Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

drees62

Citaat van: frank2 op februari 13, 2012, 19:44:23
Precies zoals ik het zeg, is te gemakkelijk te meten het verschil tussen gamma en vibex is groot, dus makkelijk meetbaar.
Of ter illustratie een setje Usher 708 en een BE10.

Het ging keijser in eerste instantie toch om een blinde luistertest door Snowmaster? Vooral omdat hij die verschillen, waar jullie het al een tijdje over hebben, niet direct waarneemt/beluisterd. Dat meten kwam op de 2e plaats.
Maar die handschoen wordt niet opgepakt begrijp ik?  ;)

Ruud-

Citaat van: frank2 op februari 13, 2012, 19:05:59
Heb al gemerkt dat er veel verschil zit tussen standaard stekkers van 5,95 euro en bijv. furutech gold van 53 euro.
€ 47,05  ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

frank2

Citaat van: drees62 op februari 13, 2012, 20:09:17
Het ging keijser in eerste instantie toch om een blinde luistertest door Snowmaster? Vooral omdat hij die verschillen, waar jullie het al een tijdje over hebben, niet direct waarneemt/beluisterd. Dat meten kwam op de 2e plaats.
Maar die handschoen wordt niet opgepakt begrijp ik?  ;)

Dat moet je maar aan snowmaster vragen, ik blijf zeggen dat ik het persoonlijk niet belangrijk vind, het gaat mij puur en alleen om mijn muziek nog mooier weergegeven te krijgen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Maar waarom zou je nu niet meten met een Gamma blok en dat blok van 660 euro ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

frank2

Ik ga toch geen 8,95 uitgeven voor een Gamma blok, dat is mij te duur (en moet ik ook nog 100 uur inspelen ;D)

frank2

In de planning staan: Iego gold, Iego koper, Furutech koper

Rodium geeft in mijn set teveel hoog en Oyiade vind te overpriced

chansig

Citaat van: frank2 op februari 13, 2012, 20:26:53
Ik ga toch geen 8,95 uitgeven voor een Gamma blok, dat is mij te duur

Ik denk dat Keyser (als hij uberhaupt gaat meten) dat wel wil meenemen...Maar ik heb niet het idee dat dit de argumentatie is achter het niet kunnen.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

bertor

Ik weet niet wat er gemeten zou moeten worden, maar als er een verschil in frequentierespons te zien is dan is er iets heel er mis...

AbZ

Citaat van: bertor op februari 13, 2012, 20:56:48
Ik weet niet wat er gemeten zou moeten worden, maar als er een verschil in frequentierespons te zien is dan is er iets heel er mis...
Verschil in subjectieve respons kan ook nogal uit de hand lopen...
maar ja, dat is dan weer iets wat ik geloof  :)

B.

Citaat van: AbZ op februari 13, 2012, 21:08:10
Verschil in subjectieve respons kan ook nogal uit de hand lopen...
maar ja, dat is dan weer iets wat ik geloof  :)

Dat maakt ons beiden een believer! :)

chansig

Citaat van: chansig op februari 13, 2012, 20:24:58
Maar waarom zou je nu niet meten met een Gamma blok en dat blok van 660 euro ?

Gr Hans

Voordat hij verdwijnt in de rest van de posts..Buiten het kosten aspect..zijn er andere redenen waarom je niet met een gamma blok zou moeten meten ?

Gr Hans

frank2

serieus: ik vind het volkomen onbelangrijk, of het meetbaar is of niet, als ik duidelijk verschil hoor tussen A en B stekkerblok kies ik de beste. Of dat meetbaar is wat is het nut? Indien meetbaar dan weet je dat wat heb je daaraan? Ik luister maar muziek niet naar meetinstrumenten.

Indien je dat meten wel belangrijk vind, Keyser wil graag voor je meten. (temninste dat verwacht ik wel, dus neem een blok mee en ga daar meten)

chansig

Hoi,

Oke.....ik dacht dat je aan wilde geven dat het niet kon omdat het een Gamma blok is. Ik vind het meten ook niet zo boeiend, maar het kan wel helpend zijn of niet natuurlijk.

Gr Hans

Kingpin

Citaat van: frank2 op februari 14, 2012, 08:03:26
serieus: ik vind het volkomen onbelangrijk, of het meetbaar is of niet, als ik duidelijk verschil hoor tussen A en B stekkerblok kies ik de beste. Of dat meetbaar is wat is het nut? Indien meetbaar dan weet je dat wat heb je daaraan? Ik luister maar muziek niet naar meetinstrumenten.
Het is zeer belangrijk en nuttig in deze context van de review !
Jij schrijft een review die menigeen de wenkbrouwen doet fronsen, terwijl er luisteraars bij jou hebben getest en nauwelijks of geen verschil konden horen, terwijl jij het beschrijft als een upgrade in de orde van een nieuw device.
Dit verkondig jij ook in andere threads. Voordat je dit kunt doen, en zeker met zulke bedragen wat niet even iets is om uit te geven aan een stekkerblok zouden menigeen toch wel willen weten of het ook daadwerkelijk meetbaar is en niet iets is wat tussen je oren zit.
Kijk als je maar genoeg roept er zit een duidelijk verschil in (wat kan) dan is de andere die komt luisteren al bevooroordeelt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Tussen een Gamma blok of MF Electronics en de Vibex is het verschil behoorlijk, dat hebben de mensen hier niet gehoord. Zij hebben moeten luisteren tussen 1 min. dire straits en op een ander blok met alleen de cd speler omgeplugd weer 1 minuut dire straits. Vind je het dan gek dat mensen dat niet meteen kunnen horen die verschillen, ik neem aan dat als jij iets nieuw neerzet dat je dan niet 1 min. luistert naar de cd die altijd wel goed klinkt. Bovendien hoorden zij wel verschil tussen het MF blok en Vibex met alleen ompluggen van de cd speler.

Trouwens als jij hier zou komen luisteren tussen die 2 blokken met alles omgeplugd dan hoor jij het binnen 10 sec. Dat mag je gaan meten, ik weet alleen niet wat je wilt meten. Kijk voor het gemak eens naar de specs van mijn Usher be 10 en de 8571, specs zijn gelijk op 1 hz na maar het verschil in geluid is behoorlijk, toch zijn de specs gelijk. dus ja......

Bovendien als ik een review schrijf, betekend dat niet dat het bij andere sets net zo klinkt, het is en leidraad waar je wat mee kunt doen, dat hoeft niet, maar het kan, en dan ALTIJD eerst zelf testen op je eigen set.

Kingpin

Citaat van: frank2 op februari 14, 2012, 09:45:22
Tussen een Gamma blok of MF Electronics en de Vibex is het verschil behoorlijk, dat hebben de mensen hier niet gehoord. Zij hebben moeten luisteren tussen 1 min. dire straits en op een ander blok met alleen de cd speler omgeplugd weer 1 minuut dire straits. Vind je het dan gek dat mensen dat niet meteen kunnen horen die verschillen, ik neem aan dat als jij iets nieuw neerzet dat je dan niet 1 min. luistert naar de cd die altijd wel goed klinkt. Bovendien hoorden zij wel verschil tussen het MF blok en Vibex met alleen ompluggen van de cd speler.
Maar jij verkondigt dat het duidelijk hoorbaar is als ware het een treble regeling van -1 naar +3 ...
Dat is in mijn ogen (oren) toch duidelijk hoorbaar binnen 1 min.

Citeer
Kijk voor het gemak eens naar de specs van mijn Usher be 10 en de 8571, specs zijn gelijk op 1 hz na maar het verschil in geluid is behoorlijk, toch zijn de specs gelijk. dus ja......
Specs zeggen zeker niet alles, heeft met veel meer factoren te maken waarin de speaker geplaatst wordt.
Met een 2D/3D plot haal je daar veel meer eigenschappen naar voren zoals de intensie van een bepaald gebied wat bij de ene speaker wel goed matched met de kamer en bij de andere niet.
Daarnaast is het afstraalgedrag tussen beide speakers niet gelijk wat een hoorbaar verschil in klank/plaatsing geeft.
Zo'n spec wordt gemeten in ideale omstandigheden.
Daarom kan een speaker in een lagere klasse wel beter klinken als de omstandigheden daarvoor beter geschikt zijn.

Citeer
Bovendien als ik een review schrijf, betekend dat niet dat het bij andere sets net zo klinkt, het is en leidraad waar je wat mee kunt doen, dat hoeft niet, maar het kan, en dan ALTIJD eerst zelf testen op je eigen set.
Helemaal mee eens.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijn M

Ik vind de luistertest die ik voorstelde ook interessanter dan het meten. Bovendien, zoals ik al zei kan ik slechts in beperkte mate meten aan de kabels. Als het de frequentierespons beïnvloedt zal dat echter wel tot uiting komen.
Dutch & Dutch

frank2

Citaat van: Kingpin op februari 14, 2012, 10:11:19
Maar jij verkondigt dat het duidelijk hoorbaar is als ware het een treble regeling van -1 naar +3 ...

Ja en daar blijf ik ook bij, al kan het ook 0 en +2 zijn, maar ik ken mijn set luister elke dag, de mensen hier moesten met alleen de cd speler op het goedkoper blok binnen 1 minuut verschil horen en zij hoorden ook wel wat maar konden het niet meteen plaatsen.
Als je langer luistert hoor je ook finesses, en worden de verschillen wel duidelijker.

Maar nogmaals ik schrijf hier wat ik hoor en Snowmaster en af en toe Martin en ArjanR1 en die horen dit alle duidelijk. Dat wil niet zeggen dat het bij andere sets precies zo uitpakt, daarom eerst zelf luisteren.

Raphie

Citaat van: Kingpin op februari 14, 2012, 10:11:19
En niet te vergeten meetbaar, je praat namelijk over ettelijke db's.........  :D
JBL PRX Power!

Hifi Addict

edit: nvm ;)

Staaled

Citaat van: Raphie op februari 14, 2012, 10:31:41
En niet te vergeten meetbaar, je praat namelijk over etterlijke db's.........  :D
ik zou die r even editen. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Citaat van: Hipster op februari 14, 2012, 12:42:34
ik zou die r even editen. :P
Ja, dat belangrijker dan de feitelijke boodschap  :P
JBL PRX Power!

Staaled

Citaat van: Raphie op februari 14, 2012, 13:08:51
Ja, dat belangrijker dan de feitelijke boodschap  :P
nee hoor,ik vind het fijn dat je weer terugbent en een misverstand in deze zou jammer zijn. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: frank2 op februari 14, 2012, 10:27:09
Ja en daar blijf ik ook bij, al kan het ook 0 en +2 zijn, maar ik ken mijn set luister elke dag, de mensen hier moesten met alleen de cd speler op het goedkoper blok binnen 1 minuut verschil horen en zij hoorden ook wel wat maar konden het niet meteen plaatsen.
Als je langer luistert hoor je ook finesses, en worden de verschillen wel duidelijker.

Maar nogmaals ik schrijf hier wat ik hoor en Snowmaster en af en toe Martin en ArjanR1 en die horen dit alle duidelijk. Dat wil niet zeggen dat het bij andere sets precies zo uitpakt, daarom eerst zelf luisteren.

Vraagje over dat korte vergelijk...Volume knop is bij beide blokken op dezelfde stand blijven staan ?

Ik weet dat mensen vaak bij het uitschakelen de volume knop dichtdraaien (ikzelf doe dat namelijk wel bij het wisselen van kabels ed) of dat het apparaat dit zelf doet.

Gr Hans