aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

ajbeefde

Citaat van: maz op december 25, 2014, 02:31:11
Net thuis en lekker aan puzellen hoe ik alles in mijn audio rek ga krijgen... even geduurt maar haast alles zit er in.
Enkel de theta vv paste er niet meer in.
Aangezien ik toch haast nooit films kijk gaat die ondwr de bank...
Stereo heeft prioriteit.. ;)
En zo ziet het eruit.
Links de buize set  en rechts de niet buize...
En laatste foto is de overgebleven kabel bende welke eruit is omdat de ht even afgesloten is..

Nachtbraker  ;D ;D

Wel lekker wakker blijven denk ik met al dat mooie spul  ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Duck Twacy

Citaat van: maz op december 25, 2014, 01:05:37
Kijk  dit is pas een cadeau...kerst is goed begonnen..
haha, ik zou me bijna uitnodigen om eens the komen "luisteren"  :devil:

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op december 25, 2014, 11:42:59
haha, ik zou me bijna uitnodigen om eens the komen "luisteren"  [emoji317]
Nog even geduld aub,Er staan 4 wachtende voor u..hahaha. 
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: ajbeefde op december 25, 2014, 08:44:53
Nachtbraker  ;D ;D

Wel lekker wakker blijven denk ik met al dat mooie spul  ;)
Was even bezig om alles netjes te krijgen en  het ziet er een stuk netter uit zonder de center speaker en alle extra kabels achter de set...

Ik denk dat ik de ht gaat ruimen voor nu aangezien ik haast geen gebruik van maak.

Ik ben nog niet uit wat ik ermee ga doen (theta set)..bewaren voor straks of verkopen en straks weer opbouwen als ik een luisterkamerht heb.
Voor stereo klinkt  de complete BUIZE set het muzikaatste. All moet ik zeggen dat de theta !et audionote  VV ook heel lekker klinkt. Toch gaat mijn voorkeur naar complete BUIZE set.
Probleem is nu ; mij vriendin luisterde ook graag muziek alleen de BUIZE eindtrap wil ik niet gebruiken voor de dagelijkse gebruik van me vriendin.
De theta eindtrap is handig in algemeen want die slijt niet zoals de buize eindtrap en je kan hem niet constant aan laten.

Ik ben dus opzoek naar een passende oplossing voor deze probleem.
Hoe kan ik 2 verschillende sets aan een speaker set hangen  en makkelijk omschakelen???
Ik wil de BUIZE set voor mijn luister momenten en de transistor set voor  alle andere doeleinde zoals film kijken (stereo)..

Ik dacht misschien kan ik beide sets aan de speakers hangen tegelijk. Dus 2set kabels naar de speakers van 2 verschillende versterkers, beide sets staan toch nooit tegelijk aan dus ???

Maar dat is blijkbaar gevaarlijker dan gedacht...

Hmmmm

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Dirk

ik heb zelf een Dodocus UBox3, werkt perfect als je veilig 2 sets op 1 paartje speakers wil switchen.
verkrijgbaar bij een forumsponsor ;)  (die van mij staat ook al een tijdje werkloos in de kast, maar verkoop ik liever niet)

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=dodocus-ubox3-2-voudige-luidsprekerschakelaar--per-stuk&action=article&aid=15892&lang=NL
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Tnx dynky ,dat is inderdaad een optie welke ik ook in gedachte had , alleen niet audiofiel, maar goed proberen waard misschien.
Wat was je ervaring hiermee, ging het niet ten koste van kwaliteit?

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Dirk

Citaat van: maz op december 25, 2014, 20:33:52
Tnx dynky ,dat is inderdaad een optie welke ik ook in gedachte had , alleen niet audiofiel, maar goed proberen waard misschien.
Wat was je ervaring hiermee, ging het niet ten koste van kwaliteit?
er hangt geen audiofiel prijskaartje aan, maar met de ingewanden is imo niets mis...iig hoorde ik geen enkel verschil met of zonder switch er tussen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Citaat van: Dynky op december 25, 2014, 20:58:10
er hangt geen audiofiel prijskaartje aan, maar met de ingewanden is imo niets mis...iig hoorde ik geen enkel verschil met of zonder switch er tussen  ;)
OK ,goed om te horen..

Bama

Mr.M

Citaat van: Bama op december 25, 2014, 21:42:44
Foto met het mooie cadeautje onder je boom is weg ::)
bedoel je deze.?

Even geen ruimte voor.
kerstboom staat in de weg. 
Wanneer kerstboom weg is ga ik ze goed aan de tand voelen.

Bama

Citaat van: maz op december 26, 2014, 01:11:51
bedoel je deze.?

Even geen ruimte voor.
kerstboom staat in de weg. 
Wanneer kerstboom weg is ga ik ze goed aan de tand voelen.

Nee, met die rode jurk ;D

Mr.M

Hahahahahah..die was per ongeluk erop gekomen.hahaha. en toch gezien blijkbaar. Lol

Mr.M

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Citaat van: dre73 op december 26, 2014, 11:33:39
Hé,ik zag weer wat op Marktplaats! :D
Ja ,begint weer druk te worden bij mij en heb een en ander keuze gemaakt.
Ik stap over naar buize. Dus de rest kan weer verkocht worden.
Ik twijfelde om de theta te houden voor in de toekomst want ik wil uiteindelijk een dedicated htluister kamer.
Maar goed om nu all te gaan hamsteren lijkt me niet handig. Heb al ruimte tekort hier.
Dus heb de keuze gemaakt om de theta weg te doen.p

larsonator

Mr.M

Citaat van: larsonator op december 26, 2014, 14:02:35
als mijn bonus dit jaar genoeg is voor de Theta EV.... ;D
Ben niet zo moeilijk , wat je tekort komt doe je later betalen.
Als ik je ermee blij kan maken vind ik het best.
Voor die prijs is het een koopje...
Wilbert Audio vraagt voor een occasion dreadnaught 2 ,exact zelfde als dit 4250.-
Ik vraag 3000 voor de eind en 4000 voor ALLES..TWV 20K...

pameijer

Doet dat multiding ook bluray trouwens? En heeft 'ie een multikanaal analoge uitgang? Mijn Marantzje is het weer eens aan het begeven...
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Mr.M

Citaat van: pameijer op december 26, 2014, 16:57:26
Doet dat multiding ook bluray trouwens? En heeft 'ie een multikanaal analoge uitgang? Mijn Marantzje is het weer eens aan het begeven...

De theta. Doet geen blue ray . verder alle analoge uitgangen.
De denon is wel een blueray \cd dvd multiplayer transport . maar dan alleen met hdmi uitgang voor zowel beeld en geluid..prijs 250.-

Mr.M

Bama

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10