MB200 vs Snazio1350

Started by papaleo, May 25, 2006, 13:19:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Wat zijn eigenlijk de (belangrijkste) verschillen tussen deze twee apparaten op video gebied ,op audio is dat voor mij wel duidelijk...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Wat ik tot nu toe heb GEHOORD is het volgende :

Browsing is veel sneller, beeldkwaliteit heeft meer diepte en fijn detail en kleuren zien er beter uit.
Beter configureerbaar voor outputs.

Audio kwaliteit is inderdaad geen partij, dat heb ik toevallig wel zelf ervaren :D
Beeldkwaliteit kan ik slecht beoordelen ik heb de Snazio al een tijdje geleden gezien op een CRT toen nog via een Crystalio I, en later op de Ruby (met dank aan Jaco), de MB200 heb ik net een paar weken en meteen op een Crystalio II dus HD ziet er sowieso heel anders uit.

Geluidsindruk was echter zo extreem veel beter dat dat me direct opviel, de Snazio die ik op de CRT heb gezien had mega problemen met zwart waardes (is later opgelost) en ik vond het beeld ietwat onrustig in kleurvlakken, diepte was wat IK gezien heb toen gewoon goed.

De MB200 heb ik dus alleen gezien via de CII en op verschillende digitale projectoren, het beeld daarvan is zoals ik al in de review schreef erg goed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Hallo Frank,

Dus jij kan eigenlijk ook nog geen (ervaren) ordeel geven tussen deze twee media-players qua video performens zonder de CII,wat jij weet is dus van HOREN zeggen...

Maar als deze verbeteringen tov de Snazio waar zijn;

Browsing is veel sneller, beeldkwaliteit heeft meer diepte en fijn detail en kleuren zien er beter uit.
Beter configureerbaar voor outputs.


Dan wil ik dat toch wel eens met m'n eigen ogen ervaren.
Ik hoop echter dat er meer leden zijn met wat meer gebruikers ervaring die dit kunnen bevestigen,wellicht ga ik dan een MB200 aanschaffen in de toekomst.


Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Durk

jaco heeft ze volgens mij beide stevig aan de tand gevoeld, dus die kan er denk ik veel zinnigs over zeggen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jaco

Ja ik heb ze beide gebruikt. De snazio meer dan de MB200.

Wat ook wel een belangrijk verschil is, is dat de MB200 wat beter doorloopt bij problematische titels.
Ik heb bijvoorbeeld sahara, en daar liep de snazio vast in een scene. Verder liep dark city niet soepel aan het einde.
Beide titels lopen goed door op de MB200.
Overigens zijn die 'fouten' meest waarschijnlijk te wijten aan niet goed weggehaalde reclame. Het zou allemaal te herstellen zijn via bijvoorbeeld videoredo.

De browsing door de file list is veel sneller, maar dat ligt bij de snazio aan de software die op de PC draait. Volgens mij zijn er wel alternatieve  programma's die een langer lijst in 1 keer naar de snazio sturen.

De snazio was overigens veel makkelijker op de PC aan de praat te krijgen voor mij. Het openzetten van de PC voor de MB200 geeft me tot nu toe meer issues.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

papaleo

Daar heb ik ook wel 'ns 'last' van met de Snazio,maar als dat het enige plus puntje is van de Mb200 tov de Snazio op video gebied...
En wat betreft de beeldkwaliteit wat de MB200 neerzet,wat kan je daar over vermelden,is dat beter/mooier/meer detail dan de Snazio
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Bij de MB kun je van alles instellen voor het beeld, bij de snazio niet. Dan bedoel ik contrast brightness, color etc.
Dat kon wel in de beta release op de Snazio, maar dat zou er in de normale software weer uit gehaald zijn.
Nu zou de output goed moeten zijn via de digitale uitgang, maar dat is het volgens mij bij de mediabox standaard niet. Dan is alles wat te donker.

Het beeld kan ik niet zo van zeggen dat het stukken beter is. Slechter is het zeker niet, maar er zit natuurlijk dezelfde chip in, dus je kijkt min of meer alleen naar het verschil in videodac. Ik heb beide apparaten niet tegelijkertijd gehad, en er zat meer dan 1 maand tussen. Veel meer kan ik er niet van maken helaas.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

MB200 moet je op PC level output zetten in je scaler/projector dan klopt de output perfect.
Ik draai met de MB200 naar de CII en kan daar de input van video naar PC levels zetten en op video level loopt het zwart een klein beetje dicht (is op te lossen door de brightness 1 tik te geven) op PC levels zit hij gelijk aan mijn sat receiver via DVI (ook HD) dus ik kies voorlopig even voor PC level.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 26, 2006, 09:08:41
MB200 moet je op PC level output zetten in je scaler/projector dan klopt de output perfect.
Uh, dan verpest je de videolevels op een ongewenste manier. Er zijn situaties voorstelbaar waar het handig/onvermijdelijk is om dit te doen, maar nu klinkt het als een algemene aanbeveling. En de algemene aanbeveling zijn nu juist moeten zijn, dat de output op studio RGB level  ingesteld wordt. Of zit er een fout in de MB200 wat dit betreft?

J.A.F._Doorhof

Ik weet niet of het een fout is.
Als ik de CII instel op video dan mis ik wat zwart niveau en clipped mijn wit heel licht.
Als ik de CII instel op PC dan klopt alles perfect.

Ze hebben wel een nieuwe firmware net uitgebracht die ik nog moet laden zal dat volgende week even doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cage

Heeft de MB200 net als de Snazio 5.1 analoge output?

Overigens vindt ik het prijs verschil tussen de Snazio en de MB200 wel erg groot. De Snazio zonder DVD drive kost €290 en de MB200 €499.
ruime 200 euro meer zonder dat iemand een duidelijk voordeel van de MB200 kan geven vindt ik wel erg veel.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Raphie

MB200 heeft een veel beter audiopad en kan dus ook perfect fungeren als CD gateway (lossless je CD's archiveren en dan toch audiofiel kunnen streamen) 8)
JBL PRX Power!

Durk

#12
je kunt de MB100 beter vergelijken met de snazio dan de MB200. Het verschi is dat 100,-
Dit verschil kan worden verklaard door de betere kwaliteit. De MB200 is kwa beeld een stuk beter dan de Snazio in mijn setup. Ik heb meer diepte en meer rust. De MB's hebben imo de volgende voordelen ten opzichte van de Snazio:

-HDMI vs DVI (scheelt verloop, voor de rest niet schokkend)
-HD in te bouwen
-Betere ondersteuning HD via USB2 (de Snazio schijnt wat kritischer te zijn)
-Geen server(link) software op de PC nodig om over het netwerk te surfen. Al is mijn ervaring dat je de Snazio met minder kennis sneller aan het werk hebt
-VEEL betere remote (ontvangst en verlicht)
-Mooiere interface, sneller browsen
-Waarschijnlijk betere support
-Loopt beter door bij probleemtitels (bron: jaco)
-Betere subtitel support

De voordelen van de Snazio zijn:

-DVD drive beschikbaar, waardoor ook als dvd speler te gebruiken
-Display ontbreekt bij de snazio
-Door normaal formaat beter te plaatsen dan een Snazio
-5.1 uitgang waardoor exotische formaten gedecodeerd kunnen worden WMA e.d.
-Componentuitgang ipv verloop via de dsub
-wireless lan is bij de MB100/200 niet geïmplementeerd
-Lan is sneller
-Knoppen op machine in plaats van louter een ab zoals bij de MB

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Cage

Thanx voor de info.

Bij mij staat de Snazio dan nog op 1 van wege de Wifi Support en de prijs. Maar veel belangrijker nog de 5.1 uitgang. Ik heb namelijk nog een versterker zonder DD/DTS decoder maar wel met 5.1 ingang. De aanschaf van een nieuwe versterker is me op dit moment iets te kostbaar dus zolamg ik mijn huidige nog kan gebruiken ben ik daar zeer blij mee.
Alleen wel een beetje lastig om de 5.1 snoertjes steeds te wisselen tussen een Snazio en mijn DVD speler. Dus ik ben nog niet zeker of ik tot aanschaf over ga.
Misschien dat ik toch maar wacht tot HD-DVD/Blu-ray een beetje begint te lopen. Maar ja, dat wil ook niet echt vlotten.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Raphie

Ik merk zelf dat ik steeds minder film huur of koop en steeds meer download /stream. Ik ben nu blij met m'n KiSS DP-600 (helemaal sinds z'n laatste update) maar een MB-200 samen met een Dreambox DM-8000 staan hoog op het verlanglijstje.  ;D

Gewoon een UPnP via HDMI met plasma of lcd in iedere kamer en gewoon lekker content streamen is volgens mij wel de toekomst.
m'n netwerk (draadloos MIMO 240 door het hele huis + Gigabit bekabeld segment voor alle vaste PC's) is er in ieder geval klaar voor.
JBL PRX Power!

Durk

Quote from: Cage on June  9, 2006, 14:43:55
Thanx voor de info.

Bij mij staat de Snazio dan nog op 1 van wege de Wifi Support en de prijs. Maar veel belangrijker nog de 5.1 uitgang. Ik heb namelijk nog een versterker zonder DD/DTS decoder maar wel met 5.1 ingang. De aanschaf van een nieuwe versterker is me op dit moment iets te kostbaar dus zolamg ik mijn huidige nog kan gebruiken ben ik daar zeer blij mee.
Alleen wel een beetje lastig om de 5.1 snoertjes steeds te wisselen tussen een Snazio en mijn DVD speler. Dus ik ben nog niet zeker of ik tot aanschaf over ga.
Misschien dat ik toch maar wacht tot HD-DVD/Blu-ray een beetje begint te lopen. Maar ja, dat wil ook niet echt vlotten.

wifi support zou ik denk ik vergeten. dat is te langzaam. Wellicht kan de snazio de beeldkwaliteit van je dvd evenaren en kan deze dus weg?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Raphie

klopt, wifi op een MediaPlayer is nutteloos...
JBL PRX Power!

edwinvh

Ik zit er ooK aan te denken om een mb200 te nemen.
Maar hoe zit het met de beeld kwaliteit ?
Kan ik deze vergelijken met een goede kwaliteit dvd speler ?

jaco

Quote from: edwinvh on June 11, 2006, 11:07:41
Ik zit er ooK aan te denken om een mb200 te nemen.
Maar hoe zit het met de beeld kwaliteit ?
Kan ik deze vergelijken met een goede kwaliteit dvd speler ?
Bedoel je voor het afspelen van DVD's ?
Die zul je dan eerst moeten rippen naar de PC toe, en dan kun je ze afspelen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

edwinvh

#19
Ik bedoel inderdaad geripte dvd's.
Ik brand ze nu steeds en speel ze dan af.
Hier wil ik eigenlijk vanaf.
Hoe zit het dan met het beeld kwaliteit ?
Zal ik er dan niet op achteruit gaan ?
Hij zal bij mij dan de dvd speler moeten vervangen.
En kan ik ook de taal en ondertiteling nog kunnen kiezen.
Ik zal niet gaan streamen maar op de ingebouwde HD gaan werken.

Durk

oh.. dat is de bedoeling.. scheelt weer even een dvdtje branden.. Ik heb helaas nog geen vergelijk gedaan. En het vergelijk van Jaco is denk ik minder relevant: hij heeft een crystallio en een hele goede dvd speler. 
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

elkristo

Welke speler kan er goed overweg met veel mp3's? zo'n duizendtal?
Is het mogelijk een playlist te maken? eventueel via een m3u file?

Werken beide goed met UPnP via netwerk? ik zou een m'n harde schijf via usb2.0 aansluiten op een Asus WL-500g Premium router, dewelke het UPnP protocol ondersteunt, zou ik dan divx en mp3's kunnen afspelen op snazio of mb100/200 zonder dat er een pc aanligt?

pch

Speelt de MB-100/200 ook files af van mijn netwerk HDD, of zal er te allen tijde nog een computer aan moeten staan?
Ik wil dus eigenlijk op mijn netwerk HDD die ik heb opgenomen in mijn netwerk en waar al mijn eigen cd's al in een map staan voor iTunes nog een map met toekomstige dvd's hebben staan en dan via de MB-100/200 op mijn plasma en mijn surroundset afspelen...
Kan dat dus zonder een computer aan te hebben en alleen de netwerk HDD die altijd aan staat?

Gr. Paul.

J.A.F._Doorhof

Geen ervaring mee maar in de nieuwe firmwares zou dat moeten gaan werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pch

#24
Quote from: J.A.F._Doorhof on June 27, 2006, 21:08:19
...zou dat moeten gaan werken...

Is dat een 100% "ja dat gaat werken"?

Gr. Paul.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview