High Definition Media Player: SnaZio Net DVD Cinema HD

Gestart door Robert, oktober 1, 2005, 17:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Tube-freak

Ik henb ook de nieuwst firm ware van de snazio erop geladen.  Eerst dacht ik ook dat de Snazio was overleden maar dat was niet het geval.  Ik had hem al een paar keer aan en uitgezet maar geen beeld of niets te zien.

Nou blijkt dus dat die firmware update gewoon lak heeft aan alle instellingen die erin staan.
DIe ben je dus allemaal kwijt.  Ip adressen weg, netmasken weg, gateways pleitte.  Beeld instellingen ook pleitte.

Ik moest dan in elk geval een aantal keren het knopje "TV mode"  indrukken om weer beeld te krijgen over mijn component uitgang.  Hij stond na de firm ware upgrade op S video 640x480 ofzoiets wazigs en agezien er geen s video kabel bij aan hangt bij mij heb ik dus ook geen beeld.

Dus nadat ik alles weer goed had gezet zoals het ervoor was deed ie het weer gewoon.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Woziak

Citaat van: FieroGT op juni  3, 2006, 17:26:33
Ik henb ook de nieuwst firm ware van de snazio erop geladen.  Eerst dacht ik ook dat de Snazio was overleden maar dat was niet het geval.  Ik had hem al een paar keer aan en uitgezet maar geen beeld of niets te zien.

Nou blijkt dus dat die firmware update gewoon lak heeft aan alle instellingen die erin staan.
DIe ben je dus allemaal kwijt.  Ip adressen weg, netmasken weg, gateways pleitte.  Beeld instellingen ook pleitte.

Ik moest dan in elk geval een aantal keren het knopje "TV mode"  indrukken om weer beeld te krijgen over mijn component uitgang.  Hij stond na de firm ware upgrade op S video 640x480 ofzoiets wazigs en agezien er geen s video kabel bij aan hangt bij mij heb ik dus ook geen beeld.

Dus nadat ik alles weer goed had gezet zoals het ervoor was deed ie het weer gewoon.

Misschien is dat wel logisch omdat het een 4 MB update is i.p.v. een 1.4 MB zoals de vorige (dec 05)...

spotmatic

@JohnB:

Is het probleem met BTB/WTW nu opgelost met die tussenversie van de firmware? Zo ja, laat het mij dan even weten, dan pas ik die firmware ook toe.

@Durk!:

Is het nog gelukt om je Snazio weer aan de praat te krijgen d.m.v. de "TV mode" toets?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

JohnB

Spotmatic,
Ik ben de laatste dagen alleen maar bezig geweest met de HD decoder Samsung DCB-H360R en om dat aan de praat te krijgen op mijn VP.
Van de firmware update van de Snazio is nog niets gekomen.
Groeten,
John.

Durk

van alles geprobeerd om dat ding weer aan het werk te krijgen: helaas

allerleid videokabels geprobeerd, van composiet tot RGBHV, helaas niet werkt, ook 500 x op tv mode drukken werkt niet.
Het jammere is dat de ejectknop ook niet werkt en ik de driver er ook niet handmatig kan uittrekken.. Ik had er nl nog een dvd in zitten.

Hoop dat ik die terug krijg als ik dit apparaat terugbreng. Ik hoop dat ik hem nog mag ruilen voor cashback want ik heb er geen vertrouwen meer in .
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Woziak

Citaat van: Durk! op juni  3, 2006, 23:59:51
van alles geprobeerd om dat ding weer aan het werk te krijgen: helaas

allerleid videokabels geprobeerd, van composiet tot RGBHV, helaas niet werkt, ook 500 x op tv mode drukken werkt niet.
Het jammere is dat de ejectknop ook niet werkt en ik de driver er ook niet handmatig kan uittrekken.. Ik had er nl nog een dvd in zitten.

Hoop dat ik die terug krijg als ik dit apparaat terugbreng. Ik hoop dat ik hem nog mag ruilen voor cashback want ik heb er geen vertrouwen meer in .

Damm, das echt pech hebben Durk!... Ik snap dat je weinig vertrouwen hebt in het apparaat maar echt goede/betere alternatieven zijn er ook niet (ligt er een beetje aan wat je wil). Misschien heb je gewoon een maandagochtendmodelletje getroffen.  ???
Ondanks wat schoonheidsfoutjes, die hopelijk nog gefixed worden, ben ik toch best tevreden met de mijne.

Tube-freak

Ja inderdaad wel jammer dat die snazzi eruitzien als een pipo de clown speler.  Het ziet er allemaal wel wat iel en goedkoop uit, maar op zich doet hij prima wat ik wil.

Behalve dan dat NTFS het nog steeds niet doet op een USB2 schijf.  Ik kan wel bladeren door folders maar als ik een bestand selecteer dan loopt de snazzi compleet vast.  Aleen een Harde reset is dan nog mogelijk (Uitknop en weer aanzetten).

Ik geef het op, Ik denk dat ik maar gewon een FAT 32 schij eraan hang en dan maar moet werekn met bestanden van maximaal 4GB.  Dan heb je bij een grotere film dus aleen dat je 3 of 4 keer ziet dat hij het volgende bestand gaat lezen (lees delay).  Maar goed Het alternatief is op je pc aan te hebben staan met alle ventilatie geluiden van dien.

Kunnen ze niet gewoon een Snazzie maken met een ingbouwde harde schijf???

Groeten
Marc

riwi

Citaat van: FieroGT op juni  4, 2006, 13:35:43
Kunnen ze niet gewoon een Snazzie maken met een ingebouwde harde schijf???

Die is er en die heet Pixelmagic MB200  ;)

@Durk!
Da's wel pech. Weglopen voor koffie tijdens de firmware upgrade is wel het laatste wat ik had gedaan  :-X Maar of er bij blijven staan had geholpen zou hebben is maar de vraag. Mogelijk had je dan geweten of er nog een foutmelding geweest is. Succes met het verdere verloop en/of de upgrade naar de mb200 ;)

Raphie

M'n KiSS DP-600 doet het prima hier :D kijk eens of je kan upgraden naar een KiSS?
JBL PRX Power!

Starred

Citaat van: Raphie op juni  4, 2006, 14:14:40
M'n KiSS DP-600 doet het prima hier :D kijk eens of je kan upgraden naar een KiSS?

Upgraden? In welke zin?  ::) ;)

Raphie

Heeft me bijna 2 weken gekost, maar m'n DP-600 draait nu prima met easylink
Ik heb nog een paar TS files die nog geen beeld geven en een Avi die het niet deed, maar voor de rest werkt het super
JBL PRX Power!

Tube-freak

Voor zover ik kan zien is de enige upgrade naar kiss dat het er "mooier"  uitziet dan een snazzi.
Wat ik eigelijk het liefst zou hebben is (wellicht offtopic):

Media speler eigelijk zoals de Snazzi of de Kiss 600.  In elk geval component uitgang en 5.1 analoog audio.

Dus gewoon dat, maar dan met ingebouwde harde schijf en een dat je niet je PC aan hoeft te hebben staan als je een .TS film wil bekijken.  En een het liefst die heel weinig lawaai maakt (Zeg maar minder dan 25db).

Ik word namelijk Echt helemaal COMPLEET GESTOORT van alle draden, stekkerblokken en weet ik veel wat allemaal, Aleen maar om een HD filmpje op mijn scherm te toveren. 

Alles wat ik zo vind op internet is het net niet helemaal.

jaco

MB100 of MB200 ?
Zit wel geen DVD drive in, maar dat gaat me wellicht door een USB DVD oplossen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Tube-freak

Ja die pixelmagic heeft geen analoge 5.1 audio.  En ook geen component aansluiting (Alleen HDMI)

reza

Citaat van: FieroGT op juni  4, 2006, 13:35:43

Behalve dan dat NTFS het nog steeds niet doet op een USB2 schijf.  Ik kan wel bladeren door folders maar als ik een bestand selecteer dan loopt de snazzi compleet vast.  Aleen een Harde reset is dan nog mogelijk (Uitknop en weer aanzetten).

Hier geen enkel probleem, loopt als een tiet ;) Ik weet dat Riwi aan het experimenteren was met andere schijven, en volgens mij ook met geluk ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Tube-freak

Zal er straks ff een andere schijf aan hangen en kijken wat er gebeurt.....

Raphie

Waarom niet gewoon via het netwerk? daar koop je zo'n speler toch voor?
JBL PRX Power!

reza

Citaat van: Raphie op juni  4, 2006, 18:48:30
Waarom niet gewoon via het netwerk? daar koop je zo'n speler toch voor?
Nee dus ;D Niet iedereen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Tube-freak

Ik wou gewoon het een en ander proberen.  ALs ik er aleen een USB2 schijf naast zet dan hoef ik de laptop niet de hele tijd aan te hebben staan als ik film kijk.

Het lijkt erop dat na het herformateren ik nu wel .TS bestanden kan afspelen via een usb2 disk.
Ik had de vorige keer de optie "compressie" aanstaan om het ntfs compressie te hebben.

Nu na de format heb ik hem "Gewoon"  ntfs geformateerd en lijkt erop of ie iets doet.
Heb even een testje gedaan met een 100mb .ts file.

Zal straks nog wat grotere bestanden proberen.

Durk

de MB200 is idd een veel mooier apparaat. Menu's zijn mooier en is met HDMI uitgerust, wat me ook nog eens een verloop scheelt

MrG

Ik heb ook een tijdje zitten twijfelen tussen de snazio en de MB. Ik heb uiteidelijk voor de MB gekozen en ben erg te spreken. Wel nog een paar bugs maar het ziet er naar uit dat deze spoedig worden verholpen.
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

jaco

Citaat van: FieroGT op juni  4, 2006, 18:01:50
Ja die pixelmagic heeft geen analoge 5.1 audio.  En ook geen component aansluiting (Alleen HDMI)
Wel component, Zit een verloopje bij voor over de VGA uitgang.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Durk

analoge 5.1 is niet echt belangrijk lijkt me.. alleen voor FieroGT

Woziak

Citaat van: Durk! op juni  6, 2006, 07:37:27
analoge 5.1 is niet echt belangrijk lijkt me.. alleen voor FieroGT

Dat ligt eraan... Voor de wat meer exotische 5.1 formaten (WMA, AAC) heb je die wel nodig omdat er nog niet/nauwelijks AV-processors zijn die dit decoderen.

Durk

ik dacht dat de snazio die ook omzette in 2.0