Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op oktober 31, 2013, 09:47:35
Martin, jij bent nu het meest gebaat bij een DR upgrade voor je Hicap, Zal zowel vinyl als NDX ten goede komen.

Ga ik ook maar eens overwegen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Zo, kreeg net weer even een hartverzakking! De ndx begon weer buffer problemen te vertonen: continu leeglopen en de muziek die elke 10sec stopt...

Bleek dat de jongste (bijna 11 maanden) de stekker van de netwerkswitch had uitgetrokken en ie op een niet-geconfigureerd wifi netwerk stond te hikken... All is well now.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

mainly British stuff

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober 31, 2013, 19:44:57
Zo, kreeg net weer even een hartverzakking! De ndx begon weer buffer problemen te vertonen: continu leeglopen en de muziek die elke 10sec stopt...

Bleek dat de jongste (bijna 11 maanden) de stekker van de netwerkswitch had uitgetrokken en ie op een niet-geconfigureerd wifi netwerk stond te hikken... All is well now.
Én? Wat voor straf heeft de kleine gekregen? :D

twani

Ik zat net in m'n lijfblad "Stereo" te lezen, inmiddels is de nieuwe Naim 5 Si getest en heeft daar 72 "klangpunkte" gekregen. Op zich prima, ware het niet dat de Unitiqute in hetzelfde tabelletje 75 klangpunkte heeft gehaald voor het versterkergedeelte in een test van 2 jaar geleden. Let wel dat is dan ook nog de Unitiqute phase 1.

Tja......

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  1, 2013, 21:08:18
Ik zat net in m'n lijfblad "Stereo" te lezen, inmiddels is de nieuwe Naim 5 Si getest en heeft daar 72 "klangpunkte" gekregen. Op zich prima, ware het niet dat de Unitiqute in hetzelfde tabelletje 75 klangpunkte heeft gehaald voor het versterkergedeelte in een test van 2 jaar geleden. Let wel dat is dan ook nog de Unitiqute phase 1.

Tja......

Tja, heb het al eerder gezegd, nieuwer is vaak ''anders'' maar hoeft niet per definitie beter te zijn....  :closedeyes:

Theo, kan jij misschien nog makkelijk terug vinden hoe het punten aantal is v.w.b. Supernait 1 vs Supernait 2 ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

De Supernait 1 staat in deze bladen exceptioneel hoog gewaardeerd, voor deze prijs vér boven zijn "klassegenoten" uít spelend.

Ik zal eens kijken. Ook de 5Si komt er zeker niet beter af dan de oude 5i's, eerder lager.

Als ik jou was deed ik je SN 1 nooit inruilen voor een versie 2.  Fred werd ook al niet zo blij van de 2 hebben we kunnen lezen, zal ook niet voor niets zijn.

Ik denk dat ze een beetje zijn doorgeslagen bij Naim, ik zou er maar één of ander "capje" bíj kopen Jan. Hoe heet zo'n ding ook alweer in het land van de "groenen" ;D, DR oid?

YamahaRXV

Citaat van: twani op november  1, 2013, 22:40:27
De Supernait 1 staat in deze bladen exceptioneel hoog gewaardeerd, voor deze prijs vér boven zijn "klassegenoten" uít spelend.

Ik zal eens kijken. Ook de 5Si komt er zeker niet beter af dan de oude 5i's, eerder lager.

Als ik jou was deed ik je SN 1 nooit inruilen voor een versie 2.  Fred werd ook al niet zo blij van de 2 hebben we kunnen lezen, zal ook niet voor niets zijn.

Ik denk dat ze een beetje zijn doorgeslagen bij Naim, ik zou er maar één of ander "capje" bíj kopen Jan. Hoe heet zo'n ding ook alweer in het land van de "groenen" ;D, DR oid?

Mijn Supernait 1 met HiCap 2 gaat zeker niet ingeruild worden voor een SN 2, daar ben ik inmiddels al voor mijzelf over uit  ;)
De SN 1 heeft een klanksignatuur die mij erg bevalt. Het is krachtig, ritmisch, up tempo en heeft een grote mate van betrokkenheid.
Iedere dag dat ik de set aanzet merk ik dat het mij een soort van energie en plezier geeft en het is juist die sound waar ik zo,n 1,5 jaar geleden gecharmeerd van ben geraakt en die voor mij onderscheidend was t.o.v. de versterkers die ik eerder in bezit heb gehad of elders heb beluisterd.
De Superuniti had dit zeker al, maar had voor mij net wat te weinig pit op voornamelijk stevige volumes en bij het aansturen van het laag. De SN 1 is wat dat betreft meer dynamisch klinkend en laat je meer intens de muziek beleven op zijn ''karakteristieke'' wijze.

De SN 2 kan dan mogelijk wel beter zijn geworden op een aantal specifieke punten, maar voor mij persoonlijk heeft die niet meer de onderscheidende en meeslepende sound die ik ken van de SN 1.  Mogelijk wil ik binnenkort nog eens een HiCap DR proberen om te kijken wat dat doet  ;)

Mocht het zo zijn dat de Supernait 1 weg zou gaan hier dan komt er hier zeker nog eens Pass Labs te staan  :worship:

twani

En ook dat laatste begrijp ik volkomen.  Kwam laatst een mooi set voor ij hier op het forum :wub:

Klout10

Weliswaar een beetje off-topic, maar ik stel de vraag toch:

We hebben een andere woning gekocht. Dit is een nieuwbouw woning waarvan de bouw eerdaags zal starten. Dit is dus het moment om eventuele extra wensen kenbaar te maken voor zaken als loze leidingen. Ik kom zelf tot de volgende punten:

- netwerkaansluiting in de woonkamer voor de HDX
- aparte groep voor de audio installatie, heeft dit zin?
- loze leidingen voor luidsprekers, maar volgens mij kan de NACA5 hier nooit doorheen?
- in plaats van een dubbele WCD ter hoogte van de audio installatie maar meteen een 6-voudige WCD. Op deze manier heb ik geen verdeeldoos meer nodig.

Wie heeft hiermee ervaring, en wat kunnen jullie mij aanraden?

Ik hoor graag van jullie!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op november  4, 2013, 08:52:34

Check... Verstandig...

Citeer- aparte groep voor de audio installatie, heeft dit zin?

Absoluut!

Citeer- loze leidingen voor luidsprekers, maar volgens mij kan de NACA5 hier nooit doorheen?

Als de bochten niet te scherp zijn en de leiding groot genoeg, moet dat gaan lukken.

Citeer- in plaats van een dubbele WCD ter hoogte van de audio installatie maar meteen een 6-voudige WCD. Op deze manier heb ik geen verdeeldoos meer nodig.

Zal niet veel meer brengen dan een normale (Musicline) verdeeldoos met 6 uitgangen. Mooiste: een Powerigel...

Klout10

Citaat van: garmtz op november  4, 2013, 09:32:54
Als de bochten niet te scherp zijn en de leiding groot genoeg, moet dat gaan lukken.

Garmtz,
Bedankt voor je snelle reactie, is er een bepaalde diameter die ik aan de aannemer op kan geven?

Nog andere zaken die ik wellicht vergeten ben?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op november  4, 2013, 10:00:24
Garmtz,
Bedankt voor je snelle reactie, is er een bepaalde diameter die ik aan de aannemer op kan geven?

NAC A5 is zo'n 15 mm breed, dus een 20 mm pijpje zou genoeg moeten zijn... Het feit dat de kabel stijf is, kan zelfs helpen deze door te voeren (je kunt 'duwen'). Let wel op de signaalrichting aangegeven op de kabel en laat de kabel door een ervaren persoon termineren! NAC A5 solderen aan de Naim pluggen is geen sinecure. Heb er net een nieuwe soldeerbout voor aangeschaft van 80 W... Ik had er eentje van 60 W en eentje van 50 W, maar daarmee gaat het solderen niet snel genoeg naar mijn zin.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op november  4, 2013, 10:14:41
Heb er net een nieuwe soldeerbout voor aangeschaft van 80 W... Ik had er eentje van 60 W en eentje van 50 W, maar daarmee gaat het solderen niet snel genoeg naar mijn zin.

Nog andere zaken die ik wellicht vergeten ben?

Soort soldeertin?

Robiwan

Citaat van: Klout10 op november  4, 2013, 08:52:34
Weliswaar een beetje off-topic, maar ik stel de vraag toch:

We hebben een andere woning gekocht. Dit is een nieuwbouw woning waarvan de bouw eerdaags zal starten. Dit is dus het moment om eventuele extra wensen kenbaar te maken voor zaken als loze leidingen. Ik kom zelf tot de volgende punten:

- aparte groep voor de audio installatie, heeft dit zin?
- loze leidingen voor luidsprekers, maar volgens mij kan de NACA5 hier nooit doorheen?
- in plaats van een dubbele WCD ter hoogte van de audio installatie maar meteen een 6-voudige WCD. Op deze manier heb ik geen verdeeldoos meer nodig.

Wie heeft hiermee ervaring, en wat kunnen jullie mij aanraden?

Ik hoor graag van jullie!

ik neem aan dat NACA5 door een metalen leiding niet echt goed is?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op november  4, 2013, 10:48:53
ik neem aan dat NACA5 door een metalen leiding niet echt goed is?

Nee, absoluut niet! Feitelijk door een plastic buis ook niet, maar dat voorkom je niet...

garmtz

Citaat van: Onder013 op november  4, 2013, 10:45:29
Soort soldeertin?

Die laatste zin was een overblijfsel van mijn reply, hoorde er dus niet te staan... Maar soldeertin is een belangrijke factor in een fatsoenlijke join.

Klout10

Citaat van: garmtz op november  4, 2013, 11:06:42
Nee, absoluut niet! Feitelijk door een plastic buis ook niet, maar dat voorkom je niet...

Dat een luidsprekerkabel door een metalen buis niet wenselijk is, dat begrijp ik. Maar wat is het probleem met een plastic buis??

garmtz

Citaat van: Klout10 op november  4, 2013, 12:23:05
Dat een luidsprekerkabel door een metalen buis niet wenselijk is, dat begrijp ik. Maar wat is het probleem met een plastic buis??

zelfde reden waarom mensen cable elevators gebruiken: om ervoor te zorgen dat waar de kabel op ligt of in ligt niet gaat meewerken als een extra inferieur dielectricum.

Klout10

Ah, OK gelukkig geloof ik daar niet in  ;)

garmtz

Citaat van: Klout10 op november  4, 2013, 16:20:53

Gelukkig maar... :)  Effect zal ook wel belachelijk klein zijn in 'the grand scheme of things'... :)

AbZ

Citaat van: Klout10 op november  4, 2013, 08:52:34Wie heeft hiermee ervaring, en wat kunnen jullie mij aanraden?
Niet alleen uitgaan van de huidige situatie/setup want die verandert wel weer
maar uitgaan van de ruimte waar je komt en hoe je die zoal kunt gaan gebruiken.

twani

Robiwan

Citaat van: Klout10 op november  4, 2013, 16:20:53

Ik geloof ook niet in GOD ;)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

twani

Edit door admin: ken je grenzen.
Je hebt een waarschuwing te pakken.