De set van Fietser.... Nooit te oud om te leren😉

Gestart door fietser, november 10, 2014, 19:51:26

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Citaat van: fietser op maart 13, 2026, 08:13:24Het zijn allebei V5 de 10 en 16 staan voor het aantal amperes.

Het hinderlijk brommen is iets van de laatste maanden. Geen idee wat de oorzaak kan zijn. In huis is niets veranderd. Maar wat er verder in de straat gebeurd heb ik weinig zicht op. Wel zijn er bij supermarkt aan de overkant nieuwe koelvitrines geplaatst.
De Niagara heeft geen specifieke dc filtering aan boord dus niet zo vreemd dat deze de brom er niet uithaalde.

Blijft bijzonder dat stroom gebeuren. Ik wist even niet dat de Niagara geen DC filtering had dat verklaard een hoop  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Mitch--

Misschien nog een puntje op de i, maar een mooie wall outlet erbij zou het dan ook net afmaken :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

fietser

Citaat van: mmuetst op maart 16, 2026, 22:24:32Mooi dat de brom nu weg is  :pompom:

Nu zelf nog zo'n filter. Word hier nog weleens een brompot genoemd 🤨

Spijkie

Citaat van: fietser op maart 17, 2026, 09:58:29Nu zelf nog zo'n filter. Word hier nog weleens een brompot genoemd 🤨

Valt hier mee hoor  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

fietser

Citaat van: Spijkie op maart 17, 2026, 13:21:20Valt hier mee hoor  :colgate:

Had er "thuis" bij moeten zetten.

fietser

Leuk stuk in de Volkskrant over (sommige) forummers. Helaas is de link beveiligd dus delen lukt niet.

Richi

Citaat van: fietser op maart 25, 2026, 08:13:26Leuk stuk in de Volkskrant over (sommige) forummers. Helaas is de link beveiligd dus delen lukt niet.
Dus jij voelt je niet aangesproken Toine? :devil:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

fietser

Citaat van: Richi op maart 25, 2026, 08:25:09Dus jij voelt je niet aangesproken Toine? :devil:

Nee. Maar ik heb ook niks met watervallen, curves, DSP ETC.😉😉

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

brt

Citaat van: fietser op maart 25, 2026, 08:13:26Leuk stuk in de Volkskrant over (sommige) forummers. Helaas is de link beveiligd dus delen lukt niet.

Leuk artikel! Kom net op de site lezen, maar het lijkt wat abrupt te stoppen, bij de kef-verkoper. Is dat het einde wel van het stuk?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

fietser

Citaat van: brt op maart 25, 2026, 10:22:48Leuk artikel! Kom net op de site lezen, maar het lijkt wat abrupt te stoppen, bij de kef-verkoper. Is dat het einde wel van het stuk?

Is idd het einde. De schrijver heeft nog een lange weg te gaan.😜

brt

Citaat van: fietser op maart 25, 2026, 10:46:37Is idd het einde. De schrijver heeft nog een lange weg te gaan.😜

Wat gek dan zeg. Was wel benieuwd geweest of hij uiteindelijk de meerwaarde van die mooie en dure apparatuur zag.

En een foto van zijn speaker opstelling was ook wel leuk geweest  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

SpaceJS

Leuk stuk, de schrijver moet wel heel jong zijn, vindt het wel aardig dat hij inziet dat men misschien teruggrijpt op platen en andere zaken om de muziek/kunst weer tastbaarder te maken want het gaat anders toch voorbij als achtergrondruis.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

fietser

Terwijl ik wacht op het komen installeren van mijn nieuwe spullen maar wat software aangeschaft.

The Delines Scenic sessions / The set up
Asgeir Lydia
Haevn Symphonic tales II
The Paper kites If you go there

brt

Ik vind het album van Asgeir toch wel weer goed (Julia heet ie ;))
Mooie liedjes en productie.

fietser

Citaat van: brt op maart 26, 2026, 23:32:41Ik vind het album van Asgeir toch wel weer goed (Julia heet ie ;))
Mooie liedjes en productie.

Ik vind Asgeir ook weer beter als zijn laatste. Mooie stille persing ook. En idd Julia. Ik gebruik Lydia vaker dus dat is ingevuld

Richi

Citaat van: fietser op maart 27, 2026, 07:51:26Ik vind Asgeir ook weer beter als zijn laatste. Mooie stille persing ook. En idd Julia. Ik gebruik Lydia vaker dus dat is ingevuld
Fraai. Heeft wel wat van Haevn weg.

brt

Citaat van: Richi op maart 27, 2026, 15:56:46Fraai. Heeft wel wat van Haevn weg.

Qua laatste album en qua productie snap ik je vergelijking. Voor mij is haevn echter over het randje en té glad, ik kan gewoon horen dat die jongens een marketing achtergrond hebben  :D

Zeker de eerdere albums van Asgeir klinken wat minder gelikt en spreken mij dan ook wat meer aan, maar op Julia staan veel mooie nummers wat mij betreft!

Broem

Doet mij deugd om een fan van The Delines hier te treffen. Beide albums ook op vinyl aangeschaft. Heb, voor zover mogelijk, hun hele oeuvre op vinyl. Erg fijne en vooral sympathieke band.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

fietser

Citaat van: brt op maart 28, 2026, 14:37:22Qua laatste album en qua productie snap ik je vergelijking. Voor mij is haevn echter over het randje en té glad, ik kan gewoon horen dat die jongens een marketing achtergrond hebben  :D

Zeker de eerdere albums van Asgeir klinken wat minder gelikt en spreken mij dan ook wat meer aan, maar op Julia staan veel mooie nummers wat mij betreft!

Die vergelijking met Haevn kan ik dan weer niet plaatsen. En ja Haevn klinkt gelikt maar ik kan daar wel wat mee. 5 keer live gezien in verschillende samenstellingen en locaties. Gewoon onderuit zakken en de muziek zijn werk laten doen.

fietser

Citaat van: Broem op maart 28, 2026, 17:03:31Doet mij deugd om een fan van The Delines hier te treffen. Beide albums ook op vinyl aangeschaft. Heb, voor zover mogelijk, hun hele oeuvre op vinyl. Erg fijne en vooral sympathieke band.

Ook ik heb alles op vinyl denk ik. Jaren geleden leren kennen via een tv programma van de VPRO op zondagochtend. Heette Vrije Geluiden denk ik.

Tabcam

Had het even niet gevolgd en zo heb je er een filter en phono preamp bij :pompom: . Leuk om die stappen te lezen en fijn dat je er lekker van de set kan genieten!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fietser

Citaat van: Tabcam op april  6, 2026, 22:02:06Had het even niet gevolgd en zo heb je er een filter en phono preamp bij :pompom: . Leuk om die stappen te lezen en fijn dat je er lekker van de set kan genieten!

Ben er ook erg blij mee. De prijsverhouding tussen digitaal en analoog wordt nu wel erg scheef. Maar de emotie met analoog is voor mij onbetaalbaar.

mmuetst

Zo is het Fietser, Analoog is vakmanschap. De plaat voorzichtig uit de hoes halen, niet te dicht bij je trui, anders gaat ie knetteren en dan begint ons anti stof ritueel. Plaat op de tafel, naald op de juiste positie brengen en dan de lift een hengst geven zodat de naald opzoek mag gaan naar de eerste aanloop groef. En dan onderuit zakken in je stoel terwijl je verder de leuke hoes bewondert van de LP die je net hebt opgezet. Oké er is af en toe een tik of bijgeluid (toch te nonchalant over het stof ritueel gedaan ;)) maar het blijft genieten. En dat is precies waar onze hobby over gaat.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.