Het Riesj theatertje:: Sonus Faber - Pioneer - SVS :: update april 2020

Started by riesjdabietsj, January 7, 2006, 02:28:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

Foto's werken weer?! Erg stoer die Toy's. De Towers had ik nog niet mogen aanschouwen. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riesjdabietsj

Dank Seth en Ninja, ben er erg blij mee!  :inlove: Nu nog even sparen voor de surrounds (worden geen towers, maar 'gewone'  toy's), mooie functionele stands, scherm een plek geven (ik wacht nog op de levering van 2 Projecta wall brackets) en dan is de boel (voor even :coffee:) compleet ;)  :pompom:

Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Whoei, eindelijk tijd om AS donderdag, nog net voordat ik WEER ga verhuizen, de surround-toy's op te halen bij beterbeeldengeluid!

Volgende dilemma: Welke stands zijn geschikt voor deze kleine beestjes?
Ik vind deze (http://www.soundstagenetwork.com/lasvegas2009/jan08c/sonus_faber_toy.jpg) erg mooi, maar kom er voor geen mogelijkheid achter welk type stand het precies is!

Tips zijn welkom!  :D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

ivo1986


Sonic Circle

Gaaf! Ik kan me iets voorstellen bij je enthousiasme ;).
Veel plezier a.s. donderdag.

Ik kan me herinneren dat Bjorn het over Custom Design Stands had. Je zou eens kunnen googelen of daar wat van je gading bij zit.


/edit: even wat plaatjes er bij.

De RS-102:


De RS-202:

riesjdabietsj

@Ivo, Thanks, heb ik inmiddels gedaan!  :smile:
@Sonic Circle: ;) Thanks! Dagje verlof en leuke zaken afhandelen (speakers ophalen, MTB voor een lente-beurt, sleutel nieuwe huis / contract tekenen) etc. zijn niet verkeerd idd!
De site van hi-stand.eu had ik gespot via de sponsor-sectie van dit forum, het is echter de kunst stands te vinden waarvan de top support niet massaal oogt vergeleken met het formaat speaker(tje). Ik ga binnenkort maar eens beginnen met een longlist.. misschien ben ik er voor de zomer wel uit.... :coffee:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Weer goed nieuws te melden:

- SVS PCI 20-39 is vervangen door een PC Plus exemplaar!  O0
- Stands voor de surround Toys zijn aangekocht: Custom Design SQ404  O0
- Ik ga verhuizen en heb:

een aparte ruimte in mijn nieuwe toko (3,5 breed, 4,25 lang) die ik ga inrichten als HT-ruimte!  :pompom:

Whoeiiiiiiiiiiiiiiiii!  :pompom:

Meer info en foto's volgen asap ;)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

JeKa


Alex Groningen

Is inderdaad goed nieuws. Toch wel erg lekker om een aparte ruimte te hebben voor je HT.

riesjdabietsj

Verhuizing achter de rug, nu druk bezig met klussen!

Enkele veranderingen in mijn set:

- Marantz sr7002 vervangen door een Pioneer LX82
- Pioneer bdp LX08 blu Ray speler
- Buttkicker advance
- 2 Vegas Loveseats  :pompom:

O0 Uiteraard volgen foto's asap!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Valkyrie

Mooie upgrades, ik ben benieuwd naar je foto's!! :)
Ook gaaf dat je je eigen HT-ruimte hebt. Ik heb ook een paar maanden terug een appartement gekocht, maar er is geen ruimte voor een aparte HT-ruimte.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Sol

Hij gaat lekker! ;)
Een dedicated HT, wat een genot moet dat zijn om daar mee bezig te zijn.
Lekker klussen, uitdenken hoe je alles precies wilt.
Toch wel de ultieme droom van elke HT-er.

Now go kick some butt!! :notify:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

riesjdabietsj

Ondertussen staan de nieuwe receiver en blu-ray ook al een tijdje te spelen;

LX-81 en de LX-08





Betere foto's volgen uiteraard nog!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

riesjdabietsj

Een aantal updates van mijn kant na mijn verhuizing terug naar het zuiden;

Deticated HT ruimte:







Wat zie je (of net niet)

Sonus Faber Toy serie
Custom Design SQ404 speakerstands
SVS 20-29 pc+ subwoofer op een Auralex Gramma
Pioneer LX82 receiver
Pioneer LX08 Blu-ray
Marantz CD7300 cd speler
Panasonic AE200 + Projecta projectiescherm
Ipod touch / airport extreme om Itunes library draadloos te kunnen streamen
Vegas Loveseats / Fatboy / Buttkicker

Things to do: Kabels wegwerken, kijken voor een vast spanscherm, verduisterende rolgordijnen aangezien deze oude vodden nog van de vorige bewoner zijn. Verder zoek ik een manier om de ruimte wat meer te verduisteren, maar aangezien ik gehuurd zit en niet teveel kan/mag aanpassen aan de woning moet ik daar creatief in zijn.

Woonkamer:





Wat zie je:

Pioneer PDP-5080XD KURO plasma
Logitech Z5500 digital
Ziggo HD receiver
Playstation 3 + LaCie 500Gb HD
Logic3 5.1 soundbar (niet in gebruik, gaat naar slaapkamer)

Ook hier nog genoeg things to do aangezien ik net ingetrokken ben.

De audio in de woonkamer is een heeeel verhaal. Kort samengevat: ik wilde geen "uitgebreid"  gebeuren in de woonkamer dus in eerste instantie de Logic3 soundbar gekocht. Klonk niet fantastisch, en aangezien de PS3 in de HT ruimte amper wireless signaal kon oppikken en deze dus naar de woonkamer verkaste miste ik bij gamen toch het 5.1 geluid. De Z5500 is verre van fantastisch, maar doet wat het moet doen. De prijs is ook nog erg mals :) Surround sat's worden nog opgehangen :)
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

bmateijsen

Dat ziet er cool uit! Hele verandering met daarvoor. Nu nog een likje donkere verf voor in de HT ;D 8).
Of mag je niet schilderen?

Groet,

Bjorn

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Marcel87

Wat een prachtige beest van een versterker die Pioneer!

Erg mooie ruimte zo! 8)
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

riesjdabietsj

Quote from: bmateijsen on May 27, 2010, 21:35:17
Dat ziet er cool uit! Hele verandering met daarvoor. Nu nog een likje donkere verf voor in de HT ;D 8).
Of mag je niet schilderen?

Groet,

Bjorn

Dankjewel :) Schilderen mag wel, maar moet straks alle muren weer met een lichte kleur opleveren..  :whatsthat: Maar goed, eens kijken hoelang dit zo nog bevalt... Tevens twee korte filmpjes gemaakt wat wel een leuke indruk geeft van de ruimte/apparatuur :) De volgende upgrade is al besteld: de SVS PB13 Ultra!



Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Denon Focal

Dubbel nice, een eigen HT ruimte ne terug naar het zuiden.
Ziet er al goed uit :clapping:

greetz Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

riesjdabietsj

De nieuwe sub is binnen.



Wel nog even kijken hoe ik deze tussen C en FR ga plaatsen (korte of lange zijde naar de muur toe). Eerste indruk is erg goed. Auralex Gramma is met het volume waarmee ik speel in ieder geval niet meer nodig, er is geen greintje beweging te krijgen in de houten vloer!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Martijnst1990

Wauw  8) Maar goed dat de auralex niet meer nodig is, dan had hij net in je beeld gestaan.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

riesjdabietsj

Quote from: Martijn90 on July 25, 2010, 22:02:55
Wauw  8) Maar goed dat de auralex niet meer nodig is, dan had hij net in je beeld gestaan.

Dat speelde ook mee!  :D Rolscherm gaat sowieso van de muur en wordt vervangen door een vast scherm... kan groter en past beter bij de ruimte  :smile:
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3