De set van Fietser.... Nooit te oud om te leren😉

Gestart door fietser, november 10, 2014, 19:51:26

Vorige topic - Volgende topic

marcush

Beterschap en fijne dagen gewenst Toine!

Hopelijk dat je met behulp van dokters en auto-aanpasser je weg toch weet blijven te vinden in het nieuwe jaar.

Church of Noise

Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

AudioEnZo

Wat een tegenvaller! Sterkte en beterschap gewenst en alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar!
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

mmuetst

Vooral veel gezondheid Fietser! Voor 2026.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

fietser

fietser

Afgelopen september heb ik hier geschreven over een luistershow met Final speakers, Chord elektronica en een EAT draaitafel. Het was geen succes. Later bleek de setup niet te kloppen.
Vandaag uit de winterslaap gekomen en naar dezelfde zaak gefietst voor een bakkie koffie.
Dezelfde speakers stonden aangesloten maar nu met SPL versterking en een lampinator dac.
Tsjonge wat een geluid. Het leek in niets op de herinnering die ik aan de eerdere sessie had.
Vanuit Qobuz wat uit mijn eigen playlist uitgezocht.
Begonnen met Maaike Oubouter Troostliedje. Alleen gitaar en stem. Fantastisch. Hoorde de snaren soms echt natrillen en het leek wel of ze zelf in de winkel stond. Angus en Julia Stone, Draw your swords is een show klassieker maar ik heb het zelden zo gehoord als vandaag. Susanne Abbuehl met Fall leaves Fall klonk fenomenaal. Zeer ruimtelijk en gedetailleerd.
Zo kan ik nog wel even doorgaan over The Slowshow, Haevn, Lou Reed en nog wat anderen.
Wat een mooi klinkende set. Doet mij toch met wat weemoed terugdenken aan de jaren dat hier electrostaten stonden. Eerst een Groter huis en dan mag er van mij een strikje om deze set om thuis weer uit te pakken.

Xander32

Top dat je een hernieuwde, nú positieve ervaring met betreffende ls hebt opgedaan en sowieso goed weer wat van je te lezen 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

mmuetst

Citaat van: fietser op februari 20, 2026, 16:21:54Later bleek de setup niet te kloppen.
Wat hadden ze dan verprutst?
Mooi set hoor. Maar inderdaad je hebt er wel ruimte voor nodig als ik het zo zie.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

fietser

Klaar voor een weekje tweaken

Spijkie

Is die bovenste een isotek ? Ben heel benieuwd naar je bevindingen , volgens mij heb je 4 a 5 verdeeldozen te testen?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

fietser

Citaat van: Spijkie op maart  3, 2026, 16:54:05Is die bovenste een isotek ? Ben heel benieuwd naar je bevindingen , volgens mij heb je 4 a 5 verdeeldozen te testen?

De bovenste is een isotek dc filter verder een verdeeldoos, een Grimm PW1 en een lab12 filter wat ook als dc filter moet kunnen werken.

addesmo

Ben benieuwd wat er gebeurd als je allemaal achter elkaar door schakeld  ;D

fietser

Citaat van: addesmo op maart  3, 2026, 19:31:21Ben benieuwd wat er gebeurd als je allemaal achter elkaar door schakeld  ;D
[/quot]

Waarschijnlijk kortsluiting in mijn hoofd😠

Xander32

Mooie/ leuke/ interessante vooruitzichten 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

morca

Citaat van: fietser op maart  3, 2026, 19:33:15
Citaat van: addesmo op maart  3, 2026, 19:31:21Ben benieuwd wat er gebeurd als je allemaal achter elkaar door schakeld  ;D
[/quot]

Waarschijnlijk kortsluiting in mijn hoofd😠
Kortsluiting?
Dan kan je meteen je eigen zekering Audio upgraden  ;D

fietser

Dag 1 van wat hobbyen. Nog geen resultaat wat vermeldingswaard is. Eerst maar eens goed voor gaan zitten en luisteren en doorwisselen

Spijkie

Hoe moet ik deze zien ? Van wcd naar DC blocker naar........ ? Of is ie ipv de Niagara ?

Ofwel waar kijken we naar  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

fietser

Citaat van: Spijkie op maart  4, 2026, 18:32:50Hoe moet ik deze zien ? Van wcd naar DC blocker naar........ ? Of is ie ipv de Niagara ?

Ofwel waar kijken we naar  :colgate:

Foto 1 Een besluiteloos stapeltje elektronica met onder het doekje verborgen de Lab 12

Foto 2 WCD - DC Filter - stekkerblok voor de eerste test.
De GrIMM PW1 staat warm te worden voor een later vergelijk met mijn Audio Analogue

Spijkie

Top! Bedankt voor de uitleg en veel luisterplezier gewenst.

fietser

Het besluit is genomen. Meelezend met het draadje van @Spijkie om kennis te vergaren heb ik gekozen voor mijn eerste keus: een dc blocker. De keus was eigenlijk al snel gemaakt. Ik had van mijn winkel het volgende meegekregen:
Isotek V5 syncro uni, Furetech stekkerblok, Lab 12 gordian filter, Grimm PW 1 phono
Het wordt de Isotek gekoppeld aan mijn eigen Niagara 1200. De Grimm mag ook blijven.
Begonnen is met de Lab 12. De dc brom bleef en er was ondanks allerlei verschillende schakelingen geen hoorbaar verschil met de Niagara. Deze viel dus snel af. Vervolgens de Isotek tussen de Niagara en stopcontact geplaatst. Brom was meteen weg. De versterker werd doodstil. En zelfs een achtergrond rateltje wat ik aan het huis toedichtte (verwarming/afzuiging) was verdwenen. Het geluid werd een stuk opener en de achtergrond een stuk donkerder. Eigenlijk meteen verkocht. Niagara er tussenuit en een stekkerblok ertussen. Geen verschil hoorbaar. Het stekkerblok was een Furetech van € 2300 "om te proberen "!!!!Ik heb het geprobeerd en tot mijn verbazing hadden alle stekkers speling in het blok. Vervolgens de wisseltruc nog een keer gedaan. Conclusie was hetzelfde. Dus budgettair de goedkoopste oplossing gekozen en de Isotek besteld. Netkabel wordt besloten bij definitieve plaatsing. Al met al geen al te ingewikkelde oplossing.
De Grimm PW1 speelt echt een klasse hoger al mijn Audio Analoque AAphono. Ik ben de Grimm gaan beluisteren nadat bovenstaande besloten was. De Grimm gaf een veel betere plaatsing van vooral stemmen. Ook het laag werd strakker. Het leek of er een bepaalde 'dofheid' van het geluid viel. Het is een rib uit mijn lijf maar ik heb het graag voor over. Mede omdat analoog stiekem mijn voorkeur heeft.
Foto's komen als alles definitief op zijn plaats staat.

Richi

Wauw, en analoog klonk al zo geweldig goed bij jou. Beter dan bij jou - lees meeslepender - heb ik het nog niet gehoord. :thumbs-up:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Spijkie

Interessant ! Lees ik het goed dat je vanaf het begin al de niagara 1200 er tussen had ? Dan vind het ergens wel bijzonder dat er dan nog steeds een brom was namelijk , althans mijn veronderstelling zou zijn dat het filter zodanig goed is dat de brom geen kans zou hebben.

Zit er een verschil tussen de IsoTek v5 ayncro en v16 ?

Weer een mooie vergelijkende test die met name uitwijst om het echt thuis te proberen. Ook wel fijn dat je van je dealer gewoon een verscheidenheid mee kunt krijgen  :colgate:

fietser

Citaat van: Spijkie op maart 13, 2026, 07:45:54Interessant ! Lees ik het goed dat je vanaf het begin al de niagara 1200 er tussen had ? Dan vind het ergens wel bijzonder dat er dan nog steeds een brom was namelijk , althans mijn veronderstelling zou zijn dat het filter zodanig goed is dat de brom geen kans zou hebben.

Zit er een verschil tussen de IsoTek v5 ayncro en v16 ?

Weer een mooie vergelijkende test die met name uitwijst om het echt thuis te proberen. Ook wel fijn dat je van je dealer gewoon een verscheidenheid mee kunt krijgen  :colgate:

Het zijn allebei V5 de 10 en 16 staan voor het aantal amperes.

Het hinderlijk brommen is iets van de laatste maanden. Geen idee wat de oorzaak kan zijn. In huis is niets veranderd. Maar wat er verder in de straat gebeurd heb ik weinig zicht op. Wel zijn er bij supermarkt aan de overkant nieuwe koelvitrines geplaatst.
De Niagara heeft geen specifieke dc filtering aan boord dus niet zo vreemd dat deze de brom er niet uithaalde.

fietser

Citaat van: Richi op maart 12, 2026, 23:26:23Wauw, en analoog klonk al zo geweldig goed bij jou. Beter dan bij jou - lees meeslepender - heb ik het nog niet gehoord. :thumbs-up:

En dan heb jij het nog beluisterd met het vorige element

AudioLaan

Citaat van: fietser op maart 13, 2026, 08:57:12En dan heb jij het nog beluisterd met het vorige element

Dat was ook wel een prutsding.  :tounge:
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/