Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

B.

Frank, denk je dat dergelijke blokken ook een verbetering op zal leveren bij de computer of televisie?

frank2

computer? geen idee, TV ja, duidelijk zichtbaar, scherper beeld, betere kleuren, meer diepte, geen ruisartifacten, ik was zelf een beetje verbaasd, had dit niet verwacht hing altijd aan het goedkoper MF blok.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

I rest my case...... (Frank2, wat denk je dat toonregeling doet?)

Citaat van: frank2 op februari 15, 2012, 14:49:36
nb: ik heb nooit ergens beweerd dat er een verschil is van etterlijke DB's, dat maak jij er steeds van. Ik heb slechts aangegeven dmv een voorbeeld dat het ene blok tov het andere blok iets was als 0 tot +2, dat zijn geen db's hoor. (dat moet toonregeling voorstellen, het is een slecht voorbeeld achteraf)
JBL PRX Power!

frank2

Morgen donderdag ga ik verder met onderzoek naar de beste/juiste stekkers voor aan de Lapp kabels ism. mijn set. Ik krijg morgen IEGO gold stekkers binnen.
Furutech koper stekkers volgen nog.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

B.

Citaat van: frank2 op februari 15, 2012, 16:07:05
computer? geen idee, TV ja, duidelijk zichtbaar, scherper beeld, betere kleuren, meer diepte, geen ruisartifacten, ik was zelf een beetje verbaasd, had dit niet verwacht hing altijd aan het goedkoper MF blok.

Probeer dan ook eens op je computer. Wie weet hoe snel die loopt!

chansig

Citaat van: chansig op februari 14, 2012, 16:39:29
Mooi dat jullie daarop gelet hebben.

Mocht je helemaal klaar zijn met tunen...en je kan het verschil nog laten horen dan nodig ik me zelf graag uit om je set nog eens te beluisteren.

Ik laat me graag overtuigen ondanks dat ik sceptisch ben.

Gr Hans

Voordat hij weer in de hoeveelheid aan posts verdwijnt.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

Voorlopig zijn we nog lang niet klaar, dus ook geen luistersessies. Dat duurt nog wel even.

frank2

Doordat verschillende personen in dit topic continue opmerkingen aan het maken zijn, welke totaal geen meerwaarde hebben, zal ik hier vanaf nu minimaal gaan posten. Schijnbaar kun je op dit forum geen topic meer openen zonder een lawine flauwekul/ kinderlijke opmerkingen/ niet serieuze vragen over je heen te krijgen.
Tenzij je meetbaar/wetenschappelijk bewezen ABT testen e.d. uitgevoerd hebt.

Ik probeer hier in dit topic voor mijzelf en voor mensen die geïnteresseerd zijn iets te schrijven over mijn bevindingen, maar dit wordt steeds door bepaalde mensen gedwarsboomd. Prima, ik schrijf hier wel af en toe paar conclusies en thats it.

Raphie

Citaat van: frank2 op februari 15, 2012, 17:03:09
Voorlopig zijn we nog lang niet klaar, dus ook geen luistersessies. Dat duurt nog wel even.

en daarna moet alles weer inspelen, dus 3 IECs achter elkaar wisselen en het is al weer kerst....... dan is het te koud, staat de zon inmiddels weer te laag en komt de set niet meer op temperatuur.
JBL PRX Power!

Raphie

Als meer serieuze vraag, wel eens nagedacht te wisselen van stroom leverancier? of zit er geen verschil in stroom?
kan me voorstellen dat groene stroom bijv anders klinkt dan atoomstroom? en ook dat het transport van leverancier tot huiskamer er toe doet?
Want je experimenteert nu heel veel met de laatste 4m a 5m transport, terwijl daar al kilometers aan zijn vooraf gegaan?
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: frank2 op februari 15, 2012, 17:03:09

Ach wat in het vat zit verzuurd niet....ik heb dus geduld.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Deleted member

(edit, formulering aangepast) Kunnen we de technische discussies in het daarvoor bestemde gedeelte van dit forum bespreken? Nodig desnoods Frank uit in zo'n topic en respecteer 't als 'ie niet op je uitnodiging ingaat.

blue-eyes

Ik snap je irritatie, maar zulke postings zijn ook niet goed te praten.

@Raphie: je weet om welke redenen mensen hier mogen posten en welke niet. Graag daar aan houden.
Tijdens je ban zijn er mensen gewaarschuwd voor dit soort grappen.
Leden met ban verleden en waarschuwingen worden ook zonder waarschuwing geband.

Relax aub, blijf hier weg als je het er niet mee eens bent. De regels ken je........
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Deleted member

Posting aangepast. Dank voor de ingreep.

Raphie

Ik zal me beperken tot de serieuze vraag:

Citaat van: Raphie op februari 15, 2012, 17:14:05
Als meer serieuze vraag, wel eens nagedacht te wisselen van stroom leverancier? of zit er geen verschil in stroom?
kan me voorstellen dat groene stroom bijv anders klinkt dan atoomstroom? en ook dat het transport van leverancier tot huiskamer er toe doet?
Want je experimenteert nu heel veel met de laatste 4m a 5m transport, terwijl daar al kilometers aan zijn vooraf gegaan?
JBL PRX Power!

Deleted member

Als dat een serieuze vraag is dan kan ik nog wel een paar "serieuze vragen" bedenken over die luidsprekers die je te koop hebt staan hier. Zal ik die maar in je verkooptopic stellen, beetje offtopic hier.

Raphie

Citaat van: Antoine op februari 15, 2012, 21:56:41
Als dat een serieuze vraag is dan kan ik nog wel een paar "serieuze vragen" bedenken over die luidsprekers die je te koop hebt staan hier. Zal ik die maar in je verkooptopic stellen, beetje offtopic hier.
Mijn speakers zijn i.d.d. off-topic hier, mijn vraag naar Frank is serieus, ben dus zeer benieuwd naar de overwegingen voor keuze van zijn leverancier en of daar ook winst te halen is en of duurder daar ook beter betekend? het is geen makkelijke vraag, maar ben wel benieuwd naar zijn visie.
JBL PRX Power!

Deleted member

Ehhh... :sarcasm: O.K. ik speel een keer mee en geef serieus antwoord. De stroom uit je stopcontact wordt niet "anders" als je bij een andere leverancier je elektriciteit afneemt of een anders opgewekte vorm van elektriciteit (groen/grijs/atoom) afneemt. Alle opgewekte elektriciteit wordt via landelijke/Europese distributie- en transportnetwerken verdeelt over de afnemers. Alleen aan de kant van de opwekking is er verschil. Jouw elektriciteit kan bij wijze van spreken deels zijn opgewekt in de kerncentrale van Borsele maar ook een kerncentrale in Frankrijk of deels op de afsluitdijk. Verder zit jouw powercable niet aan 't einde van een kilometers lang netwerk maar in het midden, je hebt namelijk een "aanvoer en afvoer", en daarmee een stroomkring. De theorieën waarom stroomkabels wel of niet werken en waarom of hoe is iets waar Frank het in zijn topic niet over wil hebben, voor hem telt 't resultaat en dus de klank. Er lopen genoeg topics waar je daarover lekker verder kan discussiëren en vragen kunt stellen.

Raphie

Heet jij ook Frank2?
Ik ben benieuwd naar Frank z'n visie, respecteer zijn verhaal, maar hoor ook graag van HEM zijn beeld op het grote geheel eens.
Niet om daarna te ridiculiseren, maar gewoon voor mijzelf om te begrijpen waar hij vandaan komt.

Onderaan de streep blijft het zijn ervaring en logica, ben gewoon oprecht benieuwd hoe hij het groter geheel ziet.

Citaat van: Antoine op februari 15, 2012, 22:26:29
Ehhh... :sarcasm: O.K. ik speel een keer mee en geef serieus antwoord. De stroom uit je stopcontact wordt niet "anders" als je bij een andere leverancier je elektriciteit afneemt of een anders opgewekte vorm van elektriciteit (groen/grijs/atoom) afneemt. Alle opgewekte elektriciteit wordt via landelijke/Europese distributie- en transportnetwerken verdeelt over de afnemers. Alleen aan de kant van de opwekking is er verschil. Jouw elektriciteit kan bij wijze van spreken deels zijn opgewekt in de kerncentrale van Borsele maar ook een kerncentrale in Frankrijk of deels op de afsluitdijk. Verder zit jouw powercable niet aan 't einde van een kilometers lang netwerk maar in het midden, je hebt namelijk een "aanvoer en afvoer", en daarmee een stroomkring. De theorieën waarom stroomkabels wel of niet werken en waarom of hoe is iets waar Frank het in zijn topic niet over wil hebben, voor hem telt 't resultaat en dus de klank. Er lopen genoeg topics waar je daarover lekker verder kan discussiëren en vragen kunt stellen.
JBL PRX Power!

Deleted member

En daar heeft Frank dus geen zin in en dat weet je best. Je hebt hier in 't verleden al genoeg getrolld dus waarom zou hij, of eigenlijk wie dan ook, jouw "serieuze vragen" nog serieus nemen of de moeite willen nemen ze te beantwoorden. Bij mij ga je nu in elk geval in 't killfilter. Ajbalmere stond er al in maar die is al niet meer actief hier geloof ik..next!! ;D

Raphie

Citaat van: Antoine op februari 15, 2012, 22:42:23
En daar heeft Frank dus geen zin in en dat weet je best. Je hebt hier in 't verleden al genoeg getrolld dus waarom zou hij, of eigenlijk wie dan ook, jouw "serieuze vragen" nog serieus nemen of de moeite willen nemen ze te beantwoorden. Bij mij ga je nu in elk geval in 't killfilter. Ajbalmere stond er al in maar die is al niet meer actief hier geloof ik..next!! ;D
Da's mooi, dan lees ik ook geen antwoorden meer van jou over vragen die niet aan jou gesteld zijn.

Nu weer terug on topic? respectol frank2 z'n set en stroom?
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Kunnen we aub ontoptic blijven zonder dit soort dingen raphie ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 15, 2012, 23:18:42
Kunnen we aub ontoptic blijven zonder dit soort dingen raphie ?
Sorry? ik ben ontopic Frank2 schrijft over zijn ervaringen en ik heb een serieuze vraag over zijn visie?

Het is geen kritische vraag, ik geef geen waarde oordeel, laat me niet uit de tent lokken door Antoinne, Toon gewoon oprechte interesse over het gespreksonderwerp van de laatste 50+ pagina's: Stroom.
JBL PRX Power!

frank2

Heb besloten geen vragen meer te beantwoorden en niets meer te posten voor langere tijd

Reden: trolgedrag van 2 a 3 mensen

Jumping Jack

Citaat van: Raphie op februari 15, 2012, 23:22:20
Sorry? ik ben ontopic Frank2 schrijft over zijn ervaringen en ik heb een serieuze vraag over zijn visie?

Het is geen kritische vraag, ik geef geen waarde oordeel, laat me niet uit de tent lokken door Antoinne, Toon gewoon oprechte interesse over het gespreksonderwerp van de laatste 50+ pagina's: Stroom.

Je laat je niet uit je tent lokken, maar probeert dit wel te doen bij Frank2. Antoine heeft al een duidelijk (en voor de hand liggend) antwoord gegeven op jouw vraag (waarvan ik vermoed dat je het antwoord ook zelf al wist) en toch wil je horen wat Frank daar op te zeggen heeft om daarna wss zijn antwoord weer te ridiculiseren...

Kijk, ik trek soms ook grote ogen bij wat ik hier allemaal lees maar ik laat het daar dan ook bij. Frank2 heeft zijn eigen stijl om dingen te verwoorden en eens je daarmee vertrouwd bent, komen er wel interessante zaken voorbij. Komt daar nog bij dat dit zijn topic is, over zijn beleving van zijn hobby die hij met veel enthousiasme deelt... Ben je niet akkoord met zijn visie of bewoordingen: slik het in en lees iets anders, het internet is groot genoeg.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs