Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

RexManning

Citaat van: Klout10 op november  4, 2013, 10:00:24

Nog andere zaken die ik wellicht vergeten ben?

Tip:

Ik heb ook een hoop kabels waaronder de NACA5 door wachtbuizen lopen. Aangezien met name de NACA5 zo stug is en ik geen ronde bochten maar haakse hoeken in de buizen heb zitten; heb ik op die plekken potten geplaatst met een afdekplaat naar buiten. Deze is wit en niet heel erg zichtbaar op mijn witte muur, maar is vast ook wel overschilderbaar. Kan ik er af schroeven als ik erbij moet.

Zie ook het derde bericht in mijn topic in mijn signature hieronder.
Naim nd5xs2/252/Supercapdr/250dr | Ovator S-400 | RNHP
Shure SE535se
----------------------------

Jumping Jack

iemand hier ervaring met de voedingen van Teddy Pardo? Ik kan een XPS kopen voor een nette prijs, vele malen minder dan de naim-versie...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Update: de sprong maar gewaagd en de Teddy Pardo XPS gekocht (tweedehands uit Duitsland)...
Jumping Jack's set
Discogs

ivdz

proficiat !!

Laat je ons iets weten over je bevindingen ?

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

garmtz

Ja, ben ook benieuwd... Lastige is wel dat je niet goed kunt vergelijken zonder XPS ernaast. Het schijnt vooral een ANDERE klank te zijn dan de XPS. Pros en cons...

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op november  7, 2013, 11:57:18
Update: de sprong maar gewaagd en de Teddy Pardo XPS gekocht (tweedehands uit Duitsland)...

Heb deze volgens mij zien staan op audiomarkt.de  ;)
Ik ben erg benieuwd wat het aan klankmatige voordelen op gaat leveren  8)

In combinatie met de NDX toch ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Idd van audiomarkt maar niet van die advertentie van de xps an sich  ;). Verkoper bood een naim DAC aan, en vermelde dat hij er bij interesse ook een teddy pardo xps kon bijdoen. Dus heb ik hem maar een mailtje gestuurd...

Garmt: idd, direct vergelijken is niet te doen, maar deze voeding is ten minste wel betaalbaar  ;D. Ik laat wel weten wat het doet.
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Hey Jumping Jack, heb jij wel eens een vergelijking gedaan tussen de NACA5 en de Ocos luidsprekerkabel? Lang geleden heb ik ze eens naast elkaar gehoord en uiteindelijk voor de Naim kabel gekozen. Wat was voor jou de reden om voor Ocos te gaan?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Ik vind de Ocos wat verfijnder klinken en vooral makkelijker hanteerbaar.
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Dat laatste daar kan ik me zeker wat bij voorstellen. Wordt deze kabel nog steeds gemaakt?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Nee. Toevallig ging ik net een advertentie maken voor twee stukken die ik nog heb liggen en 2x4m NACa 5...

In eerste instantie speelde ik biwire met een enkele run Ocos op het hoog en een dubbele op het laag. Maar nu speel ik enkel nog met die dubbele...
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

*

fireman

DAB radio, ik las deze mededeling: http://www.hifi.nl/artikel/21261//Tivoli-Audio-DABDAB%20-inruilactie.html

Kan de naim superuniti wél de DAB zenders blijven ontvangen?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dirk

als die DAB zenders nog in de lucht zijn wel, maar daar zit 'em volgens mij nu net het probleem  ;)
DAB+ ontvangers kunnen ook DAB zenders ontvangen, maar andersom kan dus niet, maw als de Superuniti DAB+ certified is, dan zit je goed
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fred Mulder

Citaat van: Klout10 op november  4, 2013, 08:52:34
Weliswaar een beetje off-topic, maar ik stel de vraag toch:

We hebben een andere woning gekocht. Dit is een nieuwbouw woning waarvan de bouw eerdaags zal starten. Dit is dus het moment om eventuele extra wensen kenbaar te maken voor zaken als loze leidingen. Ik kom zelf tot de volgende punten:

- netwerkaansluiting in de woonkamer voor de HDX
- aparte groep voor de audio installatie, heeft dit zin?
- loze leidingen voor luidsprekers, maar volgens mij kan de NACA5 hier nooit doorheen?
- in plaats van een dubbele WCD ter hoogte van de audio installatie maar meteen een 6-voudige WCD. Op deze manier heb ik geen verdeeldoos meer nodig.

Wie heeft hiermee ervaring, en wat kunnen jullie mij aanraden?

Ik hoor graag van jullie!

Snel vanuit de trein, in onze nieuwbouw gedaan:
- bredere meterkast (voor nas, versterker plafond speakers, etc
- voldoende loze leidingen, ook zodat je set later op een andere plaats kunt zetten, denk ook aan ander vertrek als backup (soms pakt het in werkelijkheid net anders uit). minimaal 19mm vaste buisjes moeten zijn (de laatste tijd zie je steeds meer flexibele buis, evt al bedraad
- alvast nadenken over beamer / projectiescherm??
- tv tegen muur? hogere wcd + loze leiding
- aangeven beschikbare ruimte voor extra groep kan ook, dat kun je zelf bepalen welke groep je gebruikt en op welke fase het wordt aangesloten. Sommige audiofiele groepen vegen 2 slots.
- denk aan loze leiding vanuit meterkast naar set  voor stroom :-)
- loze leidingen alleen met trekdraad, dan kun je bv de Cat direct vanuit de meterkast in het apparaat stoppen (scheelt weer een verbinding:-)
- inbouw (wand/plafond) speakers voor surround of achtergrond muziek?
- wanneer mogelijk: afmetingen luisterruimte (er zijn handige tooltjes om dit te bepalen/berekenen

Succes, Fred

fireman

Citaat van: Dynky op november  9, 2013, 08:50:04
als die DAB zenders nog in de lucht zijn wel, maar daar zit 'em volgens mij nu net het probleem  ;)
DAB+ ontvangers kunnen ook DAB zenders ontvangen, maar andersom kan dus niet, maw als de Superuniti DAB+ certified is, dan zit je goed

Zijn er mensen die nu DAB+ gebruiken op een superuniti?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Citaat van: Fred Mulder op november 11, 2013, 08:32:18
Snel vanuit de trein, in onze nieuwbouw gedaan:
- bredere meterkast (voor nas, versterker plafond speakers, etc
- voldoende loze leidingen, ook zodat je set later op een andere plaats kunt zetten, denk ook aan ander vertrek als backup (soms pakt het in werkelijkheid net anders uit). minimaal 19mm vaste buisjes moeten zijn (de laatste tijd zie je steeds meer flexibele buis, evt al bedraad
- alvast nadenken over beamer / projectiescherm??
- tv tegen muur? hogere wcd + loze leiding
- aangeven beschikbare ruimte voor extra groep kan ook, dat kun je zelf bepalen welke groep je gebruikt en op welke fase het wordt aangesloten. Sommige audiofiele groepen vegen 2 slots.
- denk aan loze leiding vanuit meterkast naar set  voor stroom :-)
- loze leidingen alleen met trekdraad, dan kun je bv de Cat direct vanuit de meterkast in het apparaat stoppen (scheelt weer een verbinding:-)
- inbouw (wand/plafond) speakers voor surround of achtergrond muziek?
- wanneer mogelijk: afmetingen luisterruimte (er zijn handige tooltjes om dit te bepalen/berekenen

Succes, Fred

Bedankt Fred, ik neem het mee!

ivdz

@Garmt, op de blog van BB&G het u voor 2012 een pagina "muziektips" gemaakt. Ik heb veel aan die pagina gehad. Maken jullie op de blog ook zo'n analyse voor 2013?

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

garmtz

Hoi Iver!

Zal zeker ook voor 2013 een lijst gaan maken!

sebassie

Films kijk ik via een kabeltje met thunderbolt to hdmi adapter tussen mijn macbook en de tv. Maar is het ook mogelijk om het geluid dan via de nd5xs en mijn versterker over de speakers te laten gaan? En zo ja: hoe?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

paaj

Een beetje TV heeft een optische uitgang.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

sebassie

hmmm, die van mij dus niet...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

paaj

Tijd voor een nieuwe  :devil:

Heeft hij misschien een tulp en/of hoofdtelefoonuitgang dan? Welk model?

Desnoods gebruik je de optische uitgang van je Macbook, maar dan moet je de synchronisatie van beeld en geluid zelf instellen (dubbele functie van de hoofdtelefoonuitgang)
LG 42C3 || Apple TV

sebassie

Ik moest t even opzoeken, maar t is n Sharp LC-26S7. Heeft idd wel een hoofdtel uitgang.
Gr
Sebas

paaj

Dan kun je hem met een hoofdtelefoon->tulp kabel doorlussen naar je versterker maar zal het geluid van de TV zelf gemute worden, of dus een optische (mini->normaal) kabel van je Mac naar ND5. Als je je films met bijvoorbeeld VLC afspeelt kun je de vertraging van het geluid bijstellen.
LG 42C3 || Apple TV