Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Bensz op januari 10, 2014, 14:10:09
Niche markt zal er idd wel voor zijn...alleen denk ik dat de meesten van ons het niet kunnen ophoesten, en daarom afvragen of de prijs wel te rechtvaardigen is.
In dat licht ben ik wel heel benieuwd naar de nieuwe technologie cq ontwikkeling van een dergelijk produkt.

Punt is dat je als fabrikant OF 100 Nait XS2 versterkers kunt verkopen, OF 1 setje Statement... Dus ook al is de vraag 100x kleiner, dan nog kan het 'rendabel' zijn... :)

Maar zie eerlijk gezegd wel dat steeds meer fabrikanten ultra-dure spullen ontwikkelen om hier via alleen al demo-materiaal voor distributiekanalen  aardig wat units weg te kunnen zetten.

Bensz

Citaat van: garmtz op januari 10, 2014, 14:32:29
Punt is dat je als fabrikant OF 100 Nait XS2 versterkers kunt verkopen, OF 1 setje Statement... Dus ook al is de vraag 100x kleiner, dan nog kan het 'rendabel' zijn... :)

Maar zie eerlijk gezegd wel dat steeds meer fabrikanten ultra-dure spullen ontwikkelen om hier via alleen al demo-materiaal voor distributiekanalen  aardig wat units weg te kunnen zetten.

Veplicht demo materiaal op dealer of importeur cq distribiteur niveau?

bmateijsen

Niet verplicht.. maar er zijn gewoon distributeurs die graag dit soort statement producten willen inkopen voor diverse doelen...

Dr.Bedlo

Hmm...vroeg mij af of via de software de klanksignatuur  ook veranderd kan worden mijn NAIM nd  5 XS klinkt ineens anders na de update. Suggestie?
Quad vintage.

twani

Citaat van: fred19633 op januari 10, 2014, 18:38:02
Hmm...vroeg mij af of via de software de klanksignatuur  ook veranderd kan worden mijn NAIM nd  5 XS klinkt ineens anders na de update. Suggestie?
Bij Linn was dat zeker het geval...

Jumping Jack

Op het naim-forum wordt dat nog al eens vermeld, dus het kan best. Is het vlot gegaan?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Ging wel vlot kwa software implementatie. De update zelf duurde wel wat langer.
Quad vintage.

garmtz

Ja, de software is inderdaad van invloed op de geluidskwaliteit. Van welke software kwam je af? 3.17? Van 3.17 naar 3.21 en hoger is er een aardige verbetering geweest.

Deleted Member 2

Citaat van: fred19633 op januari 10, 2014, 18:38:02

Daar ben je lekker mee. Als de sound was zoals je het wilde en nu anders, zou dat voor mij niet acceptabel zijn. Tenzij het een verbetering is..... Maar het blijft toch een vreemde en discutabele zaak.

Gr
Henk

garmtz

Citaat van: Onder013 op januari 10, 2014, 19:18:11
Daar ben je lekker mee. Als de sound was zoals je het wilde en nu anders, zou dat voor mij niet acceptabel zijn. Tenzij het een verbetering is..... Maar het blijft toch een vreemde en discutabele zaak.

Gr
Henk

Tot nu toe waren alle updates een stap voorwaarts. Niet gek ook, want de Naim engineers die het oorspronkelijke ontwerp maakten, luisteren natuurlijk ook naar hun eigen updates. Over het algemeen zitten de verbeteringen in een vermindering/stroomlijning van de code: hoe minder regels code, hoe beter.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Wat zijn die dingen groot zeg! Wel een mooie vormgeving...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op januari 10, 2014, 19:38:54
Tot nu toe waren alle updates een stap voorwaarts. Niet gek ook, want de Naim engineers die het oorspronkelijke ontwerp maakten, luisteren natuurlijk ook naar hun eigen updates. Over het algemeen zitten de verbeteringen in een vermindering/stroomlijning van de code: hoe minder regels code, hoe beter.

Prima dat er minder regels code zijn. Maar als het karakter van de sound verandert door een update zou ik dat ongewenst vinden. Een 'stap voorwaarts' kan ook een stap terug zijn qua voorkeur in geluid.

Gr
Henk

Klout10

Citaat van: Jumping Jack op januari 10, 2014, 20:10:02
Wat zijn die dingen groot zeg! Wel een mooie vormgeving...

Is inderdaad wel indrukwekkend zeg...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

paaj

Geen meubel meer nodig en de streamer zit er al in lijkt het, scheelt weer een extra kastje. Of zou er nog een ND S1 komen voor naast de NAC S1 :D
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

bmateijsen

Citaat van: Onder013 op januari 10, 2014, 20:19:15
Prima dat er minder regels code zijn. Maar als het karakter van de sound verandert door een update zou ik dat ongewenst vinden. Een 'stap voorwaarts' kan ook een stap terug zijn qua voorkeur in geluid.

Gr
Henk

Met voorkeur heb je het over smaak.... En die is in ieder geval persoonlijk ;)

twani

Citaat van: bmateijsen op januari 10, 2014, 21:17:37
En ik neem aan dat je "up" en "down" kunt qua software versie....

Robiwan

Citaat van: twani op januari 10, 2014, 21:38:30

met Naim weet je het maar nooit!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

jpmoree

Citaat van: twani op januari 10, 2014, 21:38:30
Net als de Vengaboys :tounge:

Deleted Member 2

Citaat van: bmateijsen op januari 10, 2014, 21:17:37

Juist omdat het het over smaak gaat die in ieder geval persoonlijk is!

Prima dat er bugs hersteld worden, maar met een update iets aan de sound veranderen is wat mij betreft een absolute no-no.

Ik heb geen naim, maar het zou een deal-breaker zijn.

twani

Citaat van: Onder013 op januari 10, 2014, 22:42:16
Juist omdat het het over smaak gaat die in ieder geval persoonlijk is!

Prima dat er bugs hersteld worden, maar met een update iets aan de sound veranderen is wat mij betreft een absolute no-no.

Ik heb geen naim, maar het zou een deal-breaker zijn.
Dat wordt dan kiezen tussen bugs of klank.....

Bensz

Heel bijzonder. Sommigen steken veel geld en tijd in het samenstellen, tweaken, tunen en weet ik veel wat nog meer, om soms minimale hoorbare verschillen te horen.
En dan komt Naim met een software update die het klankkarakter wijzigd in iets wat je misschien wel helemaal niet bevalt, wilt, of nastreeft.
Of lees, begrijp ik het niet helemaal goed?

Robiwan

Citaat van: Bensz op januari 11, 2014, 08:09:44
Heel bijzonder. Sommigen steken veel geld en tijd in het samenstellen, tweaken, tunen en weet ik veel wat nog meer, om soms minimale hoorbare verschillen te horen.
En dan komt Naim met een software update die het klankkarakter wijzigd in iets wat je misschien wel helemaal niet bevalt, wilt, of nastreeft.

ik kan me overigens niet goed voorstellen dat het klankkarakter wijzigt na een update. Juist de losse voedingen zijn er toch voor gemaakt om een klankverandering/verbetering te maken?

Als iemand tegen me zou zeggen dat er een andere luidsprekerkabel tussen de speakers zat, hoor ik ook ineens verschillen :tounge2:.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: Bensz op januari 11, 2014, 08:09:44

Ik spreek niet uit ervaring, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een sotfware update opeens klankmatig een 'wereld van verschil' maakt. Het lijkt mij dat het hier echt om nuances gaat, om grotere klankmatige verschillen te kunnen bereiken is het volgens mij ook nodig om onderdelen uit te wisselen.

fireman

Citaat van: Klout10 op januari 10, 2014, 20:05:01
Hier kun je  foto's vinden van de Naim stand op de CES:

http://www.my-hiend.com/vbb/showthread.php?7487-2014年-CES-and-T-H-E-SHOW-實況報導/page27

leuke site/topic met heel veel foto's. heb nu een goede infruk hoe het in en om die CES was.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17