aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Hoi Maz

Neem aan dat je deze bedoelt?!?

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m846301963-tad-pioneer-s1-ex.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Zitten nu zelfs nog ver onder 3500. Maar kijk uit! De S1 heeft ook nadelen die de S3 niet heeft. Voor jouw woonkamer zou ik beslist de S3 prefereren.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: twani op november 16, 2014, 11:56:12
^^

En als ik deze laatste foto dan bekijk van MAZ z'n eerdere/vroegere opstelling zie ik eigenlijk vanaf dát moment alleen maar "achteruitgang" :nopompom:

En dat is niet rot bedoeld ;)
NJ
Helemaal niet rot opgevat twani...

Wat je schrijft klopt helemaal..

Heb een vette downgrade gedaan prijstechnisch gezien van Kharma naar Pioneer .

Maar kan je garanderen dat IK PERSOONLIJK de pioneers beter vind klinken in mijn KAMER dan de Kharma....

De Pioneer kan ik optimaal plaatsen , waar ik met de Kharma een compromis moest sluiten en niet de 100 % uit kon halen.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: maz op november 16, 2014, 11:56:06
Daarom heb ik de pioneers niet meteen verkocht om de kharmas te houden.want voor de pioneers heb ik al een kennis  welke paraad staat.

De pioneers klinken overigens helemaal OK , ik ben er zeer tevreden mee , maar ben toch benieuwd hoe de 1 serie klinkt tov de 3...
Tis geen ontevredenheid / maar nieuwsgierigheid, mijn nieuwsgierigheid heeft ook gezorgd dat ik nu een goed set heb kunnen samenstellen,,,

De Kharma /ASR zou voor velen all een top combinatie zijn geweest , maar kan je zeggen dat de Pioneer /Theta een beter combinatie en match  is in mijn ruimte.. Tov Kharma/asr .

Hoe ben ik zover gekomen met tunen van mijn set en achter komen wat mijn smaak is ? Proberen , proberen, proberen,, dat is de enige manier om achter te komen.. nu weet ik (denk ik) waar mijn voorkeur naar uit gaat in klank balans .,,zo ben ik ook heel onverwacht erachter  dat theta en Pioneer goed samen gaan,
nu is de mijn nieuwsgierigheid,,, is de grotere/"_betere"Pioneer ook in wekelijkheid beter in combinatie met mijn set en kamer????
Zowel ,dan zijn ze van mij... Zo niet dan gaan ze weer exit...  Doorverkopen is voor mij geen probleem zoals jullie weten..

Op marktplaats staat de 1 serie voor 3500, ik kan die van mij voor 2500 zo verkopen.
Verschil 1000 euro...

Dat is niet veel geld voor een upgrade naar grotere woofers en berrylium tweeters....
Bij Kharma kost alleen de berrylium upgrade all 300 euro voor 2 tweeters en filters...

Natuurlijk!!! ...... What ever makes you happy. ;D

Maar een gegeven is.....Als je iets van de hand doet, wilt het niet zeggen dat als je een zelfde merk/ type terug koopt, deze (nog) aan gelijke specs zijn en daarmee aan jouw wens voldoet.
Dat was de achterliggende gedachte achter mijn bijdrage, Maz. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november 16, 2014, 12:11:51
Natuurlijk!!! ...... What ever makes you happy. ;D

Maar een gegeven is.....Als je iets van de hand doet, wilt het niet zeggen dat als je een zelfde merk/ type terug koopt, deze (nog) aan gelijke specs zijn en daarmee aan jouw wens voldoet.
Dat was de achterliggende gedachte achter mijn bijdrage, Maz. ;)
Daar heb je helemaal gelijk in Anton,,

@ sultan , ik heb me alleen zitten lekker maken met de "" specs en voordelen" in de componenten van de 1serie..hahaha...
Maar klopt inderdaad betere specs wikt niet zeggen betere klank en koppeling met een specifiek ruimte....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Raphie

Als je het kan doen de S1 gewoon testen, jek an ook even naar Zevenaar rijden, daar staat een setje in beuken te koop op marktplaats
maar die s1, zijn groot hoor, nog een kop groter en een keer zo diep als de 3's
in doos, krijg je ze denk ik geeneens de lif in :D of de hoek om op je balustrade
JBL PRX Power!

sultankat

Citaat van: Raphie op november 16, 2014, 13:05:50
Als je het kan doen de S1 gewoon testen, jek an ook even naar Zevenaar rijden, daar staat een setje in beuken te koop op marktplaats
in doos, krijg je ze denk ik geeneens de lif in :D of de hoek om op je balustrade

Inderdaad eventueel de S1 kopen maar de S3 pas wegdoen als je echt overtuigd bent dat de S1 beter VOOR JOU geschikt is.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

clockwork

Ik kan je ook niet zomaar vertellen of de S1 in jouw geval beter is dan de S3. Zoals hierboven al gesteld wordt, is het laag met de S1 steviger en ik vind zelf het hoog nog net wat zachter.

Zonder akoestische aanpassingen zou het laag in jouw geval wellicht wat teveel kunnen worden. En zoals Raphie ook al terecht opmerkt: De S1 is in real live echt fors groter.  :sigh:

(wel leuk om te horen dat je de Pio's hebt laten staan.  :colgate:)

Mocht je toch besluiten om de S3 te laten staan, ben ik natuurlijk wel geïnteresseerd in het nummer van jouw gegadigde   ;))

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

Citaat van: Raphie op november 16, 2014, 13:05:50
Wowww nog een kop groter dan de s3??
Dat ze breder en dieper zijn was logisch.. Maar nog hoger??

Dat is dan een serieus grote speaker....

eddy135

Citaat van: Erwin B op november 16, 2014, 11:39:11

Ga nu eerst eens een tijd luisteren naar die luidsprekers die je nu hebt. Laat het eens bezinken.

Erwin B
Citaat van: scrutinizer op november 16, 2014, 11:41:57
;D

Als ik je een tip mag geven........verkoop je oude schoenen eens niet voor je nieuwe hebt gepast ;)

Hebben jullie nog steeds niet door het werkt bij Maz?  :hehe:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

scrutinizer

Citaat van: eddy135 op november 16, 2014, 13:47:08
Hebben jullie nog steeds niet door het werkt bij Maz?  :hehe:

Jawel!!.....Ik schrijf , zoals velen hier, gewoon voor topic dichtheid. :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

DIT WORDT DUS GEEN 1SERIE..THANATO/JOHN belde net dat zijn speakers  verkocht zijn en of ik van plan ben om de speakers van marktplaats (1serie)te kopen anders wilt hij ze kopen . na dat hij de 3serie bij mij heeft gehoord was best onder de indruk van de tads en wilde er ook een.

Even samen overlegd en aangezien ik vrij tevreden ben met de 3ex en de 1serie een risico is ivm formaat, heb ik afgezien van de aankoop  en wens john er veel plezier mee.

Ben benieuwd hoe het klinkt bij john straks....

Oud lid

Raphie

And we have a winner! Goedeze keuze Maz 1 is idd te groot in jouw kamer
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: Raphie op november 16, 2014, 17:40:11
And we have a winner! Goedeze keuze Maz 1 is idd te groot in jouw kamer
Jij bent de tad  kenner , ;) ...

Hmmmm,, wat ga ik nu kopen dan???  :tounge2: 

chansig

:D

Ik hen nog een mooie audio research voorversterker.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Raphie

Citaat van: maz op november 16, 2014, 18:24:38

denk niet dat je qua sound nog vrolijker van wat anders wordt.
Misschien een SVS SB13 ultra sub, dat zou nog wel een forse upgrade zijn
JBL PRX Power!

Bama

Citaat van: maz op november 16, 2014, 18:24:38

Aan het eind kom je toch bij Kharma uit, dat weet je.

Mr.M

Citaat van: Bama op november 16, 2014, 18:36:13
Aan het eind kom je toch bij Kharma uit, dat weet je.

Als Peter een mooie s7 demo kan regelen voor halve prijs zou mooi zijn.... O0

patsijb

demo staat er wel ja haha
of er moet er een staan die niet helemaal perfect is..
(bij mij zijn n aantal flkes niet goed gespoten, je ziet t niet tenzij j er met je neus bovenop zit)
dus ik kreeg korting..

Mr.M

Citaat van: patsijb op november 17, 2014, 08:13:33
demo staat er wel ja haha
of er moet er een staan die niet helemaal perfect is..
(bij mij zijn n aantal flkes niet goed gespoten, je ziet t niet tenzij j er met je neus bovenop zit)
dus ik kreeg korting..

Dan heb je mazzel.  Want de s7 is zo nieuw dat er geen inruilertjes van zijn of demo modellen welke voor minder wegmogen.
Plus dat de ssds stands een prijs killer zijn..... Volgens my kost de nieuwe ssds stand (optioneel) € 2500,.-  pfffff.
Voor de prijs van enkel de sdds stands bij kharma koop je een hele  pioneers 3ex ,bv die van klockwork... :clapping:

clockwork

Citaat van: maz op november 17, 2014, 09:43:26

Voor de prijs van enkel de sdds stands bij kharma koop je een hele  pioneers 3ex ,bv die van klockwork... :clapping:

Wat houd je nog tegen?  ;D ;D ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mr.M

patsijb

Citaat van: maz op november 17, 2014, 09:43:26
Dan heb je mazzel.  Want de s7 is zo nieuw dat er geen inruilertjes van zijn of demo modellen welke voor minder wegmogen.
Plus dat de ssds stands een prijs killer zijn..... Volgens my kost de nieuwe ssds stand (optioneel) € 2500,.-  pfffff.

ja het is maar wat je wil he..tiz flink wat geld voor wat stands maar ze horen erbij vind ik..
helaas heb ik geen anders speakers gehoord die ik fijner vind klinken
alleen maar duurdere die net zo goed zijn..DB7

ik weet dat er zowizo een demo staat in aubergine maar of ze die weg willen doen weet ik niet
die heb ik toen beluisterd..anders Peter ff vragen