BB&G: Home-cinema perfectie - de verbouwing van onze referentie home-cinema

Gestart door bmateijsen, oktober 31, 2012, 08:15:18

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Klinkt Beter op november 15, 2012, 17:09:56
leuk het resultaat met de akoestische zichtbare tweaks

hoeveel breedte schiet er nu van links naar rechts over met het box in the box concept ?

Er is links en rechts zo'n 10 cm af, boven veel meer natuurlijk (misschien wel een meter) en de vloer is 15 cm verhooogd. Ook is de cinema een kleine meter korter. Al met al best kleiner, maar akoestisch veel gunstiger.

Martin!!!

Ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat, kom zeker een keer kijken.....
mainly British stuff

garmtz

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

VlisChris

Nee Jos, de heren gebruiken verf :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Grindtegel

Als het maar klaar is als ik mijn nieuw speledingetje kom ophalen!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

MaxxMark

d-amn! Ik volg het topic en de facebook plaatjes nog steed met veel plezier! Het wort echt erg tof!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

garmtz

J0ell

Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

bmateijsen

J0ell

Netjes, erg mooi afgewerkt! Mooie HT om van je films en geluid te genieten.  :clapping:

bmateijsen

Citaat van: joelvandebeek op november 24, 2012, 16:57:16
Netjes, erg mooi afgewerkt! Mooie HT om van je films en geluid te genieten.  :clapping:

De laatste puntjes op de "i" moeten nog gedaan worden, maar dat zie je op zo'n foto niet ;D. De schilder komt nog wat bijwerken en elektrisch scherm moet nog opgehangen worden.

J0ell

Gewoon donker houden, zie je er niets van  ;D

Nee maar ben benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat. Laatste foto belooft veel goeds.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Snowmaster

Complimenten mannen, ziet er heel strak uit. Zal waarschijnlijk ook wel strak klinken.
Maar eh.....alleen een stoeltje voor B&G  ;) ?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

bmateijsen

De ruimte is 3.31 breed op het smalste stuk. Realiteit is dat er eigenlijk nooit meer dan 2 personen zitten.
Maar ik had ook liever een grotere zaal met 16 stoelen gehad ;)

evilniek

Citaat van: bmateijsen op november 24, 2012, 21:12:32
De ruimte is 3.31 breed op het smalste stuk. Realiteit is dat er eigenlijk nooit meer dan 2 personen zitten.

Ja, ik ook. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Sonic Circle

Super mannen, wordt echt mooi!
En dat is maar 15cm breder dan bij ons, dus kan ik mooi inzicht krijgen in wat in zo'n ruimte nog meer mogelijk is met verdergaande optimalisatie :).

FvP

Citaat van: bmateijsen op november 24, 2012, 21:12:32

eigenlijk het bewijs dat je geen extreem brede ruimte moet hebben om tot een goed resultaat te komen (bvb 4m, 5m, ... kwa breedte)

onze ruimte is 3m breed maar door akoestische tweaks wordt de virtuele ruimte een stuk groter (o.a. door diffusie)

maximus79

Ziet er goed uit, mijn ruimte is ook 3,30 ben benieuwd hoe het klinkt.
Kom binnenkort met een vriend van me naar de anthem's luisteren........ ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

morca

3,30 is idd een mooie breedte ,ik ervaar dat hier ook.

Mannen van BB&G , :thumbs-up: mooie ruimte weer.
Nou zit ik me wel opeens af te vragen,zitten jullie soms op een rustig dag zelf wel eens een filmpje te kijken  :popcorn:
Toch wel lekker zo,n ruimte ,roept er haast om. :)

BarcoCRT

Citaat van: bmateijsen op november 24, 2012, 16:53:46
Bijna klaar.... ;D

Cool, Ambi-Light projectie!   O0

Zie je wel dat jullie precies weten hoe het moet.  ;)

Zonder gekheid, het ziet er allemaal geweldig uit. Heb ik het goed als ik zeg dat jullie demo-ruimte in Nederland geen gelijke kent?
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jaco

Citaat van: BarcoCRT op november 24, 2012, 22:57:08

Cool, Ambi-Light projectie!   O0

Alleen deze ambi light implementatie belicht het scherm met een soort van groentint, en de andere die ik ken de muur erachter..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

VlisChris

Ik neem aan dat die ambielight wel uitgezet wordt wanneer de film aan wordt gezet :)
@ BarcoCRT: Jean heeft ook een pracht van een geoptimaliseerde ruimte he :) Ok, die is wel meer op audio gericht, maar dat lijkt me ook zeer zeker geen straf om daar te vertoeven ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BarcoCRT

Jongens, er staat toch een vette knipoog bij. Natuurlijk is Ambi-Light niet cool, het is gewoon bagger. Het heeft NIETS met goede weergave te maken, sterker nog, het is juist het tegenover gestelde er van.

Ik snap ook wel dat de verlichting uit gaat bij een demo, het is funest voor het black-level.

Wel ben ik zeer onder de indruk van de wijze waarop de ruimte is gerealiseerd als ook het uiteindelijke resultaat. Als klant weet je gewoon dat je hier het non-plus ultra kan verwachten, en wat dat betreft kan ik geen tweede zaak in NL, of zelfs buiten onze grenzen, benoemen die dit nivo biedt. Werkelijk waar petje af voor wat hier wordt neergezet.

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0