Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Streamz

Citaat van: erik s. op september  9, 2013, 16:01:28
een borg betalen bij een klant die je niet kent vind ik niet gek.

Dat zou inderdaad niet meer dan redelijk zijn geweest. Maar het volledige aankoopbedrag vooruit betalen, terwijl er ook andere opties zijn, getuigd niet echt van vertrouwen. En vertrouwen moet wederzijds zijn. Zoals de waard is...

Streamz

En nog een aanvulling: ik heb van twee andere dealers spullen op proef gehad. Bij beide was ik niet eerder geweest, laat staan dus iets eerder gekocht. Geen enkel probleem, geen woord over borg, aanbetaling etc. Sterker nog, ik heb zelf gevraagd om een document met de geleende spullen. Omdat ik zelf prettiger vind.

Met als resultaat dat ik bij de ene mijn luidsprekers heb gekocht, en bij de ander de versterking. Er is dus meer dan de WenWs vandeze wereld. Meer en beter.

frank2

Er zijn gelukkig meer winkels dan wenw.  Mooi dat je elders wel geslaagd bent.
Op een of andere manier kom ikzelf altijd voor apparatuur bij wenw uit. Voor bekabeling jouw hifi,  en concept en design.

Er is gelukkig een overvloed aan audio winkels.... dus voor iedereen wat wils.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Gisteren was Peerless Monster bij mij op bezoek. Hij zou maar tot half 9 blijven.......  het werd geloof ik 10 uur.... half 11,  snap nog steeds niet waarom hij maar bleef luisteren, de ene  na de andere soundtrack vulde de kamer, met een geluidssterkte van ongeveer 80 db.  ;D ;D

Hij vond het wel goed klinken......  tenminste dat begreep ik uit zijn woorden....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Pinohelmond

Citaat van: frank2 op september 14, 2013, 21:14:09
Gisteren was Peerless Monster bij mij op bezoek. Hij zou maar tot half 9 blijven.......  het werd geloof ik 10 uur.... hald 11,  snap nog steeds niet waarom hij maar bleef luisteren, de ene  na de andere soundtrack vulde de kamer, met een geluidssterkte van ongeveer 80 db.  ;D ;D

Hij vond het wel goed klinken......  tenminste dat begreep ik uit zijn woorden....

Altijd leuk om bevestiging te krijgen van een ander. Al gaat het er meer om wat je er zelf van vind.  ;)
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

frank2

Citaat van: Pinohelmond op september 14, 2013, 21:21:18
Altijd leuk om bevestiging te krijgen van een ander. Al gaat het er meer om wat je er zelf van vind.  ;)

terecht wat je schrijft, ik wordt steeds meer blijer......  naarmate 2 zekeringen meer ingespeeld raken...

Xander32

:coffee:
Citaat van: frank2 op september 14, 2013, 21:14:09
Gisteren was Peerless Monster bij mij op bezoek. Hij zou maar tot half 9 blijven.......  het werd geloof ik 10 uur.... half 11,  snap nog steeds niet waarom hij maar bleef luisteren, de ene  na de andere soundtrack vulde de kamer, met een geluidssterkte van ongeveer 80 db.  ;D ;D

:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Gezellie! Maar zou PM niet ook een CA damping plate meenemen naar je Frank of had hij er geen meer in z'n bezit?

frank2

Hij heeft 'm niet meegenomen, we hebben het er wel over gehad, maar naast de prijs denk ik dat de CA plate in mijn set niet een verbetering zal zijn. Het geluid moet namelijk niet schoner, transparanter worden.

frank2

Eerlijk gezegd, heb ik lang getwijfeld of ik het volgende verhaal wat ik hieronder schrijf zou vertellen cq posten. Gewoon omdat er weer een lading flauwe, melige opmerkingen zullen gaan volgen. Dus aub houd dat maar vast voor je.
Maar voor de enkelingen die wel echt iets willen verbeteren in hun set, die openstaan voor dingen die net buiten het reguliere vallen en die niet meteen naar duurdere apparaten willen grijpen e.d. het volgende:

Enige tijd geleden zag ik een link naar een bedrijfje wat hier in Almelo zou zitten. Het gaat hier om Ronald Overbosch van de firma Concept&Design Audio. Het bleek dat de man bijna naast mijn deur domicilie heeft. Precies 1300 meter verderop. Na wat gelezen te hebben over wat hij verkoopt, o.a. zeer veel verschillende interlinks, kabels, stroomsnoeren en verder wat audioapparatuur zoals Adam speakers, heb ik een afspraak gemaakt omdat ik graag een andere interlink wilde proberen die beter was dan mijn eigen Johan kabel.

Ondertussen ben ik er meerdere malen geweest, en de beste man is een vraagbaak, hij weet zo ontzettend veel, verteld veel, en heeft veel. Maar sceptisch als ik ben wil ik dat wel zelf controleren. Bij de interlink bleek al dat zijn verhaal over de eigenschappen van die kabel precies klopte.

In al de verhalen die hij vertelde had hij het vaak over een "goedje" waarvan ik de naam al weer kwijt ben, maar dat iets speciaals deed als je het op conussen van speakers smeerde, op zekeringen, op cd's, apparatuur e.d. Het zou een meer natuurlijk geluid geven.

Nu ja broodje aap? bij een bezoek bij hem had ik een paar cd's bij me, waaronder een gekopieerde klassieke cd die ik zeer goed ken. Deze hebben we beluistert en daarna heeft hij op de afleeskant de cd ingesmeerd met dat goedje. Hij zei er wel meteen bij dat de werking eigenlijk pas na 3 dagen zich openbaarde vanwege een oxidatieproces wat 3 weken aanhoud. Maar na weer beluisteren hoorde ik al wel een verschil, er was meer natuurlijkheid in de klank.

Nieuwsgierig geworden besloot ik mijn zekering die in de meterkast zit de hifi tuning ultimate te laten insmeren evenals een keramische zekering. Deze zekeringen zijn nu ingespeeld en ze zitten er een week in, dus je zou verschil moeten horen. Gelukkig heb ik ook een HFT ultimate voor in de meterkast zonder dat goedje. (1 is er van snowmaster, de andere van mijzelf).

Nu na 1 week kon ik eigenlijk niet meer wachten. Peerless Monster die hier was vond het geluid zo mooi, en ikzelf ben ook erg tevreden. En bedacht ik mij waarom ben ik nu opeens zo tevreden, terwijl daarvoor ik het geluid goed vond maar steeds op zoek was om het beter te krijgen?

Ik heb dus 1 nummer van alison krauss gepakt wat ik zeer goed ken, deze beluistert en daarna de gewone hft zekering in de zekeringhouder gestopt en alles weer aangezet, en hetzelfde nummer beluistert. Zat er verschil in?...........  Ja.  was het een groot verschil?.......... nee.    Was het hoorbaar? .........  zeer goed zelfs.

Ik speel al zeer lang met de HFT ultimate in de meterkast en ken dus ook zeer goed het geluid, na omwisseling naar de gewone niet ingesmeerde zekering herkende ik meteen het geluid, het geluid/sound zoals ik het al zeer lang heb, beetje high end, briljant, mankeert niets aan, gitaren mooi helder, snaren hoor je mooi... precies het geluid wat ik ken en wat hoewel het gewoon goed is toch iets aan mankeert.

Na omwisseling naar de ingesmeerde zekering van HFT was het evident, hier was het mooie geluid weer, de gitaren waren eerlijker, natuurgetrouwer, er was bezieling, beleving, het high end geluid werd getransformeerd naar een sound die aanspreekt, niet dat briljante maar meer een echte gitaarsnaar, zoals deze echt klinkt, het wordt niet donkerder of zo, maar echter. Daarnaast dus meer beleving, dynamiek, kracht. De niet ingesmeerde zekering klonk "vlakker"/ kaler.

Het is voor mij zeer lang geleden dat ik muziek luisterde en dat dat zoveel met mij deed dat tranen begonnen te vloeien.... dat noem ik beleving.

Ja ik ben nu 1 week verder, en er dienen nog 2 weken gegaan te worden voordat het uiteindelijke geluid er is, maar zelfs na 1 week wil ik niet meer zonder die ingesmeerde zekeringen spelen.

twani

Citaat van: frank2 op september 15, 2013, 10:59:57
Eerlijk gezegd, heb ik lang getwijfeld of ik het volgende verhaal wat ik hieronder schrijf zou vertellen cq posten. Gewoon omdat er weer een lading flauwe, melige opmerkingen zullen gaan volgen. Dus aub houd dat maar vast voor je.

Omdat je het met bovenstaande zo expliciet aan míj vraagt zal ik ook maar als 1e reageren, en dan nog niet eens melig ;)

Je zou om te beginnen je bevindingen gewoon eens zonder dit soort inleiding kunnen neerpennen, niets mis mee.

Het is toch helemaal niet erg dat niemand behalve jij hierin gelooft, daar laat je je toch niet door ontmoedigen Frank. Als jij het hoort is het prima (en dat is niet flauw bedoeld)

Gr
Theo.

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

frank2

Het goedje is licht bruin van kleur en is waterachtig, een klein druppeltje is genoeg voor een cd. Na een paar minuten is het droog. (en transparant)  Het is dus Geen Olieachtig spul.

AbZ

Op frank2's verzoek zal ik over de werking geen (voor)oordeel uitspreken hier  :closedeyes:
Is het een broodje aap dan wens ik hem smakelijk eten  :thumbs-up:
maar ik vind al dit soort smeerseltjes (gehakt, smurvensnot, enz) gewoon vies.
Lijkt me ook niet goed voor je cd-speler.

Vik

Citaat van: frank2 op september 15, 2013, 13:12:40
Het goedje is licht bruin van kleur en is waterachtig, een klein druppeltje is genoeg voor een cd. Na een paar minuten is het droog. (en transparant)  Het is dus Geen Olieachtig spul.

Ik zou toch heel goed uit kijken met dit soort spul Frank.  Lijkt me niet goed voor je loopwerk ook al zeggen ze dat het geen kwaad kan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

tompj

Zit er enige theorie achter dit spulletje. Wat doet het en waarom werkt het? Als het zowel werkt op een cd als op een zekering ben ik wel benieuwd wat dit wondermiddel doet met hetgeen waar het op wordt gesmeerd.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 met AD-50 en Leben CS300
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

AbZ

Citaat van: tompj op september 15, 2013, 13:29:29
Zit er enige theorie achter dit spulletje. Wat doet het en waarom werkt het? Als het zowel werkt op een cd als op een zekering ben ik wel benieuwd wat dit wondermiddel doet met hetgeen waar het op wordt gesmeerd.
Ik twijfel er niet aan dat het effect in die twee toepassingen exact gelijk is.

frank2

Nadat het droog is maakt het in 3 weken tijd dmv lucht koolstof bruggen. Zo is het mij uitgelegd. Die koolstofbruggen zorgen voor de werking. Een soort van oxidatie zou je kunnen zeggen.

tompj

Citaat van: frank2 op september 15, 2013, 13:35:21
De werking van dit spul is door tno getest en bewezen dat het werkt. Nadat het droog is maakt het in 3 weken tijd dmv lucht koolstof bruggen. Zo is het mij uitgelegd. Die koolstofbruggen zorgen voor de werking. Een soort van oxidatie zou je kunnen zeggen.
Okay, en wat heb je aan koolstof bruggen op je conussen, zekeringen, apparatuur, cd's?

Heeft TNO bewezen dat het goedje 'koolstof bruggen' maakt of dat je er beter geluid door krijgt? Dat laatste lijkt me sterk.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

AbZ

Citaat van: frank2 op september 15, 2013, 13:35:21
De werking van dit spul is door tno getest en bewezen dat het werkt. Nadat het droog is maakt het in 3 weken tijd dmv lucht koolstof bruggen. Zo is het mij uitgelegd. Die koolstofbruggen zorgen voor de werking. Een soort van oxidatie zou je kunnen zeggen.
Resultaat is hopelijk niet teveel koolmonoxide?  Zou jammer zijn voor dit topic.

frank2

Citaat van: tompj op september 15, 2013, 13:40:00
Okay, en wat heb je aan koolstof bruggen op je conussen, zekeringen, apparatuur, cd's?

Heeft TNO bewezen dat het goedje 'koolstof bruggen' maakt of dat je er beter geluid door krijgt? Dat laatste lijkt me sterk.

kan ik niets over zeggen, want dat weet ik niet, vraag Ronald maar, die weet er meer vanaf.

Ik weet wel dat je complete audio apparatuur er mee kunt insmeren, waardoor de werking dus versterkt wordt. In mijn geval heb ik alleen de zekering ingesmeerd.

nb: smurfengoedje heb ik ook ooit geprobeerd, dat deed niets.... (op een zekering)

AbZ

Koolstof kan geleidend zijn (afhankelijk vd verbinding).
Dan doet het idd wel wat tussen de uiteinden van een zekering.

tompj

Citaat van: frank2 op september 15, 2013, 13:43:06
kan ik niets over zeggen, want dat weet ik niet, vraag Ronald of Dennis van sonority audio maar, die weten er beide meer vanaf.

Ik weet wel dat je complete audio apparatuur er mee kunt insmeren, waardoor de werking dus versterkt wordt. In mijn geval heb ik alleen de zekering ingesmeerd.

nb: smurfengoedje heb ik ook ooit geprobeerd, dat deed niets.... (op een zekering)
Okay, fair.

Ik was alleen benieuwd, ga er verder geen moeite voor doen hoor. Is echt niet voor mij dat gefreubel en getweak.

Deleted member

Hey Frank, vreemd spulletje als ik 't zo lees!  ;) Kun je echt de naam niet herinneren of achterhalen? Ik vind 't wel interessant om te kijken/lezen wat 't is en hoe 't werkt/zou moeten werken. Of is 't nog redelijk onbekend en/of nieuw?

frank2

Citaat van: Antoine op september 15, 2013, 16:36:05
Hey Frank, vreemd spulletje als ik 't zo lees!  ;) Kun je echt de naam niet herinneren of achterhalen? Ik vind 't wel interessant om te kijken/lezen wat 't is en hoe 't werkt/zou moeten werken. Of is 't nog redelijk onbekend en/of nieuw?

Het bestaat al langer maar was niet bedoeld voor audio. Maar daar werkt het ook erg goed zoals blijkt. Het is verder nog redelijk onbekend. Maar  Ronald van concept&design weten er wel veel van, en hebben ook al diverse proeven gedaan met als resultaat dat sommige klanten alleen iets willen hebben als dit spul gebruikt is. Ik kan dat nu begrijpen. Nadere info hebben zij. Ik weet de naam niet.