HTPC voor 2 tientjes?

Gestart door CineSmurf, januari 21, 2012, 17:55:56

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Sjettepet

Kreeg gisteren bericht dat ik mijn Rasberry Pi mocht bestellen. Meteen gedaan. € 60,- kwijt aan Raspberry Pi model B (max 1 per klant), behuizinkje, en 4Gb SD kaart met Debian voorgeinstalleerd. Laatste kostte € 12,- en vond ik eigenlijk teveel maar als ik het ding binnen heb wil ik natuurlijk wel direct opstarten. Voor alleen de Pi ben je ruwweg de helft kwijt. Verzendkosten en BTW inclusief, betaling met Paypal.

Doel: RaspBMC of OpenElec erop. Ding zou gevoed kunnen worden door de USB-aansluiting op mijn TV, die ik toch nooit gebruik. Kan mijn ION PCtje met OpenElec weg (ook geen bakbeest, maar toch vele malen groter dan de Pi, en actief gekoeld).
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

BernHardN

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

MaxxMark

oh kijk een RaspberryPi topic :-)

Heb hem zelf ook al een paar weekjes liggen en ook een beetje fun gehad met RaspBMC. Als je (met de meest recente versies) eenmaal in een film zit draait het behoorlijk goed! 1080p (re-encoded) materiaal draait prima! Een 1:1 blu ray trekt hij helaas niet (kan ie niet goed genoeg streamen, mogelijk te kleine buffer of te weinig throughput/cpu power).

De jack-uitgang (audio) is overigens vrij dramatisch. Veel plop's en blobs en ruis op de output. Helaas nog geen kans gezien om het geluid over HDMI te testen (al verwacht ik daar niet echt issue's).

De user interface daarentegen is vrij traag, daar merk je toch echt dat het beestje het eigenlijk niet aan kan. Misschien dat daar nog eea in geoptimaliseerd gaat worden (daar zijn ze wel mee bezig als het goed is).

Het is in ieder geval een erg leuk hebbedingetje. En eigenlijk een erg goedkope manier om een non-mediaplayer apparaat toch mediaplayer-capabilities te geven. Enige wat je nodig hebt is een (powered) USB kabel erheen. En hoewel ik een erge fan ben van de Dune (HDI) kan je voor de prijs van een Dune 101 ook 3 Raspberry Pi's kopen (mits ze leverbaar zijn :P)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MegaJ

Ik heb er eentje bestelt rond eind juni (order kunnen plaatsen), dus ik moet nog even wachten tot ik um heb. Wil er XBMC op draaien.

http://www.youtube.com/watch?v=yRjC7jBmf-Q&feature=youtube&cm_mmc=uk-email-_-other-_-uk-130712-raspberry_pi_weeklyupdate8-_-0

In dit filmpje wordt een 25GB MKV file 1080p/DTS HD MA format van Avatar afgespeeld vanaf een NAS:

http://www.youtube.com/watch?v=J40BhzdTeMY&feature=youtu.be

Ziet er goed uit wat mij betreft.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

screamhouse

Indien iemand interesse heeft ik heb nog een code om hem te bestellen bij RS components
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

jantje112

Citaat van: screamhouse op juli 13, 2012, 15:30:18
Indien iemand interesse heeft ik heb nog een code om hem te bestellen bij RS components

ikke!

blueznl

Als je toch al een home server gebruikt met Serviio of TVersity, dan maakt het toch niet zoveel uit wat de Raspberry al dan niet aankan? Ik bedoel, transcoding aan de server kant lost het probleem dan op.

Kan de XBMC versie voor de Raspberry eigenlijk DLNA servers vinden?
... Zomaar een thuis servertje met XBMC / DLNA / TVersity / Serviio / SqueezeBox / WOL etcetera? Dan heb je twee opties: psychotherapie, of http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/mediasoup%201.htm#top ...

MegaJ

Citaat van: blueznl op juli 14, 2012, 15:32:17
Als je toch al een home server gebruikt met Serviio of TVersity, dan maakt het toch niet zoveel uit wat de Raspberry al dan niet aankan? Ik bedoel, transcoding aan de server kant lost het probleem dan op.

Kan de XBMC versie voor de Raspberry eigenlijk DLNA servers vinden?

Voor zover ik weet is het een volledige xbmc versie dus dat zou geen punt moeten zijn.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Jens

** edit: bij 50 posts is het mogelijk in de marktsectie een product aan te bieden. Als donateur is het meteen mogelijk. **

Sjettepet

Nu kun je ook een MPEG 2 licentie kopen, voor een paar euri. Kun je ook DVD's afspelen.

CineSmurf

Inmiddels heb ik raspbmc gedownload en geinstalleerd en heb ik ook airplay aan het werk. Echt heel snel is de bediening niet, maar de streaming werkt prima.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

MaxxMark

Werkt AirPlay weer? Deze was namelijk zeer lange tijd stuk binnen RaspBMC, een erg gemis omdat ik het graag gebruikte in mn woonkamer.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MegaJ

Citaat van: MaxxMark op november 14, 2012, 17:39:45
Werkt AirPlay weer? Deze was namelijk zeer lange tijd stuk binnen RaspBMC, een erg gemis omdat ik het graag gebruikte in mn woonkamer.

Airplay werkt op dit moment probleemloos met RaspBMC.