Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op augustus 21, 2013, 16:04:50
Hij is wel een industrieel onderzoeker, laat ook zelf z'n kabels maken op zijn specs.

Ik ben HEEL erg sceptisch:
A) Er zijn nog maar 2 fabrieken die "ohno cast" koper leveren met een MOQ van 10.000ft (3 kilometer dus) voor custom produkten.
B) geen van die 2 levert foamed teflon of kapton.
C) Iemand die onderzoek doet naar supergeleiding kan hier zo ongeveer NIETS van toepassen in audiokabels EN weet dan ook echt wel wat het skin effect en een dieelectricum precies doet.

Dus ik "call bullshit" maar ik geloof zo dat hij geweldig klinkende kabels maakt ;)

frank2

Citaat van: Hifi Addict op augustus 21, 2013, 20:17:08
Ik ben HEEL erg sceptisch:
A) Er zijn nog maar 2 fabrieken die "ohno cast" koper leveren met een MOQ van 10.000ft (3 kilometer dus) voor custom produkten.
B) geen van die 2 levert foamed teflon of kapton.
C) Iemand die onderzoek doet naar supergeleiding kan hier zo ongeveer NIETS van toepassen in audiokabels EN weet dan ook echt wel wat het skin effect en een dieelectricum precies doet.

Dus ik "call bullshit" maar ik geloof zo dat hij geweldig klinkende kabels maakt ;)

Dat hoeft niet, ik heb net een telefoontje gehad van Ronald en deze kan op door jouw gegeven specs met of zonder teflon e.d.of met papier, dun of dik enz.  een kabel voor je laten maken. Dus alles kan, je hoeft het alleen maar op te geven en hij laat 100 meter voor je maken voor 7500 euro.

Overigens zijn er 4 fabrieken die custom made kabels maken. Hij heeft mij zelfs de naam v.d. fabriek gegeven maar ik die weet ik zo niet meer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Hifi Addict

edit: never mind  ;)

frank2

Neem contact met Ronald en verbaas je zelf, de man weet waar hij over praat daarom geeft hij je ook de mogelijkheid om zelf kabels te bestellen op jouw specs. Ik kan hem zijn telefoonnr geven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Hifi Addict

edit: never mind, zinlose "discussie"  ;D

frank2

Ben de laatste tijd weer lekker druk geweest.
* ben een nieuwe interlink aan het testen (Cygnus MK2) (met andere connectoren, lijkt op eichman)
* heb de project stream box getest (project stream box DS net)
* ben met stroom bezig.

Veel de laatste week gedaan, wel alles onafhankelijk, dus niet tegelijkertijd.

Als eerste heb ik de Cassiopeia Cygnus MK2 (interlink) uitgebreid getest, dit is de eerste kabel die beter presteert dan de Johan kabel. Hij is neutraal en geeft een mooie sound, is zeer betaalbaar, onder de 200 euro.

Met een equivalent van een wireworld starlight gold 6 digitale kabel heb ik de Project getest. Alleen via de digitale uitgang. Via deze uitgang is 1 ding zeker, hij is zeker net zo goed als een HDD rechtstreeks via usb kabel op de Anthem. De enige vraag die je kunt stellen is de prijs, deze lijkt mij hoog, ( ongeveer 880 euro) en ik heb het vermoeden dat een Denon 109 streamer voor 350 euro dit precies zo goed doet, maar dat is een aanname.

Verder heb ik door wat proberen het geluid verbeterd in mijn set, beter gezegd meer naar mijn smaak gekregen door de Iego Gold te vervangen door een koper versie. De Anthem vind het niet lekker als er Iego Gold stekkers aan een alpha snoer zitten, hij geeft een kleine boost in het hoog. Met een koperen versie van Iego of Furutech is dat probleempje ook opgelost, je krijgt er een vollere sound van, meer mijn ding.

chansig

Ik had de vraag al eerder gesteld:Je had toch juist geen behoefte aan een neutrale kabel ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

Citaat van: chansig op augustus 30, 2013, 18:41:22
Ik had de vraag al eerder gesteld:Je had toch juist geen behoefte aan een neutrale kabel ?

Gr Hans

Waarom niet? De Cygnus is neutraal maar tevens zorgt hij voor een betere weergave dan de Johan kabel, en is hij iets voller van klank, waar de Johan kabel iets naar helder ging. Door inspelen van de Plinius en de zekering die ook ingespeeld is, werd de Johan kabel mij iets te helder, al speelde dat al langer, bij de Belles deed hij dat ook iets, waardoor de sound iets kaal werd, een vollere sound staat al langer op het lijstje. Door verwisseling van de zekering in de Plinius en de match van mijn apparaten werd de sound beter gedefinieerd maar langzamerhand ook iets helder, door mijn laatste zoektocht bleek het probleem vooral bij de Anthem te liggen, en dit was eigenlijk de Iego Gold stekkers. Bij de Belles viel dat niet zo op, bij de Plinius die een stuk verder gaat dan de Belles wel. Maar dan is het zoeken, dus ben begonnen met een interlink en uiteindelijk was die beter, maar lag mijn probleem bij de Anthem stroom. Het verschil tussen een Iego Gold en een Koper versie (in mijn geval nog een Furutech koper, want die had ik nog) is groot, geen nuance, maar een behoorlijk verschil.

chansig

Je gaf toen aan dat je juist wat extra boost wilde...dus ja. Maar goed je uitleg is helder.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

BuSpu

Toch blijft het hoog een terugkerend issue, steeds weer.

frank2

Klopt, daarom had ik mij voorgenomen om het nu voor eens en altijd goed op te lossen. Die oplossing heb ik nu definitief gevonden. Maar voor je het gevonden hebt.....  je weet immers in eerste instantie niet waar de oorzaak vandaan komt. Gelukkig heb ik wel eens contact met forumleden via PM of telefoon en een van die forumleden stelde voor om koper stekkers ipv vergulde stekkers te gebruiken. Nu had ik zo'n kabel (lapp) met koper furutech stekkers in gebruik en deze heb ik aan de Anthem gehangen in eerste instantie en meteen viel mijn mond open van verbazing, alles vielop de juiste plaats. Dus toen de stekkers op de alpha gezet, die is beter, dan de Lapp. en die deed de trick ook.

JANJWJMC

Frank heb je de speaker kabel van Cassiopeia wel eens getest?
Ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

frank2

Citaat van: JANJWJMC op september  7, 2013, 20:40:37
Frank heb je de speaker kabel van Cassiopeia wel eens getest?
Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Nee die ken ik niet, ik heb een Vicol speakerkabel en ben daar tevreden mee.

Xander32

Citaat van: frank2 op september  7, 2013, 23:29:59
... Ik was in de veronderstelling dat onderwijl het hele forum dat wel wist ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: frank2 op september  7, 2013, 23:29:59

Hoeveel spullen waar velen (eerst) zeer tevreden mee waren, hebben vaak al na afzienbare tijd,
het toneel moeten verlaten voor wat "beters"   ;D

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Former member 78

Citaat van: VANZOMERENG op september  8, 2013, 09:49:35
Hoeveel spullen waar velen (eerst) zeer tevreden mee waren, hebben vaak al na afzienbare tijd,

Dat komt mij totaal niet bekend voor  :angel:

Ruud-

Kunnen we niet allemaal in die spiegel kijken ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

vanzomereng

Citaat van: Ruud- op september  8, 2013, 10:02:11
Kunnen we niet allemaal in die spiegel kijken ;D

Kunnen ja  :notify:  maar ook werkelijk doen... :eh: zou niet verkeerd zijn!!!!
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Mmmm, dat valt hier wel mee, de Belles heb ik 3 a 4 jr gehad, de surround reciever nog iets langer, en de Belles VV was niet weggegaan als ik niet eenn gelijkwaardige voortrap in de vorm van de Antyhem had gehad.

Maar soms zie ik wel eens dat iemand speakers koopt en ze 3 dagen later of 2 weken later al weer verkoopt.... ze zijn nog niet eens ingespeeld.... luisteren mensen dan wel naar wat ze kopen?   

Ik stel als EIS: eerst 2 weken thuis luisteren voor aankoop... dat doe ik zelfs bij een zekering van 8 euro. (waar ik nu mee bezig ben) Gewoon zoeken naar dealers die daar niet moeilijk over doen.

zoals:

Peacock Audio, wenw audio, concept&design, en ik geloof ook BB&G. Borg of portokosten dat mag nog maar verder moet dat gewoon service zijn. Maar er zijn er meer ik geloof ook Audiomaat.

JANJWJMC

Citaat van: Xander32 op september  8, 2013, 08:23:32
... Ik was in de veronderstelling dat onderwijl het hele forum dat wel wist ;D.

Ik wist dat wel  ;D alleen  Frank test nogal wat van consept en design audio vandaar dat ik het vroeg over de speaker kabel.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

frank2

Ja ik krijg van Ronald alles wat ik vraag mee. Ik heb laatst een digitale kabel meegenomen welke op een nivo presteert van de wireworld starlight gold. Deze koste ver onder de 200 euro. Het is soms net luilekkerland...

Streamz

Citaat van: frank2 op september  8, 2013, 12:17:12
Ik stel als EIS: eerst 2 weken thuis luisteren voor aankoop... (..) Gewoon zoeken naar dealers die daar niet moeilijk over doen.

zoals:

Peacock Audio, wenw audio, concept&design, en ik geloof ook BB&G.

WenW? Die hadden daar totaal geen zin in bij mij. Ik moest maar mijn eigen spullen meenemen of ander het gehele bedrag vooraf betalen. Ga er dus niet van uit dat het "niet moeilijk doen" voor iedereen geldt, daar is WenW dus nogal selectief in. 

erik s.

Citaat van: Streamz op september  9, 2013, 15:52:38
WenW? Die hadden daar totaal geen zin in bij mij. Ik moest maar mijn eigen spullen meenemen of ander het gehele bedrag vooraf betalen. Ga er dus niet van uit dat het "niet moeilijk doen" voor iedereen geldt, daar is WenW dus nogal selectief in.
een borg betalen bij een klant die je niet kent vind ik niet gek.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: Streamz op september  9, 2013, 15:52:38

Ze moeten je natuurlijk wel een beetje kennen. Ze hebben teveel verloren in het verleden en zijn nu wat voorzichtiger geworden.