aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Dat je op deze manier je zoektocht volhoudt vind ik onbegrijpelijk, hoeveel versterkers heb je inmiddels gehad die of niet matchen of die je te tam, etc vond?

Je hebt Kharma luidsprekers, waarom ga je niet een dag naar kharma toe en laat je je daar kundig adviseren?! Die mannen hebben, neem ik aan, genoeg ervaring daarin!

Maar schijnbaar is dit tegen dovemans oren gezegd... Maar moet je het niet gek vinden dat een aantal mensen jou voor gek verklaren.

Contour

De mannen van Daudio hebben een mooie Ncore op hun site staan, uit 1 blok massief aluminium, ik heb hem gehoord, is de eerste amp die in mijn oren kan wedijveren met mijn Lindemann 850. Relatief nog betaalbaar...

Groetjes Walter

Joris1971

Al die goedbedoelde aankoop adviezen leiden tot niets, de match met zijn kharma's moet er zijn en door blind te kopen en op hoop van zegen beteik je geen ene moer!!
Ja ik heb in het verleden ook stomme aankopen gedaan (niet in de grote zoals maz) en dat heeft mij ook tot niets gebracht

Kundig advies daar gaat het om!

Contour

Ik eenk dat hij die Daudio N1000 echt wel even op de proef kan krijgen hoor...

AudioEnZo

Maz heeft niet alleen lol in muziek luisteren maar ook in het kopen, proberen en avonturen van alle mooie spullen. En blijkbaar kan hij het doen. Ieder z'n ding.
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

Sirius666

Citaat van: maz op december 19, 2015, 00:01:28
Yes sirrrrr. Welcome to the Wonderful  SHOWCASE  of the awesome  maz.hahahaha lol

Put me in the spot light please;) and please sit on your glasses cause  I need a mp350.Tnx voor de "HEADS  UP" en zie post van theo.

Dit scheelt mij veel getik zeg. Tnx twani

Beetje onnodige reactie aangezien hij reageerde op een post van YamahaRXV die op zijn beurt een reactie gaf op Hans' commentaar naar  toe. Bama had het daar dus over....

Ook weer niet ALLE aandacht naar je toe trekken he  :tongue2:

De zoektocht begrijp ik volkomen. Dat is toch veel leuker dan klaar zijn. Dat sommigen het ongepast vinden vanwege de vele euro's die ermee zijn gemoeid begrijp ik overigens volkomen.....de oplossing is echter simpel: lekker niet in dit topic komen.

gerzom

Weer ff on topic:
What's next Maz, Pass is geen match, je Kharma versterkers staan op marktplaats. Ben benieuwd wat je volgende move gaat zijn.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Kjelt

Topic is opgeschoond, graag ontopic blijven door te reageren op TS zijn set en evt. adviezen, NIET op de man spelen of elkaar gaan uitlokken of bashen.

martin778

Citaat van: dre73 op december 20, 2015, 09:34:11
http://link.marktplaats.nl/m1002779811

Zowat de prijs wat je voor een REF 3 neer moet tellen >:(
Ben benieuwd hoe die oude bakken het doen vergeleken met de REF3 en REF5...

YamahaRXV

Citaat van: gerzom op december 20, 2015, 12:39:56
je Kharma versterkers staan op marktplaats.

......alsmede de dac, ben zoals altijd weer benieuwd waar dit naar toe gaat leiden  :huh2:

@Maz  Ben je wel zeker van de verkoop van de Kharma MP 150 monoblokken ? Je weet inmiddels wel waar deze klankmatig toe in staat zijn toch....
Zou er nog maar eens goed over denken  ;)

Binnenkort nog een luistersessie inplannen, dan neem ik nog wat mee  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LABO

Die Devialet is makkelijk mee te nemen  :headbanging:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

YamahaRXV

Citaat van: LABO op december 20, 2015, 14:46:01

Inderdaad... :D  Het inmiddels bekende (en veel gebruikte) transportkarretje van Maz kan dus lekker op z,n plekje blijven staan  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LABO

Citaat van: YamahaRXV op december 20, 2015, 16:01:11
Inderdaad... :D  Het inmiddels bekende (en veel gebruikte) transportkarretje van Maz kan dus lekker op z,n plekje blijven staan  :)
Ik moet hem ook ooit nog eens gaan beluisteren op mijn Kharma's want ik ben wel erg gecharmeerd van z'n uiterlijk en ik zou dan afscheid kunnen nemen van de ML en de Linn DS als hij echt zo goed is als je veelal hoort/leest.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

sultankat

Laat ik maar niks zeggen in casu op de kritiek die Maz krijgt. Na lezen admi dus maar weggehaald.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maikel_audionerd

Ik praat misschien voor m'n beurt, maar wellicht staan de monoblokjes te koop omdat Maz de opvolger daarvan gaat aanschaffen van Kharma  :bigsmile:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Sirius666

Citaat van: YamahaRXV op december 20, 2015, 14:03:31
......alsmede de dac, ben zoals altijd weer benieuwd waar dit naar toe gaat leiden  :huh2:

@Maz  Ben je wel zeker van de verkoop van de Kharma MP 150 monoblokken ? Je weet inmiddels wel waar deze klankmatig toe in staat zijn toch....

Idd. Je bent er zo tevreden over. MP 350 zou dan eigenlijk prioriteit nr 1 moeten worden  :D Laat de auto dan bijv. even zitten. Aan muziek besteed je de meeste tijd toch? Het tweaken kan je dan beperken tot de voorversterker.  De meerprijs tov de MP 150 (in te ruilen bij Kharma wellicht?) compenseer je met het besparen van euro's bij de huidige zoektocht naar een goed matchende eindversterker.

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op december 20, 2015, 10:24:26
Dat je op deze manier je zoektocht volhoudt vind ik onbegrijpelijk, hoeveel versterkers heb je inmiddels gehad die of niet matchen of die je te tam, etc vond?

Je hebt Kharma luidsprekers, waarom ga je niet een dag naar kharma toe en laat je je daar kundig adviseren?! Die mannen hebben, neem ik aan, genoeg ervaring daarin!

Maar schijnbaar is dit tegen dovemans oren gezegd... Maar moet je het niet gek vinden dat een aantal mensen jou voor gek verklaren.
Ik heb inderdaad behoorlijk wat miskopen /mismatches  gehad en ik heb van geen enkel aankooo spijt .
Dat

Ook van de aankoop van pass heb ik geen spijt.

Ik keek er echt naar uit om de x250 zelf te horen in de huidige setting en nu heb ik het gehoord. Hij klinkt goed , (alleen minder naar mijn smaak tov de kharma monos  ).

Ik denk dat de pass veel beter presteert met een solide state Vv en een ander speaker met een beter rendement.

Wat de adviezen betreft joris, het is allemaal gokken en gisse  voor iedereen die mij een advies geeft.iedereen roept pass is wauww pass is het einde en bij mij in de set en tov mijn smaak is het maar  matig.

Kharma kan natuurlijk advies geven maar zolang je mijn vv niet aan je spullen heb gehangen kan je ook nooit weten wat de uitkomst wordt.

Kharma heb  ik al vaker advies gevraagd maar zij spelen op een heel ander niveau dan wij .Dus daar hebben wij weinig aan gezien de spullen waar kharma een goed match mee heeft allemaal duurder zijn dan de gemiddeld NEDERLANDS HUIS. LOL.
Na hebben van zoveel spullen met kharma luidsprekers wordt af en toe mij gevraagd, maz als je een mooie match vindt in de lager prijd segment  laat ons weten waar je mee speelde. we zijn altijd benieuwd wat een goede combi vormt met kharma.Dit om de  klanten te kunnen informeren over evt goede match van spullen met kharma ls.

Citaat van: Contour op december 20, 2015, 10:30:26
De mannen van Daudio hebben een mooie Ncore op hun site staan, uit 1 blok massief aluminium, ik heb hem gehoord, is de eerste amp die in mijn oren kan wedijveren met mijn Lindemann 850. Relatief nog betaalbaar...

Groetjes Walter
Ik ben ergens mee bezig en als het lukt dan komt er iets heeeeeeeel moois in huize maz.;)

Citaat van: Joris1971 op december 20, 2015, 10:34:24
Al die goedbedoelde aankoop adviezen leiden tot niets, de match met zijn kharma's moet er zijn en door blind te kopen en op hoop van zegen beteik je geen ene moer!!
Ja ik heb in het verleden ook stomme aankopen gedaan (niet in de grote zoals maz) en dat heeft mij ook tot niets gebracht

Kundig advies daar gaat het om!

Kundig advies heb ik geen R.K aan als je nooit de exacte replica van mijn set heb gehad en niet weet wat mijn smaak is qua geluid.

Wat jij lekker vindt klinken hoef ik niet mooi te vinden.
Citaat van: Contour op december 20, 2015, 10:37:18
Ik eenk dat hij die Daudio N1000 echt wel even op de proef kan krijgen hoor...
Ben wel benieuwd.
Citaat van: Sirius666 op december 20, 2015, 12:30:45
Beetje onnodige reactie aangezien hij reageerde op een post van YamahaRXV die op zijn beurt een reactie gaf op Hans' commentaar naar  toe. Bama had het daar dus over....

Ook weer niet ALLE aandacht naar je toe trekken he  :tongue2:

De zoektocht begrijp ik volkomen. Dat is toch veel leuker dan klaar zijn. Dat sommigen het ongepast vinden vanwege de vele euro's die ermee zijn gemoeid begrijp ik overigens volkomen.....de oplossing is echter simpel: lekker niet in dit topic komen.
Was meer bedoelt om te lachen. Dus geen nare gedachten erachter.
Citaat van: gerzom op december 20, 2015, 12:39:56
Weer ff on topic:
What's next Maz, Pass is geen match, je Kharma versterkers staan op marktplaats. Ben benieuwd wat je volgende move gaat zijn.
Ik zou graag een iets krachtiger eindtrap willen. Wel eentje met hoge dempingsfactor want je hoort echt het verschil in snelheid / kracht en droogheid in bass weergave als een versterker hoge dempingsfactor heeft.

Citaat van: martin778 op december 20, 2015, 13:54:54
Zowat de prijs wat je voor een REF 3 neer moet tellen >:(
Ben benieuwd hoe die oude bakken het doen vergeleken met de REF3 en REF5...
Prijs is inderdaad aan de hoge kant.voor 3500 heb je een ref 3. Max 2500 zou dit waard zijn als in goede staat.

Citaat van: YamahaRXV op december 20, 2015, 14:03:31

Nee ben niet zeker van de verkoop van de mp150 want hij doet het heel goed met de kharmas.
Wat de dac betreft ik wilde ook de arc dac 8 hebben maar was net te laat en iemand heeft het voor me neus weggekaapk. Vandaar dat die tekoop stond.
Verder ben ik er heel blij mee dus hoef niet weg. Was meer omdat ik de arc set compleet wilde (vv/dac).

Wat de mp150 betreft , die gaat pas weg als ik een betere amp heb.
Dit betekent dus een MP350. ;)
Citaat van: LABO op december 20, 2015, 14:46:01
Dat is al besproken en gaat gebeuren ook. Nu nog een datum prikken met YamahaRXV.
Citaat van: YamahaRXV op december 20, 2015, 16:01:11
Ben zelf ook benieuwd naar deze misterieuze davialet.

Heb heel veel audio mensen zien overgaan naar een davialet en ze hebben allemaal niet de minste spullen gehad.

Ik snap de overstap naar een klasse d wel want de controle /kracht /snelheid van zoeen amp is gewoon niet te evenaren door een solide state of buizen amp binnen betaalbare budget.
Citaat van: LABO op december 20, 2015, 16:06:31
Ik moet hem ook ooit nog eens gaan beluisteren op mijn Kharma's want ik ben wel erg gecharmeerd van z'n uiterlijk en ik zou dan afscheid kunnen nemen van de ML en de Linn DS als hij echt zo goed is als je veelal hoort/leest.
Demotje vragen lex. Doet geen pijn om eens wat anders te doen.;)

Citaat van: AudioEnZo op december 20, 2015, 10:42:38
Maz heeft niet alleen lol in muziek luisteren maar ook in het kopen, proberen en avonturen van alle mooie spullen. En blijkbaar kan hij het doen. Ieder z'n ding.

U snapt het. En ja ik heb nogsteeds volop lol . Ben zo met velen leuke mensen in contact gekomen en veel leuke momenten aan overgehouden.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: LABO op december 20, 2015, 16:06:31

LABO, mocht je in de buurt zijn en hem willen beluisteren op het kleinere broertje (de 3.2 CE) van jouw Kharma,s dan ben je welkom hoor  ;)
Ik ben er in ieder geval zeer content mee, en heb werkelijk waar geen seconde spijt van de wissel van Pass naar Devialet, integendeel zelfs....
Vooraf eigenlijk niet meer verwacht dat ik zo happy kon zijn met een ''all in one'' concept omdat er bijna altijd wel concessies zijn op een specifiek gedeelte wat minder zou (kunnen) zijn.

Ben eerlijk gezegd erg benieuwd naar de match van Devialet en Kharma DB7  ::)

Joris1971

Maar je hebt toch ook kharma monoblokken maz, die liggen toch ook in jouw budget
Dus miz kan kharma je prima helpen
Maar misschien heb ik het helemaal mis...

YamahaRXV

Citaat van: Contour op december 20, 2015, 10:30:26

Groetjes Walter

Ziet er niet verkeerd uit...  :thumbs-up:

Mr.M

Ik heb  ook een nieuw project erbij. Een mooie set voor me broertje de nieuwe huis opstellen.

Hier komt straks ook een hele mooie set te staan hopelijk...

Wat is Rotterdam toch mooi van 30 hoog.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Hier moet de set dus komen.

Dit is de andere kant van de woonkamer (tegenover het glas)
Er is daar een inham naast de deur  van Ruim 4 meter en loopt als inham 1.5 diep.

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op december 20, 2015, 18:04:11
Ik praat misschien voor m'n beurt, maar wellicht staan de monoblokjes te koop omdat Maz de opvolger daarvan gaat aanschaffen van Kharma  :bigsmile:
Dat heeft u goed gezien. De Mp350 is inderdaad iets waar ik naar uitkijk momenteel.
Kijken of ik een setje kan bemachtigen.
Citaat van: Sirius666 op december 20, 2015, 18:05:53
Idd. Je bent er zo tevreden over. MP 350 zou dan eigenlijk prioriteit nr 1 moeten worden  :D Laat de auto dan bijv. even zitten. Aan muziek besteed je de meeste tijd toch? Het tweaken kan je dan beperken tot de voorversterker.  De meerprijs tov de MP 150 (in te ruilen bij Kharma wellicht?) compenseer je met het besparen van euro's bij de huidige zoektocht naar een goed matchende eindversterker.
Gezien de schrik die ik van de week kreeg met me gehoor en de pieptoon die ineens uit niets is gekomen , zie ik dit als een trap in me reet om lekker te doen wat ik wil voordat ik straks minder hoor .;)

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op december 20, 2015, 18:53:10
Maar je hebt toch ook kharma monoblokken maz, die liggen toch ook in jouw budget
Dus miz kan kharma je prima helpen
Maar misschien heb ik het helemaal mis...
IK heb inderdaad nu de mp150 monoblokken.
De stap hierna is de Mp350 .
Helaas heeft kharma daar geen tussenstap.

Je springt van 5 naar 30k. :(

Er is wel een tussen optie trouwens en dat is nog twee mp150 monoblokken erbij doen.
Dan speel je met 2 monoblokken per kanaal.
Dat kan gewoon met de kharma mp150 monoblokken.