SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Started by frankp, March 19, 2013, 21:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

sparda

Ik denk dat ie wil weten welk projectiescherm je gebruikt ;)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

HTip

Quote from: frankp on January 23, 2016, 16:25:23
Vandaag mijn kerstcadeautje (eindelijk) opgehangen.



En op vloerkleden-jacht geweest en een mooi hoogpolig kleedje gekocht voor de HT. Goed voor het geluid en de voetjes  :inlove:


Goed bezig! Hoe was het effect op het geluid?

@mel: volgens mij is het scherm van Kingpin.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

frankp

Ooooh...hahaha. Snapte het al niet omdat ik het ervoor over een vloerkleed en een bordje had. Sorry!
Het is inderdaad een scherm van Kingpin, de VFS240 om precies te zijn.

@Htip
Heb zelf nog niet goed kunnen luisteren. Gisteren wel een film gekeken, maar ik zat 2e rang  :-X
Had wel het idee dat het wat rustiger klonk, maar dat zal ik van de week nog eens rustig gaan beoordelen.

Crownfire


frankp

De nieuwe subwoofer staat, heeft 100 uur staan inspelen, nu alles nog een keer opnieuw instellen en inmeten en dan ben ik voorlopig wel klaar (op wat kleine afwerkings-zaken na).
Dus ik vond het wel tijd om mijn HT een echte naam te gaan geven en het is geworden........#insert tromgeroffel#:

SevenCinema

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

sparda

Binnenkort een klein beschrijf van je ervaringen met de nieuwe sub? :p
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4



frankp


Jep

Quote from: frankp on February  8, 2016, 20:18:07
Het heeft te maken met mijn woonplaats  :D

Zevenhuizen, Zevenbergen, Zevenmorgen, Zevenaar, ...?  :hehe:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

MLCinema

Gave ruimte is dit ook geworden! Heb een stukje van de bouw wel meegekregen maar een tijdje wat minder actief geforumd. Waar staat de klipsch in jou ruimte opgesteld?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |


RalphH

Gheghe seven of nine, heeft menigeen van wakker gelegen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frankp

Die wil ik wel in mijn ht hebben hoor. Handig, hoef ik zelf geen bier te halen.  :D

morca

Quote from: RalphH on February  8, 2016, 21:16:26
Gheghe seven of nine, heeft menigeen van wakker gelegen.
Maistro ook Voyager gekeken/fan van de serie,s  ;D

Quote from: frankp on February  8, 2016, 21:34:48
Die wil ik wel in mijn ht hebben hoor. Handig, hoef ik zelf heb bier te halen.  :D
Ik denk dat ik de film toch niet zie dan,..teveel afleiding  ::)

frankp

Na ruim 100 uur inspelen en de hele set opnieuw afstellen heb ik ook maar eens metingen gemaakt van de Klipsch R-115SW.
Allereerst aan de rechterkant tussen de center en rechter front in:





Was er niet helemaal tevreden over, dus heb ik de sub naar de linkerkant gesleept (ja gesleept, want dat ding is niet te tillen :D )
De volgende metingen zijn dus met de sub tussen de center en linker front:





Ik was aangenaam verrast door de 2e meting en heb gisteravond een filmpje gekeken (Limitless) en het klonk erg goed. Sub was ook niet te
plaatsen, wat ook mooi meegenomen is.
Ik laat 'm hier maar eens een tijdje staan en dan maar eens kijken hoe het bevalt.

Ik heb tevens de fronts en rears opnieuw geplaatst. De fronts staan nu op 28 graden en de rears op 95 graden.
Alles opnieuw ingemeten en afgesteld en de bubble lijkt wat breder en voller. Erg tevreden tot nu toe.
Htip, bedankt weer voor de tips!

frankp


Maikel_audionerd

Wat een geweldig mooie ruimte, en wat een rust straalt het uit.
Op welke manier heb je deze foto's gemaakt? (app, groothoek, fisheye+s/w?)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

frankp

Dank je wel! De rustige uitstraling is ook zo bedoeld. Ik wilde echt een ruimte zonder afleiding.

De foto's zijn gemaakt door met statief meerdere overlappende foto's te maken (+/- 8 ) en deze in photoshop tot panorama samen te voegen.

Maikel_audionerd

Dacht ik al. Totale focus op de filmbeleving zoals iedereen t wel wil hebben denk ik. Prima voor elkaar hoor. Ik vind het erg mooie foto's, ik ga dat ook eens proberen, dank je wel!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Mooi hoor! Zelf zou ik dat tafeltje nog weghalen voor de luidsprekers. Ik denk dat dat het geluidsbeeld ten goede zal komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frankp

Ja, dat is nog even een puzzelstukje. Zit eraan te denken om 2 kleine tafeltjes aan de zijkant te zetten, maar daar zit ook de bediening voor de relax-stand van de bank.
Of optie 2: de poten afzagen van het tafeltje  :D