BB&G: Home-cinema perfectie - de verbouwing van onze referentie home-cinema

Gestart door bmateijsen, oktober 31, 2012, 08:15:18

Vorige topic - Volgende topic

SV..S

Citaat van: Klinkt Beter op november 11, 2012, 21:27:47
grappige foto hoe de schilder zijn broek overgaat in het niet geschilderde deel, en hoe het t-shirt/polo van deze man in dezelfde kleur is van het reeds geschilderde deel
Prachtig ;)
In de laatste foto zie je dan toch dat hij zijn broek wit blijft :D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Sonic Circle

Idd schitterend. Garmt wilde een handje helpen, maar was vergeten zijn bril op te zetten? ;)

bmateijsen

Net de foto's op facebook gezet... baffle wall wordt opgebouwd...

rijstfj

evilniek

Citaat van: bmateijsen op november 13, 2012, 10:44:49
Net de foto's op facebook gezet... baffle wall wordt opgebouwd...

Wat gaat er gebeuren met die radiator, of is dit een design element? :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

Citaat van: evilniek op november 13, 2012, 13:26:02
Wat gaat er gebeuren met die radiator, of is dit een design element? :)

Wordt in kleur geverfd... en heeft tevens een behandeling ondergaan ;D

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bmateijsen

Citaat van: Snowmaster op november 13, 2012, 21:07:56
Rammelvrij vastgezet of een akoestische coating ? 

Akoestische coating?? :-X .... het eerste natuurlijk...  :headbanging:

jaco

radiator ?
Had je niet beter de lucht behandeling zo kunnen maken dat de inkomende lucht geconditioneerd is ?

Hoe ontkoppel je nu de leidingen, die zullen toch ook wel wat aan geluid overdracht doen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Robbo

Citaat van: garmtz op november 10, 2012, 23:14:50
Bovendien hebben de JBL Synthesis speakers (althans, de front array) een vrij directionele afstraling, wat de invloed van wanden en plafond nog zal verminderen. Verder wordt het systeem met zo ongeveer de meest geavanceerde eq die ik ken en gecalibreerde microfoons afgesteld. Dit geeft een holografischer beeld dan de meesten ooit gehoord hebben.

Ik ben benieuwd hoe het JBL systeem klinkt in de nieuwe ruimte.  Was eerlijk gezegd niet onder de indruk bij het laatste bezoek, terwijl het syteem destijds al wel gecalibreerd was.  Het Meridian systeem van daarvoor klonk beter (met name helderder/ frisser) Al integreerde de JBL sides en rears wel beter in de ruimte dan de Meridians. Die te direct in je oren stonden te spelen, wellicht te verhelpen door ze wat hoger te hangen, ik zie dat je dat nu met de JBLs ook gedaan hebt.

bmateijsen

Citaat van: jaco op november 14, 2012, 10:03:48
radiator ?
Had je niet beter de lucht behandeling zo kunnen maken dat de inkomende lucht geconditioneerd is ?

Dat had gekund, maar hebben we niet voor gekozen ivm strenge winterperiodes. De ruimte staat los van de rest van de ruimtes en zonder vorst-stand, wordt het echt koud daar...

CiteerHoe ontkoppel je nu de leidingen, die zullen toch ook wel wat aan geluid overdracht doen.

Daar is rekening mee gehouden.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Citaat van: Robbo op november 14, 2012, 11:55:33
Ik ben benieuwd hoe het JBL systeem klinkt in de nieuwe ruimte.  Was eerlijk gezegd niet onder de indruk bij het laatste bezoek, terwijl het syteem destijds al wel gecalibreerd was.  Het Meridian systeem van daarvoor klonk beter (met name helderder/ frisser) Al integreerde de JBL sides en rears wel beter in de ruimte dan de Meridians. Die te direct in je oren stonden te spelen, wellicht te verhelpen door ze wat hoger te hangen, ik zie dat je dat nu met de JBLs ook gedaan hebt.

Ik verwacht een enorme verbetering, de laatste keer dat jij er was, was de tuning al wel gedaan, maar tevreden waren wij ook niet, anders hadden we deze verbouwing niet gedaan ;). Er is na jou laatste bezoek nog wel wat veranderd, maar dat was nog niet naar tevredenheid ;)

bmateijsen

Vanochtend is de vloerbedekking gelegd en gisteren is er nog hard gewerkt. De akoestische aanpassingen hangen bijna allemaal en de baffle wall is inmiddels gevuld, maar moet nog verder afgewerkt worden. We lopen iets achter met de blog-items, dus hierbij alvast de teaser... Iets meer foto's zijn te vinden op: Beter Beeld & Geluid - Facebook

Kjelt

Ik vind het top om allemaal te zien gebeuren maar ik vraag me serieus af wat jullie doelgroep nu nog is? 
Dat zullen alleen nog de Quote 10000 mensen zijn ofzo?
Als zo'n top installatie niet goed klinkt zonder de hele kamer te transformeren met akoestische panelen etc. etc.  waardoor de WAF tot een absoluut dieptepunt is gekelderd dan heb je mensen nodig met een dedicated ht/audio kamer en een  budget van ten minste een dikke middenklasser.
Maar wel erg mooi om te zien maar schat totaal onbereikbaar voor 97% van de ht forum members  :(

bmateijsen

Wij willen een home-cinema waarbij de kamer geen probleem is. In de ruimte zal op 2 manieren gedemonstreerd kunnen worden:

- Referentieset met JBL Synthesis System One
- Flexibel te plaatsen setups met bijv. Anthem en Revel, Wilson Benesch luidsprekers of anderen.

Een cinema setup start bij ons vanaf ongeveer 12,000 euro. (inclusief projectiescherm en projector)

Het is dus ook voor HTforummers prima te betalen, de opbouw van de ruimte is meer omdat wij geen akoestische beperking willen hebben, waar we deze in het verleden wel hadden en geen overlast willen geven voor de buren.

Dus ook het HTforum behoort prima tot de doelgroep natuurlijk!

Groet,

Bjorn

Citaat van: Kjelt op november 15, 2012, 12:10:10
Ik vind het top om allemaal te zien gebeuren maar ik vraag me serieus af wat jullie doelgroep nu nog is? 
Als zo'n top installatie niet goed klinkt zonder de hele kamer te transformeren met akoestische panelen etc. etc.  waardoor de WAF tot een absoluut dieptepunt is gekelderd dan heb je mensen nodig met een dedicated ht/audio kamer en een  budget van ten minste een dikke middenklasser.
Maar wel erg mooi om te zien maar schat totaal onbereikbaar voor 97% van de ht forum members  :(

Durk

Als 3% van dit forum een Synthesis systeem koopt dan kan BBG een pand kopen met twee demoruimtes voor cinema :)

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

denoontje

jaco

Je kunt al de acoustische maatregelen haast onzichtbaar wegbouwen, alleen wordt de ruimte dan optisch weer kleiner.
De waf vindt het nu bij mij prima zo, maar zag eerst ook totaal niet wat het moest worden, en waarom alles zo duur was.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Grindtegel

Citaat van: Kjelt op november 15, 2012, 12:10:10

Ik heb 1000x liever mijn ht dan een auto.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

skyfox

Wauw, mannen, wat een mooie ruimte maken jullie er weer van! Zo zou ik het thuis ook graag zien (maar ik ben ook heel tevreden met mijn eigen bescheiden cinematje :-)). Ik heb een keer mogen genieten van jullie oude ruimte (nog voor de JBL set zijn intrede deed, geloof ik), maar dit is toch weer een overtreffende trap. Wordt de airco unit trouwens dit keer stemmig zwart ipv wit? Dat vond ik destijds het enige minpuntje (en het is zo verholpen, gok ik zo).

Ik ben benieuwd hoe dit straks klinkt!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

bmateijsen

Citaat van: skyfox op november 15, 2012, 16:05:57
Wauw, mannen, wat een mooie ruimte maken jullie er weer van! Zo zou ik het thuis ook graag zien (maar ik ben ook heel tevreden met mijn eigen bescheiden cinematje :-)). Ik heb een keer mogen genieten van jullie oude ruimte (nog voor de JBL set zijn intrede deed, geloof ik), maar dit is toch weer een overtreffende trap. Wordt de airco unit trouwens dit keer stemmig zwart ipv wit? Dat vond ik destijds het enige minpuntje (en het is zo verholpen, gok ik zo).

Ik ben benieuwd hoe dit straks klinkt!

De airco is overigens niet wit, maar een soort champagne kleur. Deze zal je straks bijna niet zien zitten, omdat hij boven de plafond diffuser wordt geplaatst. Omdat de airco helemaal uit elkaar moest, wordt deze niet gespoten... (helaas)

skyfox

Citaat van: bmateijsen op november 15, 2012, 16:12:40
De airco is overigens niet wit, maar een soort champagne kleur. Deze zal je straks bijna niet zien zitten, omdat hij boven de plafond diffuser wordt geplaatst. Omdat de airco helemaal uit elkaar moest, wordt deze niet gespoten... (helaas)

Oeps, champagne... Zo zie je maar weer dat ik toch meer aandacht had voor beeld en geluid dan voor de airco ;)

Wel vervelend dat ie helemaal uit elkaar moet om te kunnen spuiten. Ik snap dat je daar niet zo snel aan begint. En als ie nu toch boven de diffusors hangt, dan is dat een bijna perfecte oplossing.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

FvP

Citaat van: bmateijsen op november 15, 2012, 11:36:49
Vanochtend is de vloerbedekking gelegd en gisteren is er nog hard gewerkt. De akoestische aanpassingen hangen bijna allemaal en de baffle wall is inmiddels gevuld, maar moet nog verder afgewerkt worden. We lopen iets achter met de blog-items, dus hierbij alvast de teaser... Iets meer foto's zijn te vinden op: Beter Beeld & Geluid - Facebook

leuk het resultaat met de akoestische zichtbare tweaks

hoeveel breedte schiet er nu van links naar rechts over met het box in the box concept ?