Yippie

Author Topic: Sky-HT goes dedicated!!!  (Read 156894 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+16)
  • Center groter dan de fronts!!
    • Mijn set
Sky-HT goes dedicated!!!
« on: January 19, 2009, 20:56:05 »
De componenten:
ComponentWat staat er nu?Wat stond er?
Receiver:Anthem MRX500Onkyo TX-SR701E
Eindversterker:Arcam P1000
Blurayspeler:Oppo BDP-103DPioneer BDP-LX71
Streamer:Sonos ZP80
Projector:JVC RS49 (X500)Epson TW5900
Projectiescherm:Elite Screens 125" CineWhite 2.35:1Stewart Luxus Electriscreen LX110H
TV:Pioneer PDP-SX4280DJVC AV-28Z25S
Decoder:Humax iHDR-5050C
Audiomeubel:Spectral CL1556-SG-SNGSpectral ST905-AL-Si-MG
Televisiemeubel:Spectral PL152-SNG
Afstandsbediening:NEEO (in bestelling)Philips Pronto TSU9400 + RFX9600
Processor:.Arcam FMJ AV9
CD-speler:.Onkyo DX-C390
DVD-speler:.Onkyo DV-SP501
Equalizer:.Anti Mode 8033
Koptelefoon:.Sennheiser RS130
Console:.Xbox360
Speakers:
Frontspeakers:KEF Reference Model 203KEF Q5
Centerspeaker:KEF Reference Model 204cKEF Q9c
Surroundspeakers:KEF Reference Model 201KEF Qcompact
Subwoofer:Velodyne DD-15KEF PSW3500
Speakerstand:Custom Design FS103
Kabels:
Frontspeakers:Inakustik Referenz LS-1002W&M Audio LS-01, Monster 2x4mm2
Centerspeaker:Inakustik Referenz LS-1002W&M Audio LS-01, Monster 2x4mm2
Surroundspeakers:Monster 2x4mm2
Subwoofer:Monster
Stroom:W&M Tornado (2x) en overige standaard
Analoge interlinks:Inakustik Referenz NF1302 en Monster
HDMI:Inakustik Referenz (5m), Inakustik Excellenz (10m) en Monster

Foto's:

Het verhaal:
2003 De passie voor geluid kwam allemaal toen ik begon op de Haagse Hogeschool. Een medestudent werkte bij Praalder en heeft mij letterlijk met het virus aangestoken. Na flink wat gepraat en gezoek op internet had ik besloten om wat luistersessies te houden. Hierbij heb ik geluisterd naar B&W, Kef en Focal. Om dit allemaal te kunnen financieren ben ik bij de Albert Heijn gaan werken, waar ik uiteindelijk 6½ jaar met veel plezier heb gewerkt. Ik ben begonnen met het aanschaffen van een nieuwe TV, want zo’n 37cm vissenkom vond ik veel te klein. Daarom was ik op zoek naar een TV die groter was, een vlakke beeldbuis had en een meubel (dat vond ik toen mooi). De keuze was gevallen op een JVC AV-28Z25S.
2004 De volgende upgrade waren de speakers. Na de luistersessies heb ik geconcludeerd dat de Kef Q5’s mij het meeste aanspraken qua geluid. Deze heb ik beluisterd op de receiver die ik ook voor ogen had, de Onkyo TX-SR701E (mede op aanraden van die medestudent). Aangezien ik geen dvd-speler had, heb ik meteen de Onkyo DV-SP501 aangeschaft met de speakers. Gelukkig hadden we nog een oudere JVC-versterker staan totdat ik mijn volgende upgrade kon financieren. Een foto van de opstelling hoe het er toen uitzag. Redelijk snel opvolgend aan de speakers heb ik de Onkyo gekocht. Aangezien de receiver niet onder mijn TV paste, was ik op zoek naar een mooi audiomeubel. Hierbij vielen de meubels van het Duitse merk Real-Spectral erg in de smaak. Natuurlijk keek ik toen al naar de Closed-serie, maar die waren met het salaris wat ik bij de AH verdiende ver buiten budget. Daarom koos ik voor een meubel alleen voor de componenten. Het werd een meubel uit de Straight-serie waar ik tot voor kort veel plezier van gehad heb. Een foto van het meubel.
2005 De volgende upgrade was een center-speaker. Gezien ik al de Q5’s als fronts had heb ik gekozen om de Q9c als center te nemen. Al redelijk snel volgde daar ook uit de Kef-reeks een PSW3500 subwoofer bij en ook de Qcompact als rears. Hiermee had ik dan ook eindelijk mijn surroundset compleet. Een foto van de ugrade. Toen de basis van mijn set klaar was ben ik begonnen met verdere aanschaf van randapperatuur. Ik heb een cd-speler van Onkyo aangeschaft, want ik had nog geen cd-speler. Gezien ik toen liever alles van 1 merk had (weet ook niet meer waarom) heb ik alleen naar Onkyo gekeken. Het leek me wel handig om een wisselaar te hebben die ook mp3 kan afspelen. Daarom was de keuze op de Onkyo DX-C390 gevallen. Met de rentepunten van de Postbank heb ik ook nog een Sennheiser RS130 aangeschaft, welke wel leuk is als ik met koptelefoon wil luisteren (bijvoorbeeld wanneer mijn ouders zeuren over het geluid).
2006 Vervolgens kwam de Xbox360 uit en ik wou die dolgraag hebben, want ik had nog geen console. De Xbox kwamen ook leuke spellen uit en met de doorkijk richting het HD-tijdperk leek me dit een geschikte aanschaf. Tot op heden heb ik veel plezier aan de Xbox gehad, ondanks dat ik weinig tijd had om spelletjes te spelen. Medio 2006 ben ik afgestudeerd en begon ik aan mijn kantoorbaan. Mijn salaris schoot omhoog, dus er was ook meer ruimte qua besteding, want ik woon nog steeds thuis.
2007 Aangezien mijn digitale muziekcollectie maar meer werd, wou ik ook daar een gepaste mooie oplossing voor. Hierbij heb ik gekozen voor Sonos. Ik had meteen de bundel aangeschaft met 2 kastjes en een afstandsbediening. Tot op heden heb ik nog steeds enorm veel plezier van deze oplossing. Meestal stuur ik het aan met mijn computer, maar ook met de afstandsbediening kan ik goed overweg. Alle muziek staat op een netwerkhardeschijf en zorgt dat ik de muziek beneden bij mijn ouders of op mijn eigen kamer kan afspelen. Ook heb ik eind 2007 mijn tv vervangen voor één die wel HD aan kan. De keuze was redelijk snel gemaakt, want ik erg gecharmeerd van het plaatje van de Pioneer alsmede het design. De schermgrootte vond ik ook erg fijn, mijn ouders vonden hem te groot.
2008 Ondanks de start van de passie voor fotografie (is ook een dure hobby) is er toch in laatste half jaar een behoorlijk upgradevirus uitgebarsten. In het laatste half jaar van 2008 heb ik een blurayspeler, nieuw meubel en een eindversterker gekocht.
2009 Als gevolg van eerder aangeschafte eindversterker heb ik ook een voorversterker aangeschaft. De prijzen in Engeland waren behoorlijk gedaald door de koers en ook door de komst van een nieuwe voorversterker van Arcam werd de AV9, die ik al een tijdje op het oog had, eindelijk ook voor mij betaalbaar. De keuze was daarom snel gemaakt, want mijn blurayspeler laat ik de nieuwe geluidsformaten decoderen.
In het voorjaar is ook een kabeldecoder uitgekomen waar eindelijk alle features op zaten die ik verlangde, een HD-ontvanger en PVR ineen. Deze heb ik dan ook wanneer mogelijk bestled, niet wetende dat de levertijden zo lang zouden bedragen. Gelukkig na bijna 2 maanden mocht ik het pakketje ontvangen. Ondertussen was op het forum een powerbuy gaande van W&M Audio. Dit was voor mij de kans om mijn speakerkabels te upgraden. Daardoor heb ik de LS-01 besteld met een mooie korting.

Nog wat oude foto's:

« Last Edit: September 1, 2017, 10:21:10 by Valkyrie »
Dedicated HT: JVC RS49 (X500) ISF | Elite Screens CineWhite 125" 2.35:1| KEF Reference 203, 204c en 201 | Velodyne DD-15 | Anthem MRX500 | Arcam P1000 | Oppo BDP-103D | Sonos ZP80 | Apple TV3 | Humax iHDR-5050C
Woonkamer: LG OLED55B6V | Sonos ZP100 | KEF Q5
HT Topic

Offline R

• HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+3)
Re: Jurian's surroundset
« Reply #1 on: January 19, 2009, 21:04:53 »
Een paar flinken stappen vooruit!! goed bezig O0 O0

Offline Atmoz

• Trade Count: (+11)
  • www.bestescape.nl
    • www.bestescape.nl
« Reply #2 on: January 19, 2009, 21:09:30 »

Hele mooie set 8) 8) !!
(en mooi merk speakers ;D :hehe:)
Ga je nog een beamer of projector in overweging nemen?

Mvg,

Atmoz

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
« Reply #3 on: January 19, 2009, 21:17:49 »
Bedankt voor de reacties! :)

Ga je nog een beamer of projector in overweging nemen?

Zolang ik thuiswoon is het geen optie, dat vinden mijn ouders niet zo leuk ;). Als ik samenwoon ga ik het overwegen ::).
Dedicated HT: JVC RS49 (X500) ISF | Elite Screens CineWhite 125" 2.35:1| KEF Reference 203, 204c en 201 | Velodyne DD-15 | Anthem MRX500 | Arcam P1000 | Oppo BDP-103D | Sonos ZP80 | Apple TV3 | Humax iHDR-5050C
HT Topic

Offline Blue-Eyes

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+29)
« Reply #4 on: January 19, 2009, 21:50:06 »
Heb je wel eens geprobeerd de center omhoog te plaatsen? Meer in lijn met je fronts?
Dat gaf bij mij een leuke verbetering, en je hebt de ruimte ervoor!

Verder mooie set!
Speakers: Fronts WB Vector, rears WB Vertex, center WB Fulcrum 650; Sub: Velodyne DD15 ; Apparatuur: PRE: Linn Akurate DSM, Classe Audio SSP800, EV: Classe Audio CA5200, Loopwerk: Oppo UPD-203, media player: Dune 4K solo; Bekabeling: HDMI Audioquest Carbon, luidspreker:  PinkFaun SC-1, XLR: Pink Faun IL-1sym; TV: Sony KDL-52WDM4500; Stroom: 2 * ISOTEK stroomslof; Belden 4mm2, Furutech afmontage; Data: 2 * Synergy NAS, Rack: Zelfbouw

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
« Reply #5 on: January 19, 2009, 21:58:24 »
Heb je wel eens geprobeerd de center omhoog te plaatsen? Meer in lijn met je fronts?
Dat gaf bij mij een leuke verbetering, en je hebt de ruimte ervoor!

Verder mooie set!

Volgens mij heb ik die tip van een forumgenoot al eerder gekregen :). Inmiddels staat hij erbovenop en dat is al een verbetering! :)

(en mijn ma zich maar afvragen waarom ik hem er bovenop heb gezet :D)
HT Topic

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
« Reply #6 on: January 19, 2009, 22:15:55 »
Toch nog even m'n camera gepakt, dan is meteen de huidige situatie te zien. Ik ben nog van plan wat met de componenten te schuiven. Na een paar keer gebruiken merk ik dat de voorversterker wat meer ruimte nodig heeft, dus die gaat nog naar beneden.

« Last Edit: March 23, 2009, 10:40:36 by Valkyrie »
HT Topic

Offline chriskras

• member
  • Trade Count: (0)
  • Blu Ray: 91 and counting :D
Re: Jurian's HT-set (met foto's)
« Reply #7 on: January 21, 2009, 09:44:19 »
Mooie vooruitgang;)

Vraagje: Op hoeveel meter zit jij van je tv af? Bevalt de grootte van de 42'' jouw? Of had je liever groter/kleiner gehad?

Groetjes Chris
Panasonic 46'' FULL HD Plasma -- Harman&Kardon -- JBL -- PS3 -- HTPC -- Samsung BDP-1500 Bluray -- HD-Decoder Samsung 360 HR -- Nintendo Wii -- Sony 40'' LCD

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
« Reply #8 on: January 21, 2009, 11:23:15 »
Vraagje: Op hoeveel meter zit jij van je tv af? Bevalt de grootte van de 42'' jouw? Of had je liever groter/kleiner gehad?

Ik zit ongeveer 4m van het scherm. Wat mij betreft is voor nu 42" groot genoeg. :)
« Last Edit: January 21, 2009, 11:24:21 by Valkyrie »
HT Topic

Offline HTip

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+37)
  • Chamber of dreams
« Reply #9 on: January 21, 2009, 13:06:32 »
Mooie set 8) Wat vindt je vriendin van je hobby? Houdt ze ook van muziek en film?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
« Reply #10 on: January 21, 2009, 15:14:27 »
Mooie set 8) Wat vindt je vriendin van je hobby? Houdt ze ook van muziek en film?

Mijn vriendin heeft de ontwikkelingen pas van het laatste jaar meegemaakt :D. Ze vindt dat ik er veel geld in steek :angel:. Gelukkig vindt ze het wel leuk en we kunnen dan ook lekker samen van films genieten. Verder is het natuurlijk heerlijk om van muziek te genieten. Ik mis mijn set wel altijd als ik bij haar ben, dan moet ik het doen met een I-dock :crazy:.
HT Topic

Offline JeKa

• Trade: (+764)
  • HT forum donateur
« Reply #11 on: January 21, 2009, 15:22:43 »
Ze vindt dat ik er veel geld in steek :angel:. Gelukkig vindt ze het wel leuk en we kunnen dan ook lekker samen van films genieten.

Zeer herkenbaar!

Offline advr

• ben er klaar voor, ben er klaar voor, als
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
« Reply #12 on: January 21, 2009, 16:27:52 »
Mijn vriendin heeft de ontwikkelingen pas van het laatste jaar meegemaakt :D. Ze vindt dat ik er veel geld in steek :angel:. Gelukkig vindt ze het wel leuk en we kunnen dan ook lekker samen van films genieten. Verder is het natuurlijk heerlijk om van muziek te genieten. Ik mis mijn set wel altijd als ik bij haar ben, dan moet ik het doen met een I-dock :crazy:.

snel gaan samenwonen dan ;D
Ollinn SET 300B, Linn Majik DS-i, Sneaky DS, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Audio Note Zero CDT/2, CD-STR+, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Offline Jean Sibelius

• HT forum donateur
  • Trade Count: (0)
  • I love Angel(ie)
    • Bouw van Confidence Mansion
« Reply #13 on: January 21, 2009, 17:19:26 »
Mooie processor! ;D (en de rest van de set natuurlijk)
(de bouw van) Confidence Mansion: Trinnov Altitude32 | Parasound Halo JC-1 + A51 | Synology DS415+ (16TB) | Oppo BDP-105D
Fronts: Von Schweikert VR10-MKII system | Rears: Dynaudio Confidence C4 | Sub: Velodyne DD-18 | JVC DLA-RS55 (ISF) | Stewart LX123HST13
Artesania Audio racks Exoteryc 3L + 2 x Aire | Crystal Cable | AudioQuest | Nordost | Isotek
Woonkamer: Arcam AV8 | Parasound A21 |  Oppo BDP-95 | Dynaudio Contour 3.3 | SonyPS3

Offline HTip

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+37)
  • Chamber of dreams
« Reply #14 on: January 21, 2009, 17:45:07 »
snel gaan samenwonen dan ;D

Precies ;D Kan je ook een beamer gaan kopen :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
« Reply #15 on: January 21, 2009, 19:20:19 »
Bedankt voor alle reactie's op mijn bescheiden set.

Mijn vriendin wil dolgraag dat ik kom intrekken, maar ik vind dat ze eerst zelf van haar huisje moet genieten. Ze woont er nu bijna 1 jaar, dus intrekken komt later wel :happy:.
Eenmaal ingetrokken zou een projector een mooie toevoeging zijn voor de set. Ik weet alleen niet of ze het kan waarderen in haar flatje, maar daar komen we dan vanzelf wel achter ::).
« Last Edit: January 21, 2009, 19:22:37 by Valkyrie »
HT Topic

Offline JeKa

• HT forum donateur
« Reply #16 on: January 21, 2009, 20:25:36 »
Bedankt voor alle reactie's op mijn bescheiden set.

Mijn vriendin wil dolgraag dat ik kom intrekken, maar ik vind dat ze eerst zelf van haar huisje moet genieten. Ze woont er nu bijna 1 jaar, dus intrekken komt later wel :happy:.
Eenmaal ingetrokken zou een projector een mooie toevoeging zijn voor de set. Ik weet alleen niet of ze het kan waarderen in haar flatje, maar daar komen we dan vanzelf wel achter ::).

Iedere maand de huur kunnen delen, reken eens uit wat je aan apparatuur uit kan geven dan! >:D ;D

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
« Reply #17 on: January 21, 2009, 20:52:00 »
Iedere maand de huur kunnen delen, reken eens uit wat je aan apparatuur uit kan geven dan! >:D ;D

Juist niet, want ik woon nog bij mijn ouders ;). De kosten zouden bij haar stukken hoger uitvallen dan de kosten/inwoning die ik nu bij mijn ouders betaal ;). Nu kan ik juist lekker uitgeven, alleen dat is het laatste halfjaar een beetje hard gegaan. :crazy:
« Last Edit: January 21, 2009, 20:53:57 by Valkyrie »
HT Topic

Offline JeKa

• HT forum donateur
« Reply #18 on: January 21, 2009, 20:58:22 »
Juist niet, want ik woon nog bij mijn ouders ;). De kosten zouden bij haar stukken hoger uitvallen dan de kosten/inwoning die ik nu bij mijn ouders betaal ;). Nu kan ik juist lekker uitgeven, alleen dat is het laatste halfjaar een beetje hard gegaan. :crazy:

>:D ;D haha, vandaar......!

Online Kamidioblitz

• Trade Count: (+2)
    • Mijn set
« Reply #19 on: January 22, 2009, 18:56:40 »
Mooie set! Vooral die pre/pro combinatie vind ik erg vet ;)
Woonkamer: Beeld:Samsung PS50B850 | Bronnen: PS4, Humax 5200C, Audiolab 8000CDE MK2 | Rega RP6 met Ortofon Bronze | Versterking: Rega Elex R | Speakers: Monitor Audio Silver 6 | Kabels: AudioQuest Rocket 44 SW, AudioQuest PSC+ Jumpers ||| Dedicated HT: Beeld: BenQ W1070, !Visions HD230 | Bronnen: Marantz UD5007, PS4, Humax 5300 | Versterking: Marantz SR7011 | Speakers: Klipsch RF25, RB61, RC35, Dual R-115SW, 4 x RB51 voor Atmos/DTS:X | Kabels: Canare 4s11 & 4s8

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
« Reply #20 on: January 25, 2009, 14:01:17 »
Mooie set! Vooral die pre/pro combinatie vind ik erg vet ;)

De processor heb ik sinds kort en ik ben er zeer over te spreken :wub:. Jammer genoeg heb ik niet de combinatie AV9/P7, wellicht een upgrade voor de toekomst ;).
« Last Edit: January 25, 2009, 14:16:57 by Valkyrie »
HT Topic

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
Re: Jurian's HT-set (met foto's, update 27-01-2009)
« Reply #21 on: January 27, 2009, 16:50:27 »
Vandaag maar eens een wat fatsoenlijker stekkerblok gehaald dan de gamma :). Nu zit alles aangesloten op een Monster HTS800 (nog steeds geen high-end, maar voor mij voldoende ;)).

Verder heb ik het een en ander lopen schuiven met de apparatuur, want de processor werd toch te warm in het kastje. De nieuwe foto's:

« Last Edit: March 23, 2009, 10:40:10 by Valkyrie »
HT Topic

Offline Sol

• Trade Count: (+1)
« Reply #22 on: January 27, 2009, 20:04:45 »
Vandaag maar eens een wat fatsoenlijker stekkerblok gehaald dan de gamma :). Nu zit alles aangesloten op een Monster HTS800 (nog steeds geen high-end, maar voor mij voldoende ;)).

Verder heb ik het een en ander lopen schuiven met de apparatuur, want de processor werd toch te warm in het kastje. De nieuwe foto's:

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

Ziet er gaaf uit! Geen last van het raam pal tegenover je TV ( bij het kijken bij daglicht )?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + GS LCR | Sony 55W9 | PS3 160GB | PCH A-210 | Cisco 8485

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Offline -madison-

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+6)
Re: Jurian's HT-set (update 27-01-2009)
« Reply #23 on: January 27, 2009, 20:39:20 »
Ziet er prachtig uit! Die Arcam's verdienen het ook wel om gezien te worden 8) ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Offline Valkyrie

• HT forum donateur
    • Mijn set
« Reply #24 on: January 27, 2009, 21:20:28 »
Ziet er gaaf uit! Geen last van het raam pal tegenover je TV ( bij het kijken bij daglicht )?

In het daglicht heb ik er wel last van, maar meestal kijk ik toch pas s'avonds naar de tv. Overdag doe ik dan altijd het gordijn dicht, dan heb ik in ieder geval geen weerspiegeling in m'n tv en is de kamer toch enigzins verlicht. Ideaal is anders, maar dat zie ik wel als ik het huis uit ben :P.
HT Topic