Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Back to basic  :headbanging: functionaliteit en de pure sound heeft de doorslag gegeven.

Nu nog even al mijn kabels finetunen ( NACA5 netjes solderen, misschien een korte netkabel. Ik wil zo min mogelijk spaghetti in mijn kast ) en mijn speakers netjes op spikes en een zware tegel zetten.

Pure and simple !!
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Achiel

Citaat van: Fireman op november 25, 2013, 09:06:55
Back to basic  :headbanging: functionaliteit en de pure sound heeft de doorslag gegeven.

Nu nog even al mijn kabels finetunen ( NACA5 netjes solderen, misschien een korte netkabel. Ik wil zo min mogelijk spaghetti in mijn kast ) en mijn speakers netjes op spikes en een zware tegel zetten.

Pure and simple !!

Back to basics! Een "1 doos" oplossing, heb ik ook voor gekozen maar dan de Linn kant. Denk niet dat het elkaar veel ontloopt.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Jumping Jack

;D de kogel is dus door de kerk. Veel plezier ermee!

Hier zit ondertussen al zo'n twee weken de Teddy Pardo XPS aan de NDX. Deze week, als ik een gaatje vind, maar eens het vergelijk doen terug zonder de voeding maar vooralsnog ben ik tevreden: de XPS maakt het podium groter en zorgt voor een betere omlijning van de verschillende instrumenten. Er is wat meer focus en controle.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Zeker ook zo mooi. Het is allemaal mooi. Zie mijn onderschrift daarom "we talk about luxury problems" ;) leuk "probleem" om over te praten, de hobby.

Heb al jaren ervaring met naim en ik maak(te) nog al een uitstapjes in het duurdere segment van pass etc.. maar functionaliteit en de mogelijkheid van genieten van de muziek is anders vind ik. Mijn kids houden van lekker knallen over de speakers ( ik ook natuurlijk, bijvoorbeeld Disclosure - settle ) het gepingel op een harp kan mij nog niet bekoren.

Als mijn setje helemaal af en dus netjes is dan komt er weer een mooi plaatje.

Heb 'm nu een goeie week staan en het kan alleen maar nog beter worden :)

Mijn ervaring en ongetwijfeld bij jullie ook, is dat het 's avonds na 22:00 het allerbeste klinkt.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Achiel

Hier ook geen harpgepingel, Disclosure, Rudimental, ook veel drum n bass en dubstep  O0 Goldfrapp ook mooi.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

sebassie

Het volgende is het geval: Ik heb nu nog 'n ds109, maar zojuist een ds212+ gekocht. Omdat ik de ds109 wil vervangen, dacht ik eerst een back-up te maken van mijn muziekbestanden. Dat deed ik altijd door naar een externe harddisk te backuppen. Dat wilde ik vandaag weer doen, maar omdat de externe hd redelijk vol was, dacht ik eerst een beetje op te schonen. Dat heb ik als volgt gedaan:
* File station geopend en vervolgens naar de map usbshare1 gegaan (dat is voor zover ik weet de map van de externe hd)
* In die map staan o.a. 4 bestanden: Diskstation 1 t/m 4
* Ik heb toen Diskstation 1 verwijderd (hierin zaten de muziekbestanden die ik ooit bij een eerste back-up had veiliggesteld)
Nu blijkt dat ik mijn muziekbestanden uit die map niet meer via mijn streamer kan afspelen. Terwijl muziekbestanden uit bijvoorbeeld Diskstation 2 nog wel kan afspelen! En om het - voor mij i.i.g. - helemaal vreemd te maken: als ik via File station naar de map Music ga (i.p.v. usbshare1) en daar op het bestand klik dat ik niet meer kan afspelen via de streamer hoor ik t wel over de speakers van mijn mac... Het lijkt dus alsof de bestanden nog wel op m'n nas staan, maar niet meer willen afspelen via m'n nd5xs...

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Hoop namelijk niet dat ik al mijn bestanden kwijt ben...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Jumping Jack

Welke serversoftware gebruik je? Mss eens de bibliotheek opnieuw laten scannen...
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

Ik heb echt heel weinig van it gerelateerde zaken, dus begrijp niet goed wat je bedoeld...
de ds109 draait op dsm4.0 als je dat bedoelt...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Jumping Jack

Ik bedoel het programma dat de muziek ordent en doorstuurt naar de streamer, zoals bv Logitech Media Server, minimserver,... Er zit ook een standaard speler in DSM.
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

Dan denk ik dat ik de standaardspeler gebruik. Enig idee hoe ik dat kan herkennen?
Wat ik trouwens was vergeten te vertellen: in de N-stream app zie ik gewoon de bestanden alleen kan ik ze niet afspelen...

Jumping Jack

Het forum lag er weer even uit...

Als je Synology Assistent opent, klik je linksboven en dan zie je een aantal programma's, waaronder Audio Station. Dubbelklikken, dan "instellingen", "persoonlijke bibliotheek" en dan "opnieuw indexeren"...

En ook even in n-stream de cache verwijderen (onder het knopje "instellingen")...
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

Na nog wat gepiel, ben ik weer ietsje verder: het lijkt aan de app te liggen, want via de handmatige bediening op de streamer kan ik gewoon alle nummers afspelen...
maar wat is er dan aan de hand met de app...?

fireman

Citaat van: sebassie op november 26, 2013, 20:34:09
Dan denk ik dat ik de standaardspeler gebruik. Enig idee hoe ik dat kan herkennen?
Wat ik trouwens was vergeten te vertellen: in de N-stream app zie ik gewoon de bestanden alleen kan ik ze niet afspelen...

In wat voor formaat staan die bestanden die je wel ziet maar niet kan afspelen? Ik heb er ook nl een aantal maar die staan in FLAC formaat, en deze worden niet gespeeld.

garmtz

Citaat van: sebassie op november 26, 2013, 21:23:17
Na nog wat gepiel, ben ik weer ietsje verder: het lijkt aan de app te liggen, want via de handmatige bediening op de streamer kan ik gewoon alle nummers afspelen...
maar wat is er dan aan de hand met de app...?

In n-Stream even de UPnP cache leeggooien, dat zal het probleem denk ik wel oplossen...

Jumping Jack

Heb ik ook nog gehad. Idd, de cache leegmaken en eventueel eens naar iradio overschakelen en dan terug naar stream zodat de geschiedenis wordt hersteld...

N-stream draait hier de laatste tijd erg stabiel, het is ooit anders geweest.
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

Die map Audio Station kan ik niet vinden. Of bedoel je File Station? Of Media Server?
Voor wat betreft wissen van cache: ik heb zojuist op Cache UPnP wissen geklikt. En ben ook ff naar iRadio geswitcht, maar nog steeds zonder resultaat... >:(

Cyreg

Sorry hoor......., maar zet weer even 'n CDtje op van Michael Moore  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

garmtz

Citaat van: sebassie op november 26, 2013, 20:17:42
Het volgende is het geval: Ik heb nu nog 'n ds109, maar zojuist een ds212+ gekocht. Omdat ik de ds109 wil vervangen, dacht ik eerst een back-up te maken van mijn muziekbestanden. Dat deed ik altijd door naar een externe harddisk te backuppen. Dat wilde ik vandaag weer doen, maar omdat de externe hd redelijk vol was, dacht ik eerst een beetje op te schonen. Dat heb ik als volgt gedaan:
* File station geopend en vervolgens naar de map usbshare1 gegaan (dat is voor zover ik weet de map van de externe hd)
* In die map staan o.a. 4 bestanden: Diskstation 1 t/m 4
* Ik heb toen Diskstation 1 verwijderd (hierin zaten de muziekbestanden die ik ooit bij een eerste back-up had veiliggesteld)
Nu blijkt dat ik mijn muziekbestanden uit die map niet meer via mijn streamer kan afspelen. Terwijl muziekbestanden uit bijvoorbeeld Diskstation 2 nog wel kan afspelen! En om het - voor mij i.i.g. - helemaal vreemd te maken: als ik via File station naar de map Music ga (i.p.v. usbshare1) en daar op het bestand klik dat ik niet meer kan afspelen via de streamer hoor ik t wel over de speakers van mijn mac... Het lijkt dus alsof de bestanden nog wel op m'n nas staan, maar niet meer willen afspelen via m'n nd5xs...

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Hoop namelijk niet dat ik al mijn bestanden kwijt ben...

Heb het nog eens goed gelezen en vraag me een paar dingen af:

- Welke server software op de NAS gebruik je om af te spelen?
- Welke directories worden door de server gebruikt om muziek af te spelen?
- Wat gebeurt er als je de hele externe harde schijf verwijderd? Kun je dan helemaal geen muziek meer afspelen?

Ik vrees namelijk dat je de externe hd gebruikt om muziek te spelen en NIET de 'Music' share.

sebassie

garmt,

heb de externe schijf eraf gehaald en via bediening op de nd5xs werkt/speelt alles. bedoel je qua server software soms mediaserver? voor wat betreft de directories: wat bedoel je daar exact mee en hoe kan ik dat achterhalen...

Jumping Jack

Mediaserver als in logitech mediaserver?
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

ehh, nee denk ik niet... is gewoon n programma dat op mijn synology staat...

"Media Server laat u toe om multimediabestanden in de gedeelde mappen "photo", "music" en "video" vanaf uw DiskStation te streamen naar en af te spelen op DLNA/UPnP DMAs (digitale media-adapters), zoals stereosystemen, tv-toestellen of spelconsoles."

Jumping Jack

Ah oké, er is dus ook nog een Audio Station, enkel voor audio dus... Wat het verschil is, weet ik niet. Je kan dat aanzetten in het package center...

Edit: my bad, media server is idd wat je nodig hebt om te streamen. Om opnieuw te indexeren, check even p161 van deze handleiding: http://ukdl.synology.com/ftp/ds/userguide/DSM4.0/Syno_UsersGuide_NAServer_enu.pdf#page146
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

ja, nu zie ik t ook staan. maar moet ik dat werkelijk installeren? en gaat dat gevolgen hebben voor mijn instellingen etc? ik heb tot nu toe namelijk nooit problemen gehad met afspelen...

garmtz

Hmmm... Als je het via het voorpaneel af kunt spelen, moet dat ook kunnen via de n-Stream app... Deze er helemaal afgooien en opnieuw installeren? Heb je ook de afbeeldingen cache leeggegooid? Maak eens wat screen dumps misschien van de n-Stream app serverlijst.

garmtz

Citaat van: sebassie op november 26, 2013, 21:57:33
garmt,

heb de externe schijf eraf gehaald en via bediening op de nd5xs werkt/speelt alles. bedoel je qua server software soms mediaserver? voor wat betreft de directories: wat bedoel je daar exact mee en hoe kan ik dat achterhalen...

Is gewoon te veranderen in de configuratie van de mediaserver. Overigens zijn er veel beter klinkende oplossingen dan de standaard media server op de Synology.