Mede liefhebbers,
Geschiedenis:
Mijn geschiedenis wat betreft HT is vrij kort, dus ik zal het ook kort houden. Ben begonnen toen ik een jaar of 13-14 was met een Philips alles in een Micro setje met een CD wisselaar en dergelijke. Toen kwam er ook een Xbox, zo’n oude mooi grote zwarte. Daar hoorde natuurlijk een beetje redelijk geluid bij. Toen had ik nog helemaal geen verstand van audio en dergelijke en wilde ik zo goedkoop mogelijk 5.1 geluid wat ook nog ergens naar klonk. Dit werd wederom een Philips, type D3600. Op zich niks mis mee en klonk redelijk. Maar het ontbrak aan een aantal dingen. Zo zat er geen Optische ingang op, wat ik nogal een gemis vond met de komst van de Xbox 360. Hier wilde ik het maximale uit halen. Dus een nieuwe TV aangeschaft, de BenQ DV3251 waarmee de 360 optimaal tot zijn recht komt qua beeld. Hier bleef echter het geluid bij achter. Toen besloten, na een luister sessie met een vriend die ook actief is hier het forum, om op zoek te gaan naar een goede Receiver. Dit is de Marantz SR7400 geworden, welke ik overgenomen heb van forum genoot Mariusz, ben er nog steeds erg blij mee, je hebt me de kans geboden om voor een goede prijs een mooie start te maken met deze hobby! Mijn dank hiervoor. Bij de Marantz speakers uitgezocht, welke de Klipsch RF25 zijn geworden. De klank van deze speaker spreekt me ontzettend aan. Heel open, toch warm, dynamisch, diep en ook een realistisch geluid. Na verloop van tijd is de Klipsch set compleet gemaakt met de RC35 center, die dezelfde woofers heeft als de RF25. Wat dus mooier combineert dan zijn kleinere boertje. Als surrounds de dipole speakers (RS25). Deze hebben een goede ruimtelijke weergave, maar zijn iets minder voor muziek. Vorige week is hier een Klipsch Subwoofer aan toe gevoegd om het plaatje compleet te maken.
De huidige set:
Versterking:
Marantz
SR7400 Marantz SR7002 Onkyo TX-NR809
Audiolab 8000SE
Bron:
DVD: Marantz DV4001CD: Audiolab CDE
LP: Technics SL-DL2
Games: Xbox 360 PS3
Speakers:
Klipsch RF25 Front
Klipsch RC35 Center
Klipsch RS25 Surround
Klipsch KSW10SSVS PB10NSD Subwoofer
AKG-K701
Kabels
Fronts Canare 4S11
Center Canare 4S11
Rears Canare 4S8
Weergever:
BenQ DV3251 LCD TVSamsung PS50B850 Plasma TV
Upgrade plannen:
Ik wil graag een PM7001 en een SA7001 van Marantz toevoegen aan mijn set op stereo op een hoger plan te tillen, omdat ik merk dat ik meer waarde ben gaan hechten aan goed stereo geluid.Update:Upgrade is iets anders verlopen dan gepland. Ipv de PM en SA van Marantz zijn het de 8000SE en de 8000CDE geworden van Audiolab welke uitstekend presteren en een goede geluidsweergave hebben. De SE is via de Pre outs van de Marantz gekoppeld waardoor ik nu een voor mijn gebruik goede HT en Stereo heb!
Foto’s volgens morgen!