aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: michel69 op december 29, 2014, 14:36:22
Hele fijne vakantie Maz voor jouw en je vriendin.....en uiteraard heel veel succes met het starten van je eigen bedrijf!
Dankjewel michel,   gaan ons best doen en hard werken..waarschijnljk 7dagen per week wrdt dat.  :(
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

sultankat

Citaat van: maz op december 29, 2014, 14:39:34
Dankjewel michel,   gaan ons best doen en hard werken..waarschijnljk 7dagen per week wrdt dat.  :(

Maar wel "eigen baas", en dat is nog veel meer waard. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Gaat jou ook niet overkomen. Keihard werken is niet erg als je weet dat het naar je terugkomt.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

CZ79

Ziet er goed uit, Maz! Ik hoop dat het je voor de wind gaat met je zaak, wanneer ga je officieel open?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Lion of Judah

Citaat van: Han S op december 28, 2014, 14:23:51

Ik heb een forumvriendje die het jaarlijkse reggae festival mag verzorgen op Jamaica en die gebruikt 80 kilowatt aan subs. Die gasten houden van laag daar.

Niet alleen daar hoor Han. Heb inmiddels in Ned en Belgiƫ de nodige eigen gebouwde soundsystem gehoord (zie ook mijn profielfoto) en hier kunnen ze er ook wat van. Hoewel een festivalset natuurlijk nog wel wat anders is. Wat me elke keer weer opvalt is dat vooral de akoestiek toch veel bepalende is. Bij openluchtfestivals is het andere koek uiteraard.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Bama

Bij stassen zijn de pioneers nu in de aanbieding Maz, PIONEER S-1EX-W voor 2995, misschien iets voor je?

clockwork

Citaat van: Bama op december 29, 2014, 15:33:56
Bij stassen zijn de pioneers nu in de aanbieding Maz, PIONEER S-1EX-W voor 2995, misschien iets voor je?

Dat is per stuk..... ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bama

djoeri

CiteerBedankt voor je input..ik heb echt geen verstand van buizes en hun eigenschappen.dus je info is zeer welkom.
Ik weet niet precies welke buizes ik heb gehaald.
Ik heb het via marktplaats eene thijs moerman..doet veel met buize.
Ik heb inderdaad de 83/88 (phono)en een 6sn7 (line stage)gekocht
De andere 2 voor de voedingdeel  had die niet .
En volgens hem moeten exact zelfse buize in anders gaat niet goed zei die.
Er zat origineel  83/88 golden dragon in.
De 6sn.. ia een jan philips origineel .ik weet niet eens wat ik heb gekregen. Volgens hem is het een beter.
Hij had ook een sophia maar koste 100 euro voor een buis.  :notify:

Heb jij een goed adres voor buize?

Ik zit er ook nog niet zo lang in, ben ook nog aan het zoeken naar goede adressen(triple m-audio? of acoustic dimension?). Helaas zijn de goede buizen schaars en daardoor duur zeker NOS buizen aangezien ze niet meer gemaakt worden denk aan Philips, Siemens, Mullard, Telefunken. Die golden dragons (china) moet je in de vuilnis gooien ( het waren geen golden lions?) die verdienen het niet om in een AN versterker gestopt te worden. De vorige eigenaar heeft of geen verstand gehad of ze net voor de verkoopt erin gezet, want golden dragons klinken gewoon slecht (mijn mening). Ik heb golden dragon el 34(eindbuizen) gehad in een audio innovations 500 en heb toen bijna de versterker uit het raam gegooid tot ik JJ en laterna philips heb geprobeerd. De bendix is een 6X5GT en moet ook in jou versterker kunnen, maar ik laat het je nog wel weten als ik er zelf een bemachtigd heb want die zijn ook schaars. De 6SN7 ken ik niet dus kan ik niks zinnigs over zeggen. 

Veel plezier met buizen testen, want er gaat een wereld voor je open.
Gr Djoeri

Duck Twacy

Vroeger was er Triodedick met zijn buizentesten en diy ontwerpen
http://www.triodedick.com/

Maar Dick zit nu bij AudioCreatief.

Wellicht wel en leuk artikel om eens door te nemen:
http://www.audio-creative.nl/achtergrond/eindversterkers-met-buizen-in-soorten-en-maten/

addesmo

Citaat van: djoeri op december 29, 2014, 17:05:58
Ik zit er ook nog niet zo lang in, ben ook nog aan het zoeken naar goede adressen(triple m-audio? of acoustic dimension?). Helaas zijn de goede buizen schaars en daardoor duur zeker NOS buizen aangezien ze niet meer gemaakt worden denk aan Philips, Siemens, Mullard, Telefunken. Die golden dragons (china) moet je in de vuilnis gooien ( het waren geen golden lions?) die verdienen het niet om in een AN versterker gestopt te worden. De vorige eigenaar heeft of geen verstand gehad of ze net voor de verkoopt erin gezet, want golden dragons klinken gewoon slecht (mijn mening). Ik heb golden dragon el 34(eindbuizen) gehad in een audio innovations 500 en heb toen bijna de versterker uit het raam gegooid tot ik JJ en laterna philips heb geprobeerd. De bendix is een 6X5GT en moet ook in jou versterker kunnen, maar ik laat het je nog wel weten als ik er zelf een bemachtigd heb want die zijn ook schaars. De 6SN7 ken ik niet dus kan ik niks zinnigs over zeggen. 

Veel plezier met buizen testen, want er gaat een wereld voor je open.
Gr Djoeri

Niet mee eens. Golden dragon gaven in de AI 500 super geluid, gingen alleen niet lang mee.
Mijn ervaring met buizen wisselen is dat de kleine stuur buisjes meer verschil maken dan de grote eind buizen. Daar dus niet op bezuinigen, want 100 euro voor een paar buisjes kunnen grote verschillen maken!

djoeri

CiteerNiet mee eens. Golden dragon gaven in de AI 500 super geluid, gingen alleen niet lang mee.
Mijn ervaring met buizen wisselen is dat de kleine stuur buisjes meer verschil maken dan de grote eind buizen. Daar dus niet op bezuinigen, want 100 euro voor een paar buisjes kunnen grote verschillen maken!

Grappig! Ik vond het echt nergens naar klinken, ik heb daarna met philips gespeeld en ook philips stuurbuizen en dat was echt een heel ander geluid. Nu speelt een vriend ermee met KT77 golden lions en die klinken nog iets beter, maar dat heb ik zelf niet gehoord.

Gr Djoeri

Han S

Die stuurbuisjes als de ECC83 kunnen idd een verschil maken, maar dat kunnen de eindbuizen ook. Die kun je  beter niet zomaar verwisselen voor anderen, ze moeten worden gebiast voorzover ik weet. Bij mijn buizenversterker maakte dat een groot verschil in positieve zin.

Overigens zijn die stuurbuisjes niet duur, ik denk dat een goede ECC83 een tientje kost en een goede EL34 kost 25 euro.
Okay, er zijn kostbare en zeldzame buizen van wel 2000 euro per stuk omdat ze al vele tientallen jaren niet meer worden gemaakt en dus oude voorraad zijn.

Maar wat er in de moderne buizenversterkers zit kan niet duur zijn, of je wordt gewoon in de maling genomen.

Duck Twacy

Citaat van: Duck Twacy op december 28, 2014, 03:00:20
Natuurlijk als je tevreden bent met de (buizen) versterking die je nu hebt staan, dan hoef je niet verder te kijken. BAT is gewoon ook een merk dat mooie no-nonsense spullen levert in dit segment.

Ben benieuwd naar je ervaringen met subs in deze context, denk dat je enige inregel hulp wel moet gebruiken, want het is niet zo simpel om de juiste aanvulling te vinden voor bij de huidige speakers. Overigins denk ik dat een sub in deze klasse best zo'n 2000 euro mag kosten.. (kwa verhouding)
Misschien (om even terug te komen op subs) is deze monitor audio sub ook wel wat (2000 euries met inregel dsp automaat)

http://www.audio-creative.nl/hifi/monitor-audio-gold-gx50-monitorluidspreker-en-de-gold-gxw-15-subwoofer/

Mr.M

Citaat van: sultankat op december 29, 2014, 14:51:33
Maar wel "eigen baas", en dat is nog veel meer waard. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Gaat jou ook niet overkomen. Keihard werken is niet erg als je weet dat het naar je terugkomt.
Dat is ook zo Rogier.. Wil je wat bereiken moet je hard werken en risicos nemen .
Citaat van: cz79 op december 29, 2014, 14:53:21
Ziet er goed uit, Maz! Ik hoop dat het je voor de wind gaat met je zaak, wanneer ga je officieel open?
Tnx chris.

Bedoeling is om zodra ik terug ben van vakantie , meteen van start te  gaan.

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op december 29, 2014, 23:43:55
Misschien (om even terug te komen op subs) is deze monitor audio sub ook wel wat (2000 euries met inregel dsp automaat)

http://www.audio-creative.nl/hifi/monitor-audio-gold-gx50-monitorluidspreker-en-de-gold-gxw-15-subwoofer/
Heb het net doorgelezen en ziet er goed uit.. Of het ook daadwerkelijk zo goed is als revieuw moet nog blijken.

Xander32

Hey Maz, ik zie dat het nu echt voor de deur staat; jouw eigen zaak. Ik wens jou daar alle het goede in, dat je een goede start mag kennen en een gedegen zaak mag/kan gaan opbouwen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Citaat van: Xander32 op december 30, 2014, 07:16:39
Hey Maz, ik zie dat het nu echt voor de deur staat; jouw eigen zaak. Ik wens jou daar alle het goede in, dat je een goede start mag kennen en een gedegen zaak mag/kan gaan opbouwen.
Ook u bedankt Xander .

We gaan ons best doen en heel hard voor werken en hopelijk loont dat.

morca

Citaat van: maz op december 30, 2014, 00:45:29
Heb het net doorgelezen en ziet er goed uit.. Of het ook daadwerkelijk zo goed is als revieuw moet nog blijken.
Dat is geen dsp op die sub maar 4 voor geprogameerde EQ setting,s.
De beste sub met dsp is F serie van JL imo.

Fijne vakantie Maz geniet ervan.

botsen

Succes met de winkel!

Valt me wel op dat je Mexx in de etalage hebt staan. Mexx is toch failliet?

Duck Twacy

Citaat van: morca op december 30, 2014, 11:37:07

Beetje kort door de bocht. Er zit wel degelijk een dsp in dat ding, met instel automaatje. Hoe goed de software is die de zaak inregeld, weet ik niet, of wat voor instelingen je handmatig nog kunt doen (kan daar niet zo veel over vinden in de manual).  Ook weet ik niet wat voor dsp chippie er in zit, hoe krachtig en hoe groot de resolutie is (maar dat zijn de kosten niet, een DSP IC kost denk ik niet veel meer dan een paar dollar). Maar deze sub is duidelijk gericht op de muziek liefhebber de niet zelf met allerelei software en meet apparatuur in de weer wil om de zaak in te regelen (ik denk 90% van het publiek)

Ik heb wel eens de specs gezien van een zeer goed beoordeelde DSP gestuurde speaker correctie apparaat (weet ff niet meer welke, Velodyne wellicht). Het betrof (als ik me goed herinner) een 8 bits 16 Khz DSP. Lijkt te weinig maar voor een sub is dat eigenlijk gewoon genoeg.

Edit, google is je vriend: "LEOTM and D2Audio are Registered Trademarks of Intersil Corporation":
http://www.intersil.com/en/products/audiovideo/d2audio.html

Btw we hebben hier een evarings deskundige zie ik: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=138520.0

En nog een reviewtje http://www.areadvd.de/tests/vergleichstest-bw-db1-asw-as10-monitor-audio-gxw15-im-vergleich/

Kanonnen, dayt filmpie duurt een uur  :crazy:

Edit, je kan ook ff dit lezen  http://www.takeoffmedia.de/journalismus/hardware-tests/lautsprecher/monitor-audio-gxw15.html

Mr.M

Citaat van: morca op december 30, 2014, 11:37:07

Tnx morca
Citaat van: botsen op december 30, 2014, 11:46:44
Succes met de winkel!

Valt me wel op dat je Mexx in de etalage hebt staan. Mexx is toch failliet?
Dankjewel botsen. Foto is van de oude etalage. Bij mij gaat een en ander veranderen.
En mexx is inderdaad failliet heb ik begrepen.

Verder vandaag even de "nieuwe buize getest en wat een teleurstelling, alles klinkt irritant en onaangenaam.
Wort haast nerveus van het geluid...
Stemmen hebben hun warmte en magie beetje verloren en geluid plakt meer in de speakers en ruimtelijkheid is iets minder..
Geen muzikale buis ieder geval. Heb het eruit gehaald en de oude Jan Philips erin gezet en alles viel weer op zijn plek..
Nou was dit geen dure buize met 25. Euro.
Ik kan hem ruilen voor de  4xduurdere sophia..????

Beetje geschrokken van de effect van een buisje op de totale  geluid van de audio set..

Mr.M

Foto 1. Buize welke er in zat  6sn7wgta
Foto 2 /3 nieuwe vervangend buize.  6sn7 gtb