Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

HuubF en 9 gasten bekijken dit topic.

brt

Citaat van: Richi op juli 18, 2026, 10:50:30Zoals ik al eerder schreef Huub, zou ik in jouw geval voor de KII Three gaan. Daar kan je dan altijd nog een BXT onder plaatsen als de PAF en het budget het toelaat na de verkoop van jullie woning. Kies je een mooie kleur die je partner ook fraai vindt en klaar is Huub.

Huub wil geen dsp, tenminste, sowieso geen 'oude' dsp (?). Dan valt de Kii Three af. Ook al een oudje trouwens...

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

RCD

Huub gaat nooit aan dit soort merken wennen.
Niet zijn smaak.

Rob

roeleken

Citaat van: RCD op juli 18, 2026, 11:11:57Huub gaa t nooit aan dit soort merken wennen.
Niet zijn smaak.

Rob

Gaat alleen maar tegenvallen. Wat is het hifi-motto ook alweer....   Life's too short to listen to bad equipment....  of zoiets 😀
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

brt

Citaat van: roeleken op juli 18, 2026, 11:28:33Gaat alleen maar tegenvallen.

That's just, like, your opinion, man.  :tounge:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

roeleken

Citaat van: brt op juli 18, 2026, 11:32:47That's just, like, your opinion, man.  :tounge:
Lol
Sometimes you eat the bar, and sometimes the bar eats you
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

AudioLaan

Citaat van: RCD op juli 18, 2026, 11:11:57Huub gaat nooit aan dit soort merken wennen.
Niet zijn smaak.

Rob

Zo'n all in one gaat de kerst nog niet halen, laat staan twee jaar. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

morca

Citaat van: AudioLaan op juli 18, 2026, 12:08:11Zo'n all in one gaat de kerst nog niet halen, laat staan twee jaar. :)
Ik schat 1 dag net als de laatste speakers met dsp 🙈

DofN

Citaat van: HuubF op juli 18, 2026, 09:41:03Na een indringend gesprek met mijn geliefde ('zijn al die doosjes dan eindelijk weg?', 'komt er dan weer een andere afstandsbediening?') is de kogel wel zo'n beetje door de kerk. In het nieuwe appartement komt een setje Kii Seven of D&D 6C. Geen Devialets want daar heb ik niet zo veel vertrouwen in. In de lange weg naar het Walhalla een mooie overgang: van een optimale set in een akoestisch niet optimale ruimte naar niet te grote 2e generatie ultra-moderne speakers in een ruimte die nog helemaal bedacht moet worden en dus akoestisch beter zal zijn. Ik merk ook aan mezelf dat ik onderdehand hunker naar speakers die nou eens lage tonen probleemloos kunnen weergeven. Dat is me hier nooit echt gelukt.

Eigenlijk is dat financieel best aantrekkelijk. Eerst zal ik een lease-constructie proberen, dat komt goed uit met de cash flow rond de overgang naar het appartement. Ook de makelaar heeft geen idee wat ons huidige huis over 2 jaar waard is dus de huizen-pot zal er blij mee zijn.

In mijzelf is een soort rust ingedaald.  :worship:

En zoiets als dit? Prachtige design LS. Ik heb eens het grootste broertje ervan gehoord en was er van onder de indruk. LS zonder kast bevallen mij tot nu toe erg goed en wie weet wat je partner ervan vindt?

https://hifi.nl/artikel/30214/Diptyque-en-Kora-Franse-luidsprekers-en-versterkers-bij-Da-Capo-High-End-Audio.html

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

MarkD

Eerste associatie: infraroodpaneel met O-benen. Maar ik ben dan ook meer van de kistjes.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs

roeleken

Citaat van: DofN op juli 18, 2026, 15:41:05En zoiets als dit? Prachtige design LS. Ik heb eens het grootste broertje ervan gehoord en was er van onder de indruk. LS zonder kast bevallen mij tot nu toe erg goed en wie weet wat je partner ervan vindt?

https://hifi.nl/artikel/30214/Diptyque-en-Kora-Franse-luidsprekers-en-versterkers-bij-Da-Capo-High-End-Audio.html

Diptique hebben we een keer gehoord op de hifi beurs in Tilburg.  Prachtig geluid en design!
Ik denk dat we toen wel een slanker exemplaar gezien/gehoord hebben.

HuubF

Citaat van: DofN op juli 18, 2026, 15:41:05En zoiets als dit? Prachtige design LS. Ik heb eens het grootste broertje ervan gehoord en was er van onder de indruk. LS zonder kast bevallen mij tot nu toe erg goed en wie weet wat je partner ervan vindt?

Lijkt mij mooi maar La Partner dreigt met tegenmaatregelen.
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Dura

Prijzen zijn best redelijk, en de vormgeving vind ik ook niet verkeerd. Maar inderdaad, grote voorkant en ze moeten een stuk van de achterwand weg staan. Compromis is dat nog ze tegen de muur te zetten en naar voren te trekken bij een serieuze luistersessie maar ik vind dat zelf gedoe.
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XRL, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op juli 18, 2026, 19:32:50Prijzen zijn best redelijk, en de vormgeving vind ik ook niet verkeerd. Maar inderdaad, grote voorkant en ze moeten een stuk van de achterwand weg staan. Compromis is dat nog ze tegen de muur te zetten en naar voren te trekken bij een serieuze luistersessie maar ik vind dat zelf gedoe.

Ja dat ze flink naar voren moeten is juist het probleem. Ik zoek iets dat dichter tegen de muur kan. En wat kleiner.
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

brt

Citaat van: HuubF op juli 18, 2026, 19:55:38Ja dat ze flink naar voren moeten is juist het probleem. Ik zoek iets dat dichter tegen de muur kan. En wat kleiner.

En een maatje kleinere Neumanns?

HuubF

Citaat van: brt op juli 18, 2026, 20:03:58En een maatje kleinere Neumanns?

Heb ik wel aan gedacht. Maar als het dan dsp moet zijn liever het hele pakket. De Neumann sound heb ik nu ook wel gehad, het mag wat uitbundiger. Omdat ik mijn zinnen heb gezet op mooi laag is dat cardioide gebeuren (nu eindelijk) wel interessant. Dat vinden de buren ook vast mooier.

brt

Citaat van: HuubF op juli 18, 2026, 20:29:45Heb ik wel aan gedacht. Maar als het dan dsp moet zijn liever het hele pakket. De Neumann sound heb ik nu ook wel gehad, het mag wat uitbundiger. Omdat ik mijn zinnen heb gezet op mooi laag is dat cardioide gebeuren (nu eindelijk) wel interessant. Dat vinden de buren ook vast mooier.

Als het wat uitbundiger mag zou ik zeker eens naar de Antelope Atlas i8 kijken. Lobbes verhuurt die ook. Deze geeft een totaal ongekleurde sound.

Niet zo lomp groot, mooi racing green kleurtje, dual concentric en nog meer fijne foefjes (Isobaric). Ze gaan ook serieus laag, dus dsp ga je nodig hebben (zit erop).

Maar dat zal voor elke speaker gelden die fatsoenlijk laag geeft waarbij je niet wilt dat het laag de andere frequenties overheersen.

HuubF

Als ik de reviews van de Kii Seven en D&D 6C lees moeten die geweldig zijn, het lijkt wel een wereldwijde reclame. Leasen kan ik waarschijnlijk alleen de 6C's. Dat heeft budgettair de voorkeur maar als dat niet door gaat worden het Kii Sevens want die kunnen worden geleverd door een van mijn huisleveranciers Hifi Studio #1 in Leiden.

Spijkie

T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

vanzomereng

Citaat van: HuubF op juli 18, 2026, 20:29:45Heb ik wel aan gedacht. Maar als het dan dsp moet zijn liever het hele pakket. De Neumann sound heb ik nu ook wel gehad, het mag wat uitbundiger. Omdat ik mijn zinnen heb gezet op mooi laag is dat cardioide gebeuren (nu eindelijk) wel interessant. Dat vinden de buren ook vast mooier.

Actieve speakers met een uitbundige weergave, Cardioide afstraalgedrag en mogen wat dichter bij de wand geplaatst worden.
Zo te lezen wellicht een interessante speaker, van Duitse afkomst.
Nadeel, is een vrij jong merk en zal qua dealers niet dicht bezaaid zijn en in Nederland, wellicht geen vertegenwoordiging hebben.

D&D of Kii zijn wellicht een veiligere of betere keuze maar wel een leuk artikel om te lezen.

GGNTKT Model M1: Actieve luidspreker met cardioïde bas | fairaudio review https://share.google/3yMg1C8d6bMxt5VpS
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Bel Canto

Actieve luidsprekers van ME Geithain, ook interessant
Linn Akurate DSM3 - Audio Note Isis xlr - Bel Canto Rf 600M - Duelund 12GA - Audio Note AN/E HE SPE

vanzomereng

Citaat van: Bel Canto op juli 18, 2026, 21:15:15Actieve luidsprekers van ME Geithain, ook interessant
Yep, maar vlgs mij ook geen vertegenwoordiging in Nederland.
Wel een vrij uitgebreide assortiment van passieve en actieve speakers met of zonder Cardioide afstraling.
Van oorsprong een Oost Duitse fabrikant voor luidsprekers voor studio gebruik
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

HuubF

Dura

Citaat van: HuubF op juli 18, 2026, 21:25:45Nee ik wil alles de deur uit hebben.

Goeie all-in-one DAC/streamer met regelbaar volume digitaal of analoog naar actieve speakers? Lekker simpel.
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XRL, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.

morca

Het begint hier te lijken op:

De weg kwijt naar audio walhalla, Huub  :D

HuubF

Citaat van: Dura op juli 18, 2026, 22:11:51Goeie all-in-one DAC/streamer met regelbaar volume digitaal of analoog naar actieve speakers? Lekker simpel.

Daar heb ik er al heel veel van gehad.