Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Kurt

Ik heb een Naim ND5XS staan, waarvan het OLED scherm defect is (DE gekende ziekte van die toestellen). DIY kost is  ~100€ dacht ik. Kit is te koop op eBay en komt met een goede handleiding.

Ik gebruik die niet meer, en zal die ook niet meer gebruiken. Maw, dat staat hier stof te vergaren om uiteindelijk op het recyclage park te eindigen. Ik heb hierbij ook nog een nieuwe/nooit gebruikte AB.
Toestel is verder in perfecte staat. Geen enkele kras; toetsen nooit aangeraakt.

Wie komt hem ophalen in Bornem (B)?
Vergoeding: 1 bak Duvel Tipel Hop Cashmere.
DM me.

fireman

@Kurt ik zou dat ding, als je niets anders hebt, gewoon gebruiken via de app. Is ook goed te doen. Zonde van zo'n mooie speler.

Of verkopen, heb je in ieder geval iets.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Kurt

I know, maar je kan niet meer aan de core instellingen. Heb me ih toilet ih donker moeten zetten om de settings terug te zetten van static naar DHP. :) En zo zijn er nog een pak dingen. Die toestellen kan je niet volledige via de app beheren. Ik heb nooit het dispplay, noch het toetsenbord gebruikt, maar dit heb je echt wel nodig voor de basis instellingen.

Kurt

Citaat van: Kurt op september 21, 2025, 13:52:15Ik heb een Naim ND5XS staan, waarvan het OLED scherm defect is (DE gekende ziekte van die toestellen). DIY kost is  ~100€ dacht ik. Kit is te koop op eBay en komt met een goede handleiding.

Ik gebruik die niet meer, en zal die ook niet meer gebruiken. Maw, dat staat hier stof te vergaren om uiteindelijk op het recyclage park te eindigen. Ik heb hierbij ook nog een nieuwe/nooit gebruikte AB.
Toestel is verder in perfecte staat. Geen enkele kras; toetsen nooit aangeraakt.

Wie komt hem ophalen in Bornem (B)?
Vergoeding: 1 bak Duvel Tipel Hop Cashmere.
DM me.
Bon, de ND5XS is de deur uit, en het OLED scherm wordt gerepareerd, waardoor het toestel een 2de leven krijgt. Er zit ook nog een DAB+ module in, wat het makkelijk terug inzetbaar maakt. Het geeft me een goed gevoel te weten dat iemand anders hiermee gelukkig gaat zijn, versus hier in de weg staan, om uiteindelijk op het containerpark te landen. We gooien al (nodeloos) genoeg weg! En ja, de Duvel Cashmere, zal smaken! :)

Klout10

Ben eens aan het spelen met Spotify Lossless op mijn Uniti Nova en moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de resultaten!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

musfed

Bij W&W audio staat een Statement te koop zie ik op MP. Voor als je een serieuze stap wil maken... ;)
Dutch & Dutch 8c's

Richi

Citaat van: musfed op oktober 14, 2025, 12:42:20Bij W&W audio staat een Statement te koop zie ik op MP. Voor als je een serieuze stap wil maken... ;)

Oei, oei, oei, wat mooi. Moet nog wel een bron bij. :D
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • 5 Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Robiwan

Staat hier weer een Naim NAP100 met Wiim Ultra te spelen :clapping:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

drees62

Top 2000 op best behoorlijke kwaliteit via de NAIM appIMG_0358.png

drees62

Barco neemt Vervent Audio Group over en krijgt daarmee Focal en Naim in handen

https://hifi.nl/artikel/36667/Barco-neemt-Vervent-Audio-Group-over-en-krijgt-daarmee-Focal-en-Naim-in-handen.html

Overigens, de afronding van de transactie is nog steeds afhankelijk van de voorafgaande informatieverstrekking en raadpleging van de werknemersvertegenwoordigers, conform de toepasselijke wetgeving, evenals de gebruikelijke voorwaarden voor de afronding van de transactie. De overname is dus nog niet definitief.

Richi

Als je een Naim classic apparaat hebt, waar je het volume bedient met de Naim Android app, gebruik makend van de + en - knoppen in de app, kijk dan uit!

Het volume schiet ongecontroleerd naar 100%, ook als je een lagere bovengrens hebt ingesteld.  :crazy:

Je kan het volume dan alleen op het apparaat zelf corrigeren. Diverse Naim gebruikers met de Android app melden dit na een update naar de laatste firmware 3.12.

Het probleem zit in de Naim app voor Android waarvoor een fix is aangeleverd aan Google, maar momenteel duurt het tot een week voordat nieuwe versies van apps verschijnen in de Google App Store. Dus rond 16 mei zou de nieuwe versie beschikbaar moeten komen.

Diverse mensen op het Naim forum rapporteren dit probleem, waarbij ze zich niet alleen rot schrokken, maar ook bang zijn voor beschadiging van hun speakers. Een iemand meldt als dat hij per ongeluk zijn OLED TV van de kast heeft geduwd in zijn poging het volume zo snel mogelijk terug te schroeven.

Zie https://community.naimaudio.com/t/careful-with-the-new-software-volume-goes-to-100/44452

Eerste reactie van Naim: "According to @Paul.B it's in the Android App and a particular series of volume button presses that can fool it into thinking it's a continuous press. Now fixed in the App but will need to work its way onto the store."
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • 5 Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear