De set van Fietser.... Nooit te oud om te leren😉

Gestart door fietser, november 10, 2014, 19:51:26

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: tompj op november 22, 2025, 23:07:29Hoe weet je dat?😜

Omdat je later weleens een album met een lelijke hoes alsnog ontdekt.

30 jaar geleden liet ik Beautiful Freak van Eels om die reden aanvankelijk links liggen, maar dat bleek (gelukkig al snel) een verkeerde inschatting.

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

fietser

Ik weet dat er hier gebruikers zijn die kabels en elektronica hebben welke zijn gekocht bij Chinese webwinkels. Ik kwam al zoekende ook alifiele switches tegen. Zijn er hier gebruikers van?

AudioEnZo

LHY maakt prima switches.
Zelfs Vinshine heeft het merk omarmt en heeft een samenwerkingsverband met LHY en de SW-10 pro switch oo de markt gebracht. Wel een heel stuk duurder maar het geeft wel een dat de switches van LHY een erg goede basis biedt.

Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

Spijkie

Lhy switches worden gewoon in Nederland verkocht, welke partij weet ik zo even niet meer.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

fietser

Citaat van: Spijkie op november 23, 2025, 12:17:00Lhy switches worden gewoon in Nederland verkocht, welke partij weet ik zo even niet meer.

Gevonden maar kost bijna het dubbele. Uit China komen er waarschijnlijk nog wel kosten bij.

Peerless Monster

Citaat van: fietser op november 23, 2025, 10:14:34Ik weet dat er hier gebruikers zijn die kabels en elektronica hebben welke zijn gekocht bij Chinese webwinkels. Ik kwam al zoekende ook alifiele switches tegen. Zijn er hier gebruikers van?

Vergeer72 heeft ook een LHY. Speelt ermee naar hartelust op los met dat ding. Prima merk.
Niet alles van de AliE is slecht. Je moet alleen weten waar en wat en hoe (en proefondervindelijk)...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

AudioEnZo

Binnenkort komt DEZE mijn kant op. Niet beluisterd van te voren dus een beetje een gok. Maar zit technisch erg mooi in elkaar!
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

fietser

Citaat van: AudioEnZo op november 24, 2025, 10:52:44Binnenkort komt DEZE mijn kant op. Niet beluisterd van te voren dus een beetje een gok. Maar zit technisch erg mooi in elkaar!

Duur gokje. Komen er dan btw en invoerrechten bij? Heb nu de Bonn n8. Ik kan een Matrix audio voor ongeveer het zelfde bedrag in iedergeval thuis proberen. Specs verschillen volgens mij niet zoveel. Maar ik blijf het veel geld vinden voor een switch. Ook omdat er maar 1 apparaat op komt te zitten.

https://www.matrix-digi.com/product/111/SS-1_Pro_SS-1

Roeru117

Citaat van: fietser op november 23, 2025, 10:14:34Ik weet dat er hier gebruikers zijn die kabels en elektronica hebben welke zijn gekocht bij Chinese webwinkels. Ik kwam al zoekende ook alifiele switches tegen. Zijn er hier gebruikers van?

Ik gebruik de AS6 sinds een paar maanden en ben er erg tevreden over. Hiervoor gebruikte ik een Gustard N18 switch, maar die had te weinig aanslutiingen. Vanuit de muur komt een SFP kabel die in de switch gaat. De isolated poort gaat naar de M66. Het geluid lijkt er op vooruit te zijn gegaan (is altijd fijn). Het lijkt wat ruimtelijker en iets levendiger te zijn. De Gustard had wel een vrij heldere invloed op de weergave. Wel mooi, maar het miste wat leven. De LHY maakt dat helemaal goed en de bouw van het apparaat is erg goed (zowel de binnen- als de buitenkant).
NAD M66 - NAD M23 (2x, bridged) - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - LHY AS6 - Audioquest - Tellurium Q

RZeemering

Citaat van: AudioEnZo op november 24, 2025, 10:52:44Binnenkort komt DEZE mijn kant op. Niet beluisterd van te voren dus een beetje een gok. Maar zit technisch erg mooi in elkaar!
Fancy apparaat. Kun je ook gebruik maken van de Clock functies naar andere apparaten?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

AudioEnZo

Citaat van: fietser op november 24, 2025, 11:08:50Duur gokje. Komen er dan btw en invoerrechten bij? Heb nu de Bonn n8. Ik kan een Matrix audio voor ongeveer het zelfde bedrag in iedergeval thuis proberen. Specs verschillen volgens mij niet zoveel. Maar ik blijf het veel geld vinden voor een switch. Ook omdat er maar 1 apparaat op komt te zitten.
De daar aangegeven prijs is in Singapore dollars ex btw.
Dus de prijs in euro's komt op sig$ 2649 x 1,21 x 0,66 = €2115
Komen vanuit Singapore geen invoerkosten en verzendkosten meer bij.
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

AudioEnZo

Citaat van: RZeemering op november 24, 2025, 11:25:17Fancy apparaat. Kun je ook gebruik maken van de Clock functies naar andere apparaten?
Dat zou kunnen, alleen mijn DAC heeft geen clock ingang.
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

RZeemering

Dan kun je er dus geen gebruik van maken ;)
Jammer!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Spijkie

Citaat van: fietser op november 24, 2025, 11:08:50Duur gokje. Komen er dan btw en invoerrechten bij? Heb nu de Bonn n8. Ik kan een Matrix audio voor ongeveer het zelfde bedrag in iedergeval thuis proberen. Specs verschillen volgens mij niet zoveel. Maar ik blijf het veel geld vinden voor een switch. Ook omdat er maar 1 apparaat op komt te zitten.

https://www.matrix-digi.com/product/111/SS-1_Pro_SS-1

Dan zou ik voor de matrix zijn gegaan, puur ingegeven door de aarde aansluiting / 3 poot mogelijkheid bedoel ik daarmee.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op november 24, 2025, 10:27:57Vergeer72 heeft ook een LHY. Speelt ermee naar hartelust op los met dat ding. Prima merk.
Niet alles van de AliE is slecht. Je moet alleen weten waar en wat en hoe (en proefondervindelijk)...

???
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

fietser

Weer live. Feestje met Karsu. Wat een energie. Gesigneerde lp gescoord. Top avond.

fietser

Platenkast weer verder gevuld. Karsu en Slow Show

vergeerr72

Citaat van: Peerless Monster op november 24, 2025, 10:27:57Vergeer72 heeft ook een LHY. Speelt ermee naar hartelust op los met dat ding. Prima merk.

Ik heb alleen een LHY batterij voeding gehad, was wel een verbeteringop de allo usbridge signature. Daarna deze verkocht aan @Peerless Monster.....

Mijn mediaconvertors zijn van Teradak, wil de LHY Fmc mediaconvertor wil proberen als deze voor een redelijke prijs voorbijkomt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

fietser

Weer een avond live muziek. Daniël Lohues met Holland Baroque. Veel Bach en 1x keer Händel (Op fietse) Mooi lichtvoetig concert.

Ik zie wat lijstjes voorbij komen. Hier die van mij.
Apparatuur: 0 in - 0 uit
Kabels: 0 in - 0 uit
Reparaties: 0
Lp's: 17 in
Bezochte concerten: 14
Plus een aantal shows bij dealers en in Veldhoven
Kortom een positief hifi/muziek jaar.

Helaas komt daar verandering in. Mijn gezondheid laat mij steeds meer in de steek zodat autorijden (tijdelijk?) niet meer mogelijk is. En dus wordt het lastig om zelfstandig naar allerlei shows en dealers te gaan. Het goede nieuws is dat dokters en auto-aanpasser en ik het niet opgeven om nog te kunnen blijven rijden. Mijn bus staat dan ook nog niet op Markplaats.
We gaan zien wat 2026 gaat brengen. Ik kan in ieder geval hier thuis nog steeds genieten van mijn set en van mijn muziek.

Fijne dagen

Richi

Hopelijk gaat het volgend jaar beter met je gezondheid en gaat het autorijden toch weer lukken! Het zou leuk zijn als je de concerten kan blijven bezoeken en af en toe ook nog een show kan meepakken.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Xander32

Dag Toine, wat spijtig om te lezen dat je gezondheid niet meewerkt 🫤
Naast sfeervolle dagen, wens ik je nog heel veel mooie live momenten toe 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

DM

Sterkte baas! Balen dat het nu tegenzit, ik hoop van harte voor je dat je in 2026 weer de goeie kant op mag fietsen.
Grimm MU1-(Sablon Audio AES)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Absolute Silver)-Vivid Audio S12

mmuetst

Citaat van: fietser op december 21, 2025, 20:19:45Helaas komt daar verandering in. Mijn gezondheid laat mij steeds meer in de steek zodat autorijden (tijdelijk?) niet meer mogelijk is. En dus wordt het lastig om zelfstandig naar allerlei shows en dealers te gaan. Het goede nieuws is dat dokters en auto-aanpasser en ik het niet opgeven om nog te kunnen blijven rijden. Mijn bus staat dan ook nog niet op Markplaats.
We gaan zien wat 2026 gaat brengen. Ik kan in ieder geval hier thuis nog steeds genieten van mijn set en van mijn muziek.

Fijne dagen

We komen je gewoon halen, en dat is een dreigement  ;). Want wij geven het ook niet op Fietser!
Ik wens je voor 2026 veel beterschap en veel audioshow's en live muziek toe.
Mooie feestdagen en wie weet in 2026 nog een keer bij @AudioLaan?
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Marco66

Hopen dat het beter wordt voor je in het nieuwe jaar Toine!
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch