zeker wat mee. Misschien wordt dit wel mijn nieuwe poll? :)
Kun je aangeven wat de upgrades inhouden?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

larzie

Ik heb maar ja gestemd, want ik weet niet hoe de Oppo klinkt en je ruimte verdient het sowieso  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Midcall

Citaat van: larzie op november  9, 2011, 15:17:41
Ik heb maar ja gestemd, want ik weet niet hoe de Oppo klinkt en je ruimte verdient het sowieso  :pompom:
Vanzelfsprekend nee gestemd  ;)

Upgraden moet je alleen doen als je ontevreden bent met de geluidskwaliteit (waarom upgraden als je tevreden bent?) en de praktijk leert dat upgrades bij ontevredenheid zelden lange hernieuwde tevredenheid brengt, waardoor ze relatief snel alsnog de verkoop in gaan.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Zefanja

Ik heb ook nee gestemd.
De set klinkt zoals ik hem kan al geweldig en met de pm erbij zal stereo nu ook op een mooi hoog niveau zijn.
Ik denk dat de meerwaarde van de upgrade niet opweegt tegen de koste van de upgrade en opsturen en de tijd dat je de oppo kwijt bent.
Want ik vraag me af of de aanpassingen aan de oppo echt een groot verschil gaan maken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Xander32

Citaat van: HTip op november  8, 2011, 12:02:49
LOL Ik heb vroeger ook Jamo en zelfs Bose gehad :-X
Meten is leuk, maar daarna genieten van je nieuwe setup is nog veel leuker. En Hotel California in 192/24 is dan een prima begin :music:
Tot op heden nam ik jou altijd behoorlijk serieus maar met bovenstaande opmerking ben je bij mij zojuist flink onderuit gegaan :o.

;) Sander.

p.s. hoe ver ben je met het inspelen? voldoet de prachtige PM aan jouw verwachtingen ¿

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Skyfox

Ik heb nee gestemd, puur omdat ik denk dat je al op enorm hoog niveau speelt en de upgrade meer kost dan oplevert. En opsturen kan altijd nog op een later moment. Misschien eerst tijd en geld investeren in DIY masking of het afmaken van wat andere zaken die al veel langer op je verlanglijst staan?

Los daarvan, gezien we toch met kleine percentages winst rekenen... Word het niet eens tijd ene DD18+ te gaan overwegen?  :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Citaat van: Xander32 op november  9, 2011, 17:40:57
Tot op heden nam ik jou altijd behoorlijk serieus maar met bovenstaande opmerking ben je bij mij zojuist flink onderuit gegaan :o.

;) Sander.

p.s. hoe ver ben je met het inspelen? voldoet de prachtige PM aan jouw verwachtingen ¿

Lig ik ook plat op me bek dan nu ??? Of is het dat ik de Bose sneller als het licht teruggebracht heb,wat me gered heeft  :D

Of moeten de Jamo,s dan ook eerst in de kliko  :clapping:

VlisChris

Ik stem niet, want mijn keuze mogelijkheid staat er niet bij ;)
Zou persoonlijk voor de komende tijd de Oppo als laatste ding doen. je merkt het vanzelf wel bij M&G's ofzo of het nog beter kan, en of je daar dan zin in hebt.

larzie

Ik denk dat Philip niet helemaal tevreden is anders twijfelt hij er niet aan om up te graden :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VlisChris

Nee, maar in welke mate is het nog reëel om te mogen zeggen dat je niet tevreden bent? (volgens mij doet Phillip dat gelukkig ook niet :D 8))
Qua apparatuur heeft die het erg mooi voor elkaar, wat maar weinigen hem nadoen, en qua akoestiek gaat het nog een paar tandjes verder.
Ik denk dat dit soort thuisbioscopen gewoon bij de top 20% qua niveau zitten binnen het semi-haalbare. En je kunt altijd blijven veranderen. Of dat ook altijd een update is valt te betwijfelen.
Maar mijn mening heeft die onderhand, ik houdt er mijn mond over :) Ik zou in ieder geval zo willen ruilen met zijn set en zijn thuisbioscoop 8)

HTip

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Citaat van: clockwork op november  9, 2011, 13:38:43
Gestemd! (voor niet opsturen).
Volgend jaar ga je toch streamen.  ;D
Geen idee. Moet mijn internetverbinding sowieso eerst een heel stuk sneller worden ;)

Citaat van: SV..S op november  9, 2011, 15:14:02
Kun je aangeven wat de upgrades inhouden?
Daar is Dave van TUC altijd een beetje vaag over. Geheim van de smid zullen we maar zeggen. Wat hij aangeeft is dat alle kennis die ze hebben opgedaan met de 95 verwerken in de upgrades. Volgens Dave zou mijn 83 dan nét onder de 95 TUC zitten.

Citaat van: larzie op november  9, 2011, 15:17:41
Dank je! Dat is ook een manier om ernaar te kijken en past dus prima bij de 1e optie ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Midcall op november  9, 2011, 16:36:43
Vanzelfsprekend nee gestemd  ;)

Upgraden moet je alleen doen als je ontevreden bent met de geluidskwaliteit (waarom upgraden als je tevreden bent?) en de praktijk leert dat upgrades bij ontevredenheid zelden lange hernieuwde tevredenheid brengt, waardoor ze relatief snel alsnog de verkoop in gaan.
Goed argument. Ik was niet helemaal tevreden (ontevreden klinkt zo ondankbaar ;)) met mijn stereogeluid en de PM is een grote stap op dat gebied. En daar moet ik eerst aan wennen.

Citaat van: Zefanja op november  9, 2011, 17:10:28
Ik heb ook nee gestemd.
De set klinkt zoals ik hem kan al geweldig en met de pm erbij zal stereo nu ook op een mooi hoog niveau zijn.
Ik denk dat de meerwaarde van de upgrade niet opweegt tegen de koste van de upgrade en opsturen en de tijd dat je de oppo kwijt bent.
Want ik vraag me af of de aanpassingen aan de oppo echt een groot verschil gaan maken.
Dank je! Klopt ook wat je zegt. Geen idee wat de meerwaarde is en of die opwegen tegen de kosten. Dat de Oppo een tijdje weg zou zijn is niet zo erg, want ik heb nog mijn Pana en PS3. Waar ik wel een beetje mee zit is het transport heen en terug.

Citaat van: skyfox op november  9, 2011, 17:48:45
Ik heb nee gestemd, puur omdat ik denk dat je al op enorm hoog niveau speelt en de upgrade meer kost dan oplevert. En opsturen kan altijd nog op een later moment. Misschien eerst tijd en geld investeren in DIY masking of het afmaken van wat andere zaken die al veel langer op je verlanglijst staan?

Los daarvan, gezien we toch met kleine percentages winst rekenen... Word het niet eens tijd ene DD18+ te gaan overwegen?  :angel:
Thanks! Opsturen kan altijd nog. Eerst maar eens genieten van de PM. En de DD18 is een blijvertje. Geen haar op mijn hoofd denkt aan een plusje ;)

Citaat van: Christiaan S op november  9, 2011, 20:35:17
Ik stem niet, want mijn keuze mogelijkheid staat er niet bij ;)
Zou persoonlijk voor de komende tijd de Oppo als laatste ding doen. je merkt het vanzelf wel bij M&G's ofzo of het nog beter kan, en of je daar dan zin in hebt.
Welke optie moet ik toevoegen voor jou? Ik denk dat jullie me overtuigd hebben van iets wat ik al een tijdje wist. Ik twijfelde enorm en daarom deze poll.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: larzie op november  9, 2011, 22:05:59
Ik denk dat Philip niet helemaal tevreden is anders twijfelt hij er niet aan om up te graden :)
Integendeel, ik ben heel erg tevreden. Punt is dat ik het maximale uit mijn set en ruimte probeer te halen. Daarbij vergeet ik nog wel eens hoe goed ik het eigenlijk heb.

Citaat van: Christiaan S op november  9, 2011, 22:09:34
Nee, maar in welke mate is het nog reëel om te mogen zeggen dat je niet tevreden bent? (volgens mij doet Phillip dat gelukkig ook niet :D 8))
Qua apparatuur heeft die het erg mooi voor elkaar, wat maar weinigen hem nadoen, en qua akoestiek gaat het nog een paar tandjes verder.
Ik denk dat dit soort thuisbioscopen gewoon bij de top 20% qua niveau zitten binnen het semi-haalbare. En je kunt altijd blijven veranderen. Of dat ook altijd een update is valt te betwijfelen.
Maar mijn mening heeft die onderhand, ik houdt er mijn mond over :) Ik zou in ieder geval zo willen ruilen met zijn set en zijn thuisbioscoop 8)
Bedankt voor de mooie woorden. Ik voel me ook bevoorrecht dat we deze ruimte hebben kunnen realiseren. Ik moet eigenlijk gewoon lekker genieten. Dat doen we ook wel, hoor, maar het streven naar perfectie krijgt wel eens de bovenhand. En dan helpen deze discussies enorm!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Xander32 op november  9, 2011, 17:40:57

;) Sander.

Ach je moet het maar zo zien. Iedereen maakt wel een foutje en de mijne is van heel lang geleden. Ik zit al 20 jaar op het goede spoor :D

Het inspelen hou ik nog even vol. Gisternacht heeft de SACD van Eleanor McEvoy gespeeld. Vandaag overdag de SACD van Boston. Zometeen weer iets anders. Weet nog niet wat. Ik probeer zoveel mogelijk variatie te hebben.
Showcase - Topic