High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Cage

Citaat van: Durk! op juni  6, 2006, 07:37:27
analoge 5.1 is niet echt belangrijk lijkt me.. alleen voor FieroGT

Begrijp ik hieruit dat de Snazio wel een 5.1 analoge uitgang heeft? Dat zou mooi zijn want ik heb helaas nog geen Versterker met DD/DTS decoder ingebouwd enkel een 5.1 ingang.
Kan de Snazio op HDMI aangesloeten worden via de DVI-uitgang?

Thnx
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

spotmatic

Citaat van: Cage op juni  6, 2006, 12:05:34
Kan de Snazio op HDMI aangesloeten worden via de DVI-uitgang?

HDMI = DVI + geluid!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Cage

Thanx, maar dat wist ik eigenlijk al. Waarom vraag ik het dan? Omdat men aangaf dat de Pixelmagic HDMI heeft en dat een voordeel zou zijn t.o.z. de Snazio.

Mijn eerste vraag is voor mij overigens het belangrijkste voor het wel of niet overwegen van de aankoop van een Snazio.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Woziak

Citaat van: Durk! op juni  6, 2006, 10:07:46
ik dacht dat de snazio die ook omzette in 2.0

WMA 5.1 wordt keurig in 5.1 over de analoge uitgang doorgegeven! AAC 5.1 heb ik nog niet getest.

Durk

voor Mij was HDMI een betere keus omdat ik dan geen andere kabel hoef te kopen..

De 5.1 van de snazio is dus wel een groot voordeel
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

spotmatic

Het gebrek aan een oplossing voor het BTB/WTW probleem begin ik nu wel zat te worden... Quote van mijn post in de Snazio sectie op MPCCLUB.COM:

Citeer
I have the Snazio SZ-1350 (runs on the official firmware of December, 2005) and the picture is much too dark on my Barco Data 801s CRT projector, rendering it unusable for watching movies via the DVI port (I do not use the other ports). Despite numerous complaints on this and other sites, there is still no solution for the BTB/WTW problem. Why on earth does it take so long for it to be solved and to create a new firmware? Six months is definitely too long and unacceptable and I cannot wait much longer for a fixed firmware. I'm sure there are many others out there who think exactly the same. It's a shame, because I think the Snazio in itself is a great product. But its shortcomings are too serious.

I have access to a firmware .BIN file that reportedly has the contrast/brightness controls. Will it solve my problem when I install this firmware? I have read posts by others that they have found settings for the contrast/brightness that works best for them. Does anyone know what those settings are?

Many thanks!

Edit: let me explain my experiences with the Snazio on the Barco Data 801s. Bright scenes are perfect, and HD material is simply awesome. But movies with a lot of blacks are unwatchable, because all of the detail in the blacks is lost. Just take the opening scene from LOTR: The Two Towers when Gandalf is after the Balrog. There is a sudden change from black to lighter details in the picture, someting that isn't there on my other DVD sets. It's very annoying.

Edit II: I've just seen the number of views of this topic in the main menu of the MPCCLUB site. It's not without reason that this topic already has 12284 views. The Snazio firmware really lacks definitive solutions!

Maar dus nogmaals mijn vraag: heeft *iemand* de Snazio geprobeerd op een Barco, met de firmware waarin de Brightness/Contrast controls zitten, en dit succesvol werkend gekregen?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Starred

Citaat van: spotmatic op juni  8, 2006, 13:56:50
Maar dus nogmaals mijn vraag: heeft *iemand* de Snazio geprobeerd op een Barco, met de firmware waarin de Brightness/Contrast controls zitten, en dit succesvol werkend gekregen?

Ja, Jaco

spotmatic

Citaat van: Starred op juni  8, 2006, 14:05:49
Ja, Jaco

Ah, nu heb ik het gevoel dat ik in de buurt van een oplossing kom, bedankt!

Jaco, als je dit leest: klopt dit inderdaad en zo ja, zou je zo vriendelijk willen zijn om de settings te posten? Ik heb expres nog geen firmware-update gedaan (die met de brightness/contrast controls) omdat ik bang ben mijn Snazio voorgoed onbruikbaar te maken (zie de ervaringen van Durk!)

Durk

mijn snazio wordt vervangen. Ze geven geen cashback, dus ik denk dat de nieuwe van mij binnenkort te koop komt.

spotmatic

Citaat van: Durk! op juni  8, 2006, 14:15:40
mijn snazio wordt vervangen. Ze geven geen cashback, dus ik denk dat de nieuwe van mij binnenkort te koop komt.

Toch netjes, dat beperkt het verlies enigszins. Dus de Snazio bevalt je toch niet?

Durk

jawel hoor.. maar een MB200 bevalt me denk ik iets beter

jaco

Citaat van: spotmatic op juni  8, 2006, 14:07:54
Ah, nu heb ik het gevoel dat ik in de buurt van een oplossing kom, bedankt!

Jaco, als je dit leest: klopt dit inderdaad en zo ja, zou je zo vriendelijk willen zijn om de settings te posten? Ik heb expres nog geen firmware-update gedaan (die met de brightness/contrast controls) omdat ik bang ben mijn Snazio voorgoed onbruikbaar te maken (zie de ervaringen van Durk!)
Ik had dit door mijn Crystalio lopen.

De settings die men aan gaf waren:
Citeer
Try the following settings:
Brightness 60
Contrast 38
Saturation 49

Ik heb het volgens mij op Brightness 60 en contrast 40 gehad. Saturation weet ik niet meer.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Raphie

Citaat van: Durk! op juni  8, 2006, 14:23:09
jawel hoor.. maar een MB200 bevalt me denk ik iets beter

Wat koest die MB200? hij ziet er wel erg gaaf uit en gelukkig eens GEEN DVD loopwerk (daar heb ik er al 5 van)
JBL PRX Power!

Cage

De Snazio is ook leverbaar zonder DVD loopwerk.

Wat zouden de voordelen van de MB200 moeten zijn t.o.v. de Snazio? (en Vice Versa)

papaleo

Citaat van: Cage op juni  9, 2006, 09:49:32
De Snazio is ook leverbaar zonder DVD loopwerk.

Wat zouden de voordelen van de MB200 moeten zijn t.o.v. de Snazio? (en Vice Versa)

Die vraag hield mij dus ook bezig vandaar dat ik hier een topic over gestart bent,maar er is nog niet genoeg gebruikerservaring hier op dit forum om mij op dit moment over de streep te trekken dus blijft de Snazio voorlopig bij mij staan.

edit:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44899.0
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Durk

Citaat van: Raphie op juni  8, 2006, 19:32:11
Wat koest die MB200? hij ziet er wel erg gaaf uit en gelukkig eens GEEN DVD loopwerk (daar heb ik er al 5 van)

is ook lekker stevig. Geen plastics maar alu..  :D

elkristo

Kan de snaziogoed overweg met veel mp3's? zo'n duizendtal?
Is het mogelijk een playlist te maken? eventueel via een m3u file?

Werkt hij goed met UPnP via netwerk? ik zou een m'n harde schijf via usb2.0 aansluiten op een Asus WL-500g Premium router, dewelke het UPnP protocol ondersteunt, zou ik dan divx en mp3's kunnen afspelen op snazio zonder dat er een pc aanligt?

revo

Je hebt een server nodig, rechtstreeks aan een router met unpnp gaat niet. Alleen aan een gemodde unslung linksys nogwat..

Ik heb sinds de laatste update dat hij soms vastloopt bij beginnen afspelen van file.
Browsen lukt dan nog, ik selecteer een file en druk op enter, vervolgens zwart en vast. Hebben meer dit?

(Remedie is tijdje uitschakelen.. toen deed ie het weer, maar nu toch al een paar keer gehad..
Living Cinema

elkristo

welke software moet die server dan draaien? en wat en hoe is die unslung linksys ?

riwi

De server moet software draaien die het windows media connect protocol ondersteunt. Microsoft heeft daar documentatie over. In een standaard windows XP PC kan je het ook aan zetten. Control panel -> "windows media connect".
Handiger is kwa bediening en instelling de Snazio server software die met de Snazio wordt meegeleverd. Deze software levert behalve het ondersteunen van het wmc protocol ook nog wat andere 'leuke' features.

Ook is er een freeware tool wizd beschikbaar die je onder windows kan draaien en die soortgelijke functies ondersteund en waarvan ook een versie is die .iso files van DVDs aan kan (excl. DVD menu's)

De linksys is een NAS op basis van linux, waar iemand met veel hackwerk een mini servertje van heeft gemaakt. info o.a. op tomshardware (voor gevorderde linux junks) : http://www.tomsnetworking.com/2004/08/03/how_to_nslu2_hack_pt1/

elkristo

http://www.twonkyvision.de/UPnP/devices.html#media-players

Tonkyvision is dat ook zo'n soort van windows media server?

Ik heb ergens gelezen op een forum van iemand die Tonkyvision software kon draaien op z'n asus WL-500g Premium router, is dat mogelijk?

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=12&l2=43&l3=0&model=1121&modelmenu=1

riwi

De Pixelmagic MB200 kan wel wat je wil (ik weet niet of die goed met mp3 overweg kan). Connecten naar een harddisk via het netwerk met SMB.

Woziak

Citaat van: elkristo op juni 13, 2006, 17:19:25
Kan de snaziogoed overweg met veel mp3's? zo'n duizendtal? JA
Is het mogelijk een playlist te maken? eventueel via een m3u file? JA

Werkt hij goed met UPnP via netwerk? ik zou een m'n harde schijf via usb2.0 aansluiten op een Asus WL-500g Premium router, dewelke het UPnP protocol ondersteunt, zou ik dan divx en mp3's kunnen afspelen op snazio zonder dat er een pc aanligt? Volgens de site van Asus wel

De Snazio ondersteund uPnP dus als ik dit lees:
Citeer
De WL -500g Premium ondersteunt het UpnP-protocol en doorzoekt en herkent automatisch alle digitale mediaspelers in het netwerk. Het is een fluitje van een cent om via de WL -500g Premium opgeslagen muziek en video te delen met alle 802.11b/g-geschikte apparaten, via probleemloze streaming vanaf de externe harde schijf naar digitale mediaspelers. Tevens is bandbreedteallocatiebeheer beschikbaar om te zorgen voor een probleemloze luister- en kijkervaring, zonder interruptie door andere bandbreedteverslindende functies.
zou het zonder tussenkomst van een computer moeten werken.

garmtz

Nooit een antwoord gekregen van iemand: mijn Snazio speelt geen normale DVD's! .ts streams zijn geen probleem. Bekend probleem?

Durk

daar heb je wel antwoord op gekregen toch? van Riwi als ik me niet vergis. Een paar knoppen indrukken.