Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: Rien59 op juli 19, 2026, 16:29:44Doe me dan toch de B&W maar,smaken verschillen he en kosten idd een fractie van wat jij wil😀🫣
Smaken verschillen idd.
Wat ik wil of wat ik heb ligt ver van elkaar.
Maar ik ben evengoed zeer tevreden nu  ;D

dre73

En.....
Het staat op marktplaats. :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

roeleken

Huub, nu je een all in one systeem wilt, stuur je de Hedd's retour?
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

Maximus_Aurelius

Citaat van: morca op juli 19, 2026, 16:32:26Smaken verschillen idd.
Wat ik wil of wat ik heb ligt ver van elkaar.
Maar ik ben evengoed zeer tevreden nu  ;D

Ik snap je en begrijp je heel goed liever YG dan B&W. ;)
Hier idem. Zeer tevreden met mijn Carmels van YG.
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Kingpin

Citaat van: Kingpin op juli 14, 2026, 13:13:222 jaar  ::)
Ben benieuwd  ;D
Man man wat lees ik hier allemaal in de tussentijd....
2 jaar wordt verkort naar 2 dagen voordat alles al overhoop gaat.

Met oprecht Huub ... Ik vind het een heel rare move.
En dan te bedenken dat je pas over 2 jaar gaat verhuizen, neem daar de kleine verbouwing/aanpassingen in mee van pakweg een half jaar waarbij je dus nog 2,5 jaar naar een set heb kunnen luisteren die geheel naar je smaak was.
En nu ineens binnen 2 dagen wordt er een beslissing gemaakt (niet de eerste overigens) die m'n wenkbrauwen doen fronsen.
Heel apart, ik vraag me oprecht af of je je niet teveel door het forum laat meeslepen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

HuubF

Citaat van: Kingpin op juli 19, 2026, 19:56:27Man man wat lees ik hier allemaal in de tussentijd....
2 jaar wordt verkort naar 2 dagen voordat alles al overhoop gaat.

Met oprecht Huub ... Ik vind het een heel rare move.
En dan te bedenken dat je pas over 2 jaar gaat verhuizen, neem daar de kleine verbouwing/aanpassingen in mee van pakweg een half jaar waarbij je dus nog 2,5 jaar naar een set heb kunnen luisteren die geheel naar je smaak was.
En nu ineens binnen 2 dagen wordt er een beslissing gemaakt (niet de eerste overigens) die m'n wenkbrauwen doen fronsen.
Heel apart, ik vraag me oprecht af of je je niet teveel door het forum laat meeslepen.

Nou ik heb meer het gevoel dat ik juist het forum meesleep.  ;D

Lang verhaal kort: huis gekocht, hifi ineens bijzaak, geld nodig, mijn vermogen zat in hifi hoek, Neumanns binnen 1 week verkocht ipv 2 jaar, tijdelijke speakers (Hedd 05) klinken onverwacht goed omdat het laag ineens veel minder heftig is, bedenken dat Kii en D&D daar een oplossing voor hebben met kekke nieuwe kleine versies, goed voor nu en in het appartement.
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Kurt

@Kingpin, lees jij dan liever gedurende 2j verhalen over de keuze van keukenapparaten en waterkranen? :)

Kingpin

Citaat van: Kurt op juli 19, 2026, 20:19:31@Kingpin, lees jij dan liever gedurende 2j verhalen over de keuze van keukenapparaten en waterkranen? :)
Zolang er een apart topic over is zul je me daar niet zien  ;)

@huub: duidelijk. Suc6 eerst met je nieuwe woning natuurlijk.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Rien59

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 19, 2026, 18:57:35Ik snap je en begrijp je heel goed liever YG dan B&W. ;)
Hier idem. Zeer tevreden met mijn Carmels van YG.
Hmmmmm.......Na een nachtje slapen,die Carmels van YG,wat een mooie speaker zijn dat zeg👌👌
Hoe is het met Huub," the day after"
Gr Rien
Atoll sda 200 signature
Luidsprekers :  XTZ99.36 flr
Audiolab 6000 CDT. Optische kabel LKE
Luidspreker kabel : Linn L20 cable.
XTZ 10.12 edge subwoofer

HuubF

Citaat van: Rien59 op juli 20, 2026, 12:04:42Hmmmmm.......Na een nachtje slapen,die Carmels van YG,wat een mooie speaker zijn dat zeg👌👌
Hoe is het met Huub," the day after"
Gr Rien

Haha "the life after".

Goed hoor, het mini-setje klinkt zowaar goed. Het ontbreken van het gevoel dat deze set beter moet geeft rust. Wel bizar om zo'n set stapje voor stapje weer te ontmantelen. Van high end naar eigenlijk best goed. Niet zo natuurlijk, niet zo holografisch maar prima muziek.

De verkopen gaan snel en er wordt netjes op geboden. De huizenpot is blij.
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Mitch--

De 6c zijn wel hele gave speakers, alleen die hoe ze op de stand staan vind ik dan weer een enorm ielig geheel...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Richi

Citaat van: Mitch-- op juli 21, 2026, 15:56:10De 6c zijn wel hele gave speakers, alleen die hoe ze op de stand staan vind ik dan weer een enorm ielig geheel...
Nou, smaken verschillen, want ik vind ze wel mooi op de stands staan: https://dutchdutch.com/pages/6c-product-page
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Pjotr27

Citaat van: Richi op juli 21, 2026, 16:24:11Nou, smaken verschillen, want ik vind ze wel mooi op de stands staan: https://dutchdutch.com/pages/6c-product-page

Vanaf januari 2026 leverbaar? De site geeft nog steeds een pre verkoop aan met korting...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mmuetst

Citaat van: Richi op juli 21, 2026, 16:24:11Nou, smaken verschillen, want ik vind ze wel mooi op de stands staan: https://dutchdutch.com/pages/6c-product-page
Maar die onrealistische reclame plaatjes hebben we in een ander topic toch behoorlijk onderuit gehaald  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

mmuetst

Zal ik dan maar, gefeliciteerd met je nieuwe huis! Dat je daar nog in lengte van dagen met je partner mag genieten van je leven!
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

HuubF

Dank je! De D&D 6C lijkt inderdaad nog niet echt leverbaar, de Kii Seven wel. Vanmiddag krijgen we daarvan een demo bij Studio #1, ben benieuwd.

kappa9

Citaat van: HuubF op juli 22, 2026, 08:23:14Dank je! De D&D 6C lijkt inderdaad nog niet echt leverbaar, de Kii Seven wel. Vanmiddag krijgen we daarvan een demo bij Studio #1, ben benieuwd.
Kunnen ze niet een thuisdemo regelen? Dat lijkt me veel zinvoller.
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

HuubF

Citaat van: kappa9 op juli 22, 2026, 08:58:35Kunnen ze niet een thuisdemo regelen? Dat lijkt me veel zinvoller.

Stapje voor stapje. Als ze in een luisterruimte al niet bevallen wordt het thuis zeker niks.

vergeerr72

Citaat van: kappa9 op juli 22, 2026, 08:58:35Kunnen ze niet een thuisdemo regelen? Dat lijkt me veel zinvoller.
Welk huis? Het huidige of het toekomstige?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

Rien59

Citaat van: HuubF op juli 22, 2026, 08:23:14Dank je! De D&D 6C lijkt inderdaad nog niet echt leverbaar, de Kii Seven wel. Vanmiddag krijgen we daarvan een demo bij Studio #1, ben benieuwd.

Ben ook benieuwd Huub,heb je nagedacht over de kleur?
Lees dat het All in one speakers zijn,dus alleen met een app?!
Atoll sda 200 signature
XTZ 10.12 edge subwoofer

HuubF

Citaat van: Rien59 op juli 22, 2026, 09:29:27Ben ook benieuwd Huub,heb je nagedacht over de kleur?
Lees dat het All in one speakers zijn,dus alleen met een app?!

App, Tidal/Qobuz connect, Roon nog via doosje vanuit endpoint. Maar daar heb ik er nog 4 van liggen.

En Bruno heeft de inputs zo gemaakt dat het niet uitmaakt hoe of met welke kabel stream, stroom of netwerk wordt aangeleverd. Ook wel eens lekker.

Rien59

Wat doe je met de Chord Dave?
Gaat die ook in de verkoop?
Atoll sda 200 signature
XTZ 10.12 edge subwoofer

HuubF

Citaat van: Rien59 op juli 22, 2026, 09:53:04Wat doe je met de Chord Dave?
Gaat die ook in de verkoop?

Ja die gaat ook in de verkoop of wordt ingeruild.

CinéHome

Citaat van: HuubF op juli 22, 2026, 09:48:40En Bruno heeft de inputs zo gemaakt dat het niet uitmaakt hoe of met welke kabel stream, stroom of netwerk wordt aangeleverd. Ook wel eens lekker.
Daar stel ik me dan toch vragen bij.
Is het geen verkooppraatje om de onrust in het hoofd van de ex audiofiele tweaker weg te nemen?
En hoe heeft hij het input-onafhankelijk gemaakt? Door te downscalen naar de laagste gemene deler?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

vergeerr72

Citaat van: Rien59 op juli 22, 2026, 09:29:27Ben ook benieuwd Huub,heb je nagedacht over de kleur?
Dat liep via een binnenhuisarchitect toch?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen