Set van MarkD

Gestart door MarkD, januari 17, 2026, 14:00:59

Vorige topic - Volgende topic

MarkD

Op de Hobo website bijvoorbeeld staat 39 Hz. Maar ik neem aan dat Dynaudio het zelf wel beter zal weten...
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

MarkD

Iets minder bericht is dat mijn Magna Mano streamer een krakend geluid weergeeft na upgrade van Raspberry Pi 3b naar 5. Ik heb het zelf vervangen, maar het is een kwetsbaar gebeuren in dat kleine kastje, dus misschien is er iets beschadigd geraakt. De coaxiale uitgang doet het ook niet meer. Daarna even terug gewisseld naar het oude bordje, maar dat geeft helaas hetzelfde resultaat (gekraak en niet werkende spdif).

Optisch valt er niets aan te zien. Geen losgeraakte kabels of iets dergelijks. Dus ik ga het maar opsturen naar Magna Hifi. Wel super contact via de mail met hen moet ik zeggen. Tot 's avonds laat aan toe. Chapeau!
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

MarkD

Nu maar even mijn oude Oppo BDP83 aangesloten als loopwerk. Klinkt verrassend gelijk aan de streamer eigenlijk... In het verleden hoorde ik best grote verschillen tussen loopwerken op andere dacs, maar de Pontus lijkt hier redelijk ongevoelig voor gezien het recente experiment met een Naim NDX2 als loopwerk. Ook toen al maakte dat erg weinig verschil met de Mano.

Verder een tweedehands phonoversterker aangeschaft die ik op Marktplaats voorbij zag komen: de Spartan 20. Inderdaad redelijk Spartaans vormgegeven, maar daar houd ik wel van. Hij moet nog verder opwarmen. Direct na aansluiten klonk het wel erg ingesloten en versluierd. Inmiddels na een paar uur heeft het geluid zich al aanzienlijk geopend. Ten opzichte van de Graham Slee hoor ik veel meer body en fundament, een rijkere tonaliteit en geen scherpte. Het klinkt meer vinylachtig om maar eens een arbitraire term te gebruiken. Voor mij is dat een minder analytische en warmere sound. Heerlijk!

https://audioappraisal.com/spartan-20-phono-stage-by-michael-fidler-reviewed/

brt

Als je dit album draait, klinkt elke set goed 😎👌
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

MarkD

Zeker waar! ;D

Citaat van: brt op januari 24, 2026, 13:44:22Als je dit album draait, klinkt elke set goed 😎👌

Bel Canto

De Audio Note An/J zag ik ook op je lijst staan. Ik kan alleen maar aanraden die daadwerkelijk te gaan beluisteren. In mijn zoektocht naar opvolgers van de SHL5 ben ik uiteindelijk bij Audio Note beland. (zie mijn showcase)
Linn Akurate DSM3 - Audio Note Isis xlr - Bel Canto Rf 600M - Duelund 12GA - Audio Note AN/E HE SPE

MarkD

Leuk, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de Audio Note. Ik zag dat je bent gegaan voor de AN/E. Dat zijn flinke monitoren!

Bel Canto

Met de AN/J zou ik ook al tevreden zijn geweest. Maar de E versie geeft net wat meer laag en ze passen in mijn ruimte
Linn Akurate DSM3 - Audio Note Isis xlr - Bel Canto Rf 600M - Duelund 12GA - Audio Note AN/E HE SPE

MarkD

Lekker van genieten! Ik word wel helemaal tureluurs van al die verschillende uitvoeringen per type. Moet me hier nog eens in verdiepen...

MarkD

De Mano is weer terug. Gelukkig maar, want ik miste het streamen toch wel. Blijkbaar heb ik de streamer ietwat vernaggeld bij het wisselen van het bordje. Het is ook allemaal zo klein en teer. :crazy:

Hulde aan Magna Hifi: de technische man was een weekje op vakantie, maar heeft afgelopen maandag direct  de reparatie uitgevoerd. De factuur was zeer laag, enkel voor een paar onderdelen zijn de kosten in rekening gebracht. De uren niet, terwijl hij er bijna een halve dag mee bezig is geweest. En dan te bedenken dat ik de Mano niet eens bij hen heb gekocht (is een tweedehandsje). Kortom, superservice! :pompom:

AudioLaan

Uiteindelijk komt de mano wel bij ze vandaan😊

Maar zijn zeer klantvriendelijk is mijn ervaring.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

MarkD

Morgen eindelijk weer verder met de speakerzoektocht. Naar de nieuwe zaak Klankhuys in Dieren om aldaar 3 speakers te beluisteren: Audio Note AN-J, Devore O/baby en Harbeth Compact 7ES3XD2. Daarna is het wat mij betreft D-day en wordt het tijd voor een thuisdemo van 1 of 2 speakers.

Mitch--

Citaat van: MarkD op februari 20, 2026, 10:27:19Morgen eindelijk weer verder met de speakerzoektocht. Naar de nieuwe zaak Klankhuys in Dieren om aldaar 3 speakers te beluisteren: Audio Note AN-J, Devore O/baby en Harbeth Compact 7ES3XD2. Daarna is het wat mij betreft D-day en wordt het tijd voor een thuisdemo van 1 of 2 speakers.

Das een mooie  shortlist! Have fun!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Pjotr27

Oh Devore is prachtig....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Citaat van: MarkD op februari 20, 2026, 10:27:19Morgen eindelijk weer verder met de speakerzoektocht. Naar de nieuwe zaak Klankhuys in Dieren om aldaar 3 speakers te beluisteren: Audio Note AN-J, Devore O/baby en Harbeth Compact 7ES3XD2. Daarna is het wat mij betreft D-day en wordt het tijd voor een thuisdemo van 1 of 2 speakers.

*dubbel*
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Xander32

Geniet nog eventjes van de zoektocht, deze is steevast een leuk onderdeel van de hobby.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

MarkD

Heb je gelijk in. De jacht is mooier dan de vangst zongen de Kecks al. ;)

Bel Canto

Dat is een mooi trio om te beluisteren!

RZeemering

Citaat van: MarkD op februari 20, 2026, 12:19:50Heb je gelijk in. De jacht is mooier dan de vangst zongen de Kecks al. ;)

oh? Hebben ze ook nog andere nummers gemaakt dan 'met hart en ziel'?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

MarkD

Uiteraard! Destijds veel naar geluisterd en live altijd een feestje.

Citaat van: RZeemering op februari 20, 2026, 12:37:16oh? Hebben ze ook nog andere nummers gemaakt dan 'met hart en ziel'?

Spijkie

Mooi ! En zeer benieuwd
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

chansig

In Dieren een audiozaak ?

Geboren en getogen...mooie plek om te wonen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

MarkD

Net nieuw, de website is zelfs nog in de maak. Met in ieder geval 1 oud-medewerker van Audio Life uit Buren. Omgeving Dieren is inderdaad niet verkeerd. De plaats zelf ken ik niet echt.

Citaat van: chansig op februari 20, 2026, 13:36:05In Dieren een audiozaak ?

Geboren en getogen...mooie plek om te wonen.

Gr. Hans

MarkD

Vanmiddag dus op bezoek geweest bij Het Klankhuys in Dieren, alwaar na ontvangst met koffie de set al klaar stond: Grimm MU2 streamer op Bryston Bi-200 versterker met de verschillende speakers. Geen kinderachtige set qua bron en aansturing. Hieronder mijn bevindingen.

Devore O/baby
De Devores waren net een week binnen en hadden nog inspeeltijd nodig. Of het daaraan helemaal lag weet ik niet, maar ik was hiervan totaal niet onder de indruk. Het speelde best warm en aangenaam, maar ik vond de weergave wat versluierd en dus niet bepaald open. Ik miste raffinement en het laag vond ik wat droog. Alles klonk terughoudend en bij rock (Tool, Anathema) eigenlijk domweg niet. Bij drukkere passages werd het een beetje een brij. Ik miste hier bovendien slam en eh ballen. Het geluid had wel redelijk wat body, maar klonk voor mij niet echt natuurlijk. Het greep me eigenlijk totaal niet en was er al snel klaar mee. Next!

Harbeth Compact 7ES3XD2
De Harbeths voelden bijna als thuiskomen. Veel meer in lijn met mijn smaak en eigen referentie. In mijn herinnering klonken de oudere series Compact 7 behoorlijk warm. Dat vond ik nu niet. In mijn beleving is dit een vrij neutraal en allround klinkende speaker. Wat voller, dynamischer en dieper in het laag dan mijn eigen Harbeths en tegelijkertijd wat vergevingsgezinder en minder monitorachtig. Dit vond ik wel natuurlijk, gelaagd en ruimtelijk klinken, waarbij de speaker ook bij wat mindere opnamen goed overeind bleef. Deze speaker zou op basis van deze luistersessie de voorkeur hebben boven mijn eigen M30.1's. Het blijft echter wel lastig vergelijken met een andere set in een andere ruimte. Kanttekening hierbij is dat de speakers wel echt in hetzelfde Harbethstraatje liggen. Vraag is dan of het de investering rechtvaardigt voor wat uiteindelijk een relatief bescheiden upgrade zou zijn. Meer van hetzelfde, maar dan wat beter.

Audio Note AN-J
Weer heel iets anders! Deze speakers klinken erg warm, dynamisch en met veel body en slam. Echter totaal niet versluierd en eigenlijk best heel open. Ze stonden zelfs een eindje van de achterwand af, maar zeker geen gebrek aan laag. Deze speakers klinken echt lekker! Maar... ze kleuren wel flink. Ruimtelijkheid blijft ook iets achter en er leek in het midhoog tot hoog iets te zitten wat me niet in positieve zin opviel. Wel echt een speaker die heerlijk muziek weet neer te zetten. Ook rockmuziek en mindere opnamen klonken lekker. Ik kan me goed voorstellen dat dit uitgesproken merk veel liefhebbers kent. Zelf ben ik er ook over te spreken, maar ik vraag me echt af of het gekleurde geluid me niet zou gaan tegenstaan op termijn. Een lekker sausje over alles is uiteindelijk misschien toch niet wat ik wil.

Ik laat het maar even bezinken. Kijken of het begint te kriebelen ergens. Voor nu staat Dynaudio Contour 20 Black Edition als eerste op het wenslijstje om nog eens onder betere omstandigheden te beluisteren, bij voorkeur als thuisdemo.

Richi

Leuk verslag! Die kleuring, daar zou ik mij op termijn aan gaan storen. Maar jij weet zelf het beste wat jou raakt op de lange termijn. Mooie zoektocht. :thumbs-up:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear