Luchtfilter in je ht of huiskamer echt een Aanrader!!

Gestart door morca, december 31, 2025, 15:18:12

Vorige topic - Volgende topic

Magura

Hier nu een paar dagen de pureflow 50 in gebruik. Overdag staat deze in de woonkamer op de low stand. 'S nacht staat deze in de slaapkamer ook op de low stand. Als deze op de auto stand gaat, krijg je een hoge fluittoon te horen.  :crazy:

Merk dat mijn neus lang niet zo vol zit als voorheen. Dat is wel prettig.
Dus blijkbaar werkt zo'n filter dus wel. Over een paar weken het filter eens controleren en reinigen.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

sschot

Philips kopen, heb je geen last/heel veel minder last van geluid issues.

Kan het iedereen aanbevelen, als je net zo geluidgevoelig bent als ik, gevolg van mijn CVA
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

morca

De oude vibrix vortex was stiller igg.
Ik vond de nieuwe ook meer herrie maken.

Mijn volgende word ook een Phillips

eduard

Opzich zelf vind ik de herrie geen probleem. Zet hem gewoon uit als in mijn woonkamer ben. En nu in laagste stand is hij vrij stil.

AudioLaan

Eergisteren de Vibrix pro 70 ontvangen. Een erg slim ding, hij proeft de lucht en past automatisch de werking daarop aan. Hij geeft aan hoeveel microgram per m3 vervuiling aan de orde is en geeft dan een rood, geel of groen verlicht cirkeltje weer. Na de eerste inschakeling natuurlijk rood als kreeft met 550 mgr. troep in de lucht. De ventilator schoot in de hoogste stand en dan doet hij 60db maarliefst. Op een aantal meter afstand voel je gewoon de luchtstroming richting de unit. Maar de ventilator schakelt vanzelf terug naarmate de lucht normaal of goed is. Een zachte zoem slechts. Er zit ook een app bij, maar daar moet ik nog even naar kijken. Voorlopig als plek gekozen naast de grootste boosdoener en als je ziet hoeveel stof er op de unit zit geplakt werkt het zeker. Oja, ook handig: hij geeft de verzadiging van het filter aan. Zeer blij mee, aanrader!

Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Richi

Citaat van: AudioLaan op januari 10, 2026, 16:50:29Eergisteren de Vibrix pro 70 ontvangen. Een erg slim ding, hij proeft de lucht en past automatisch de werking daarop aan. Hij geeft aan hoeveel microgram per m3 vervuiling aan de orde is en geeft dan een rood, geel of groen verlicht cirkeltje weer. Na de eerste inschakeling natuurlijk rood als kreeft met 550 mgr. troep in de lucht. De ventilator schoot in de hoogste stand en dan doet hij 60db maarliefst. Op een aantal meter afstand voel je gewoon de luchtstroming richting de unit. Maar de ventilator schakelt vanzelf terug naarmate de lucht normaal of goed is. Een zachte zoem slechts. Er zit ook een app bij, maar daar moet ik nog even naar kijken. Voorlopig als plek gekozen naast de grootste boosdoener en als je ziet hoeveel stof er op de unit zit geplakt werkt het zeker. Oja, ook handig: hij geeft de verzadiging van het filter aan. Zeer blij mee, aanrader!

Wij hebben sinds 2 dagen de non pro versie staan van de Vibrix 70. Zeer tevreden mee: de lucht in huis ruikt anders, voelt schoner en op de auto stand maakt ie nauwelijks geluid. De indicator geeft mooi aan hoeveel rommel er in de lucht zit, zowel met een getal als ook met een kleurtje, en de bediening is super eenvoudig.

Er is inmiddels een Vibrix 30 onderweg voor de slaapkamer. Het getal geeft trouwens de capaciteit in m2 aan.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Citaat van: AudioLaan op januari 10, 2026, 16:50:29Eergisteren de Vibrix pro 70 ontvangen. Een erg slim ding, hij proeft de lucht en past automatisch de werking daarop aan. Hij geeft aan hoeveel microgram per m3 vervuiling aan de orde is en geeft dan een rood, geel of groen verlicht cirkeltje weer. Na de eerste inschakeling natuurlijk rood als kreeft met 550 mgr. troep in de lucht. De ventilator schoot in de hoogste stand en dan doet hij 60db maarliefst. Op een aantal meter afstand voel je gewoon de luchtstroming richting de unit. Maar de ventilator schakelt vanzelf terug naarmate de lucht normaal of goed is. Een zachte zoem slechts. Er zit ook een app bij, maar daar moet ik nog even naar kijken. Voorlopig als plek gekozen naast de grootste boosdoener en als je ziet hoeveel stof er op de unit zit geplakt werkt het zeker. Oja, ook handig: hij geeft de verzadiging van het filter aan. Zeer blij mee, aanrader!

Als hij op 550 stond , had je ook echt hard zo.n ding nodig  :blink:

Dat ga je echt merken vanaf nu.
Ik ben perplex 550 is echt hoog.
Roken jullie binnen?

Richi

Hier is de waarde nu 6. :thumbs-up:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Mooi dat hij zo goed bevalt Richie
Blij te horen.
6 is goed schoon bij die jij hebt.
Die heb ik hier ook gehad.
Mijn vortex 20 geeft 12 aan bij schoon.
Daar verschillen ze schijnbaar in.
Want die Instant pot die boven staat geeft 2 aan bij schoon  ;D

Er gaat een frisse lucht door het forum heen zo .

AudioLaan

Citaat van: morca op januari 10, 2026, 17:02:50Als hij op 550 stond , had je ook echt hard zo.n ding nodig  :blink:

Dat ga je echt merken vanaf nu.
Ik ben perplex 550 is echt hoog.
Roken jullie binnen?

Tsja, de afzuigkap was defect. Vandaag ook een nieuwe afzuikap opgehangen (en hij hangt nog steeds :) ) Nu staat de Vibrix te snorren op groen 13. Als de vogel stil blijft zitten verandert dat weinig. De lucht voelt en ruikt schoon. Ik kan gewoon het eind van de woonkamer zien. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

toetertje

Ik heb ook 2 van die hufters zitten, niet bij te houden.  :)
Ik heb al meerdere filters geprobeerd, ik hou deze even in de gaten.

AudioLaan

Citaat van: toetertje op januari 10, 2026, 17:51:12Ik heb ook 2 van die hufters zitten, niet bij te houden.  :)
Ik heb al meerdere filters geprobeerd, ik hou deze even in de gaten.

Is echt schokkend zoveel stof er uit zo'n vogel komt, laat staan twee.. De set staat hemelsbreed 10 meter verderop, maar als je ziet hoe snel de pianolak op de speakers een sluier kreeg, vreselijk. Het lijkt nu echt veeel minder.

+31 6 20 371 207

Magura

Hier staat de Vibrix continu op 2. Nu nog ff kijken voor een philips voor op de slaapkamer. Ik zie een pureprotect 900 serie. Is dat wat of kan ik naar een hogere serie kijken?
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

brt

Ik heb een Philips besteld uit de 600 serie. Zo weinig mogelijk lawaai vind ik belangrijk. Maandag komt ie binnen!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Richi

Hier gaf de indicator 6 aan op de Vibrix. Toen Niels de kaarsen uitblies, steeg het meteen naar 51. Automatisch ging ie sneller draaien en mooi om te zien hoe dat ie de roetlucht wegwerkt in een paar minuten. En dan ruik je het ook niet meer.  :thumbs-up:

blue-eyes

Bij ons staat die op 2..... AL dagen, en vrijwel direct na het aanzetten (btw, een 70 pro versie).

Ik denk het wel te zien - echt minder stof. Staat naast in de hoek van de stereo ( :D ).

Dat verbaasd mij heel erg, als ik een huis ken met stof, bij wijze van spreken alleen de keuken douche en wc goed wordt schoongehouden, behalve eens per week stofzuigen is dat hier...   (zoek nog een poets mevrouw!!!).

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

morca

Ik heb ook een stofzuiger van Bosch met een hepa filter en een zak.
Dat helpt ook veel.
Ik had hiervoor een Dyson zonder zak.
Die blaast meer stof uit.

toetertje

Ik heb nu de vibrex pureflow 70, maar wat een herrie maakt dat ding zeg, niet te doen.
Hij staat nu in de laagste stand te blazen, een meter of 7 bij mij vandaan, maar is echt irritant.  :nopompom:

Ik had een Winix p150 staan, die hoor je in de laagste stand niet, alleen als ie even aan de bak moest hoorde je hem goed. Alleen was die wat te klein voor de ruimte.

Richi

Wat voor waarde geeft hij aan? Bij ons zat ie constant rond 2-3 en nu de laatste dagen boven de 20. Maar dan nog hoor je hem nauwelijks op 4m afstand.

Die op de slaapkamer zetten we 's nachts op de slaapstand, dan hoor je hem niet tot nauwelijks.

Zaterdag bakte ik pannenkoeken en toen ging ie wel aan de bak met een waarde van rond de 100 microgram per m3. Maar dat nam snel weer af toen de lucht zuiverder werd.

Kwabbernoot

Pannenkoeken bakken in de slaapkamer? :wacko: 

toetertje

Citaat van: Richi op januari 26, 2026, 07:43:36Wat voor waarde geeft hij aan? Bij ons zat ie constant rond 2-3 en nu de laatste dagen boven de 20. Maar dan nog hoor je hem nauwelijks op 4m afstand.

Die op de slaapkamer zetten we 's nachts op de slaapstand, dan hoor je hem niet tot nauwelijks.

Zaterdag bakte ik pannenkoeken en toen ging ie wel aan de bak met een waarde van rond de 100 microgram per m3. Maar dat nam snel weer af toen de lucht zuiverder werd.

In de slaapstand is het prima te doen, maar zodra ik hem op automatisch zet, dan geeft ie zelfs op de laagste stand een hoop geruis. Hij houdt hem dan wel keurig rond de 2.
Dat ie af en toe even harder gaat draaien vind ik niet erg. Maar zelfs op die laagste stand moet ik de tv harder zetten om er bovenuit te komen.

Richi

Citaat van: Kwabbernoot op januari 26, 2026, 08:43:46Pannenkoeken bakken in de slaapkamer? :wacko: 
Ik wist wel dat iemand niet zou begrijpen dat we dit niet op de slaapkamer doen...

Richi

Citaat van: toetertje op januari 26, 2026, 09:33:36In de slaapstand is het prima te doen, maar zodra ik hem op automatisch zet, dan geeft ie zelfs op de laagste stand een hoop geruis. Hij houdt hem dan wel keurig rond de 2.
Dat ie af en toe even harder gaat draaien vind ik niet erg. Maar zelfs op die laagste stand moet ik de tv harder zetten om er bovenuit te komen.
Dat is niet goed, bij ons is ie fluisterstil bij waardes beneden de 20.