aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Duck Twacy

Gelukkig drink je de wisky niet uit zo'n breed laag glas.

Een echt proefglas (zoals hieronder) is nog iets beter (voor de reuk), maar dit kan ook wel

PS doe jezelf een plezier  https://www.gall.nl/shop/729671-four-roses-single-barrel-70cl/
voor 27 euro echt een koopje

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op november 14, 2014, 01:34:59
Gelukkig drink je de wisky niet uit zo'n breed laag glas.

Een echt proefglas (zoals hieronder) is nog iets beter (voor de reuk), maar dit kan ook wel

PS doe jezelf een plezier  https://www.gall.nl/shop/729671-four-roses-single-barrel-70cl/
voor 27 euro echt een koopje
Morgen ga ik aanvullen ..dan zal ik de fout roses erbij doen,,ben benieuwd..
Hoop dat die net zo muzikaal is als de Jack,  ;)

Citaat van: Thanatos op november 13, 2014, 23:19:45
Uitgebreid kunnen beluisteren met eigen muziek en voorversterker.

Het zijn wel juweeltjes. Mooie bezetting en idem afwerking.

Mooie muzikale balans en herkenbaar mooi middengebied tov mijn huidige speakers met dezelfde woofer en middentoners.

Bedankt voor de gastvrijheid Maz en eega!

Tnx John je bent altijd welkom, bedankt voor de mooie passieve VV ,klinkt heel erg mooi. vooral de stijl van de kast spreekt mij heel erg  aan...

Waar kan ik het geld naar overmaken? Haha...dit is een leuk hebbeding...beetje prijzig voor een zelfbouw passief VV maar heel erg mooi... Dit wil ik ook...knap gedaan John...
Volgens mij wist je bij voorbaat all dat ik het mooi zou vinden en niet kan weerstaan om het te houden, hahaja lol...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

WickedGame

Citaat van: twani op november 14, 2014, 00:07:18
Over exact 9 maanden heb op mijn 50e verjaardag een wedstrijd BB gepland staan.

Ik zal speciaal voor jou een foto van me plaatsen. Mag jij daarna vertellen of ik op Bassie lijk. ;)

Ik zie toch echt een acrobaat op die foto  :P

lynch1979

BuSpu

Citaat van: Christiaan S op november 14, 2014, 00:06:00
En juist DIE muziek maakt het me geen Z@K uit waarop ik dat luister. Een aantal tracks kan ik luisteren waar, wanneer, hoe of met wat ik maar wil. En iedere keer grijpt die plaat me dan. PUUR om het "buitengewoon prachtige muziek" is zoals je het zelf noemt.
^^  ^^  ^^

Ik had het niet treffender kunnen zeggen. Ik heb ooit in de periode na een verhuizing, set was nog niet uitgepakt, via m'n TV geluisterd en inderdaad de goede muziek gaf nog steeds kippenvel.

Duck Twacy

Citaat van: maz op november 14, 2014, 00:58:27
Zelfs 50 cent en renee froger klinken mooii met de 50% muzikaliteitgehalte  van de silver select...lol O0

Eh, om een of andere reden kan ik me de Silver Select niet meer herinneren. :)

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Duck Twacy

Beetje off topic (maar wel leuk). Als je eens in Edinburgh bent, dan is er aan het begin van de Royal mile aan de rechter kant  (staande met je rug naar de castle) een whisky winkel (beetje toeristisch wel) waar ze rondleidingen en proeverijen geven. Die rondleidingen en proeverijen moet je gewoon links laten liggen, maar doorlopen de naar achteren (richting restaurant). Dan kom je in een grote ruimte met tafeltjes en een grote whiskey bar. Daar kun je gewoon (aan de hand van een whiskey kaart met een paar honderd whiskies zelf kiezen wat je wilt proeven. Prijzen varieren van 2 to 8 pond of zo per proefglas (is een paar slokjes). Ik heb daar een paar keer gezeten met een goede vriend, stuk of 10 malts proeven (ook best dure) en wat hapjes er bij (zalm etc). Kun je de hele avavond lekker proeven voor pak m beet 25 pond. Best leerzaam ook.
http://www.scotchwhiskyexperience.co.uk/
Een bezoek aan de Edinburgh dungeons is daarna ook veel leuker...

Duck Twacy

ops, quote ipv wijzig..

RobertVanWoerden

Citaat van: Han S op november 13, 2014, 21:53:38
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. Natuurlijk moet iedereen luisteren naar wat hij wil en mooi vindt. Maar er is buitengewoon prachtige muziek, gespeeld door supermuzikanten waarbij het recht uit het hart komt. En dat werd opgenomen door bevlogen technici die 100% voor de muziek gaan en alleen de allerbeste kwaliteit nastreven.

En als ik daar naar ga luisteren dan voel ik waar het vandaan is gekomen en dan wil ik ook de allerbest mogelijke weergavekwaliteit welke nog binnen mijn budget past. Ik heb het over muziek als de hoogste vorm van kunst, prachtige klassieke stukken, gespeeld door de allerbeste orkesten en opgenomen door de allerbeste opnametechnici. Maar ook de opnamen van mensen als Bruce Swedien (Michael Jackson) zijn van de hoogste kwaliteit. En zo is er nog heel veel meer.
Hoi Han, ik begrijp deels wat je zegt. Als ik de keuze heb tussen een cd of dvd-a/bd-a dan kies ook ook voor de laatste. Wat echter niet per se wil zeggen dat de mix of mastering altijd beter is.

Maar toch, als je een goede set hebt, waarom alleen goed bronmateriaal afspelen. Ik woon zelf alleen, dus speel af wat ik wil. Maar als je een mooie (al dan niet dure) set hebt en je woont samen en hebt eventueel kinderen, zie ik niet in waarom je dan niet andere zaken dan alleen hoowaardig bronmateriaal kan draaien. Lekker gaan met K3 op de set :) Zal toch beter klinken dan een huis tuin en keuken setje.

Sinds kort laat ik het tv geluid/beeld via de Oppo gaan, dat klinkt ook een stuk beter om maar een voorbeeld te noemen.  Maar goed, laten we maz zijn topic niet te veel vervuilen :)

chansig

Citaat van: Han S op november 13, 2014, 21:53:38
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. Natuurlijk moet iedereen luisteren naar wat hij wil en mooi vindt. Maar er is buitengewoon prachtige muziek, gespeeld door supermuzikanten waarbij het recht uit het hart komt. En dat werd opgenomen door bevlogen technici die 100% voor de muziek gaan en alleen de allerbeste kwaliteit nastreven.

En dan nog die drommelse smaak waardoor bovenstaande allemaal niets meer uitmaakt. Als het me niet boeit of pakt dan kan het heerlijk vanuit het hart komen van de muzikant (wat mijn inziens een onzin uitspraak is ook Fransje maakt muziek vanuit zijn hart) of er een geluidsman hebben gestaan met passie (evenzo larie) dat doet er dan niets meer toe.

Dus resume: maakt het geen drol uit hoe het opgenomen is...de consument bepaalt of hij het draait of niet. De passie van de muzikanten verzin ik er zelf wel bij.. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

BuSpu

Citaat van: chansig op november 14, 2014, 16:56:54
De passie van de muzikanten verzin ik er zelf wel bij.. :D

Gr Hans
;D Zoiets:

Mr.M

Kleine update ...

MIJN EXCUSES AAN HENK EN CHRISTIAAN  u bent niet snel genoeg geweest VOOR EEN DEMO VAN DE KHARMAS... Zoals bekend kunnen dingen bij mij snel veranderen.  :clapping: O0  , dus ik moest mij naam hoog houden en dit was een record snelheid in het switchen van speakers...
Woensdag  in huis en zaterdag uit huis, beslissing snel genomen en de pioneers gehouden.
IK HEB JULLIE GEWAARSCHUWED DAT JE SNEL MOET ZIJN.HAHAHA  :clapping:
UITERAARD NOGSTEEDS WELKOM OM DE TAD PIONEERS TE BELUISTEREN WANT DIE HEB IK GEHOUDEN.. O0

De KHARMAS heb ik gister verkocht aan een anoniem kijker welke interesse had in ze.

Dus geen UNIEK EXEMPLAAR  KHARMA  IN HUIZE MAZ..

DIT WAS KWA FORMAAT IETS TE GROOT VOOR MIJN RUIMTE EN DOOR DE AFSTRAALGEDRAG VAN DE CERAMICS IS MIJN RUIMTE NOGSTEEDS TE KLEIN VIND IK VOOR DEZE prachtige KHARMAS...

ik denk dat een singel zeven s7 uit de kharma collectie zoals die van patsijb het beste in mijn ruimte past ..of een prachtige mini exquisid  :inlove: zoals die REAR SPEAKERS van Jan..

De pioneers blijven kwa afstraal gedrag een heel plaatsing vriendelijke speakers en nog steeds een hele goede match in mijn ruimte.
Voor de prijs is de pioneers onverslaanbaar denk ik..
Voor mij niet waard om duizenden euro extra in te steken om de kharmas te houden.

Wat ik wel aan overwegen ben aangezien  de sound van de Pioneer mij heel erg bevalt is om de. 1ex ,dus de grote broer van de 3 ex te kopen...
Ik ben toch nieuwsgierig wat die beter kan dan de drie...

De 1 serie welke op marktplaats staat is een intressant aanbod want ik kan kan de mijne binnen eigen kringen doorverkopen en met niet al teveel bijbetaling kan ik een 1serie in huis halen??

Ben benieuwd wat klockworck en raphi/JJ, de Pioneer kenners hiervan vinden???

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xander32

Maz, welk type waren de Kharmas die jij er een jaar terug had staan ? (kan je die jou nog herinneren ;D).

Dat klonk toch echt geweldig strak. Het maakte ook niet uit hoever jij de versterker open zette; het ging gewoon luider, zonder enige vervorming. Het beste wat ik tot op heden bij iemand thuis heb mogen beluisteren. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat hetgeen jij er nu hebt staan zoveel beter kan klinken(?).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Citaat van: Xander32 op november 16, 2014, 11:18:52
Maz, welk type waren de Kharmas die jij er een jaar terug had staan ? (kan je die jou nog herinneren ;D).

Dat klonk toch echt geweldig strak. Het maakte ook niet uit hoever jij de versterker open zette; het ging gewoon luider, zonder enige vervorming. Het beste wat ik tot op heden bij iemand thuis heb mogen beluisteren. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat hetgeen jij er nu hebt staan zoveel beter kan klinken(?).
Dat waren de prachtige CE 2 serie ( 2.3 )series, zeer zelden zie je er een tekoop, meestal zie je de 3 serie..
Zelfde als die van LABO ALLEEN DIE VAN HEM GAAT EEN STAPJE VERDER.ssds stands , beryllium tweeter en enigma bekabeling.. :inlove:

Die konden inderdaad loeihard en strak zonder een krimp te geven.... Daar had je absoluut geen sub bij nodig,,
Waanzinnig laag weergave...

scrutinizer

Citaat van: maz op november 16, 2014, 11:11:30
Kleine update ...

MIJN EXCUSES AAN HENK EN CHRISTIAAN  u bent niet snel genoeg geweest VOOR EEN DEMO VAN DE KHARMAS... Zoals bekend kunnen dingen bij mij snel veranderen.  :clapping: O0  , dus ik moest mij naam hoog houden en dit was een record snelheid in het switchen van speakers...
Woensdag  in huis en zaterdag uit huis, beslissing snel genomen en de pioneers gehouden.
IK HEB JULLIE GEWAARSCHUWED DAT JE SNEL MOET ZIJN.HAHAHA  :clapping:
UITERAARD NOGSTEEDS WELKOM OM DE TAD PIONEERS TE BELUISTEREN WANT DIE HEB IK GEHOUDEN.. O0

De KHARMAS heb ik gister verkocht aan een anoniem kijker welke interesse had in ze.

Dus geen UNIEK EXEMPLAAR  KHARMA  IN HUIZE MAZ..

DIT WAS KWA FORMAAT IETS TE GROOT VOOR MIJN RUIMTE EN DOOR DE AFSTRAALGEDRAG VAN DE CERAMICS IS MIJN RUIMTE NOGSTEEDS TE KLEIN VIND IK VOOR DEZE prachtige KHARMAS...

ik denk dat een singel zeven s7 uit de kharma collectie zoals die van patsijb het beste in mijn ruimte past ..of een prachtige mini exquisid  :inlove: zoals die REAR SPEAKERS van Jan..

De pioneers blijven kwa afstraal gedrag een heel plaatsing vriendelijke speakers en nog steeds een hele goede match in mijn ruimte.
Voor de prijs is de pioneers onverslaanbaar denk ik..
Voor mij niet waard om duizenden euro extra in te steken om de kharmas te houden.

Wat ik wel aan overwegen ben aangezien  de sound van de Pioneer mij heel erg bevalt is om de. 1ex ,dus de grote broer van de 3 ex te kopen...
Ik ben toch nieuwsgierig wat die beter kan dan de drie...

De 1 serie welke op marktplaats staat is een intressant aanbod want ik kan kan de mijne binnen eigen kringen doorverkopen en met niet al teveel bijbetaling kan ik een 1serie in huis halen??

Ben benieuwd wat klockworck en raphi/JJ, de Pioneer kenners hiervan vinden???

...meer 'ruimte' innemen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Thanatos

Het risico met de S-1EX is dat je dan misschien weer tegen het probleem aanloopt van teveel laag in jou ruimte..

Het lijken mij dezelfde speakers. Alleen met een BE tweeter en grotere woofers 18CM ipv 16CM

Mr.M

Deze waren het. Je had ze gehoord zoals ik ze had opgesteld op de foto...

De pioneers gaan niet zolaag of hard als de kharmas, dat niet maar hebben een heel ander sound karakter ,
Minder indrukwekkend en audiofiel als de Kharma maar wel muzikaal en aangenaam met alle soort muziek en opname.

Daar de kharmas iets beter de slechte opnames konden laten horen. Beide zijn in mijn beleving hele mooie speakers, waar de Kharma imposant en over de top is..
En de Pioneer wat minder plaatsing gevoelig en een beter afstraalgedrag heeft voor de iets kleinere ruimtes...

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november 16, 2014, 11:27:24
...meer 'ruimte' innemen. ;)

clapping:

Kort maar krachtig,, dank u voor het delen van u   ervaring. Wordt zeer gewaardeerd.

Oud lid

Die S1 van Stassen passen niet bij je vloer...is wengé.

Ga nu eerst eens een tijd luisteren naar die luidsprekers die je nu hebt. Laat het eens bezinken.

Erwin B

Xander32

Verschillende karakters dus, niet per definitie beter, maar anders.

Citaat van: maz op november 16, 2014, 11:32:22
Deze waren het. Je had ze gehoord zoals ik ze had opgesteld op de foto...

De pioneers gaan niet zolaag of hard als de kharmas, dat niet maar hebben een heel ander sound karakter ,
Minder indrukwekkend en audiofiel als de Kharma maar wel muzikaal en aangenaam met alle soort muziek en opname.

Daar de kharmas iets beter de slechte opnames konden laten horen. Beide zijn in mijn beleving hele mooie speakers, waar de Kharma imposant en over de top is..
En de Pioneer wat minder plaatsing gevoelig en een beter afstraalgedrag heeft voor de iets kleinere ruimtes...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

scrutinizer

Citaat van: maz op november 16, 2014, 11:38:01
clapping:

Kort maar krachtig,, dank u voor het delen van u   ervaring. Wordt zeer gewaardeerd.

;D

Weet je MAZ ....soms is wat opvalt/overeind blijft ook gewoon' goed' voor diegene wie dat opvalt. ::)

Als ik je een tip mag geven........verkoop je oude schoenen eens niet voor je nieuwe hebt gepast ;)

Is als met een partner.....uiterlijk is maar een klein stukje van de chemie. Het hart bepaald uiteindelijk of je er langer dan die 'nacht(en)'  mee kan samenleven. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op november 16, 2014, 11:41:57
;D

Weet je MAZ ....soms is wat opvalt/overeind blijft ook gewoon' goed' voor diegene wie dat opvalt. ::)

Als ik je een tip mag geven........verkoop je oude schoenen eens niet voor je nieuwe hebt gepast ;)
Daarom heb ik de pioneers niet meteen verkocht om de kharmas te houden.want voor de pioneers heb ik al een kennis  welke paraad staat.

De pioneers klinken overigens helemaal OK , ik ben er zeer tevreden mee , maar ben toch benieuwd hoe de 1 serie klinkt tov de 3...
Tis geen ontevredenheid / maar nieuwsgierigheid, mijn nieuwsgierigheid heeft ook gezorgd dat ik nu een goed set heb kunnen samenstellen,,,

De Kharma /ASR zou voor velen all een top combinatie zijn geweest , maar kan je zeggen dat de Pioneer /Theta een beter combinatie en match  is in mijn ruimte.. Tov Kharma/asr .

Hoe ben ik zover gekomen met tunen van mijn set en achter komen wat mijn smaak is ? Proberen , proberen, proberen,, dat is de enige manier om achter te komen.. nu weet ik (denk ik) waar mijn voorkeur naar uit gaat in klank balans .,,zo ben ik ook heel onverwacht erachter  dat theta en Pioneer goed samen gaan,
nu is de mijn nieuwsgierigheid,,, is de grotere/"_betere"Pioneer ook in wekelijkheid beter in combinatie met mijn set en kamer????
Zowel ,dan zijn ze van mij... Zo niet dan gaan ze weer exit...  Doorverkopen is voor mij geen probleem zoals jullie weten..

Op marktplaats staat de 1 serie voor 3500, ik kan die van mij voor 2500 zo verkopen.
Verschil 1000 euro...

Dat is niet veel geld voor een upgrade naar grotere woofers en berrylium tweeters....
Bij Kharma kost alleen de berrylium upgrade all 3000 euro voor 2 tweeters en filters...

twani

Citaat van: scrutinizer op november 16, 2014, 11:41:57
;D

Is als met een partner.....uiterlijk is maar een klein stukje van de chemie. Het hart bepaald uiteindelijk of je er langer dan die 'nacht(en)'  mee kan samenleven. ;)

^^

En als ik deze laatste foto dan bekijk van MAZ z'n eerdere/vroegere opstelling zie ik eigenlijk vanaf dát moment alleen maar "achteruitgang" :nopompom:

En dat is niet rot bedoeld ;)