Robbert's stereo set: nieuw appartement!!! nog meer foto's p6

Started by Robbert54, June 5, 2012, 20:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

Na een aantal jaren surround vorig jaar toch overgegaan op stereo. Tot nu toe bevalt dit prima, al kriebelt het surround nog wel eens. Wel ben ik erg tevreden met de set zoals hij nu is. Met films speelt het geweldig en dit is nog veel lekkerder met muziek. Eigenlijk klinkt alles wel lekker. Ook nog een tijdje gespeeld met een platenspeler, maar om financiële redenen heb ik dit toch maar weer van de hand gedaan. De set bestaat nu uit:

Beeld: Pioneer LX5080
Gaming: PS3 Slim
Bron: LG Blu-ray speler
Bron: Humax IRHD 5000C
Aansturing: Music Hall 25.2
Speakers: Hepta Exception

Bekabeling:
W&M HDMI
W&M Black-Magic Bi-Wire
W&M Tornado Crystal & Gold en Tornado Black & Gold




|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Blijft een mooie set!

[volgmodus aan]!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Hee jij ook al in Stereo te vinden  :D

Is de beste stap die ik ooit gemaakt heb op audio gebied ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jumping Jack

Laat dat 'budget' maar uit de titel, dit is gewoon een hele mooie set! Jammer van het vinyl, maar wie weet wat er nog op je pad komt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robbert54

Quote from: Madhouse on June  5, 2012, 22:10:25
Hee jij ook al in Stereo te vinden  :D

Is de beste stap die ik ooit gemaakt heb op audio gebied ;)
Ja hier ook hoor! Mis surround soms wel maar meer voor de leuk. Stereo klinkt gewoon veel beter. En de Music hall is toch wel een van de mooiste versterkers die ik heb beluisterd.

Quote from: Jumping Jack on June  5, 2012, 22:29:38
Laat dat 'budget' maar uit de titel, dit is gewoon een hele mooie set! Jammer van het vinyl, maar wie weet wat er nog op je pad komt...
ja gut het stereo gedeelte is nog vrij goedkoop. Tv niet meegerekend natuurlijk. En ik heb de platen nog dus wie weet ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Welkom in het stereo topic, Robbert.

Madhouse

Idd, budget mag je gewoon weglaten hoor uit de titel  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Alex Groningen on June  6, 2012, 07:30:02
Welkom in het stereo topic, Robbert.
Dank je Alex. Dit noemen ze het topic voor de "echte" mannen toch? Of was het nou voor de mannen die door hun vrouwen worden gedwongen zich te beperken tot 2 speakers?? :unsure: :P

Quote from: Madhouse on June  6, 2012, 08:22:59
Idd, budget mag je gewoon weglaten hoor uit de titel  ;)
nou vergeleken bij wat ik had is dit wel aardig budget. Prijs die ik er voor betaald heb althans. Heb alles voor een mooie prijs kunnen kopen, maar budget mag er misschien idd wel vanaf.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

heb nu een nikon D5000 te leen dus morgen maar even kijken of ik een beter foto kan maken
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Ik heb mijn set ook voor een mooie prijs kunnen kopen maar das ook absoluut geen budget (of iemand moet er een andere mening over hebben?).

Je hebt een mooie set zo en gewoon lekker van genieten  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Quote from: Madhouse on June  6, 2012, 15:30:41
Ik heb mijn set ook voor een mooie prijs kunnen kopen maar das ook absoluut geen budget (of iemand moet er een andere mening over hebben?).

Je hebt een mooie set zo en gewoon lekker van genieten  ;)
ja is waar. Heb de topictitel ook aangepast ;) Genieten doe ik zeker. Al moet ik de set nu even missen, maar morgen ben ik nog even weer thuis dus dan komt er vast nog wel een lekker muziekje op. Heb overigens nog steeds niks kunnen vinden waar ik  me aan irriteer bij deze set. Dat was met de CM's toch wel anders. Op laag volume bleef het geluid vaak aan de speakers hangen. En met muziek klonk het vaak wel goed, maar was het toch niet helemaal naar wens. Nu ben ik gewoon erg tevreden. De Music Hall stuurt de Hepta's met gemak aan en samen klinkt het gewoon erg goed! :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

twani

Quote from: Robbert54 on June  6, 2012, 15:29:01
Dank je Alex. Dit noemen ze het topic voor de "echte" mannen toch? Of was het nou voor de mannen die door hun vrouwen worden gedwongen zich te beperken tot 2 speakers?? :unsure: :P
Het aantal is niet belangrijk, it`s the size that matters ;D en laat dat bij vrouwen voor speakers precies andersom zijn :D

Robbert54

Quote from: twani on June  7, 2012, 22:01:15

Het aantal is niet belangrijk, it`s the size that matters ;D en laat dat bij vrouwen voor speakers precies andersom zijn :D
:D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

nu toch een minpuntje ontdekt, maar ben er nog niet helemaal uit of het nu voornamelijk aan de speakers ligt of de slechte akoestiek. Muse is een band die je toch op een behoorlijk hoog volume moet draaien, maar op de een of andere manier klinkt het dan niet erg lekker. Een beetje rommelig, net alsof de balans mist.. zou ook aan de opname kunnen liggen, gaat om de de cd Resistance. Iemand hier ervaring mee??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Zie dit topic eigenlijk nu pas, kom niet zo vaak in het stereo gedeelte  :blush: Prachtige set heb je staan hoor, goed om te horen dat je er echt van kan genieten :)

Heb zelf geen ervaring met Muse, dus daar kan ik helaas niks over zeggen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kingpin

Quote from: Robbert54 on June 10, 2012, 23:09:27
nu toch een minpuntje ontdekt, maar ben er nog niet helemaal uit of het nu voornamelijk aan de speakers ligt of de slechte akoestiek. Muse is een band die je toch op een behoorlijk hoog volume moet draaien, maar op de een of andere manier klinkt het dan niet erg lekker. Een beetje rommelig, net alsof de balans mist.. zou ook aan de opname kunnen liggen, gaat om de de cd Resistance. Iemand hier ervaring mee??
Mooie set !
Vraagje: Heb jij je speakers naar buiten gedraait, tenminste zo lijkt het op de foto?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Quote from: Robbert54 on June 10, 2012, 23:09:27
nu toch een minpuntje ontdekt, maar ben er nog niet helemaal uit of het nu voornamelijk aan de speakers ligt of de slechte akoestiek. Muse is een band die je toch op een behoorlijk hoog volume moet draaien, maar op de een of andere manier klinkt het dan niet erg lekker. Een beetje rommelig, net alsof de balans mist.. zou ook aan de opname kunnen liggen, gaat om de de cd Resistance. Iemand hier ervaring mee??
The Resistance van Muse betreft niet echt een goede opname, zoals veel rockalbums in het algemeen. Al is betreffende van Muse echt niet de meest beroerde.

Recent deze op meerdere combis gehoord en dat was soms werkelijk niet om aan te horen; plat en futloos.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

#21
Ik ken Muse ook niet zo goed, maar heb het toch even gecheckt. Loudnesswar als je het mij vraagt en dat laat je set gewoon goed horen. De opstelling met het meubel en tv zo tussen je luidsprekers zal het ook niet beter maken, ben ik bang. Ervaar je nog verschil in het geluidsbeeld links en rechts?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

erik s.

mooie set zo. en over budget, elke set is een budget-set. maar net wat je budget is...  :devil:
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Quote from: Xander32 on June 17, 2012, 14:14:53
The Resistance van Muse betreft niet echt een goede opname, zoals veel rockalbums in het algemeen. Al is betreffende van Muse echt niet de meest beroerde.

Recent deze op meerdere combis gehoord en dat was soms werkelijk niet om aan te horen; plat en futloos.
Betreft de balans: de rechter-speaker staat strak in de hoek - daarmee zal diens geluid/igg. diens bass versterkt worden t.o.v. de linker speaker. In hoeverre dat hoorbaar is/storend werkt is aan jou om te bepalen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Quote from: Kingpin on June 17, 2012, 01:40:00
Mooie set !
Vraagje: Heb jij je speakers naar buiten gedraait, tenminste zo lijkt het op de foto?
nee lijkt zo denk ik. Speakers staan gewoon recht. Merk toch dat wanneer ik ze iets naar binnen draai dit niet echt beter uitkomt voor het geluid. en naar buiten heb ik niet geprobeerd ivm het raam.

Quote from: Xander32 on June 17, 2012, 14:14:53
The Resistance van Muse betreft niet echt een goede opname, zoals veel rockalbums in het algemeen. Al is betreffende van Muse echt niet de meest beroerde.

Recent deze op meerdere combis gehoord en dat was soms werkelijk niet om aan te horen; plat en futloos.
ja verschilt idd wel erg per set. Laatst op een set gehoord en daar klonk het echt geweldig, maar muse kan wel snel rommelig overkomen.

Quote from: Bas Akkerman on June 17, 2012, 14:20:29
Ik ken Muse ook niet zo goed, maar heb het toch even gecheckt. Loudnesswar als je het mij vraagt en dat laat je set gewoon goed horen. De opstelling met het meubel en tv zo tussen je luidsprekers zal het ook niet beter maken, ben ik bang. Ervaar je nog verschil in het geluidsbeeld links en rechts?
wat maakt dat uit dan?? speakers staan net voor het meubel namelijk. Ja ervaar wel wat verschil ja, maar dat lijkt me ook logisch. De ene speaker staat veel vrijer dan de andere, maar het scheelt niet heel veel omdat er ook speakers aan de binnenkant zitten denk ik.

Quote from: Xander32 on June 17, 2012, 14:32:25
Betreft de balans: de rechter-speaker staat strak in de hoek - daarmee zal diens geluid/igg. diens bass versterkt worden t.o.v. de linker speaker. In hoeverre dat hoorbaar is/storend werkt is aan jou om te bepalen.
het is niet storend. dat zeker niet, het is eerder het hoog wat niet lekker uitkomt met Muse. De balans lijkt soms wat weg, maar dat kan ook aan de opname liggen natuurlijk. De rest wat ik hier heb afgespeeld klonk allemaal nog erg lekker.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo