mijn audio setje.

Gestart door gizmo2, maart 9, 2023, 11:41:25

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: gizmo2 op november  5, 2025, 00:04:03Ik wist niet zeker of dat allemaal lukte.... maar kan nog iets de Spiders verzetten. Die 2 onderop gaan er dus nog komen.

Oke. En wat is de reden om dit te doen?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Ralf67

Citaat van: gizmo2 op november  5, 2025, 00:04:03Ik wist niet zeker of dat allemaal lukte.... maar kan nog iets de Spiders verzetten. Die 2 onderop gaan er dus nog komen.

Hopelijk zijn z niet uitverkocht bij de Ikea 😉

Maar hoor je verschil met deze tweak ?

Zo'n spiderrack heb ik ook , en werkt prima.

gizmo2

Citaat van: brt op november  5, 2025, 00:08:16Oke. En wat is de reden om dit te doen?
Had eerst zelfgemaakte en vond deze mooier maar hoofdzakelijk ook omdat kleine apparaten er niet op passen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Citaat van: Ralf67 op november  5, 2025, 07:58:31Hopelijk zijn z niet uitverkocht bij de Ikea 😉

Maar hoor je verschil met deze tweak ?

Zo'n spiderrack heb ik ook , en werkt prima.
Om eerlijk te zeggen heb ik er niet op gelet of die spider racks helpen... een ding is wel zeker ze staan rotsvast.

gizmo2

inmiddels staat deze al weer drie dagen te pruttelen, wat een fijne versterker ontzettend blij mee.

Spijkie

Deze valt bij mij in de mcintosh categorie qua looks  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

gizmo2

gizmo2

weer een beetje aan het prutsen, proberen het geluid achter de speakers te breken en een beetje de echo kwijt te raken.
moet nog effe zien of ik het ontwerp nog iets aanpas, misschien een mooie structuur verf, of in de banen nog iets maken wat nog meer breekt of schuin zetten.
vooralsnog gebeurt er wel het een en ander.
die rechter naast de speaker en daarboven kunnen denk ik wel weg.

word vervolgd  :)

gizmo2

dit gaat hem worden, 1x plankje erbij en dan schuin en 2x een latje in de midden en rechts toegevoegd.

nu zien of ik dit nog van een of andere structuur coating voorzie.

kappa9

Citaat van: gizmo2 op november 19, 2025, 21:04:05die rechter naast de speaker en daarboven kunnen denk ik wel weg.

word vervolgd  :)

Heb je wel meer symmetrie
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

gizmo2

Citaat van: kappa9 op november 20, 2025, 13:08:34Heb je wel meer symmetrie
bij die andere drie toegevoegd.
ze gaan hier eerstdaags de boel renoveren en dan gaat dat rechter schapje verdwijnen.

gizmo2

alleen die paneeltjes nog een kleurtje geven en ben dan wel uitgemod.
zit nog wel te denken om een subwoofer erbij te plaatsen....maar vraag me werkelijk af of dit wat toevoegt.

nog wel even een muziekie :)

Xander32

Een fraaie vrije opstelling van de ls, zo kan je ze optimaal positioneren verwacht ik. En sinds wanneer heb je er Tannoy staan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

gizmo2

Citaat van: Xander32 op november 27, 2025, 05:54:58Een fraaie vrije opstelling van de ls, zo kan je ze optimaal positioneren verwacht ik. En sinds wanneer heb je er Tannoy staan?
sinds begin deze zomer heb ik deze Tannoy DC10-T, de audio physic tempo hebben daardoor het veld moeten ruimen.

en zo ver van de muur is ideaal, ik wil niet anders meer.

SpaceJS

Citaat van: gizmo2 op november 27, 2025, 10:31:18sinds begin deze zomer heb ik deze Tannoy DC10-T, de audio physic tempo hebben daardoor het veld moeten ruimen.

Dat kan ik mij heel goed voorstellen, bij mij staat ze ook ver van de muur
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Xander32

En hoe ervaar je de Tannoy's tov de AP's?

Citaat van: gizmo2 op november 27, 2025, 10:31:18sinds begin deze zomer heb ik deze Tannoy DC10-T, de audio physic tempo hebben daardoor het veld moeten ruimen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

gizmo2

Citaat van: Xander32 op november 27, 2025, 13:23:00En hoe ervaar je de Tannoy's tov de AP's?

spelen een stuk beter, de AP's zijn dan maar middelmatige speakers, de tannoy's overtreffen in alles, veel mooiere dynamiek, vette diepgaande bas zonder zonder boomie te worden, erg mooi vloeiend en gebalanceerd geluid of het nu luid of zacht staat je hoort gewoon dat dit bijzondere speakers zijn.
bonus was dat ik ze voor een prikkie heb kunnen overnemen, mensen hadden een huis gekocht inclusief inboedel en wisten echt niet wat ze aanboden...ben meteen in de auto gesprongen en opgehaald.
hadden nog meer hoogwaardige audio spullen in huis. 

Xander32

Leuk om je enthousiasme te lezen over de Tannoys en tof dat het ook nog een goedekoop betrof 👍🏻

Citaat van: gizmo2 op november 27, 2025, 15:06:25spelen een stuk beter, de AP's zijn dan maar middelmatige speakers, de tannoy's overtreffen in alles, veel mooiere dynamiek, vette diepgaande bas zonder zonder boomie te worden, erg mooi vloeiend en gebalanceerd geluid of het nu luid of zacht staat je hoort gewoon dat dit bijzondere speakers zijn.
bonus was dat ik ze voor een prikkie heb kunnen overnemen, mensen hadden een huis gekocht inclusief inboedel en wisten echt niet wat ze aanboden...ben meteen in de auto gesprongen en opgehaald.
hadden nog meer hoogwaardige audio spullen in huis. 

gizmo2

tweedehands ian canda transportPi AES aangeschaft.
voor nu even provisorisch aangesloten maar hij komt uiteindelijk in mijn ian canada hooftstreamer als vervanger van de transportPi mkll.

gizmo2

de ian canada transportPi aes zit erin.
het was een beetje back engineering, de oude zat 90 graden gedraaid en moest daardoor steuntjes maken en een backplate.
ik moest roeien met de riemen die ik had, ook omdat ik die 2x super capacitors niet kon verzettten.
het past maar net maar het is gelukt.

𝙣𝙚𝙩 𝙜𝙚𝙚𝙣 𝙠𝙤𝙧𝙩𝙨𝙡𝙪𝙞𝙩𝙞𝙣𝙜.

𝙗𝙚𝙚𝙩𝙟𝙚 𝙗𝙤𝙧𝙚𝙣, 𝙯𝙖𝙜𝙚𝙣 𝙚𝙣 𝙫𝙞𝙟𝙡𝙚𝙣 𝙚𝙣 𝙞𝙣 𝙙𝙚 𝙥𝙧𝙞𝙢𝙚𝙧.

AudioEnZo

Volle bak zeg! Maar mooi dat het toch past. Ook nog kwaliteitswinst qua geluid?
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

gizmo2

Citaat van: AudioEnZo op december  8, 2025, 06:33:52Volle bak zeg! Maar mooi dat het toch past. Ook nog kwaliteitswinst qua geluid?
Na een poosje geluisterd te hebben zit er maar weinig verschil tussen de MK2 en deze.
Jammer want ik had gehoopt op meer.... maar goed we zijn weer een ervaring rijker.

gizmo2

wat een prachtige versterker is dit toch en het binnenkantje is een elektronische natte droom  ;D

gizmo2

heb nog genoeg onderdeeltjes om een complete streamer te maken.

elektronica: raspberry pi3, FifoPiMa, isolatorll, transportPi mkll en een monitorPi schermpje die een aantal zaken weergeeft.

ik ga er eens over nadenken  :)

RZeemering

Niet lelijk bedoeld:
Je bent toch een beetje een Victor Frankenstein van de hifi. Je creëert audio-leven vanuit niets. Het ziet er eerst niet uit en daarna krijgt het een mooi huidje :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins