mijn audio setje.

Gestart door gizmo2, maart 9, 2023, 11:41:25

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Meest lastige van deze Frankenstein-projecten is het wachten op een onweersbui om het project tot leven te wekken.  :nopompom:

SpaceJS

is het niet een idee als je zoveel zelf maakt de voeding onder te brengen in een apparte kast?
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Xander32

Benieuwd ben ik of jij verschillen tussen streamers/ transporten hoort?
En zo ja, welk onderdeel/ welke onderdelen van een streamer/ transport daarvoor verantwoordelijk zijn?

Je hebt er onderwijl al zoveel zelf gebouwd en vast ook met elkaar vergeleken  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

gizmo2

Citaat van: RZeemering op december 17, 2025, 09:32:35Niet lelijk bedoeld:
Je bent toch een beetje een Victor Frankenstein van de hifi. Je creëert audio-leven vanuit niets. Het ziet er eerst niet uit en daarna krijgt het een mooi huidje :)
het houdt me van de straat ;D
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Citaat van: SpaceJS op december 17, 2025, 13:11:25is het niet een idee als je zoveel zelf maakt de voeding onder te brengen in een apparte kast?
om te proberen zou een simpele desktop voeding al volstaan....externe power supply heb ik vaker gedaan, maar soms wil je toch alle aansluitingen zo dicht mogelijk bij de bron hebben.

gizmo2

Citaat van: Xander32 op december 17, 2025, 15:03:04Benieuwd ben ik of jij verschillen tussen streamers/ transporten hoort?
En zo ja, welk onderdeel/ welke onderdelen van een streamer/ transport daarvoor verantwoordelijk zijn?

Je hebt er onderwijl al zoveel zelf gebouwd en vast ook met elkaar vergeleken  :thumbs-up:
jazeker zijn er verschillen, goede voeding voor een dac maakt het meeste uit, soms alle componenten apart voeden geeft ook verschil.
de gebruikte klok maakt ook verschil.
het zijn allemaal geen grote verschillen maar ze zijn er wel degelijk.
soms klinken verschillende Dacs nagenoeg hetzelfde en andere totaal anders, dezelfde dac met een ander transport ervoor geeft ook verschillen.
veel mensen denken dat dit alles bullshit is, veel versterkers meten exact hetzelfde maar toch klinken ze anders.
als iets niet te meten is wil niet zeggen dat het er niet is, kleine verschillen bij elkaar opgeteld kunnen het geheel anders laten klinken.
in het verleden is men al vaker terug gekomen op berekeningen die toch net weer niet helemaal klopten.

Xander32

Dank voor het delen van jouw ervaringen. Ik denk eveneens dat metingen niet het hele verhaal vertellen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

gizmo2

gemaakt van leftovers.

alleen de rotary encoder aansluiten en nog een aluminium strip achter voor de bevestiging 230v inled.

componenten: raspberry pi 3b+, ian canada isolator ll, fifopiMa, MonitorPi en een transportPi mkll.

gizmo2

dacht probeer het eens, een houten front, als ik het wat vind gaat het voor vast erop gemaakt worden.....zo niet dan de vuilnisbak.

brt

Citaat van: gizmo2 op januari 18, 2026, 11:43:12dacht probeer het eens, een houten front, als ik het wat vind gaat het voor vast erop gemaakt worden.....zo niet dan de vuilnisbak.

En, wat vind je? :)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

gizmo2

Citaat van: brt op januari 18, 2026, 23:34:12En, wat vind je? :)
Hij blijft zitten.
Alleen de knoppen iets meer naar voren halen... voor meer houvast.

gizmo2

kan nog een complete streamer maken.
de transport AES klinkt minder goed in de DDDac dan de normale transportPi...dus deze heb ik verwisseld.
had ook nog een 7.9 inch touchscreen en zou dit in een kast kunnen bouwen.
https://www.audiophonics.fr/en/interface-modules/ian-canada-transportpi-aes-ultra-low-jitter-aesebu-spdif-digital-interface-module-p-17544.html?srsltid=AfmBOoo_Ed4JRkOgN5iXYn38QiemuIWyTktpV1erfxK_UlUfazatEKHb

gizmo2

knoppen inmiddels naar voren gehaald en dat het esthetische er mooier uit ziet

MarKath

Wow, respect van hoe jij dit allemaal kan en dan ook doet.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

gizmo2

Citaat van: MarKath op januari 23, 2026, 10:27:59Wow, respect van hoe jij dit allemaal kan en dan ook doet.
Het is gewoon een kwestie van uitdenken en vervolgens gewoon doen... soms heb je ook een beetje lef nodig en zeker als je begint met electronica.

MarKath

Citaat van: gizmo2 op januari 23, 2026, 15:00:12Het is gewoon een kwestie van uitdenken en vervolgens gewoon doen... soms heb je ook een beetje lef nodig en zeker als je begint met electronica.

Ik krijg mijn defecte Thorens AB nog niet eens aan de gang, laat staan dat er nog meer elektronica aan te pas komt :blink: 
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

gizmo2

begint al gestalte te krijgen en speelt ook al.

gizmo2

Citaat van: MarKath op januari 23, 2026, 15:18:03Ik krijg mijn defecte Thorens AB nog niet eens aan de gang, laat staan dat er nog meer elektronica aan te pas komt :blink: 
En een beetje op internet zoeken naar het probleem...ook niets?

MarKath

Citaat van: gizmo2 op januari 23, 2026, 22:16:23En een beetje op internet zoeken naar het probleem...ook niets?

Nee, deze AB is net zo zeldzaam als de Thorens set zelf.

gizmo2

is wel klaar nu.

gizmo2

moet nu maar eens stoppen met streaming of dac maken :smile:

mmuetst

Dat houten paneeltje smoelt mooi hoor. Maakt het kastje net iets minder saai.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

Citaat van: mmuetst op januari 25, 2026, 15:09:02Dat houten paneeltje smoelt mooi hoor. Maakt het kastje net iets minder saai.
dank, vond het zelf ook wel redelijk geslaagd.

gizmo2

vanwege gebrek aan plek een extra rack in het midden geplaatst.

gizmo2

had nog een klein ian canada oled schermpje en die maar ingebouwd.
laat diverse i2s data zien.