Mijn subjectieve weg richting audio-walhalla: nog 3 jaar gedoe!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

CinéHome

Citaat van: morca op juli 18, 2026, 12:39:16Ik schat 1 dag net als de laatste speakers met dsp 🙈
Let wel... niet ingeregelde dsp. Alvast niet naar smaak.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

HuubF

Citaat van: morca op juli 18, 2026, 22:19:31Het begint hier te lijken op:

De weg kwijt naar audio walhalla, Huub  :D

Misschien. Maar ik heb nu meer dan 1 prioriteit. Als het loopt zoals ik verwacht komt het over 2 jaar helemaal goed en kan de keuze die ik nu maak worden gecorrigeerd. Als dat nodig is tenminste.
Roon server (NUC), iFi Zen Stream (op coax), Benchmark DAC3 HGC, Sugden LA4, Purifi Eval1, JBL HDI-1600, Adam T10S sub, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Dura

Joh, hou er gewoon mee op, laat het los, koop een lekker simpel, betaalbaar goed setje en geniet ervan. Goed genoeg is als het plezier geeft, naar imperfecties zoeken is uitzichtloos neurotisch gedrag, het idee van een heilige graal waarbij de perfectie bereikt is en alles klinkt zoals het zou moeten klinken in je hoofd. Dat vind je nooit en ondertussen had je met onbekommerdheid meer van de muziek kunnen genieten. En hoeveel tijd heb je daarvoor nog?
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XLR, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.

Spijkie

Citaat van: HuubF op juli 18, 2026, 21:25:45Nee ik wil alles de deur uit hebben.

Oh joh , die had ik niet verwacht ! Ook je hele chord keten bedoel je daarmee ? Dus vanaf 0 weer opbouwen?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

HuubF

Citaat van: Spijkie op juli 19, 2026, 05:58:51Oh joh , die had ik niet verwacht ! Ook je hele chord keten bedoel je daarmee ? Dus vanaf 0 weer opbouwen?

Ja, al die doosjes en kabeltjes met al die invloedjes op elkaar...

Heb ik al eerder gehad hoor. En dan werd het daarna altijd beter. Duurder kan nu niet meer want de Chord keten en de Neumann waren de top van beide merken.

Dus nu het roer maar weer om. Komt omdat ik die Neumanns niet in het nieuwe appartement wilde hebben. En toen die al snel weg waren en ik besefte dat wat extra monnie in de huizenpot nu wel goed uitkomt plopte er vanzelf weer een nieuw hifiplan op.

En niet per se slecht vind ik. Ook wel interessant. Waarom doen veel mensen zo'n 10.000 euro alleskunner toch weer de deur uit? Zijn die nieuwe generaties echt beter? Weegt een probleemloos laag op tegen het mogelijk gemis van een dure dac-combi met 1 miljoen taps?

En ga ik in de toekomst eindelijk alleen maar muziek luisteren zonder dagelijks met mijn rollator de, dan veel dichter bij zijnde, hifi winkels te visiteren?
Roon server (NUC), iFi Zen Stream (op coax), Benchmark DAC3 HGC, Sugden LA4, Purifi Eval1, JBL HDI-1600, Adam T10S sub, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

morca

Idd de weg kwijt.
Grappig eigelijk bestaat audio walhalla niet voor jouw blijkt nu.
En daarom lijkt dit topic een joke  :D

Mitch--

Citaat van: Spijkie op juli 19, 2026, 05:58:51Oh joh , die had ik niet verwacht ! Ook je hele chord keten bedoel je daarmee ? Dus vanaf 0 weer opbouwen?

Mijn hemel
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

HuubF

Citaat van: morca op juli 19, 2026, 07:58:45Idd de weg kwijt.
Grappig eigelijk bestaat audio walhalla niet voor jouw blijkt nu.
En daarom lijkt dit topic een joke  :D

Tsja zelf vind ik van niet. Maar je mag gerust stoppen met lezen hoor. Tenzij je het echt grappig vindt, dan voorziet het toch in een behoefte.

HuubF

Ik zet het pitje een beetje lager. De koperbegeleider heeft zich gemeld en we moeten heel veel beslissingen nemen. Er komt ergens een ruimte of een hoek met demping en we nemen een binnenhuisarchitect in de arm. Die misschien wat fanatieke focus op hifi (wegens tijd zat en te weinig andere hobbies) is even weg.

En eerst even aan een ton komen voor de vele kosten voordat we daar zitten. Natuurlijk ben ik er nog wel maar even wat minder, dus.

:worship:

Richi

Dit project gaat je wel bezig houden de komende tijd. Success Huub en geniet er vooral van.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini i7 GentooPlayer Roon Server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Rien59

Je laat je toch niet weg jagen Huubf.
Kom op,waar moet ik heen als gepensioneerde voor al m'n lees voer.
Vind het nog steeds vermakelijk om alles te lezen.
Je zet alles te koop en van dat geld koop jij je droom speakers, weer genoeg om alles te delen...heerlijk 🤨😁😄
Atoll sda 200 signature
Luidsprekers :  XTZ99.36 flr
Audiolab 6000 CDT. Optische kabel LKE
Luidspreker kabel : Linn L20 cable.
XTZ 10.12 edge subwoofer

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

Church of Noise

Citaat van: roeleken op juli 19, 2026, 10:45:57https://hifi.nl/artikel/31122/Review-KEF-LS60-Wireless-actieve-vloerstaanders-opnieuw-een-grote-sprong.html
Goede shout. Heb hier ook al erg positieve dingen over gehoord, oa van doorwinterde audiofielen die wilden 'vereenvoudigen' of die door een verandering in de setting minder plaats hadden.

Lijken ook best weinig visueel storend, dus dat helpt dan weer voor de WAF...
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger 1/53  |  Rythmik E15HP  |  Electrocompaniet AW180  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2  |  HQPlayer HTPC

morca

Misschien
Citaat van: HuubF op juli 19, 2026, 09:45:02Tsja zelf vind ik van niet. Maar je mag gerust stoppen met lezen hoor. Tenzij je het echt grappig vindt, dan voorziet het toch in een behoefte.
Misschien heel saai
Maar als ik geld zou hebben
En de weg naar walhalla zou kunnen berijden.
Dan wist ik nu al precies wat ik zou kopen.

Dat zou misschien een saai topic zijn.
Maar een stunning exiting set waar weinig aan te tweaken valt.

HuubF

Citaat van: morca op juli 19, 2026, 11:25:46Misschien Misschien heel saai

Vertel!

Richi

Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini i7 GentooPlayer Roon Server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

HuubF

Citaat van: roeleken op juli 19, 2026, 10:45:57https://hifi.nl/artikel/31122/Review-KEF-LS60-Wireless-actieve-vloerstaanders-opnieuw-een-grote-sprong.html

Heb ik wel overwogen, tamelijk goedkoop te krijgen ook. Maar niet het gesofistikeerde cardioide patroon van het laag van de Kii en D&D.

Kurt

Citaat van: Church of Noise op juli 19, 2026, 11:04:30Goede shout. Heb hier ook al erg positieve dingen over gehoord, oa van doorwinterde audiofielen die wilden 'vereenvoudigen' of die door een verandering in de setting minder plaats hadden.

Lijken ook best weinig visueel storend, dus dat helpt dan weer voor de WAF...

Marketing wise vergelijkt KEF die graag met de Blades. Je zou voor minder als die je Blades in je catalogus hebt staan natuurlijk, maar erger kan niet... Ik heb Blades, maar die LS60s zouden er nooit inkomen. Ik zou ze liever vergeleken zien met een paar opgetalloorde actieve LS50s. Die shit DSP hakt er te pas en te onpas in bij die LS60s, zeker als je 't gas wat opendraait, wat maakt dat het allemaal vrij artificieel klinkt, zeker tov Blades. Voor de liefhebbers van wat klasse D spul (uitgez AB voor de tweeter) met een dsp-tje ervoor, is er wellicht beter te krijgen.

HuubF

Citaat van: morca op juli 19, 2026, 13:12:42Nee dan word je topic saai.
En je vrouw boos
Dat kost zoveel als een huis ;D

Ja da's lekker makkelijk. Ik sappel met gevaar voor eigen leven jaren om iets van high end in mijn huiskamer te krijgen, beschrijf dat van minuut tot minuut, jij vindt dat een 'joke', maar zelf zou je het al gauw saai maken door eerst je huis te verkopen en dan in een parkje naar je mooie speakers te gaan luisteren.

Dat is toch niet saai?

Rien59

Citaat van: morca op juli 19, 2026, 11:25:46Misschien Misschien heel saai

Ja ben eigenlijk ook nieuwgierig.
Ik zou het"nu" eigenlijk niet weten.
Maar heb me er eigenlijk ook niet in verdiept.
Oh ja,de B&W 800 D4 lijkt mij wel wat!!!
En dan de blauwe 👌
Atoll sda 200 signature
XTZ 10.12 edge subwoofer

morca

Citaat van: HuubF op juli 19, 2026, 13:21:02Ja da's lekker makkelijk. Ik sappel met gevaar voor eigen leven jaren om iets van high end in mijn huiskamer te krijgen, beschrijf dat van minuut tot minuut, jij vindt dat een 'joke', maar zelf zou je het al gauw saai maken door eerst je huis te verkopen en dan in een parkje naar je mooie speakers te gaan luisteren.

Dat is toch niet saai?
Ik vind het geen joke Huub.
.
ps ik zou mijn huis niet verkopen.
Maar lekker blijven zitten en de kosten vd nieuwe woning erin stekken :D

Jij begrijpt mij verkeerd

morca

Citaat van: Rien59 op juli 19, 2026, 14:24:41Ja ben eigenlijk ook nieuwgierig.
Ik zou het"nu" eigenlijk niet weten.
Maar heb me er eigenlijk ook niet in verdiept.
Oh ja,de B&W 800 D4 lijkt mij wel wat!!!
En dan de blauwe 👌
Die kosten geen half huis.

De speakers zouden yg acoustics zijn.

HuubF

Citaat van: morca op juli 19, 2026, 14:38:46Ik vind het geen joke Huub.
.
ps ik zou mijn huis niet verkopen.
Maar lekker blijven zitten en de kosten vd nieuwe woning erin stekken :D

Jij begrijpt mij verkeerd

Oh pardon.  :colgate:

Rien59

Citaat van: morca op juli 19, 2026, 14:43:23Die kosten geen half huis.

De speakers zouden yg acoustics zijn.

Doe me dan toch de B&W maar,smaken verschillen he en kosten idd een fractie van wat jij wil😀🫣
Atoll sda 200 signature
XTZ 10.12 edge subwoofer