mijn audio setje.

Gestart door gizmo2, maart 9, 2023, 11:41:25

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Super dat je dit zelf kan , lijkt me ergens ook een rustgevende werking te hebben dat geknutsel  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

gizmo2

Citaat van: Spijkie op oktober  5, 2025, 09:23:07Super dat je dit zelf kan , lijkt me ergens ook een rustgevende werking te hebben dat geknutsel  :colgate:
Zeker rustgevend en zo kom ik er ook achter of iets werkt i.p.v van moeten horen zeggen.
In het geval van de linieare voeding was het weinig werk maar wel weer even een leuke bezigheid.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Audiovorden

De Meraki voorzien van een niet gereguleerde lineaire voeding van 9 Volt gaf bij mij het beste resultaat.

Spijkie

Citaat van: Audiovorden op oktober  5, 2025, 10:32:02De Meraki voorzien van een niet gereguleerde lineaire voeding van 9 Volt gaf bij mij het beste resultaat.

Heb je daar een plaatje van ?  :colgate: Ik ken alleen 9 volt van een blokbatterij maar iets zegt me dat je iets anders bedoeld.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

gizmo2

Citaat van: Audiovorden op oktober  5, 2025, 10:32:02De Meraki voorzien van een niet gereguleerde lineaire voeding van 9 Volt gaf bij mij het beste resultaat.
Je hebt dus de standaard 12 volt niet gereguleerde vervangen voor een 9 volt.

Audiovorden

Laten vervangen. Voor 3 Meraki's.

gizmo2

gizmo2

meteen een oude studer 900 aan de 5 volt glasvezel converter geprobeerd.

gizmo2

afvlak Elco direct aan de input gemaakt en de voeding en trafo komt nog in een kastje.

de elco nog even vastplakken en de missie met het netwerk is geslaagd.

gizmo2

heb een sbooster ultra 9 volt aan de ingang meraki switch gemaakt.

voor de geïnteresseerden.

https://community.snakeoil-os.net/t/my-modified-network-switch-cisco-meraki-ms220-8p/455

Richi

Citaat van: gizmo2 op oktober 27, 2025, 09:45:29heb een sbooster utlta 9 volt aan de ingang meraki switch gemaakt.
Knap werk weer! En, hoor je verschil?
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

gizmo2

Citaat van: Richi op oktober 27, 2025, 14:50:24Knap werk weer! En, hoor je verschil?
Ik ging van standaard 12 volt.naar 12 volt liniear en had niet echt het idee dat het beter werd..... sterker nog ik vond het minder klinken.
Nu met sbooster klinkt het mooier maar kan het natuurlijk nooit er uit pikken met een blind test.
Misschien dat ik het klok gebeuren ook nog aanpak.

gizmo2

de externe PSU voor de Auralic Aries S1 ook binnen.

Leeuwarden

Hoe doet de S1 het ten opzichte van je diy streamers?

gizmo2

Citaat van: Leeuwarden op oktober 30, 2025, 18:01:31Hoe doet de S1 het ten opzichte van je diy streamers?
Het streamer afspeel gedeelte van de Aries S1 is van minder kwaliteit dan het streamer gedeelte van de Ian Canada met de Pink faun 2.24Q als dac.
Als het ik afspeel via streamer gedeelte Aries S1 doorlus via i²s over HDMI naar de
Dddac klinkt die weer mooier dan naar de Pink faun.
De digitale in en uitgangen maken ook dat alles beter klinkt met de Aries ertussen.

De ProtoDac, Hawk MP-DAClll en SOtM sms neo doen allemaal onder

De conclusie voor mij is dat met de Aries S1 ertussen het geluid mooier wordt.... behalve het ingebouwde streaming gedeelte is minder....ik gebruik op alle fronten Qubus.

Met de externe auralic s1 voeding ertussen heb ik nog niet goed naar geluisterd.

gizmo2

had nog een paar sowters line output trafo's liggen, aan de output van de pink faun dac3 gemaakt.
erg mooi warm en soepel geluid nu.

mmuetst

Was je ook verkouden  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

Citaat van: mmuetst op oktober 31, 2025, 23:26:34Was je ook verkouden  :D
:laugh: moet je bij pink faun zijn.
Het binnen hulsje draait vandaar die verkoudheid.

Spijkie

Citaat van: mmuetst op oktober 31, 2025, 23:26:34Was je ook verkouden  :D

Was t laatste beetje zeker uit t flesje van pink faun! Kun je in ieder geval zien dat t "handmade" is :colgate:

gizmo2

laaste update wat ik zoal aan streamer/dac/ddc heb.

van rechtboven naar links.
protodac met 7.9 inch touchscreen met ian canada reclocker plus ian ddc met xmos en 1x i2s over hdmi input en output van magna hifi.
Sotm sms neo steamer met Sotm accu in lumin kast.
ian canada streamer met externe klokken en ian transportPi uitgangen + dddac direct i2s en spdif en pink faun i2s over hdmi input voor de dddac.
singxer su-1 met ian canada voeding.
hawk dac-mp3 met ingebouwde musical fidelity v-link aan de input hawk en output komend van een raspberry pi plus 4.3 inch touchscreen.
pink faun dac 2.24Q met buisjes aan de output.
auralic aries s-1 met externe auralic psu.
singxer su-6
pink faun dac3 met vintage sowter line output trafo's.

RZeemering

Mooi 'zootje ongeregeld'  :clapping:
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

gizmo2

Citaat van: RZeemering op november  2, 2025, 15:19:59Mooi 'zootje ongeregeld'  :clapping:
nee hoor er zit een bedoeling achter die chaos.....ruimte gebrek ;D
elke keer als ik weer iets tegenkom moet ik mezelf ter orde roepen.....niet kopen, kopen, kopen, kopen je hebt al genoeg.

gizmo2

IKEA broodplanken :)

brt

Maar niet overal onder... waarom niet?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

gizmo2

Citaat van: brt op november  5, 2025, 00:01:00Maar niet overal onder... waarom niet?
Ik wist niet zeker of dat allemaal lukte.... maar kan nog iets de Spiders verzetten. Die 2 onderop gaan er dus nog komen.