aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Dit is echt een bakbeest zeg..Pffffff
50 kilo ofzo.
Dit ziet er in ieder geval spannend en mannelijk uit.
Dit past qua uiterlijk goed bij de rest van de set.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2015, 22:41:17
Met een X150.5 had je niet of nauwelijks verschil gehoord met de INT.150 die je had, of het had de klanksignatuur van de ARC pre moeten zijn die het verschil gemaakt zou hebben.
Ben echt benieuwd hoe je dit gaat ervaren en of je het niet te ''laid back'' gaat vinden...
Ik stond echt op het punt de x150.5 te kopen en toen belde een audio kennis en zei dat  deze x250 beschikbaar was en dat het een Veel mooiere amp is tov de 150.5

Toen heb ik paar belletjes gepleegd aan wat pass liefhebbers en iedereen zei dat de x250 en heel andere klasse is dan de x150.5 .

Toen heb ik de knoop doorgehakt en meteen gaan halen.

Ook kharma gebeld en de kleur doorgegeven..

DIAMANT ZWART wordt mijn aankomende DB7 S  .;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december 15, 2015, 23:16:00
Mooie ontwikkelingen Maz :)
Ik kon het niet laten abel. Was te benieuwd of er een betere match is met de db7 en de arc dan enkel de kharma mp150.

Nou moet ik zeggen dat de arc en kharma mp150 met de db7 een hele mooie match is. Echt heel erg goed . Eigenlijk zo goed dat ik niet echt wat miste. Ik was zelfs boven verwachting blij met de match.
En toch ergens kriebelt het om te kijken of er met nieuwe combinaties de lat net iets hoger te leggen valt.

Dus dan doen we het. En krabben  we de kriebels van ons rug. ;)

LABO

Citaat van: maz op december 15, 2015, 22:55:15

Gefeliciteerd met je keuze Maz.

Wat een bak zeg die Pass. Zal ook heel wat warmte geven, dus je bespaard op je stookkosten haha

We gaan de strijd tussen je mono's en deze kolos meemaken :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

DofN

Ik ken het Maz :) Je mag al tevreden zijn maar het leuke is dat je toch probeert om het nog wat fraaier te maken.

Ik ga van de week naar België om JL-Audio subs te beluisteren. Dus wie weet.. of misschien 4 subs en een aparte DSP, of misschien het huidige signaal splitten en eens zien hoe dat gaat. Zoveel mogelijkheden. Het is een leuke hobby.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december 15, 2015, 23:31:28
Ik ken het Maz :) Je mag al tevreden zijn maar het leuke is dat je toch probeert om het nog wat fraaier te maken.

Ik ga van de week naar België om JL-Audio subs te beluisteren. Dus wie weet.. of misschien 4 subs en een aparte DSP, of misschien het huidige signaal splitten en eens zien hoe dat gaat. Zoveel mogelijkheden. Het is een leuke hobby.
Zo zijn we allemaal op eigen manier bezig met hobby.
Jij met je subs en dsp en akoestiek en ik met verschillende electronica.

;)

thanks LABO ik ben heel benieuwd . Dit zijn 2 totaal verschillende amps , de kharmas en de pass.
Traditioneel klasse A /AB tegen de nieuwer klasse d van kharma.

Eerlijk gezegd speelt de kharma monos zo goed met de huidige opstelling dat ik eigenlijk heel bang was voor een nieuwe aankoop.

Maargoed dit was DE kans om eens een echte spierbal in huis te halen en mezelf kennende zou ik niet goed slapen als ik het niet had gedaan.
De gedachte dat ik misschien een perfect match ga mislopen ,lol.

Je weet pas hoe en wat nadat je het heb meegemaakt . Alles daarvoor is gokken en gissen.

patsijb

moet tog zeggen dat de kharmas qua uiterlijk beter passen vind in je set
maar veel plezier met de pass labs

Kerkhoffd

Benieuwd of hij in het rek past ... Imponerend groot altijd die Pass Labs versterkers.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

gerzom

Eindelijk  ;)

Ben heel benieuwd hoe dit gaat spelen met je Kharma's!!

Gefeliciteerd!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

YamahaRXV

Citaat van: Kerkhoffd op december 16, 2015, 09:34:24
Benieuwd of hij in het rek past ... Imponerend groot altijd die Pass Labs versterkers.

Groot hoeft niet altijd beter te zijn.... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Mr.M

Citaat van: patsijb op december 16, 2015, 08:17:14
moet tog zeggen dat de kharmas qua uiterlijk beter passen vind in je set
maar veel plezier met de pass labs
Ik vond ze ook niet lelijk , maar toch krieltjes het om te kijken wat het verschil is. Tussen lucifer doosjes van kharma en de 50 kilo pass.;)
Citaat van: Kerkhoffd op december 16, 2015, 09:34:24
Nou zeg je wat. Ik heb een rekenfout gemaakt en nee hij past niet in me rack. :(
Dus dat wordt een moeilijk verhaal hier.
Ik heb me vergist in de rekensom inch naar cm.
Heb de inch x2 gedaan terwijl het eigenlijk 2.5 is ofzo. Lol
Hahaha.

Dus een miskoop in de zin van formaat. Hahahah

Citaat van: gerzom op december 16, 2015, 11:25:19
Eindelijk  ;)

Ben heel benieuwd hoe dit gaat spelen met je Kharma's!!

Gefeliciteerd!
We gaan het meemaken. Ga een deze dagen ervoor zitten.
Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2015, 16:38:30
Groot hoeft niet altijd beter te zijn.... ;)
Helemaal mee eens.
Citaat van: gerzom op december 16, 2015, 16:52:15
Jawel  :angel:

;)
Ik hou wel van imposant en elegant spul dus snap je wel.

jan-rotterdam

Citaat van: maz op december 15, 2015, 22:55:15

Voor mij een van de mooiste uitvoeringen van een Kharma luidspreker  ;D ;D ;D ;D

Groeten Jan

Mr.M

Citaat van: jan-rotterdam op december 16, 2015, 20:58:54
Voor mij een van de mooiste uitvoeringen van een Kharma luidspreker  ;D ;D ;D ;D

Groeten Jan
Inderdaad. Ik heb me even proberen te overtuigen dat er ook andere mooie kleuren zijn maar ieder keer trekt de diamant zwarte mij het meest.

twani

Citaat van: maz op december 16, 2015, 21:05:17
Inderdaad. Ik heb me even proberen te overtuigen dat er ook andere mooie kleuren zijn maar ieder keer trekt de diamant zwarte mij het meest.

Kleur is onbelangrijk MAZ. Langer dan een week staan ze er toch nooit :D

Dat gezegd hebbende roep ik heel hard AUBERGINE!

joey01

Zodra ze beginnen te spelen sluit je je ogen toch dus de kleur doet er eigenlijk niet toe..  :music: :sleep:

Mr.M

Citaat van: twani op december 16, 2015, 21:08:36
Kleur is onbelangrijk MAZ. Langer dan een week staan ze er toch nooit :D

Dat gezegd hebbende roep ik heel hard AUBERGINE!
Das niet waar. Laatste tijden doe ik steeds langer met me spullen ja! ;)

Mr.M

Citaat van: joey01 op december 16, 2015, 21:15:24
Zodra ze beginnen te spelen sluit je je ogen toch dus de kleur doet er eigenlijk niet toe..  :music: [emoji99]
Nou zeg je dat. Met de witte speaker was dat een probleem als ik in de donker zat.

Met zwart zie je haast niets maar wit was best zichtbaar.
Dat maakte de illusie iets minder spannend als je ogen open zijn.lol

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Citaat van: dre73 op december 16, 2015, 21:35:31
Maar hoe speelt het nu? :lookaround:

Uhh.....belangrijk? Glimt toch :D

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

michel69

Citaat van: dre73 op december 16, 2015, 21:35:31
Maar hoe speelt het nu? :lookaround:

+1 ben heel erg benieuwd hoe hij presteert tov de Kharma monoblocks en niet te vergeten de Pass Oleph waar Maz toch wel aardig van gecharmeerd was... ;) ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

KlipschHT

Prachtige eindversterker, ben benieuwd hoe doe deze het doet in je set!
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)