Luchtfilter in je ht of huiskamer echt een Aanrader!!

Gestart door morca, december 31, 2025, 15:18:12

Vorige topic - Volgende topic

Dura

Soms kan iets simpels als een verstopte neus je nachtrust behoorlijk verpesten.
Voor mij zijn deze Neusspreiders een simpele, goedkope en effectieve oplossing.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

brt

Je hebt ook luchtreiniger filters op de airco en ontvochtiger, doen die íets vergelijkbaars als een ionisator?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

morca

Citaat van: eduard op januari  2, 2026, 11:17:48Toppic triggerde mij, zojuist de Erikssøn Luchtreiniger Air Purifier Elite gekocht voor in de woonkamer. Bevochtiggers heb ik er al 2 van staan en die draaien momenteel overuren om maar in de buurt van de 50% te komen.
Die is erg leuk geprijsd en stil
En een hepa 14 filter.

Ik hoor graag hoe hij bevalt.
Als ik er 1 stuk heb ga ik die ook proberen.

morca

Citaat van: brt op januari  2, 2026, 11:27:20Je hebt ook luchtreiniger filters op de airco en ontvochtiger, doen die íets vergelijkbaars als een ionisator?
Moet je ff googlen welke opties hij heeft.
Hepa filter welke klasse ect

eduard

Citaat van: brt op januari  2, 2026, 11:27:20Je hebt ook luchtreiniger filters op de airco en ontvochtiger, doen die íets vergelijkbaars als een ionisator?

Je kan inderdaad vaak met een airco ontvochtiggen, doet een airco sowieso al standaard bij koelen. Maar volgens mij hebben we hier juist over bevochtiggen.

RZeemering

Citaat van: eduard op januari  2, 2026, 11:17:48Toppic triggerde mij, zojuist de Erikssøn Luchtreiniger Air Purifier Elite gekocht voor in de woonkamer.
Ik heb zojuist deze ook besteld. Ik ben benieuwd!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Richi

Wij hebben net deze besteld: Vibrix PureFlow70 Luchtreiniger voor onze begane grond. Deze zou 70m2 aan moeten kunnen en slechts 27dB geluid produceren. Morgen weten we het.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

sschot

Laat om te proberen even een Philips komen

STIL EN EFFICIËNT: In de slaapstand werkt hij op slechts 15 dB (4). Energiezuinig, hij gebruikt tot 27W om de lucht te zuiveren, minder dan een traditionele gloeilamp

Zover ik kon vinden, de stilste, op papier
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

morca

Citaat van: sschot op januari  2, 2026, 13:10:07Laat om te proberen even een Philips komen

STIL EN EFFICIËNT: In de slaapstand werkt hij op slechts 15 dB (4). Energiezuinig, hij gebruikt tot 27W om de lucht te zuiveren, minder dan een traditionele gloeilamp

Zover ik kon vinden, de stilste, op papier
Die heb ik ook gezien
Goeie keus.

Ze gebruiken ong 2 a 3 watt denk ik op laagste stand.
En laagste stand staat altijd aan hier.
Dan houd hij het makkelijk bij.

Kwabbernoot

Daar gaat de power buy.  :nopompom:
 :tounge:

brt

Ik wacht jullie ervaringen even af. Wij hebben al een airco en luchtontvochtiger. Ik vertelde hierover en ze zei: nog een apparaat in huis? Snap ik ook wel een beetje.

Kun je deze een beetje wegmoffelen in een hoek? Of moet ie ruimte om zich heen hebben voor ideale werking?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

sschot

Citaat van: Kwabbernoot op januari  2, 2026, 13:19:37Daar gaat de power buy.  :nopompom:
 :tounge:

Zowel meningen en wensen, je wil nooit allemaal dezelfde, het is net audio
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

morca

Citaat van: brt op januari  2, 2026, 13:48:02Ik wacht jullie ervaringen even af. Wij hebben al een airco en luchtontvochtiger. Ik vertelde hierover en ze zei: nog een apparaat in huis? Snap ik ook wel een beetje.

Kun je deze een beetje wegmoffelen in een hoek? Of moet ie ruimte om zich heen hebben voor ideale werking?
Hij staat achter in de hoek bij mij.

brt

Citaat van: morca op januari  2, 2026, 14:21:41Hij staat achter in de hoek bij mij.

Je hebt een nieuwe hype aangezwengeld Morca  :clapping:  :thumbs-up:

Magura

Ik wacht ook nog even af. Ik heb al een luchtontvochtiger staan.
Mijn vrouw heeft af en toe behoorlijk last van haar astma en ik van huisstofmijt.

Ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

morca

Citaat van: Magura op januari  2, 2026, 14:38:13Ik wacht ook nog even af. Ik heb al een luchtontvochtiger staan.
Mijn vrouw heeft af en toe behoorlijk last van haar astma en ik van huisstofmijt.

Ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Ik heb ook stof mijt allergie.
Na de eerste wilde ik meteen nog 2 filters erbij voor keuken en slaapkamer.
Ik ben een stuk opgeknapt daarna

Magura

Goed om te horen dat het een verbetering geeft. Ik neig om een hepa 14 te kopen maar wacht eerst nog op een recensie van Eduard en RZeemering.  :D
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

blue-eyes

Stom toevallig was mijn vriendin hier ook al naar aan het kijken. Even meelezen dus ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

morca

Citaat van: Magura op januari  2, 2026, 15:31:05Goed om te horen dat het een verbetering geeft. Ik neig om een hepa 14 te kopen maar wacht eerst nog op een recensie van Eduard en RZeemering.  :D
Ik heb een 14 gehad een maandje.
Die was niet merkbaar beter .

Hij ging stuk naar een maand, toen heb ik een goedkopere hepa 13 gekocht die ook stiller is.

RZeemering

Citaat van: Magura op januari  2, 2026, 15:31:05Goed om te horen dat het een verbetering geeft. Ik neig om een hepa 14 te kopen maar wacht eerst nog op een recensie van Eduard en RZeemering.  :D
Ik hoor hier thuis zelden verschillen, dus verwacht niet teveel positief verschil van mij ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

chansig

Maar goed dat je tzt gaat verhuizen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RZeemering

Ik gok dat verhuizen dit jaar niet gaat gebeuren

chansig

Je wacht tot het nog wat duurder wordt ?

:D

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Magura

Citaat van: morca op januari  2, 2026, 15:37:13Ik heb een 14 gehad een maandje.
Die was niet merkbaar beter .

Hij ging stuk naar een maand, toen heb ik een goedkopere hepa 13 gekocht die ook stiller is.

Okay, dan ook de 13 maar overwegen.. de meeste hebben wel goede reviews.
Het is ook wel fijn als het filter een beetje stil is. Komt wel in de woonkamer te staan.