Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op januari 10, 2014, 09:49:59
Ik denk dat Frank geen onderscheid maakt. Naim is wel een merk van een aantal actieve  forumsponsoren dus misschien gaat het ongemerkt.......

Overigens vind ik "Freds attitude" in dit topic altijd amusant, vermakelijk en gezellig.

Niets mis met de sfeer hier overall....

De sfeer is hier anders door de Moderator en de verklikker naar hem toe voor mij behoorlijk verziekt.
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op januari 10, 2014, 11:01:14
De sfeer is hier anders door de Moderator en de verklikker naar hem toe voor mij behoorlijk verziekt.

Dat verzieken lijkt ook nergens naar. Wellicht dit topic elders voortzetten.

Deleted Member 2

als je ook op Bacchus vertrouwt en je je voorstelt als zwarte piet terwijl je weet dat dit onderwerp zeer gevoelig ligt..... In Rotterdam noemen ze dat urineren in open wonden.

Gr
Henk

Deleted Member 2

goed dat je er nog bent Fred! ;)

Jumping Jack

Citaat van: Onder013 op januari 10, 2014, 09:43:44
Hoe kan hij daar nou iets over zeggen? Hij heeft notabene in het Stereo Showcase topic tijdenlang gekletst over de verbouw van een erker en de bouw van een kledingkast. Heeft dat ook maar iets met Stereo te maken?
En nee ik heb geen enkel Naim product; ben slechts geïnteresseerd in dit audio product omdat ik een paar ervaringen heb met naim producten waarbij het lekker klonk.
Bovendien is er een naim dealer (Snijders audio te Rotterdam) bij mij in de Regio.
Ik lees dit (nog maar een keer:) naim topic met veel plezier en heb geen moment dat ik vind dat het niet on topic is.

Gr
Henk

Of hij begint in het Sfeertopic over de Saab van zijn maatje... Niets mis met even afdwalen, maar dan moet je als mod wel consequent zijn en bovendien waren de laatste posts van Fred heel erg on-topic...  :baaa:.

Soit, terug on topic: iemand de Statement al in bestelling staan?  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op januari 10, 2014, 11:32:59
Of hij begint in het Sfeertopic over de Saab van zijn maatje... Niets mis met even afdwalen, maar dan moet je als mod wel consequent zijn en bovendien waren de laatste posts van Fred heel erg on-topic...  :baaa:.

Ik twijfel nog over "bi-ampen" :D

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op januari 10, 2014, 11:32:59

Ik heb net de bestelling de deur uitgedaan  :D

lynch1979

Citaat van: twani op januari 10, 2014, 11:35:22
Ik twijfel nog over "bi-ampen" :D

Jij bent toch lesbisch?  ;)

Jumping Jack

En de leben dan inzetten als voorversterker? Kun je eindelijk eens wat laag uit die Harbeths krijgen  :tongue2:.
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op januari 10, 2014, 11:37:10
En de leben dan inzetten als voorversterker? Kun je eindelijk eens wat laag uit die Harbeths krijgen  :tongue2:.
Veel laag geeft alleen maar veel problemen :tounge2:

garmtz

Als jullie denken dat ik steeds iets rapporteer naar de moderators: DAT DOE IK NIET! Vraag het ze zelf zou ik zeggen.

Ik kan af en toe zeggen dat er weer on topic moet worden gekletst, maar dat is toch niet zo gek? Er zijn al veel teveel zwets-topics. Dus doe daar het gezellige gezwets en hier de zinvolle Naim-gerelateerde zaken.

Bensz

Citaat van: garmtz op januari 10, 2014, 12:39:06
Als jullie denken dat ik steeds iets rapporteer naar de moderators: DAT DOE IK NIET! Vraag het ze zelf zou ik zeggen.

Ik kan af en toe zeggen dat er weer on topic moet worden gekletst, maar dat is toch niet zo gek? Er zijn al veel teveel zwets-topics. Dus doe daar het gezellige gezwets en hier de zinvolle Naim-gerelateerde zaken.

Waarom begin je niet je eigen Naim topic, en neem dan gelijk de moderatie zelf op...
Zwetsen wij hier vrolijk, en vooral wel gezellig, verder.

VlisChris

Citaat van: fred19633 op januari 10, 2014, 08:50:27
Kreeg net een waarschuwing wegens het niet on topic blijven van mij.al der zowel vanaf gepleurt worden van nou ja lig ik ook niet wakker van.

Graaag de zaken niet verdraaien

Het ging om je vrij consequent cynische reacties op mijn verzoek. Je hebt daar dermate veel posts over geplaatst met cynische ondertoon dat dat gewoon klaar moest zijn. Niets meer. Niets minder.

VlisChris

Citaat van: fred19633 op januari 10, 2014, 11:01:14

Het laatste dat ik hier schrijf in dit topic (vragen kunnen via pm) is dat er geen r2m is geweest. Ik zat het topic wat door te lezen en ben de betreffende posts eens op een rijtje gaan zetten. Dus een "verklikker" is hier niet aan de orde (opvallend woord overigens voor iemand die wel een r2m doet).

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op januari 10, 2014, 12:39:06

Goed dat je je positie duidelijk maakt Garmt (zonder enig cynisme dus).

Gr
Henk

sam1909

Citaat van: Bensz op januari 10, 2014, 12:45:23
Waarom begin je niet je eigen Naim topic, en neem dan gelijk de moderatie zelf op...
Zwetsen wij hier vrolijk, en vooral wel gezellig, verder.
Omdat volwassen mensen, die ook nog eens dezelfde hobby delen, prima met elkaar in één topic kunnen lijkt me?

Jumping Jack

Fred's laatste 'cynische' reactie dateert van 10 dagen terug. Vijgen na Pasen Christiaan.  :baaa:
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Christiaan S op januari 10, 2014, 12:58:09
Het laatste dat ik hier schrijf in dit topic (vragen kunnen via pm) is dat er geen r2m is geweest. Ik zat het topic wat door te lezen en ben de betreffende posts eens op een rijtje gaan zetten. Dus een "verklikker" is hier niet aan de orde (opvallend woord overigens voor iemand die wel een r2m doet).

Er kan hier dus op dezelfde voet (toon + inhoud - cynisme) doorgegaan worden?
Wellicht met af en toe een oproep van Garmt om weer on-topic te gaan ;)

Gr
Henk

Dr.Bedlo

Zo  je maar weer dat door het toedoen van de moderatie  voor de 2de keer de boel volledig uit de hand loopt.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Christiaan S op januari 10, 2014, 12:58:09

Ja, kwil  je graag wijzen op je eigen off topic gedrag. Zo sociaal ben ik dan ook wel weer. Maar enfin.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ik vraag mij af of er voor het net uitgebrachte super apparaat van Naim wel een markt is en of het niet beter was om de r&d hiervoor te gebruiken voor de meer down to earth producten?

Fred die besloten heeft de situatie nog even aan te zien
Quad vintage.

musfed

Laat ik dan een poging doen om het topic weer on topic te krijgen.
De prijs van de Naim Nac s1 en de Nap s1. Duur? Mwah.

Om het even in klein perspectief te plaatsen. Ik werk op Papendorp, Utrecht. In de buurt van het HQ Nederland van Mercedes. Stopt net voor het gebouw een gloednieuwe G-klasse. Via de altijd behulpzame site van het RDW kan je er snel achterkomen dat de nieuwe eigenaar net ons allemaal verrijkt heeft met een slordige 78.000,00 eurootjes aan BPM!!! Voor een volstrekt overbodige G-klasse van 240.000,00 euro.....

Ook een Statement, maar niet van Naim... ;)

Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Citaat van: fred19633 op januari 10, 2014, 13:41:00
Ik vraag mij af of er voor het net uitgebrachte super apparaat van Naim wel een markt is en of het niet beter was om de r&d hiervoor te gebruiken voor de meer down to earth producten?

Fred die besloten heeft de situatie nog even aan te zien

Er is een kleine Aziatische en Arabische markt (en onderschat ook de Russische niet). Die kan bij een relatief klein aantal verkochte producten (en alle distributeurs die de spullen af 'moeten' nemen) al best lucratief zijn. En vergeet niet dat Steve Sells met de ontwikkeling van deze monsters ook weer zaken heeft geleerd die dan in de goedkopere producten een weerslag kunnen hebben.

musfed

Op het Naim GB forum vergeleken ze de prijs van de Statement al met een Nap500x3 set die een enkeling daar gebruikt. Die twee ontlopen elkaar niet eens zo veel naar het schijnt.
En een markt voor dit soort produkten is er altijd. Om maar wat eens te noemen, als je een patek philippe 3939 kan veroorloven is de prijs voor een Naim statement "small change".
Dutch & Dutch 8c's

Bensz

Niche markt zal er idd wel voor zijn...alleen denk ik dat de meesten van ons het niet kunnen ophoesten, en daarom afvragen of de prijs wel te rechtvaardigen is.
In dat licht ben ik wel heel benieuwd naar de nieuwe technologie cq ontwikkeling van een dergelijk produkt.