Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

bij de HFT kabel maakt het flink verschil of je de kabel met of zonder cryo-behandeling hebt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

lynch1979

En de Creaktiv die ik heb...merk je daar ook duidelijk verschil?

Deleted member

Citaat van: YamahaRXV op augustus 20, 2013, 14:45:41
Dat is ook mijn ervaring, zowel met interlinks maar zeker ook met netkabels. Mijn ervaring met solid core is dat het overhet algemeen ''harder en directer'' klinkt en met name in sets die al neigen naar een ietwat scherp hoog kan het net over de grens zijn.

Ik weet dat Frank gebruik maak van de HFT netkabel die hij vanaf zijn audiogroep naar het Vibex stekkerblok heeft lopen en ik heb nog steeds sterk het gevoel dat deze kabel wel eens een grote factor kan zijn in het verhaal dat het hoog bij hem wat te enthousiast en te direct kan zijn.
Als ik mij niet vergis heb ik het hier wel eens over gehad met Frank.
Zelf heb ik namelijk ook een tijdje deze kabel er tussen gehad en ook in mijn set vond ik het geen succes. Met de solid core aderen uitgevoerde HFT kabel tussen de audiogroep en mijn zware self made aluminium stekkerblok met interne Furutech Alpha 3 bekabeling was er ineens een minder ''gulle en volle'' sound en wat er voor in de plaats kwam was een vrij harde en kille weergave met redelijk aanzet tot vervelende s-klanken die er voorheen nooit waren  :-X
<knip>

Ik heb dezelfde netkabel als Frank (zelfde batch via Snowmaster en cryogeen behandeld als ik 't me goed herinner) voor m'n stroomgroep en heb nooit enige scherpte ervaren met deze kabel. Ik heb 'm echter niet direct op m'n stekkerblok/filter (PS Audio Dectet Power Center) aangesloten maar via een 2m Lessloss DFPC Original op een Furutech FP-SWS-D(G) wandcontactdoos.

Voorspellingen doen op netkabel vlak is mijns inziens tricky business voor andere sets.

edit: ik herinner me trouwens dat Frank hier ook al mee had geexperimenteerd en ook even (?) geswitcht heeft naar de Belden aanvoerkabel.

frank2

Citaat van: Antoine op augustus 20, 2013, 15:28:08

Voorspellingen doen op netkabel vlak is mijns inziens tricky business voor andere sets.

edit: ik herinner me trouwens dat Frank hier ook al mee had geexperimenteerd en ook even (?) geswitcht heeft naar de Belden aanvoerkabel.

Klopt, ik heb ook de Belden kabel even geprobeerd, het hoog randje komt daar ook voor. Nee daar zit 't 'm niet in. Wel weet ik nu 100% zeker dat het probleem op te lossen is, Snow en ik hebben het al een keer opgelost bij de HDD.

Ik heb nu een andere interlink die speel ik eerst even in en dan gaat hij in vergelijk met de Cygnus. Heeft dezelfde connectoren, ook de kabel is bijna hetzelfde maar niet helemaal..... wordt vervolgd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

erik s.

Citaat van: lynch1979 op augustus 20, 2013, 15:26:46
En de Creaktiv die ik heb...merk je daar ook duidelijk verschil?
dat is iets meer dan Cryo. volgens importeur Kemp is het verschil groot.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

Frank, volgens mij worden de interlinks gebouwd volgens hetzelfde principe als wat Apogee doet (dus niet solderen maar krimpen).
Gelijkenis komt overeen met mijn Apogee en mijn vorige kabels.

Wbt solid core (analoog), wat ik me kan herinneren is voor het laag een dunne solid core kabel (erg dun) het beste, dit geeft de meest accurate en gedefinieerde bass weer.
Voor het midden en hoog niet aan te bevelen (zou je eens mee kunnen testen in een bi-wire opstelling).

Ik kan dit nog wel een keer testen, heb hier nog AP solid cores liggen, op dit moment is alles met 1 dezelfde kabel afgemonteerd wat heel homogeen klinkt (ook volgens de overige luisteraars overigens).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Cassiopeia Cygnus is een grove stranded kabel welke vastgesoldeerd wordt op de beryllium connectoren welke overigens ook verguld zijn.

Ik kan niet bepalen of dat iets van doen heeft met apogee wide.

Wat ik wel weet is hoe hij klinkt en daar gaat het mij primair om. De opbouw v.d. kabel is in principe erg interessant maar het gaat om de klank. Overigens is de mantel ook belangrijk. Ik weet dat om de draden (binnenin) katoen zit.

EDIT: het betreft hier de MK2 versie, met nieuwe connectoren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: erik s. op augustus 20, 2013, 15:14:35
bij de HFT kabel maakt het flink verschil of je de kabel met of zonder cryo-behandeling hebt.

Is voor zo ver jij weet alle via jou geleverde HFT cryogeen behandeld?

Gr
Henk

Deleted member

Onderstaande van Marktplaats. Misschien even checken of je twee types uit 't verhaal van C.D.A. door elkaar haalt.  ;)

CiteerCygnus
Cygnus is een kabel waarvan de centrale geleider is vervaardigd van ragfijne ultra purity-OCC met meervoudige afscherming.

Om het "Skinneffect" te minimaliseren gebruiken we geschuimd Teflon van DuPont wat als diëlectricum dicht in de buurt komt van de Kapton isolotie uit onze topserie. De laagfrequente interferenties worden tegengehouden door een gemetaliseerd polymeer. Hoogfrequente storingen worden effectief tegengegaan door een PC-OCC vlechtscherm.

Door deze bijzonder opbouw is een kabel gerealiseerd die enorm evenwichtig klinkt met een fenomenale strakke bass. De instrumenten hebben een fantastisch goed richtingsgevoel waardoor de "zweverigheid" die veel zilveren/verzilverde kabelsnhebben ontbreekt en luistermoeheid wordt voorkomen.

De gebruikte connectoren zijn van Rhodium wat het best geleidende materiaal ter wereld is. Het Carbon geeft een extra afscherming en is anti-magnetisch. De connectoren los zijn de totale prijs van de interlink al waard!

frank2

Ik heb andere connectoren eraan zitten, geen rhodium! Dit zijn nieuwe connectoren. De rest zou hetzelfde kunnen zijn. Komt ook wel overeen met wat hij tegen mij verteld heeft over de kabel.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nooff

Citaat van: Hipster op augustus 20, 2013, 19:26:07
Een legering met koper : http://nl.wikipedia.org/wiki/Beryllium

Ik zou er niet aan likken. :crazy:
Beryllium is inderdaad niet 1 van de meest veilige elementen die men kan toepassen. Alhoewel het niet direct gevaarlijk is zou ik het persoonlijk helemaal vermijden.

Hifi Addict

Citaat van: Antoine op augustus 20, 2013, 18:54:30
Onderstaande van Marktplaats. Misschien even checken of je twee types uit 't verhaal van C.D.A. door elkaar haalt.  ;)

Om het "Skinneffect" te minimaliseren gebruiken we geschuimd Teflon van DuPont wat als diëlectricum dicht in de buurt komt van de Kapton isolotie uit onze topserie.

Uehhh, sinds wanneer heeft het skin effect iets te maken met het diëlectricum? ::)
En euhhhh 2, kapton heeft een diëlectrische waarde van 3.9, teflon 2.1, foamed teflon nog lager. 

Markus2

Theoretisch gezien heeft 'skin-effect' geen nadelige invloeden daar waar het hifi-weergave betreft. Het is an sich wel knap dat ze het (ten dele) weten te verplaatsen naar het diëlectricum.

Ach, maakt het uit. Het gaat erom dat de mensen die het ervaren, beleven en horen ervan weten te genieten.
Frank heeft zijn eigen ervaring met daarbij behorende mening. Én dat valt te waarderen en dit is zijn topic, dus.

Groet, Mark
Lyngdorf - Array - C.E.C. - Sony - Phonomena - Audio Technica - Celestion

Hifi Addict

Los van de "klank" van de kabel die misschien wel geweldig is slaat de "technische" uitleg als een tang op een varken  ;D Dat kan de beste man beter aanpassen of misschien nog beter gewoon weglaten  ;)

erik s.

erik s.

Citaat van: Antoine op augustus 20, 2013, 18:54:30
de connectors zijn niet van massief Rhodium. het zal Beryllium/Koper zijn met als afwerklaag Rhodium.

Deleted Member 2

Citaat van: Hifi Addict op augustus 20, 2013, 22:14:06
Los van de "klank" van de kabel die misschien wel geweldig is slaat de "technische" uitleg als een tang op een varken  ;D Dat kan de beste man beter aanpassen of misschien nog beter gewoon weglaten  ;)

+1
Het maakt het eerder ongeloofwaardig.

frank2

Zoals bekend ben ik technisch niet zo onderlegt, dus wat hij schrijft.... op zich niet zo belangrijk, het gaat meer om de klankkleur en de kwaliteit v.d. kabel. Als deze proefondervindelijk een W&M en Cardas Quadlink en een AQ colorado achter zich laat ( in mijn set) universeel matcht vlgs de verkoper, en goed klinkt en precies doet wat mij van te voren al verteld was.....   ben ik al lang tevreden, marketingpraat sla ik sws liever over.

frank2

Citaat van: erik s. op augustus 21, 2013, 13:07:51
de connectors zijn niet van massief Rhodium. het zal Beryllium/Koper zijn met als afwerklaag Rhodium.

Ik heb andere connectoren er aan zitten geen rodium.

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2013, 15:41:07
Zoals bekend ben ik technisch niet zo onderlegt, dus wat hij schrijft.... op zich niet zo belangrijk, het gaat meer om de klankkleur en de kwaliteit v.d. kabel. Als deze proefondervindelijk een W&M en Cardas Quadlink en een AQ colorado achter zich laat ( in mijn set) universeel matcht vlgs de verkoper, en goed klinkt en precies doet wat mij van te voren al verteld was.....   ben ik al lang tevreden, marketingpraat sla ik sws liever over.

Die AQ Colorado heeft heel kort in je set gespeeld toen de set niet bepaald in goede doen was. Bovendien was het ook nog met een andere versterker. Neemt niet weg dat de interlink niet goed past in je set en dat de "Almelo-interlink" het beter doet.

Verder eens dat de techniek ondergeschikt is. Stellen in zijn advertentie op marktplaats dat hij onderzoek doet naar Supergeleiding kan hij echt beter achterwege laten. Voor een dergelijk onderzoek is meer nodig:

"Supergeleiding is een natuurkundig verschijnsel. Het werd begin vorige eeuw ontdekt: bij extreem lage temperaturen verdwijnt bij sommige materialen de elektrische weerstand. Honderd jaar verder is het gelukt om het verschijnsel ook bij iets hogere temperaturen te laten optreden, hoewel 'hoger' in dit verband relatief is. Waar ontdekker Heike Kamerlingh Onnes materialen in 1911 moest koelen tot bijna het absolute nulpunt van 0 Kelvin (ofwel -273°C) voor weerstandsloos stroomtransport, kan men nu vaak volstaan met een temperatuur van zo'n 77 Kelvin, nog altijd -200°C dus."

Gr
Henk

frank2

Hij is wel een industrieel onderzoeker, laat ook zelf z'n kabels maken op zijn specs.

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2013, 16:04:50
Hij is wel een industrieel onderzoeker, laat ook zelf z'n kabels maken op zijn specs.

OK. Nogmaals, het gaat om hoe het klinkt

frank2

Citaat van: Onder013 op augustus 21, 2013, 16:14:45
OK. Nogmaals, het gaat om hoe het klinkt

Inderdaad, heb ondertussen nog een kabel van hem mee gekregen. Deze is iets warmer dan de andere CYgnus kabel, die speelt in en dan gaan we die eens beluisteren......  Hij heeft veel verschillende interlinks, ik zou nog even door kunnen gaan......  is echter niet mijn bedoeling.

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2013, 15:41:07
universeel matcht vlgs de verkoper, en goed klinkt en precies doet wat mij van te voren al verteld was.....   ben ik al lang tevreden, marketingpraat sla ik sws liever over.

:worship: :worship:

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.