Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Citaat van: sebassie op november 26, 2013, 22:07:54
ja, nu zie ik t ook staan. maar moet ik dat werkelijk installeren? en gaat dat gevolgen hebben voor mijn instellingen etc? ik heb tot nu toe namelijk nooit problemen gehad met afspelen...

Vergeet al het voorgaande, het zal idd aan de app liggen. Even herinstalleren?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds niet in orde. het rare is ook dat ik sommige bestanden wel via de app kan bedienen en andere weer niet. in een van mn eerste posts vanavond had ik t over diskstation1 dt ik van de externe hd had gewist. volgens mij kan ik de bestanden die in die map zaten niet meer bedienen via de app.

garmt, wat bedoel je de nstream app serverlijst???
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Jumping Jack

Kijk even in die handleiding die ik heb gepost om de stellingen van je media server te weten te komen (dus uit welke mappen hij de muziekbestanden haalt). Het is allemaal wat vaag nu... Kun je de verwijderde bestanden nu wel of niet afspelen dmv bediening op de streamer zelf, dus zonder app?
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: sebassie op november 26, 2013, 22:18:48
garmt, wat bedoel je de nstream app serverlijst???

De lijst met beschikbare upnp servers...

Kijk, het is nogal lastig om zo te communiceren, want het is de lamme die de blinde leidt... Zou het liefst gewoon even je computer overnemen en het probleem gewoon oplossen, want kan nooit heel complex zijn.

sebassie

en waar staat die handleiding?
voor wat betreft afspelen: ja, ik kan alles afspelen via het voorpaneel. en sommige bestanden ook via de app. dus ik denk dat ik wel kan zeggen dat er iig niets verloren is. en dat vind ik t belangrijkste...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

sebassie

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

zijn er gisteren niet uitgekomen... ben nu gestart met het installeren van de ds212+. maar het lukt nog niet echt om mn bestanden van de externe hd naar de ds212 over te hevelen. kan het ermee te maken hebben dat ik de bestanden uit dsm4.0 heb opgeslagen op de hd en nu in 4.3 probeer terug te zetten?

sebassie

hehe, het speelt! en de app lijkt het ook weer te doen.  :)
maar wat nog niet lukt (en dat was eigenlijk de hoofdreden om een nieuwe nas te kopen), is het afspelen van 24-196 bestanden. kan dat met instellingen te maken hebben? van de nd5 of nas?

garmtz

Citaat van: sebassie op november 27, 2013, 19:44:42
hehe, het speelt! en de app lijkt het ook weer te doen.  :)
maar wat nog niet lukt (en dat was eigenlijk de hoofdreden om een nieuwe nas te kopen), is het afspelen van 24-196 bestanden. kan dat met instellingen te maken hebben? van de nd5 of nas?

Minimserver speelt wel op die resolutie met onze Naim streamers, dus vrees dat het toch aan Mediaserver ligt. Ik zou zeker eerst Minimserver uitproberen dus. Heb overigens zowiezo wel een vermoeden dat het niet aan de NAS ligt.

Jumping Jack

Minimserver vergt wel wat werk en kennis om te installeren... mss is logitech media server een beter alternatief?
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op november 27, 2013, 22:53:23
Minimserver vergt wel wat werk en kennis om te installeren... mss is logitech media server een beter alternatief?

Ik vind het wel meevallen met werk en kennis... Kan LMS ook transcoderen naar WAV?

Martin!!!

Citaat van: garmtz op november 28, 2013, 09:21:21
Ik vind het wel meevallen met werk en kennis... Kan LMS ook transcoderen naar WAV?

Ik dacht wel naar PCM.......
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op november 28, 2013, 09:31:20
Ik dacht wel naar PCM.......

Komt op hetzelfde neer... WAV is puur de container voor PCM data. Maar kan LMS ook high-res transcoderen?

Martin!!!

Citaat van: garmtz op november 28, 2013, 09:40:22
Komt op hetzelfde neer... WAV is puur de container voor PCM data. Maar kan LMS ook high-res transcoderen?

Bij mij via de SBT wel.......

nb Hoor ik nog van je, voor volgende week?
mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op november 28, 2013, 09:44:33
Bij mij via de SBT wel.......

Ok... En werkt het ook icm met ndx?

Jumping Jack

Ja, ik heb het ook een tijd gebruikt (tot ik overging op Minim). Ik vind minimserver erg goed en makkelijk werken, alleen mis ik de mogelijkheid om enkel nieuw toegevoegde muziek te kiezen, wat LMS dan weer wel heeft (een lijst met de 100 laatst toegevoegde albums)...
Jumping Jack's set
Discogs

sebassie

iets te vroeg gejuicht >:(
sommige albums kan ik wel starten via de app, andere weer niet. dus eigenlijk is er niets veranderd. en om het nog vreemder te maken: in albums die ik niet kan starten met de app kan ik met de app wel vooruit spoelen :crazy:
morgen maar eens proberen minim te installeren. alhoewel ik me afvraag of het probleem met de app dan is verholpen...

bmateijsen

Citaat van: sebassie op november 28, 2013, 11:23:22
iets te vroeg gejuicht >:(
sommige albums kan ik wel starten via de app, andere weer niet. dus eigenlijk is er niets veranderd. en om het nog vreemder te maken: in albums die ik niet kan starten met de app kan ik met de app wel vooruit spoelen :crazy:
morgen maar eens proberen minim te installeren. alhoewel ik me afvraag of het probleem met de app dan is verholpen...

Nstream heeft ook een cache. Heb je die geleegd?

Groet,

Bjorn

sebassie

Ja, daar kwam Garmt eergisteren ook al mee en heb ik gedaan... Garmt heeft ook al gekeken naar de instellingen en daar is ook niets vreemds te zien (zie eerdere posts).

Jumping Jack

Heb je de app nu al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? En kan je die albums afspelen dmv de bediening op de nd5?
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op november 28, 2013, 12:50:52
Heb je de app nu al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? En kan je die albums afspelen dmv de bediening op de nd5?
Ja en ja...

garmtz

Misschien ook goed om een apart topic hiervoor te gebruiken, dit heeft weinig met Naim te maken...

Jumping Jack

Compatibility-mode ook al geprobeerd wss? Ik heb al eens iets soortgelijks meegemaakt, en dat is dan vanzelf weer goed gekomen, na ook alle voorgaande tips uitgeprobeerd te hebben...

En hoezo niets met Naim te maken?
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op november 28, 2013, 12:56:06
Compatibility-mode ook al geprobeerd wss? Ik heb al eens iets soortgelijks meegemaakt, en dat is dan vanzelf weer goed gekomen, na ook alle voorgaande tips uitgeprobeerd te hebben...

En hoezo niets met Naim te maken?

Laat ik het zo zeggen: het is een probleem dat niet in het Naim topic thuishoort.