mijn audio setje.

Gestart door gizmo2, maart 9, 2023, 11:41:25

Vorige topic - Volgende topic

AudioEnZo

Welja, bouw er eventjes een schermpje bij  :pompom:

Ik blijf het knap vinden wat je allemaal doet! Mooi extra rack trouwens. Ennuh, Brent Lewis, dat wil wel klinken gok ik  ;D

gizmo2

Citaat van: AudioEnZo op februari  5, 2026, 09:42:12Welja, bouw er eventjes een schermpje bij  :pompom:

Ik blijf het knap vinden wat je allemaal doet! Mooi extra rack trouwens. Ennuh, Brent Lewis, dat wil wel klinken gok ik  ;D
Dank, ik ken het Brent Lewis en dat klinkt hier zeker 🔊
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

heb een soft-starter er in gemaakt, had een timing probleem opstarten en lock krijgen voor de klokken FifopiMa (het staat zelfs in de handleiding dat dit kan gebeuren)

tevens de bloktrafo vervangen voor een ringkerntrafo die dient voor het voltage van de raspberry pi, reclcocker en transportpi AES.
de soft-starter vangt tevens ook de klappen op van de grote ringkerntrafo.
de soft-starter heeft ook een tweekleurig led die de status uit en aan weergeeft.
voor de FifoPiMa en Transportpi AES heb ik een sparkos 3.3v shunt regulator aan beide ingangen gemaakt.

link naar sparkos shunt
https://sparkoslabs.com/product/ss1117xx-discrete-voltage-regulator/

gizmo2

had om te proberen een paar dion audio output trafo vervangen voor de sowters.
toch maar weer terug naar de sowters, klinkt net effe iets mooier.

gizmo2

gisteren bij mijn zwager een auto radio en achteruitrijcamera ingebouwd....allemaal mooi gelukt.
maar ik zag ook dat hij een streamer/dac had staan die ik voor zo'n 4 geleden voor zijn broer gemaakt heb, hoofdzakelijk muziek voor in zijn bedrijf.
voor de moeite van het inbouwen heb ik hem weer meegenomen met ook de opdracht om een iets simpeler model te maken.

leuk ding, een sabre es9028 dac chip en de usb daarvan heb ik aan de gpio van de raspberry pi aangesloten.