Set van MarkD

Gestart door MarkD, januari 17, 2026, 14:00:59

Vorige topic - Volgende topic

MarkD

Dankjewel! Is ook echt een mooie speaker.

Citaat van: mmuetst op januari 19, 2026, 22:55:11Ik wil je niet al te veel beïnvloeden, maar die Revival Atalante 5 smoelen goed in jou woonkamer als ik het voorbeeldplaatje bekijk. En toen ik ze hoorde spelen bij @AudioLaan was ik zeker onder de indruk. De klassieke uitstraling pas mooi in het geheel.
Leuk dat je jou set met ons deelt, ziet er strak uit.

Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

MarkD

Ik ga er eens naar kijken.

Citaat van: CinéHome op januari 19, 2026, 22:42:14Omdat het een van de betere monitoren is in het prijssegment.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

CinéHome

In welke regio is het voor jou makkelijkst om te gaan luisteren?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

AudioLaan

Als je nog een paar dagen wacht heb je 20 extra suggesties erbij. :colgate:

Als ik je bevindingen nog eens lees, springt de Dynaudio black edition er als enige echt uit. Wat dan een nummer twee en drie zou zijn voor jou weet ik niet.

Als ik het me goed herinner heb je de Black edition gehoord op een hele dikke versterker, McIntosh geloof ik en opgesteld midden in de luisterruimte. Wat zou er gebeuren opgesteld dicht tegen de wand en met poort achterin?

Juist door die opstelling zou een gesloten systeem verdacht goed uit de verf kunnen komen. Die vinden dicht tegen de wand namelijk erg lekker en wie weet...

En ik mis een nieuwere duurdere Harbeth. Als die klank bevalt is een extra stap binnen zo'n merk ook vaak een optie?
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Kingpin

Citaat van: brt op januari 18, 2026, 23:31:26Best wat van jouw rijtje ook beluisterd en ik herken me in jouw conclusies, leuk om te lezen!

Sommige had ik andere kernmerken bij zoals de Epos ES14N.
Denk ook dat de ruimte en aangesloten apparatuur een belangrijke rol spelen.

Audio Physic misschien ?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

MarkD

De Dynaudio BE staat bij mij op basis van de luistersessies inderdaad op 1. Hoe het bij mij thuis uitpakt is natuurlijk de vraag. Ze schijnen ondanks de poort achter toch makkelijk plaatsbaar te zijn, maar of dat klopt zal moeten blijken.

In dit verband ben ik ook benieuwd naar Audio Note, omdat daar de filosofie is dat ze dicht tegen de achterwand en liefst zelfs in de hoeken moeten worden geplaatst om het beste te klinken (al verschilt dat enigszins per model).

Een nieuwe duurdere Harbeth is direct ook een speaker die veel ruimte om zich heen nodig heeft. De C7ES3XD2 staat zoals gezegd nog wel op lijst van binnenkort te beluisteren speakers. Dat kan bij een dealer die zowel Devore, Audio Note als Harbeth kan demonstreren.

Citaat van: AudioLaan op januari 20, 2026, 08:35:54Als je nog een paar dagen wacht heb je 20 extra suggesties erbij. :colgate:

Als ik je bevindingen nog eens lees, springt de Dynaudio black edition er als enige echt uit. Wat dan een nummer twee en drie zou zijn voor jou weet ik niet.

Als ik het me goed herinner heb je de Black edition gehoord op een hele dikke versterker, McIntosh geloof ik en opgesteld midden in de luisterruimte. Wat zou er gebeuren opgesteld dicht tegen de wand en met poort achterin?

Juist door die opstelling zou een gesloten systeem verdacht goed uit de verf kunnen komen. Die vinden dicht tegen de wand namelijk erg lekker en wie weet...

En ik mis een nieuwere duurdere Harbeth. Als die klank bevalt is een extra stap binnen zo'n merk ook vaak een optie?

MarkD

Heb je helemaal gelijk in. Maar ook de perceptie kan verschillen natuurlijk.

Audio Physic heb ik nu een paar keer gehoord, maar kon me niet zo bekoren. Dat wil zeggen dat ze best veel dingen goed doen, maar mij domweg niet echt pakken. Klinkt nu misschien of ik vind dat er ongeveer niks deugt in speakerland, maar dat is niet zo. Ik vergroot het wat uit en heb ook het idee dat mijn Harbeths in de huidige set al op een vrij hoog niveau spelen en ik dus eigenlijk best ietwat verwend ben. ;) Kortom, de lat voor een echt wezenlijke verbetering ligt eveneens vrij hoog.

Citaat van: Kingpin op januari 20, 2026, 08:57:18Sommige had ik andere kernmerken bij zoals de Epos ES14N.
Denk ook dat de ruimte en aangesloten apparatuur een belangrijke rol spelen.

Audio Physic misschien ?

mmuetst

Tja qua looks doe mij die vintage look maar.
Moet er wel bij zeggen dat ik de Dynaudio nooit gehoord heb, maar uiterlijk geen smaak of kraak. En het oog wil ook wat. Maar ik praat nu als een wijf, het gaat natuurlijk om het geluid  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Richi

Smaken mogen verschillen: ik vind de Dynaudio veel mooier om te zien. Vooral moderner. Ik wist het wel.  :D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

MarkD

De Dynaudio's vind ik er ook prima uitzien, met een hoog niveau van afwerking.

KlipschHT

De dynaudio's klinken inderdaad erg goed, en ik vind ze ook erg mooi om te zien.
Moet zeggen dat ik aan onderstaande wel steeds meer gewend raak 🤣 . Maar inderdaad wat gaan ze in jouw ruimte doen...

Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Xander32

Doe mij de Fransozen maar; meer eigens, meer smoel, meer karakter. Maar dat gaat over mijn smaak en voorkeur.

Dynaudio zie ik als de labrador onder de speakers (een keer een ander vergelijking dan met auto's 😅); ze doen veel goed, niets verkeerd, alles keurig binnen de lijntjes.

Dat neemt niet weg dat ik Dyn ls al vaak fraai heb horen musiceren 🎶, maar steevast zoals verwacht, nooit verrassend. En dat is wellicht juist hun kracht  🙂

Citaat van: mmuetst op januari 20, 2026, 21:52:41Tja qua looks doe mij die onderste maar.
Moet er wel bij zeggen dat ik de Dynaudio nooit gehoord heb, maar uiterlijk geen smaak of kraak. En het oog wil ook wat. Maar ik praat nu als een wijf, het gaat natuurlijk om het geluid  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioLaan

Citaat van: KlipschHT op januari 20, 2026, 22:14:27De dynaudio's klinken inderdaad erg goed, en ik vind ze ook erg mooi om te zien.
Moet zeggen dat ik aan onderstaande wel steeds meer gewend raak 🤣 . Maar inderdaad wat gaan ze in jouw ruimte doen...

Ik zal ze vandaag eens dicht tegen de muur zetten en kijken wat er gebeurt bij mij. Al dan niet met de meegeleverde pluggen in de poorten.

Wat wel grappig is, is dat Revival audio een initiatief is van twee opgestapte Dynaudio mannen. Die hadden wat moeite met het gegeven dat de chinese eigenaar van Dynaudio zich voornamelijk richt op de automotive sector en geen geld steekt in de ontwikkeling van high-end speakers voor thuis.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

MarKath

Citaat van: AudioLaan op januari 21, 2026, 07:26:38Wat wel grappig is, is dat Revival audio een initiatief is van twee opgestapte Dynaudio mannen. Die hadden wat moeite met het gegeven dat de chinese eigenaar van Dynaudio zich voornamelijk richt op de automotive sector en geen geld steekt in de ontwikkeling van high-end speakers voor thuis.

Dit geldt ook voor mijn huidige Buchardt S300 Mk2 speakers, die komen van de hand van Kasper Raun, ook voormalig Dynaudio engineer.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

AudioLaan

Ik moet zeggen dat ze dicht tegen de wand zeker niet uit de bocht gaan. Zelfs zonder de sponzen in de poort gaat prima, hoewel ze dan wel wat meer fundament laten horen. Smaak? Ik denk dat de subjes niet meer echt nodig zijn, dat niet. :)

+31 6 20 371 207

RCD

In mijn oren heeft iedere speaker veel ruimte nodig om een mooi stereobeeld neer te kunnen zetten.
Ik snap de overgang van Dynaudio die je mooi vind naar Devore, Audionote achtige speakers niet.
Totaal verschillend van elkaar.
De 2e soort zijn hoog rendement speakers die weinig laag hebben waardoor geadviseerd word om ze dicht tegen de achterwand te plaatsen om meer laag te krijgen en een minder stereo beeld.
Dat zijn leuke speakers voor een buizen versterker.

Rob

MarkD

Leuk dat je het hebt geprobeerd! :) Waar ik bang voor ben is dat ze zover doorlopen in het laag dat het problemen in mijn ruimte gaat geven. Room mode rond 30 Hz speelt dan op. Die ervaring had ik althans met vloerstaanders. Dus liever een minder ver in het laag doorlopende monitor aangevuld met subs plus dsp (ik gebruik een MiniDSP met Dirac). Dat werkt nu in ieder geval goed.

Citaat van: AudioLaan op januari 21, 2026, 14:50:56Ik moet zeggen dat ze dicht tegen de wand zeker niet uit de bocht gaan. Zelfs zonder de sponzen in de poort gaat prima, hoewel ze dan wel wat meer fundament laten horen. Smaak? Ik denk dat de subjes niet meer echt nodig zijn, dat niet. :)

MarkD

Kan goed zijn dat je gelijk hebt. Ik wil daar graag zelf achter komen. Dus ik ga toch luisteren als je het niet erg vindt. ;)

Citaat van: Rob_Dingen op januari 21, 2026, 17:12:32In mijn oren heeft iedere speaker veel ruimte nodig om een mooi stereobeeld neer te kunnen zetten.
Ik snap de overgang van Dynaudio die je mooi vind naar Devore, Audionote achtige speakers niet.
Totaal verschillend van elkaar.
De 2e soort zijn hoog rendement speakers die weinig laag hebben waardoor geadviseerd word om ze dicht tegen de achterwand te plaatsen om meer laag te krijgen en een minder stereo beeld.
Dat zijn leuke speakers voor een buizen versterker.

Rob

MarkD

Misschien toch eens de Black Edition gaan luisteren, want er is toch wel enigszins gebroken met het traditionele Dynaudio geluid. Ik sprak toevallig iemand die betrokken is geweest bij het ontwerp van deze speaker en die wist te melden dat dit een bewuste keuze was. Wat minder Labrador misschien. ;)

Citaat van: Xander32 op januari 21, 2026, 06:21:29Doe mij de Fransozen maar; meer eigens, meer smoel, meer karakter. Maar dat gaat over mijn smaak en voorkeur.

Dynaudio zie ik als de labrador onder de speakers (een keer een ander vergelijking dan met auto's 😅); ze doen veel goed, niets verkeerd, alles keurig binnen de lijntjes.

Dat neemt niet weg dat ik Dyn ls al vaak fraai heb horen musiceren 🎶, maar steevast zoals verwacht, nooit verrassend. En dat is wellicht juist hun kracht  🙂

AudioLaan

Citaat van: MarkD op januari 21, 2026, 17:25:52Leuk dat je het hebt geprobeerd! :) Waar ik bang voor ben is dat ze zover doorlopen in het laag dat het problemen in mijn ruimte gaat geven. Room mode rond 30 Hz speelt dan op. Die ervaring had ik althans met vloerstaanders. Dus liever een minder ver in het laag doorlopende monitor aangevuld met subs plus dsp (ik gebruik een MiniDSP met Dirac). Dat werkt nu in ieder geval goed.

Ze gaan tot 28hz -3db tegen 50hz bij de Dyns. Dsp kan je ook toepassen zonder sub en daarmee houdt je sub problemen buiten de deur. Maar he, ik begin zo'n kleverige verkoper te lijken, dus gewoon lekker doen wat je goed lijkt. :)

+31 6 20 371 207

MarkD

Haha, dat doe ik zeker! Ik wil geen dsp op mijn mains. In het verleden wel gehad, maar niet bijzonder goed bevallen.

Citaat van: AudioLaan op januari 21, 2026, 17:45:22Ze gaan tot 28hz -3db tegen 50hz bij de Dyns. Dsp kan je ook toepassen zonder sub en daarmee houdt je sub problemen buiten de deur. Maar he, ik begin zo'n kleverige verkoper te lijken, dus gewoon lekker doen wat je goed lijkt. :)

Spijkie

Dynaudio black edition Frequentiebereik: 39 Hz – 23 kHz (+/-3 dB). Ik vond 50 al wat aan aan de magere kant voor wat t waard is. De harbeth heeft idd 50hz als opgave en dat is niet heel laag.

28hz is wel weer behoorlijk laag idd  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

AudioLaan

Citaat van: Spijkie op januari 21, 2026, 18:57:51Dynaudio black edition Frequentiebereik: 39 Hz – 23 kHz (+/-3 dB). Ik vond 50 al wat aan aan de magere kant voor wat t waard is. De harbeth heeft idd 50hz als opgave en dat is niet heel laag.

28hz is wel weer behoorlijk laag idd  :colgate:

https://dynaudio.com/home-audio/black-edition/contour-20-black-edition#product_specifications :)

+31 6 20 371 207

Xander32

Die ken ik dan weer niet. Wellicht komen ze een keer ergens voorbij en kan ik ze horen 🙂

Citaat van: MarkD op januari 21, 2026, 17:34:10Misschien toch eens de Black Edition gaan luisteren, want er is toch wel enigszins gebroken met het traditionele Dynaudio geluid. Ik sprak toevallig iemand die betrokken is geweest bij het ontwerp van deze speaker en die wist te melden dat dit een bewuste keuze was. Wat minder Labrador misschien. ;)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.