Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

morca

Wauw Phillip,nieuwe amp wat een mooi ding man  :thumbs-up:

Die heb ik pas nog op de beurs gehoord ,wat ik toen dacht is waarschijnlijk de reden dat jij hem aangeschaft hebt.
Als ik nog eens een andere wil denk ik hard over een Marantz na,wat een goeie amp,s geluidsbeeld helemaal mijn smaak.

Veel luisterplezier man

HTip

Citaat van: morca op november  3, 2011, 22:38:03
Wauw Phillip,nieuwe amp wat een mooi ding man  :thumbs-up:

Die heb ik pas nog op de beurs gehoord ,wat ik toen dacht is waarschijnlijk de reden dat jij hem aangeschaft hebt.
Als ik nog eens een andere wil denk ik hard over een Marantz na,wat een goeie amp,s geluidsbeeld helemaal mijn smaak.

Veel luisterplezier man
Thanks Marco! Op de X-Fi stonden 2 sets te spelen, maar die heb ik niet kunnen meemaken. De Limited heb ik eigenlijk "blind" besteld, natuurlijk wel op basis van de test met de "gewone" PM-15S2. Het geluidsbeeld en klank van Marantz bevallen ons erg goed, dus was de keuze redelijk snel gemaakt. De snelheid van de versterker is fantastisch. De SR9600 was zeker niet slecht, maar zal het op alle fronten afleggen tegen de PM. Als een kind zo blij :pompom:

Integratie in surround is ook geweldig en zal dus weer verbeterd zijn. Zaterdag komen (dit keer) vrienden een film kijken. Sinds de laatste keer dat ze bij ons waren is het een-en-ander veranderd :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Citaat van: HTip op november  3, 2011, 22:44:56
Thanks Marco! Op de X-Fi stonden 2 sets te spelen, maar die heb ik niet kunnen meemaken. De Limited heb ik eigenlijk "blind" besteld, natuurlijk wel op basis van de test met de "gewone" PM-15S2. Het geluidsbeeld en klank van Marantz bevallen ons erg goed, dus was de keuze redelijk snel gemaakt. De snelheid van de versterker is fantastisch. De SR9600 was zeker niet slecht, maar zal het op alle fronten afleggen tegen de PM. Als een kind zo blij :pompom:

Integratie in surround is ook geweldig en zal dus weer verbeterd zijn. Zaterdag komen (dit keer) vrienden een film kijken. Sinds de laatste keer dat ze bij ons waren is het een-en-ander veranderd :D
Ja er stonden er inderdaad 2,voor mij eens mooi om een beeld van deze amp te krijgen,beeld is goed  :D

Ik vind hem er erg gaaf uitzien ook,mooi met dat ronde glaasje

Martijnst1990

Hoe gaat het met inspelen Phlip? Word het al steeds een beetje mooier? :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  6, 2011, 21:04:23

Zal haast wel. Ben benieuwd  :)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: morca op november  3, 2011, 23:47:54
Ja er stonden er inderdaad 2,voor mij eens mooi om een beeld van deze amp te krijgen,beeld is goed  :D
De amp geeft alleen geluid hoor :D Maar mijn beeld van de PM is ook al goed ;)

Citeer
Ik vind hem er erg gaaf uitzien ook,mooi met dat ronde glaasje
Kan het alleen maar met je eens zijn :wub:

Citaat van: The Vampire op november  7, 2011, 00:03:04
Poeh wat een ontzettend mooi apparaat zeg!! Gefeliciteerd!
Bedankt Robbert! Ben er ook erg blij mee. Muziek wordt steeds meer emotie. Al genoeg kippenvelmomenten gehad...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Martijn90 op november  6, 2011, 21:04:23
Citaat van: Zefanja op november  6, 2011, 23:32:14
Zal haast wel. Ben benieuwd  :)
Inspelen verloopt goed. Afgelopen dagen weinig tijd gehad om te luisteren. We zijn druk met het waterdicht maken van de buitenkant van de buitenmuren. Gaat veel tijd in zitten. De tuin vraagt ook weer de nodige tijd.

Afgelopen vrijdag hebben we dezelfde nummers opnieuw en we hebben weer verbeteringen ervaren. Daarnaast nog veel andere muziek geluisterd. We waren heel erg onder de indruk van 90125 van Yes. Die ruimtelijkheid hebben we nog nooit ervaren. Distance to here van Live was ook weer beter dan we ons herinnerden. En de SACD van 1812 klonk ook fantastisch. Tot slot Tambu van Toto was ook heerlijk luisteren.

De afgelopen dagen zijn veel verschillende CD's in de Oppo geweest.

Zaterdagavond waren vrienden op bezoek geweest en hebben we een film gekeken. Laatste keer voor hen was januari 2010. En toen hadden we nog geen DD18, Oppo, HD950 en inakustik. Er is dus het nodige veranderd :D Film was weer Unstoppable (zij mochten kiezen) en wij hadden het gevoel dat het geluid beter was dan de vorige keer. Ook nog een stuk van Avatar gezien en nog een impressie van Pink en ze waren erg onder de indruk.
Showcase - Topic

morca

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 17:31:17
De amp geeft alleen geluid hoor :D Maar mijn beeld van de PM is ook al goed ;)
Kan het alleen maar met je eens zijn :wub:
Bedankt Robbert! Ben er ook erg blij mee. Muziek wordt steeds meer emotie. Al genoeg kippenvelmomenten gehad...
geluidsbeeld,en het beeld wat ik van de amp heb,figuurlijk dan  ;) of letterlijk.....ben daar niet zo goed in  :D

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 17:32:29
Inspelen verloopt goed. Afgelopen dagen weinig tijd gehad om te luisteren. We zijn druk met het waterdicht maken van de buitenkant van de buitenmuren. Gaat veel tijd in zitten. De tuin vraagt ook weer de nodige tijd.

Afgelopen vrijdag hebben we dezelfde nummers opnieuw en we hebben weer verbeteringen ervaren. Daarnaast nog veel andere muziek geluisterd. We waren heel erg onder de indruk van 90125 van Yes. Die ruimtelijkheid hebben we nog nooit ervaren. Distance to here van Live was ook weer beter dan we ons herinnerden. En de SACD van 1812 klonk ook fantastisch. Tot slot Tambu van Toto was ook heerlijk luisteren.

De afgelopen dagen zijn veel verschillende CD's in de Oppo geweest.

Zaterdagavond waren vrienden op bezoek geweest en hebben we een film gekeken. Laatste keer voor hen was januari 2010. En toen hadden we nog geen DD18, Oppo, HD950 en inakustik. Er is dus het nodige veranderd :D Film was weer Unstoppable (zij mochten kiezen) en wij hadden het gevoel dat het geluid beter was dan de vorige keer. Ook nog een stuk van Avatar gezien en nog een impressie van Pink en ze waren erg onder de indruk.
Kijk dat klinkt goed! Die BD van Pink moet ik ook eens kopen, vind de muziek sowieso erg leuk en het concert zelf is qua beeld en geluid echt heel mooi! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: morca op november  7, 2011, 17:33:25
geluidsbeeld,en het beeld wat ik van de amp heb,figuurlijk dan  ;) of letterlijk.....ben daar niet zo goed in  :D
:D Ik snapte je wel hoor, misschien was (of ben) ik wat melig :D

Citaat van: Martijn90 op november  7, 2011, 17:43:16
Kijk dat klinkt goed! Die BD van Pink moet ik ook eens kopen, vind de muziek sowieso erg leuk en het concert zelf is qua beeld en geluid echt heel mooi! 8)
Ga je zeker geen spijt van krijgen. Een van onze favoriete concerten en we hebben het nog steeds niet helemaal gekeken.
Showcase - Topic

morca

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 18:24:21
:D Ik snapte je wel hoor, misschien was (of ben) ik wat melig :D
Ga je zeker geen spijt van krijgen. Een van onze favoriete concerten en we hebben het nog steeds niet helemaal gekeken.
Ik snapte wel, dat jij snapte, wat ik bedoelde  :blink:

Oh je was melig ?  :D Helemaal niet in de gaten gehad   :clapping:

HTip

Citaat van: morca op november  7, 2011, 18:51:17
Ik snapte wel, dat jij snapte, wat ik bedoelde  :blink:

Oh je was melig ?  :D Helemaal niet in de gaten gehad   :clapping:
:clapping:

Nog even snel een statusrapport... ;)

Zojuist weer boven de grond gekomen na een enerverend dagje, maar die zal ik jullie besparen :unsure:

De K2HD-CD van Eagles - Hell freezes over zat in de Oppo voor het inspelen, maar die hadden we nog niet geluisterd. Nu dus wel en de mix is erg ruimtelijk. Detaillering is beter dan de DVD in PCM. Een paar keer waren instrumenten iets te veel op de voorgrond, maar daar heb ik dan een Nespa voor :D Kort gezegd, de PM heeft zich van zijn goede kant laten zien. De Notes zijn nu gewichtloos en we merken al een strakker midlaag. Het laag-laag is nog steeds wat wollig/ongedefinieerd, maar alle vertrouwen dat dat gaat goed komen. Tot slot nog even 2 nummers van Alan Parsons en het gaat allemaal steeds beter klinken. We zijn op de helft met inspelen, tenminste als ik drees62 moet geloven en dat doe ik :)

De DVD-A van Alan blijft deze nacht gewoon lekker doorspelen...
Showcase - Topic

morca

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 21:54:55
:clapping:

Nog even snel een statusrapport... ;)

Zojuist weer boven de grond gekomen na een enerverend dagje, maar die zal ik jullie besparen :unsure:

De K2HD-CD van Eagles - Hell freezes over zat in de Oppo voor het inspelen, maar die hadden we nog niet geluisterd. Nu dus wel en de mix is erg ruimtelijk. Detaillering is beter dan de DVD in PCM. Een paar keer waren instrumenten iets te veel op de voorgrond, maar daar heb ik dan een Nespa voor :D Kort gezegd, de PM heeft zich van zijn goede kant laten zien. De Notes zijn nu gewichtloos en we merken al een strakker midlaag. Het laag-laag is nog steeds wat wollig/ongedefinieerd, maar alle vertrouwen dat dat gaat goed komen. Tot slot nog even 2 nummers van Alan Parsons en het gaat allemaal steeds beter klinken. We zijn op de helft met inspelen, tenminste als ik drees62 moet geloven en dat doe ik :)

De DVD-A van Alan blijft deze nacht gewoon lekker doorspelen...
Bedoel je die dvda van the eagles die 192 is,als je het over pcm van dvd hebt,of gewoon pcm van dvd 48khz 24 bit.
Was even benieuwd toen ik dat zag staan

wel een gave amp hoor Philip (nog een keer  :D ) ,daar ga je volgens mij veel plezier van krijgen.

Maar eens een andere vraag ,moet een amp echt inspelen? misschien een domme vraag.
Bij mijn sub bv hoor ik echt dat hij inspeelt,alles gaat nog soepeler,bij een amp zou het geluidsbeeld dus ook pas naar een poosje volledig tot zijn recht komen?
Ik heb hier niet zoveel ervaring mee ,ik heb nog niet geupgrade sinds ik hierover lees,en het is me ook nog nooit opgevallen.
Maar eerder lette ik daar misschien ook niet op omdat ik het niet wist...

HTip

Citaat van: morca op november  7, 2011, 22:12:56
Bedoel je die dvda van the eagles die 192 is,als je het over pcm van dvd hebt,of gewoon pcm van dvd 48khz 24 bit.
Was even benieuwd toen ik dat zag staan
Nee, niet de DVD-A van 192/24, want dat is Hotel California. Ik doelde op de PCM-track op de DVD (naar mijn weten is die 1509kpbs) van Hell Freezes Over. versus de stereotrack op de 100/24 K2HD-CD. De laatste klinkt sprankelender en luchtiger.

Citeer
wel een gave amp hoor Philip (nog een keer  :D ) ,daar ga je volgens mij veel plezier van krijgen.
Mag je best blijven zeggen, want het klopt gewoon. Prachtig is ie, zowel in look als in geluid.

Citeer
Maar eens een andere vraag ,moet een amp echt inspelen? misschien een domme vraag.
Bij mijn sub bv hoor ik echt dat hij inspeelt,alles gaat nog soepeler,bij een amp zou het geluidsbeeld dus ook pas naar een poosje volledig tot zijn recht komen?
Ik heb hier niet zoveel ervaring mee ,ik heb nog niet geupgrade sinds ik hierover lees,en het is me ook nog nooit opgevallen.
Maar eerder lette ik daar misschien ook niet op omdat ik het niet wist...
Inspelen is echt nodig. We zijn nu 1,5 week verder en de PM klinkt nu echt anders dan toen ik 'm pas had aangesloten. Het heeft iets te maken met condensatoren en op-/ontlaadsnelheid. En ook nog met andere elektrische componenten, maar ik kan dat niet zo goed uitleggen. Hoofdzaak is dat wij het horen en (op dit moment al) genieten van het geluid.

Citaat van: HTip op oktober 26, 2011, 21:02:11
Grote upgrades zullen er niet snel meer komen. Ik ben van plan de Oppo te laten updaten en de stroomaanpassing zou ik nog graag een keer doen. Daarna is de rest van het huis aan de beurt. O ja, de vloer afmaken zou ook leuk zijn, maar dat is geen upgrade :D
Even nog iets anders. Nu de beleving zo is verbeterd, vragen wij ons af of het nog zinvol is de Oppo naar Amerika te sturen voor de laatste upgrades.
Showcase - Topic

morca

Ik had al het idee dat het te maken had met bepaalde elektrische componenten,leuk dat even te horen.
Ben benieuwd hoe ik dat zou ervaren nu ik overal op let,mijn meer highend sound is vd laatste 5 jaar,daarvoor kocht ik altijd  grote Jamo boenkers  :D

Hotel California heb ik poos niet gedraaid ,binnenkort echt weer eens wat muziek gaan luisteren

larzie

Heb je trouwens je nieuwe Marantz versterker ook vergeleken met andere merken? Zo ja welke en waren er nog andere versterkers waarover je hebt zitten twijfelen of die misschien niet beter waren?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Ik heb even gemist dat er een Marantz bij is gekomen. Wat is nou het verschil met deze Limited Edition en de "standaard". Of heb ik in je +440 pagina tellende topic iets gemist  ;D

larzie

Citaat van: WickedGame op november  8, 2011, 09:03:52
Ik heb even gemist dat er een Marantz bij is gekomen. Wat is nou het verschil met deze Limited Edition en de "standaard". Of heb ik in je +440 pagina tellende topic iets gemist  ;D

Marantz zegt hierover het volgende: "Zoals u van een speler in beperkte oplage mag verwachten beschikt hij over dezelfde onderdelen en subsystemen als zijn volbloed stalgenoot, de PM-152. Maar daarnaast is hij voorzien van verbeterde, aangepaste onderdelen en de integratie van een efficiënter elektrisch signaalpad om de geluidskwaliteit tot nog subliemere hoogten te tillen."

Vrij cryptisch dus  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: morca op november  7, 2011, 23:50:24
Ik had al het idee dat het te maken had met bepaalde elektrische componenten,leuk dat even te horen.
Ben benieuwd hoe ik dat zou ervaren nu ik overal op let,mijn meer highend sound is vd laatste 5 jaar,daarvoor kocht ik altijd  grote Jamo boenkers  :D
LOL Ik heb vroeger ook Jamo en zelfs Bose gehad :-X

Citeer
Hotel California heb ik poos niet gedraaid ,binnenkort echt weer eens wat muziek gaan luisteren
Meten is leuk, maar daarna genieten van je nieuwe setup is nog veel leuker. En Hotel California in 192/24 is dan een prima begin :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 07:46:16
Heb je trouwens je nieuwe Marantz versterker ook vergeleken met andere merken? Zo ja welke en waren er nog andere versterkers waarover je hebt zitten twijfelen of die misschien niet beter waren?
De match met mijn Marantz SR9600 stond voorop bij de keuze. Ik ken de sound van Marantz en weet uit ervaring dat bepaalde merken niet matchen. Bovendien moest de versterker een HT-functie hebben en dan wordt de keuze verder beperkt. De test met de PM-15S2 bevestigde dit beeld en de surround bubble was homogeen. Bovendien heb ik tijdens een M&G een Primare mogen beluisteren en die vond ik in mijn set iets te analystisch.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: WickedGame op november  8, 2011, 09:03:52
Ik heb even gemist dat er een Marantz bij is gekomen. Wat is nou het verschil met deze Limited Edition en de "standaard". Of heb ik in je +440 pagina tellende topic iets gemist  ;D
LOL. Kan gebeuren in mijn topic :D Wat je zoekt staat onderaan op pagina 429. Met name de link naar de speciale website is interessant: http://www.marantz.eu/15series/

Klik op Premium Sound en dan vind je de extra features PM en SA.

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 09:34:41
Marantz zegt hierover het volgende: "Zoals u van een speler in beperkte oplage mag verwachten beschikt hij over dezelfde onderdelen en subsystemen als zijn volbloed stalgenoot, de PM-152. Maar daarnaast is hij voorzien van verbeterde, aangepaste onderdelen en de integratie van een efficiënter elektrisch signaalpad om de geluidskwaliteit tot nog subliemere hoogten te tillen."

Vrij cryptisch dus  :D
Vrij cryptisch inderdaad. Belangrijker is hoe het klinkt :D
Showcase - Topic

Pinohelmond

Ga niet (weer) die 440 pagina´s doorlezen dus vraag het gewoon direct.

Jij hebt diverse CD/ SACD en bluray spelers gehad, gezien, gehoord etc. Hoe goed is zo´n Oppo nu echt? En dan zou voor mij belangrijk zijn, in de verhouding 80%, de weergave van muziek.
Ruimte voor een aparte CD / SACD en een bluray speler heb ik niet in mijn meubel dus het moet een apparaat zijn wat beide formaten kan afspelen. Nogmaals, de nadruk ligt op muziekkwaliteit.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Zefanja

Citaat van: HTip op november  8, 2011, 12:02:49
Meten is leuk, maar daarna genieten van je nieuwe setup is nog veel leuker. En Hotel California in 192/24 is dan een prima begin :music:

Serieus!!!  :o
Dat is wel erg hoor  :P
gelukkig heb je het licht gezien  :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

morca

Citaat van: HTip op november  8, 2011, 12:02:49
Jamo,s staan er nog omdat ze als nieuw zijn,maar de bose die ik ooit een zwarte dag(uurtje) had stonden snel weer in de doos en in de winkel(2 uurtjes)  :D