mijn audio setje.

Gestart door gizmo2, maart 9, 2023, 11:41:25

Vorige topic - Volgende topic

gizmo2

Citaat van: chansig op juli 18, 2025, 14:28:53Klopt het dat je vrouw niet zo handig is met deze apparaten ?

Gr. Hans
ben op het moment vrouwloos.
en toevallig was mijn vorige vriendin erg goed hier in, draaide zich niet om voor een beetje soldeer werk .
ze heeft zelfs destijds mijn zelfbouw speakers piano zwart laten spuiten toen ik onderweg was voor een cursus in Italië, was dat even leuk thuiskomen :) 
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

chansig

Ik zag een ad voorbij komen op
Mp. Volgens mij een streamer van jou, ingebouwd in een Marantz kast. Ik zag je PF DAC en AP speakers.

Tekst bij de ad verwees naar... dus vandaar.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

gizmo2

Citaat van: chansig op juli 18, 2025, 16:39:17Ik zag een ad voorbij komen op
Mp. Volgens mij een streamer van jou, ingebouwd in een Marantz kast. Ik zag je PF DAC en AP speakers.

Tekst bij de ad verwees naar... dus vandaar.

Gr. Hans
je bedoeld deze.

https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2289966230

chansig

Ws wel. De link vraagt om ingewikkelde dingen te doen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

gizmo2

Citaat van: chansig op juli 18, 2025, 16:44:02Ws wel. De link vraagt om ingewikkelde dingen te doen.

Gr. Hans
het is inderdaad geen Wiim :)

gizmo2

de oude Ian canada MonitorPi pro in de ProtoDac gebouwd en meteen de Rotary encoder naar links verplaatst.
de nieuwe in de Dddac, deze heeft nieuwere software en werkt beter in combinatie UcPure.

nieuwe setup

oude setup

gizmo2

ben bezig met een 5 volt Uc-mate conditioner in te bouwen voor de i2s over HDMI LVDS input naar Dddac.
een beetje overkill maar ook al is het maar 1% verbetering dan ga ik ervoor :)
nadeel is wel dat ik een trigger ervoor moet inbouwen en een andere trafo met 2x 6 volt ac.
wordt vervolgt.

https://iancanada.ca/products/27a-ucmateconditioner-5v-kit-for-lifepo4-mkiii-ii

gizmo2

en klaar, Uc-mate en trigger zit erin en werkt prima.

gizmo2

voor degene wie het interessant vind hier een opsomming wat er zoal in zit en hoe het ding in grote lijnen werkt.
ik ben geen Tekenwonder :smile:
I'm not going to go into much detail but I'll outline the main points.
for the Dddac:
Everything is built around a DDDAC MK2.
A Raspberry Pi5 with a FifoPiQ7ll on top, then a SinePi with a Neutron Star external clock (22.5792 mhz) and an internal clock (49 MHz).
On top of that is a ReclockPi, whose I2S output goes to the I2S input DDDAC.
On top of the ReclockPi is a TransportPi MK2, which also receives the MCLK signal from the ReclockPi.
Between the I2S and the SPDIF DDDAC, I've created a relay that switches to the SPDIF input Ddddac, which in turn receives the spdif/coax signal from the TransportPi.
Then I have a pink Faun I2S HDMI LVDS input board that switches to the I2S input DDDAC via the I2S switchboard.
The left rotary knob works as follows: First, I2S directly from the ReclockPi, then SPDIF from the TransportPi to Dddac spdif in, and next, the Pink Faun I2S HDMI LVDS input board to i2s Dddac input. This board now takes the I2S HDMI signal from the TransportPi. Of course, this signal can also come from another streamer with an HDMI LVDS output.
the right knob is the rotary encoder of the MonitorPiPro.
A 6-volt, 8-amp toroidal transformer goes to the linear Pi. 5 volts goes to a UC conditioner, and then a 5-volt Q711 input powers the Raspberry Pi.
a 12-volt toroidal transformer goes to the UC Pure input, and the 3.3V output goes to the Q711 Clean 3.3V input.
Then the lower Sparkos power supply (9V toroidal) sends a 3.3V output to the UC conditioner 3.3V and then to the 3.3V ReclockPi 3.3V input.
From the same Sparkos, another 3.3V output goes to the Transport Pi 3.3V input.
This same Sparkos also has a 12-volt output that goes to the relay switching SPDIF DDDAC.
The top Sparkos power supply (14-volt toroidal) outputs 12 volts and goes to the 12-volt DDDAC input.
The audiophool powersupply 5 volts go to the Pink Faun HDMI LVDS module.
Then, all the way to the top left, a 3.3/5-volt power supply goes to the i2s switching board.
The Neutron star clock receives 12 volts from a power board developed by Neutron itself.
In the meantime, I also installed an Ian Canada Uc-mate conditioner for the 5 volt input on the pink faun HDMI LVDS board.
The Uc-mate also needs a start/stop trigger, which I've already installed.
the output line transformers are Sowter 4476 (3232)
DDDac internal.
1: raspberry pi.
2: FifoPiQll.
3: reclockPi.
4: SinePi.
5: TransportPi MK2.
6: Uc-mate 5v.
7: Uc conditioner 3.3v
8: Uc conditioner 5v.
9: neutron star clock.
10: power supply neutron star.
11: Uc Pure, 3.3v.
12 pink faun i2s HDMI input board.
13: i2s switchboard.
14: Dddac i2s input board.
15: Dddac MK2.
16: 2x Sowter 4476 (3232) line trafo's.
17: 3/5v DC power supply (i2s switch)
18: 14v AC trafo.
19: 5v DC audiophool powersupply.
20: 3.3v DC trigger voor Uc-mate.
21: 1x 6v AC 8 amp trafo.
21: 1x 9v AC x2 trafo.
22: 2x sparkos DC 2x 3.3v-2x 12v power supply.
23: MonitorPi Pro.

gizmo2

update!
ik vond de pcm 1794A dac toch niet zo geslaagd en er zat een hele kleine brom in....dus de plannen zijn gewijzigd.

heb de SoTm sms neo met bijbehorende accu in de lumin s1 kast gebouwd.
alle ingangen zijn aan de achterkant aanwezig, ook nog een mooie ingang voor de sbooster erbij gemaakt.
alle led's achter het smoke glas zijn operationeel, ook alles zo gemaakt dat het d.m.v een knop alles aan en uitgeschakeld kan worden.
dit alles bevalt me veel beter.
ik heb de optie open gehouden dat het geheel zo weer terug te bouwen is in de originele kastjes.
ook nog shunt regulator (groene board) voor de ian canada transportPi hdmi ouput naar pink faun i2s hdmi ingang gemaakt...

oh ja, ik zag dat de hifi zekering post afgelopen week druk bezet was...ik zat te twijfelen, of ik maak de kabels naar de zekering korter of ik doe er een dikkere in of ik zet er twee in....voor de zekerheid ;-)

shunt voor hdmi output.

chansig

Noob vraagje :kan je me uitleggen waarom jouw streamers altijd bommetjevol zitten en commerciële streamers nagenoeg leeg zijn ?

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

gizmo2

Misschien kosten besparing hoe meer erin zit des de moeilijker het productieproces wordt.
En in het geval van de SoTM beter 2 afzonderlijke producten verkopen dan alles in een.
Verder zou ik het ook niet weten.

MarKath

En ik maar steeds geloven in "Less is more".
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

gizmo2

had nog een audio gd i2s over hdmi LVDS output board liggen en deze ingebouwd bij de ProtoDac.
kan nu de i2s hdmi audio output naar de dddac of pink faun dac 2.24Q sturen (beide heb ik inmiddels omgebouwd zodat ze i2s over hdmi input accepteren) ook de ProtoDac werkt prima met deze combinatie.
ook de sync charge functie van de ian canada PurePi ll geactiveerd, was simpelweg een kabeltje aansluiten naar de MonitorPi pro.

gizmo2

ik had ook nog een audio gd hdmi input board liggen en deze voor de input protodac gebruikt.
ook nog andere zijkanten gemaakt wat mooier matched met de rest.

gizmo2

2x een CmChoke van ian canada ingebouwd, 1 voor de voeding supercapacitors klokkken en 1 voor de ingang 12 volt DDDAC.

ook nog een ian canada DDC ingebouwd in de ProtoDac.

ian canada Cmchoker.

ian canada DDCll

gizmo2

maar weer eens een fotootje uploaden van de huidige stand van zaken.

AudioEnZo

Mooie set! En je hebt wat te kiezen
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

gizmo2

Citaat van: AudioEnZo op september 11, 2025, 19:46:35Mooie set! En je hebt wat te kiezen
dank en zeker genoeg uit te kiezen.
Afgelopen week mijn Ian Canada streamer met Dddac aangesloten op een vriend zijn installatie.... Gewoon prachtig om die blikken bij eerste noten te zien.

gizmo2

Ik had nog allerlei spullen over en dacht ik maak van de Hawk MP-DAClll een volledige streamer dac van.

Heeft nu streaming mogelijkheden d.m.v een spdif/Coax ingang verzorgd door een Raspberry Pi.
Verder heeft hij nog de standaard inputs maar nu zijn er 2 extra outputs bijgekomen inclusief infrarood bediening.
Ook Safe power off Raspberry Pi inclusief status led.
Alleen jammer dat het beetje een zooitje was met de aanschaf... maar goed het werkt.
misschien die zwarte linker knop veranderen naar een andere kleur...is een beetje prominent aanwezig.

gizmo2

ruud2

Citaat van: gizmo2 op september 14, 2025, 12:33:43en klaar  :)

bijna dan....  ;D
het zou nog mooier worden als de spagetti aan de binnenzijde wat "strakker" ligt   ;)
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

gizmo2

Citaat van: ruud2 op september 14, 2025, 12:55:08bijna dan....  ;D
het zou nog mooier worden als de spagetti aan de binnenzijde wat "strakker" ligt   ;)

zo gekocht en te veel aan gesleuteld , veranderen gaat niet meer goedkomen.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

gizmo2

Citaat van: Peerless Monster op september 15, 2025, 08:43:09Weer gaaf gebouwd!
Dank, ik vond deze zelf ook wel geslaagd en klinkt voor zo'n Oude dac Chip erg mooi.